تولید ملی افتخار ملی

وحشت فرمانده آمریکایی از جنگنده‌ ایرانی

این جنگنده‌ برای نخستین بار، در سفر رهبر معظم انقلاب به همدان پرواز‌ آزمایشی خود را با موفقیت به انجام رساند که در پی آن، فرمانده کل قوا خطاب به خلبانان نیروی هوایی ارتش فرمودند:این موفقیت،نتیجه تلاش بی‌وقفه و ایمان پایدار جوانان دانشمند این کشور است

در اوایل سال 1383، ایران از یک فروند جنگنده جدید با نام "صاعقه" توسط  متخصصان توانمند داخلی در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از تابناک ،این جنگنده‌ برای نخستین بار، در سفر رهبر معظم انقلاب به همدان پرواز‌ آزمایشی خود را با موفقیت به انجام رساند که در پی آن، فرمانده کل قوا(مدظله‌العالی) خطاب به خلبانان نیروی هوایی ارتش فرمودند: این موفقیت، نتیجه تلاش بی‌وقفه و ایمان پایدار جوانان دانشمند این کشور است.

جنگنده بمب‌افکن "صاعقه"در شهریور 85 با پرواز موفق در رزمایش "ضربت ذوالفقار" رسما به ناوگان هوایی ارتش پیوست و در رژه هفته دفاع مقدس سال 1386 از آن رونمایی شد.

صاعقه، دومین جنگنده ساخت ایران است که متخصصان نظامی با توجه به قابلیت‌های این جنگنده، آن را نمونه‌ای از جنگنده "اف18" می‌نامند و تولید این جنگنده بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان داشته است.

"جنگنده صاعقه"، دو سکان عمودی اوریب، شبیه به سکان‌های جنگنده آمریکایی اف18 و دم‌ دوتایی دارد.

ویژگی مهم این جنگنده پشتیبانی نزدیک هوایی بوده و توانمندی‌های حمل و شلیک انواع راکت، پرتاب انواع بمب و موشک با سیستم رادار پیشرفته قابلیت مناسبی به آن داده است.
کاکپیت یا همان کابین خلبان صاعقه بسیار راحت بوده و خلبان، امکان دید کامل نسبت به اطراف خود را دارد.

این جت جنگی تنها جنگنده‌ای است که با ابتکار متخصصان ایرانی، مجهز به دید خلبان در جهات اصلی و فرعی شده است؛ به زبان ساده‌تر خلبان به وسیله دوربین‌های پیشرفته مداربسته، به راحتی می‌تواند قسمت‌های مختلف هواپیما را ببیند که این قابلیت قدرت این جنگنده را در تعقیب و گریز جنگنده‌ها و در گیری‌های هوایی و مانورهای واکنش سریع به شدت افزایش می‌دهد؛ همچنین کاکپیت تمام دیجیتالی این جت جنگی قابل توجه است.

موتور این هواپیما دو دستگاه موتور j-85 بوده و همچنین سرعت آن بین1.6 تا 1.8 گفته شده است.

رادار کنترل آتش آن از نوع Phazotron-NIIR N019  بوده و رادار N019 ساخت فازاترون که به نام Baaz نیز شناخته می‌شود، قادر است 10 هدف هوایی را در حالت «رهگیری به‌هنگام جستجو» (TWS) از فاصلهء حدود 80 کیلومتری مورد شناسایی قرار دهد و هم‌زمان به دو هدف شلیک کند؛ توان این رادار، برابر رادار RDM ساخت تامسون سی اس اف مورد استفاده در Mirage-2000H ارزیابی شده است.
 
رادار N019 دارای قابلیت دیدپائین – شلیک پائین بوده و دارای دقت و قدرت تشخیص خوبی برای تمیز دادن اهداف چندگانه است.
بیشترین وزن محموله این هواپیما 4,400 کیلوگرم و وزن خالی این هواپیما 8,000 کیلوگرم و بیشترین وزن برخاست این هواپیما 15,000 تا 18,000 کیلوگرم بوده و بردی در حدود 600 تا 800 کیلومتر را دارد.

قدرت مانور هوایی صاعقه و خطای بسیار پایین و نیز شتاب لحظه‌ای و سریع از ویژگی‌های این جت جنگی محسوب می‌شود.

جدار شیشه‌ای کابین خلبان صاعقه ضد گلوله بوده و بنابراین امنیت خلبان در این شکاری به مراتب بیشتر از جنگنده‌های دیگر است.

فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، پس از انتشار اخبار ساخت جنگنده‌های ایرانی گفته بود: ما قبلا اصلا از جنگنده‌های ایرانی نمی‌ترسیدیم، بلکه از قدرت تحلیل و واکنش سریع و غیر قابل پیش‌بینی خلبانان ایرانی بیمناک بودیم، اما الان ما اطلاعاتی درباره جنگنده‌های ساخته شده در ایران نداریم و نمی‌دانیم از چه نوع تکنولو‍‍ژی در آنها استفاده شده است و الان هم از جنگنده‌های آنها و هم از خلبانان آنها بیمناکیم؛ ما قدرت آنها را در درگیری‌های هوایی شاهد بوده‌ایم، جنگ ۸ ساله ایران و عراق را خوب به یاد داریم.

بر خودمان ببالیم، که دشمن چشم دیدن پیشرفت ما را ندارد!


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : جمعه 17 خرداد 1392
دانستنی هایی در مورد دوربین عکاسی


اگر به تازگی یک دوربین دیجیتال حرفه ای یا همان SLR خریداری کرده و امکانات مختلف آن شما را گیج کرده، و درگیر فهمیدن تمام اصطلاحات فنی که در صنف عکاسان معمول است شده اید، پیشنهاد می کنیم نگاهی به مقاله حاضر که شامل اصول اولیه عکاسی، آشنایی با طرز کار دوربین دیجیتال، و راهنمای گرفتن عکس های بهتر به کمک نکات فوق است بیاندازید.

همه چیز در علم عکاسی بر پایه علم اپتیک است- علمی که به بررسی رفتار نور وقتی که دچار شکست، خم شدن، و به دام افتادن توسط مواد حساس به نور مانند فیلم عکاسی یا  سنسورهای نوری در دوربین های دیجیتال مدرن می شود می پردازد. پس بهتر است با  اصول طرز کار هر دوربین عکاسی آشنا شوید تا بتوانید مهارت عکاسی خود را بهبود ببخشید، چه از یک دوربین فوق حرفه ای و گرانقیمت SLR استفاده کنید و چه از دوربین تلفن همراه خود.

دوربین عکاسی واقعا چیست؟

حدودا بین سال های ۴۰۰ تا ۳۰۰ قبل از میلاد، فیلسوفان باستانی تمدن هایی که در آن علم و دانش پیشرفته تر از بقیه جهان بود (مانند چین و یونان) اولین تجربه عکاسی با طراحی وسایل ابتدایی (با نام obscura) برای ایجاد تصاویر را بدست آوردند. ایده این کار بسیار ساده بود:  ایجاد یک اتاقک کاملا تاریک که تنها یک باریکه نور به آن از طریق یک سوراخ در دیوار وارد می شد و در روبرو به یک صفحه تخت می تابید. نور به خط مستقیم می تابید (این اتاق تاریک این مسئله را اثبات می کرد.) ،بنابراین از سوراخ کوچک می گذشت ، و یک تصویر بر روی صفحه تخت در طرف دیگر ایجاد می کرد همانند تصویر فوق. نتیجه نسخه وارونه ای از اشیائی بود که در طرف مقابل صفحه دارای سوراخ در معرض نور گذاشته شده بودند. یک معجزه باور نکردنی ، و کشف علمی شگفت انگیز برای مردمی که بیش از یک هزاره قبل از “قرون وسطی” زندگی می کردند.

برای درک دوربین های دوران مدرن، ما می توانیم با همان تاریک خانه شروع کنیم، چند هزاره به جلو بیاییم، و شروع به صحبت در مورد اولین دوربین های روزنه ای کنیم. این دوربین ها از همان اصل ساده “حرکت به خط مستقیم” نور ، و ایجاد تصویر از شی روی سطح ماده حساس به نور – که دارای سطح واکنش شیمیایی دهنده در هنگام تابش نور می باشد- استفاده می کنند. بنابراین ایده پایه ای و اساسی هر دوربینی جمع آوری نور ، و ثبت آن روی نوعی ماده حساس به نور است که در دوربین های قدیمی تر آن را به عنوان فیلم عکاسی می شناختیم، و در دوربین های دیجیتال این وظیفه بر عهده سنسورهای حساس به نور است.

آیا هیچ چیزی سریعتر از نور حرکت می کند؟

سوال مطرح شده در بالا سوالی فنی است و به سادگی نمی توان به آن پاسخ داد. ما از علم فیزیک می دانیم که سرعت نور در خلاء ثابت است ، حد نهایی سرعت که گذشتن از آن غیرممکن است. با این حال، نور، نسبت به ذرات دیگر، مانند نوترینوها که با همین سرعت منتشر می شوند دارای خاصیت جالبی است. بدان معنا که نور در هنگام گذشتن از محیط های مختلف دچار تغییر در سرعت انتشار، خم شدن و یا شکست، و تغییر در خواص می شود. “سرعت نور” هنگام گریز از مرکز ثقل یک ستاره به طرز قابل ملاحظه ای در مقایسه با نوترینوها کندتر است. گریز نور از نیروی جاذبه هسته یک ستاره ممکن است هزاران سال طول بکشد، در حالی که نوترینوهای ایجاد شده توسط ستاره در این مورد تحت تاثیر جاذبه قرار نگرفته و از میان چگال ترین ماده نیز با همان سرعت ۱۸۶۲۸۲ مایل در ثانیه گذر می کنند، به طوری که به سختی می توان باور کرد که چنین امری رخ داده. شما ممکن است بپرسید” همه این اطلاعات خوب و مفید است، اما برای عکاسی دانستن این اطلاعات به چه کار می آید؟”

این ویژگی نور یعنی واکنش مختلف در محیط های متفاوت به ما اجازه می دهد تا نور را خم کرده ، یا بشکنیم، و آن را با استفاده از لنزهای عکاسی مدرن بر نقطه ای خاص متمرکز کنیم (فوکوس). این طرح پایه در طی دهه های گذشته تا به امروز تغییر نکرده و همان اصول اساسی از زمانی که اولین لنز اختراع شد تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرد.

فاصله کانونی و فوکوس

در حالی که لنز دوربینهای عکاسی طی سالیان اخیر پیشرفته تر و پیشرفته تر شده اند، یک لنز در واقع شی ساده ای متشکل از یک یا چند عدسی است که نور را شکسته و آن را مستقیم به سوی صفحه تصویر در سمت پشتی دوربین هدایت می کند. بسته به اینکه شیشه لنز چگونه شکل گرفته باشد، مقدار فاصله لازم برای تقاطع دو خط نور و همگرایی روی صفحه تصویر متفاوت است. این فاصله که به فاصله کانونی موسوم است در لنزهای مدرن به میلی متر اندازه گیری می شود و اشاره به مقدار فاصله بین لنز و نقطه همگرایی روی صفحه تصویر دارد.

فاصله کانونی همچنین تاثیر مستقیمی روی نوع عکسی دارد که دوربین می تواند بگیرد. به عنوان مثال  هر چه فاصله کانونی کمتر باشد به عکاس اجازه عکاسی از میدان وسیع تری را می دهد (مانند لنز واید یا دید وسیع)، در حالی که فاصله کانونی بسیار زیاد (مثلا ، لنز تله) منطقه تصویربرداری شما را به میزان بسیار کوچکتری محدود می کند.

به طور کلی سه نوع لنز SLR استاندارد برای عکاسی وجود دارد. این  لنزها عبارتند از لنز نرمال، لنز زاویه عریض (Wide-angle) ، و لنز تله (Telephoto). هر کدام از این لنزها، فراتر از آنچه قبلا در اینجا مورد بحث قرار گرفت، دارای برخی ملاحظات برای استفاده بهتر و در جای خود می باشند.

لنز واید، زاویه وسیعی معمولا بیش از ۶۰ درجه را پوشش می دهد و برای تمرکز بر روی شی نزدیک به عکاس استفاده می شود. اشیاء در لنزهای واید انگل ممکن است دچار اعوجاج شده، و همچنین به خوبی نتواند فواصل بین اشیاء دور و چشم انداز در فواصل نزدیک تر را نشان دهد.

لنزهای نرمال از آن دسته لنزها هستند که نزدیک ترین تصویر “طبیعی” مشابه آنچه که چشم انسان از یک شی می بیند را ثبت می کنند. زاویه دید کوچکتر از زاویه لنز واید انگل، بدون ایجاد اعوجاج در اشیا ، و برهم زدن فواصل بین اشیاء ، و پرسپکتیو است.

لنزهای ویژه فوکوس: شکل ظاهری این نوع از لنزها را خیلی از شما دیده اید: لنزهای بزرگ و درازی که عکاسان حرفه ای یا هنردوستان به در جلوی دوربین عکاسی خود دارند و  برای بزرگ کردن اجسام در فاصله های بسیار دور یا زوم کردن مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع لنزها از کم ترین زاویه دید برخوردار بوده، و اغلب برای ایجاد عمق میدان عکس و عکس هایی که در آن پس زمینه را می خواهیم تار، و پیش زمینه را برجسته کنیم مورد استفاده قرار می گیرد.

بسته به نوع قالب استفاده شده برای عکاسی، فاصله کانونی برای لنز نرمال، واید انگل، و فوکوس تغییر میکند. معمولی ترین دوربین های دیجیتال از قالبی شبیه به دوربین های آنالوگ ۳۵ میلیمتری استفاده می کنند، بنابراین فاصله کانونی دوربین های DSLR مدرن بسیار شبیه به دوربین های فیلمی سالیان گذشته (و برای علاقمندان به عکاسی فیلمی امروز) است.

دیافراگم و سرعت شاتر

از آنجا که ما می دانیم که نور با سرعت مشخصی در فضا سیر می کند، هنگامی که شما قصد عکاسی از یک سوژه را دارید تنها مقدار محدودی از آن وجود دارد ، و تنها کسری از آن از طریق لنز به مواد حساس به نور داخل دوربین راه می یابد. یک عکاس این مقدار نور را توسط دو از ابزار عمده می تواند تنظیم کند: دیافراگم و سرعت شاتر.

دیافراگم یک دوربین بسیار شبیه به مردمک چشم شماست. این جز کم و بیش شبیه یک سوراخ ساده است که در زمان مقتضی باز شده و یا تنگ یا بسته می شود تا اجازه دهد نور بیشتر یا کمتری از طریق لنز به مواد یا سنسور حساس به نور برسد. ناگفته پیداست که صحنه روشن و دارای نور مناسب حداقل نور را نیازمند است، بنابراین دیافراگم را می توان به عدد بزرگی تنظیم کرد تا نور کمتری وارد شود. اما در یک صحنه کم نور یا نیمه تاریک نیاز به نور بیشتری برای رسیدن به سنسورهای عکس در دوربین است، بنابراین تنظیم دیافراگم روی عدد کوچکتر اجازه می دهد نور بیشتری وارد شود. هر یک از تنظیمات، اغلب با اصطلاحاتی نظیر f-number,  f-stop,  یا  stop خوانده می شوند که عملا این تنظیمات اجازه می دهند تا نیمی از مقدار نوری که پیش از این تنظیمات موردنیاز بود برای عکاسی کافی باشد. عمق میدان هم با تنظیمات f-number تغییر می کند، به این صورت که افزایش عمق میدان سبب افزایش عدد دیافراگم به کار رفته در عکاسی می گردد.

علاوه بر تنظیم دیافراگم، مقدار زمانی که شاتر باز باقی می ماند (با نام مستعار، سرعت شاتر) و نور اجازه می یابد در این مدت بر مواد حساس به نور اثر کند را نیز می توان در دوربین های عکاسی تنظیم کرد. نوردهی طولانی تر، به خصوص در شرایطی با نور کم مفید است، اما باز باقی ماندن شاتر برای مدت زمان طولانی می تواند تفاوت بزرگی در عکاسی شما ایجاد کند. کوچک ترین لرزش غیر ارادی دست می تواند به طرز چشمگیری تصاویر شما را  در سرعت های شاتر آهسته تار و بدفرم کند، و نیاز به استفاده از سه پایه یا یک صفحه ثابت و بی حرکت برای تنظیم دوربین در این حالت عکاسی خواهید داشت.

سرعت شاتر و  تنظیم دیافراگم با هم در ارتباطند، بدین معنا که سرعت های آهسته شاتر می تواند تنظیم عدد کوچکتر دیافراگم را جبران کند، و همچنین گشادی دهانه دیافراگم می تواند سرعت شاتر بسیار سریع را جبران کند. هر ترکیبی از این دو فاکتور می تواند نتیجه بسیار متفاوتی را در عکاسی رقم بزند، مانند اینکه نوردهی بسیار زیاد در طی زمان طولانی می تواند یک تصویر بسیار متفاوت نسبت به حالتی ایجاد کند که نوردهی بسیار زیاد در حالت تنظیم بازشدگی زیاد دهانه دیافراگم را اعمال کنیم. نتیجه این ترکیب حاصل از سرعت شاتر و دیافراگم را exposure یا در معرض نور قرار دادن می گویند؛ مقدار کل نوری را که به جز حساس به نور دوربین برخورد می کند خواه سنسور نوری دوربین دیجیتال باشد یا فیلم دوربین عکاسی آنالوگ.

این مقاله توضیح مختصر  و مقدماتی بود در مورد عکاسی و مسلما دنیای عکاسی به این چند خط خلاصه نمی شود و اقیانوس عکاسی بسیار بسیار گسترده تر از این چند قطره است.اگرسوال نظر یا بحثی در مورد گرافیک، عکاسی، یا فتوشاپ دارید می توانید ان را در زیر همین مقاله در بخش نظرات منعکس نمایید تا از راهنمایی ما برخوردار گردید. منتظر مقالات بعدی ما در زمینه عکاسی دیجیتال باشید


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : جمعه 17 خرداد 1392
دستور كتبي امام خامنه اي به احمدي ن‍‍‍زاد

 

 

بولتن نیوز: تصوير دستخط رهبر معظم انقلاب در رابطه با رحیم مشایی

نامه رهبر معظم انقلاب به رئيس جمهور در مورد آقای مشايی

در پی انتصاب اسفنديار رحيم مشايی به عنوان معاون اول رييس جمهور، مقام معظم رهبری در نامه‌ای به رييس‌جمهور دستور عزل وی را صادر كردند.
متن كامل اين نامه بدين شرح است:

تصوير دستخط رهبر معظم انقلاب

بسمه تعالی

جناب آقای دكتر احمدی نژاد، رياست محترم جمهوری اسلامی ايران
با سلام و تحيت
انتصاب جناب آقای اسفنديار رحيم مشايی به معاونت رئيس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی ميان علاقمندان به شما است.
لازم است انتصاب مزبور ملغی و كان لم يكن اعلام گردد.

سيدعلی خامنه‌ای
88/4/27
 
برگرفته از وبلاگ « محكمه الهي»

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 7 خرداد 1392
تلاش كور ضد انقلاب بر عليه انقلاب و اسلام

 

هجمه نویسنده سایت های ضد انقلاب به یک حکم الهی

 

 

سروش دباغ از نویسندگان سایت های ضد انقلاب که چند وقتی است به کارشناسی و اظهار نظر درمورد مساله حجاب مشغول است ، مانند همه افرادی که اصل را در مبارزه با اسلام قرار داده است به طرق مختلف به تخریب این حکم الهی مشغول می باشد.

به گزارش سیرنیوز؛ وی در آخرین اظهار نظرش در مقاله ای با عنوان "حجاب در تزاروی قرآن "، سعی می کند این مساله فقهی را به بهانه نگاه اخلاقی نقد کند البته اعتراف وی به این موضوع که به دلیل نداشتن سر رشته فقهی وارد این بحث با نگاه فقهی نمی شود انتخاب راهی زیرکانه است تا در یک مساله فقهی شک ایجاد کند و از نگاه خود سعی در قلب نمودن اصل موضوع حجاب و در ادامه ایجاد شک در مساله عفاف می کند.  

بنا بر این گزارش اشاره به آیات کلام الله و بیانات برخی بزرگان در باب حجاب شاید بتواند گوشه ای از نفاق این کارشناس بدون سر رشته و تخصص! را نشان دهد.

خداوند درآیه ذیل مى‏فرمایند:  
«وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنِی إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنِی أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَکَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلى‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِیعاً أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛  
اى پیامبربه زنان مؤمن بگو دیدگان خود فرو خوابانند و عفت پیشه ساخته، دامن خود را از نگاه بیگانگان بپوشانند و زیور خویش را جز براى شوهران و سایر محارم آشکار نکنند، مگر آنچه پیدا است؛ و روسرى‏هاى خویش را به گریبان‏ها اندازند تا سر و گردن و سینه و گوش‏ها پوشیده باشد و پاهاشان را به زمین نکوبند تا آنچه از زینت پنهان مى‏کنند، معلوم شود. اى بندگان مؤمن، همه به سوى خدا توبه کنید تا رستگار شوید».  

در این آیه خداوند تعالى، در خصوص پوشش بانوان، آنچه را بر مردان مؤمن لازم است، به دو شکل گسترش مى‏دهد:  
۱. پوشیدگى سر و گردن؛  
۲. پوشاندن زینت‏ها.  
«خُمُر» جمع «خِمار» و به معناى روسرى و سرپوش است. «جیوب» از واژه «جیب» به معناى قلب و سینه و گریبان است.  

در تفسیر مجمع البیان اینگونه آمده است: زنان مدینه اطراف روسرى‏هاى خود را به پشت سر مى‏انداختند و سینه و گردن و گوش‏هاى آنان آشکار مى‏شد. بر اساس این آیه، موظف شدند اطراف روسرى خود را به گریبان‏ها بیندازند تا این مواضع نیز مستور باشد.  

فخر رازى یاد آور مى‏شود: خداوند متعال با به کارگرفتن واژه‏هاى «ضَرب» و «عَلى‏» که مبالغه در القا را مى‏رساند، در پى بیان لزوم پوشش کامل این نواحى است.  

ابن عبّاس در تفسیر این جمله مى‏گوید: یعنى زن مو و سینه و دور گردن و زیر گلوى خود را بپوشاند. و مواردی از این دست در اثبات حکم حجاب به کرات ذکر شده است .  

و در موردی نیز از قول امین الاسلام طبرسی در مجمع البیان به جلباب اشاره شده است که همانا روسری بلندی است که زنان سر و صورت خود را می پوشانند. البته جلباب به پارچه بلندی گفته می شود که تمام بدن و سروگردن را می پوشاند. و اما حجاب برای این در دین اسلام مطرح شده است تا زنان پاکدامن از آزار افراد هرزه در امان باشند.  

حضرت امام خمینی (ره) در خصوص احکام الهی در دین مبین اسلام و حساسیت در اخلاق و رفتار بانوان فرموده اند: هر چه را که خدا دستور فرموده است چه برای زن و چه برای مرد برای این است که آن ارزشهای واقعی که شما دارید و ممکن است به وسوسه های شیطانی و یا دست های فاسد استعمار پایمال شوند این ارزشها زنده بشوند. صلاح و فساد یک جامعه از صلاح و فساد زنان در آن نشأت می گیرد.  

شهید مطهری در کتاب معروف حجاب چنین می گوید: اگر رعایت پاره ای مصالح اجتماعی، زن یا مرد را مقید سازد که از معاشرت، روش خاصی ر ا اتخاذ کنند و طوری راه بروند که آرامش دیگران را بر هم نزنند و تعادل اخلاقی را از بین نبرند، چنین مطلبی را زندانی کردن یا بردگی نمی توان نامید و آنرا منافی حیثیت انسان و اصل آزادی فرد دانست .
اینکه افرادی مانند سروش دباغ سعی می کنند در انتهای مقالاتشان به خواننده بفهمانند دین! محدود کننده و در تضاد با آزادی است مساله ای است که تازه گی ندارد و تلاش های اشخاصی مانند وی همه بر حول این محور است که با تضعیف احکام مترقی شرع مقدس اسلام به اهداف خود که همانا مبارزه با اسلام است ادامه دهند.  

یقینا افرادی مانند وی به خوبی به قوت دین مبین اسلام واقفند و برنامه ریزی های هدف داری را در دستور کار خود دارند که البته با وعده خداوند که دینش را حفظ می کند به نتیجه ای نخواهند رسید.

بايد فکر فتنه را در انتخابات امسال ايران به گور ببريم!

 
 

"فرناز سيفي" خبرنگار خبرگزاري "دويچه وله" آلمان در گزارشي به بررسي جريان فتنه 88 مي پردازد و در نهايت اذعان مي کند که غائله "فتنه" به پايان رسيده است و امکان تکرار آن وجود ندارد.


به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ خبرنگار اين خبرگزاري آلماني با اشاره به فتنه غرب‌افروزانه سال 88 مي افزايد "چهار سال پيش پس از برگزاري انتخابات رياست جمهوري در ايران تعدادي از هواداران سران فتنه دست به شورش خياباني زدند. آنان ادعاي "تقلب" در انتخابات را مطرح کردند. اکنون پس از گذشت 4 سال از آن حادثه پرسش هايي در مورد جنبش سبز(جريان فتنه) مطرح شده است."  

خبرنگار "دويچه وله" پس از آن در مصاحبه با "عباس عبدي" يکي از به اصطلاح چهره هاي دانشگاهي و نزديک به جريان موسوم به اصلاحات که در جريان فتنه 88 نيز همدلي هايي با فتنه گران نشان داد به شرح وضعيت فلاکت بار جريان فتنه و حاميان آن مي پردازد و مي افزايد "عباس عبدي"  معتقد است که اين جريان ديگر کارآيي ندارد.

وي در اين باره مي افزايد "هواداران اين جريان هم اکنون کجا هستند که هيچ گونه اثري از آنان نيست؟"

خبرنگار در ادامه به سابقه اين تحليلگر نزديک به جريان موسوم به اصلاحات که اکنون از آرمانهاي نظام مقدس ايران زاويه پيدا کرده، مي پردازد."  

عبدي در ادامه اذعان مي کند که در انتخابات سال 1388 تقلبي رخ نداده بود و انتخابات در نهايت سلامت و بصورت آزادانه برگزار شده بود. وي در اين باره مي افزايد "من گمان نمي کنم که تقلب عمده اي در انتخابات 88 روي داده بود. ناظران وابسته به سران فتنه که بعنوان نامزدهاي انتخاباتي در انتخابات شرکت کرده بودند نتوانستند ثابت کنند که در انتخابات تقلبي روي داده است.

 

بازخوانی بیانات رهبر انقلاب درباره تعلیق برنامه هسته‌ای

 
 
من همان وقت هم در جلسه‌ى مسئولین – که از تلویزیون پخش شد – گفتم اگر چنانچه بخواهند به این روند مطالبه‌ى پى‌درپى ادامه بدهند، بنده خودم وارد میدان میشوم؛ همین کار را هم کردم. بنده گفتم که بایستى این روند عقب‌نشینى متوقف شود و تبدیل بشود به روند پیشروى.

به گزارش "ندای انقلاب"، حجت الاسلام حسن روحانی شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته می‌شود در جریان قراردادهای سعدآباد، بروکسل و پاریس همه چیز متوقف شد،گفت: این حرف که می‌دانید، دروغ است. در سعد آباد یا مذاکرات تهران اصلا قراردادی نبود، اینها مال بی‌سوادها است. حالا ممکن است از گوشی چیزی بگویند اما آن که از گوشی به شما چیزی می‌گوید، بلد نیست و خود شما که بلد هستید، تصحیح کنید. قطعنامه این بود‌ که همه چیز متوقف شود. ما آن زمان تنها کار گازدهی ۱۰ سانتریفیوژ را تعلیق کردیم.

روحانی در پاسخ به مجری که گفت در آن زمان یو سی اف تعطیل شد، اظهار داشت: عجب! شما کجا بودی آن وقت .می دانید UCF کی افتتاح شد؟ خوب است تاریخ را بخوانیم. ما مذاکرات تهران را در مهر ۸۲ انجام دادیم. اولین مرحله یو سی اف فروردین ۸۳ و مرحله بعدی آن پاییز ۸۳ افتتاح شد و در فرودین ۸۴ کامل شد. آب سنگین نیز تابستان ۸۳ تولید شد. کیک زرد زمستان ۸۳ در آمد و سانتریفیوزها زمستان ۸۳ به سه هزار عدد رسید.

دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی گفت: ما فناوری هسته‌ای راکامل کردیم. منظورم از ما، دانشمندان هسته‌ای و عزیزانی است که دستشان را می بوسیم که در این راه جانشان را فدا کردند. ما فرصت ساختیم؛ ما که می‌گوییم منظور، نظام و رهبری است، نه حسن روحانی؛ به دلیل اینکه شما گفتید، می‌گویم که رهبری ۱۲ روز بعد از مذاکرات تهران۸۲٫۸٫۱۱ فرمودند در این مذاکرات توطئه آمریکا شکسته شد و کار درست و بدون تسلیم و پذیرش حرف زور انجام گرفت.

این سخنان در حالی مطرح می شود که رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان دانشگاه های یزد در سال ۸۶ درباره تعلیق انرژی هسته‌ای فرمودند:بینید، اینها آن چیزهائى است که اگر چنانچه توجه کنید، خواهید دید همان نقشه‌ى ایجاد یأس دشمن است که حالا یک کار به این عظمت انجام گرفته – مسئله‌ى انرژى هسته‌اى – این همه درباره‌اش مردم شادى و خوشحالى کردند، آقا در بیاید که: چرا شما بیخود مملکت را به این چالشهاى این‌چنینى میکشانید، براى خاطر یک چیز کم‌اهمیتِ انرژى هسته‌اى؟! ببینید، این همان ایجاد یأس است؛ این همان چیزى است که شما باید مراقبش باشید. این یکى از آن رخنه‌هاست که اعتماد به نفس ملى را ضربه میزند؛ همچنان که در چند سال قبل متأسفانه این کار شد. یعنى همین مسئله‌ى انرژى هسته‌اى را که باید پشتوانه‌ى مستحکم اعتماد به نفس ما ملت ایران میشد، خواستند وسیله‌اى بکنند براى اینکه اعتماد به نفس را از ما بگیرند. هى فشار آوردند که باید این را تعطیل کنید، باید آن را تعطیل کنید، باید آن را تعطیل کنید. رسیدند به کارخانه‌ى یو.سى.اف اصفهان، گفتند: این را هم باید تعطیل کنید. آن مقدمات اوّلى است. بنده آن وقت به مسئولین گفتم که اگر این حرف را گوش کردید، فردا خواهند گفت باید معادن اورانیوم را هم که توى این کشور هست، کلاً یک‌جا جمع کنید بدهید به ما، تا خاطرجمع شویم که شما نمیخواهید بمب اتم بسازید!

این فرایند عقب‌نشینى البته براى ما یک فایده‌اى داشت – بى‌فایده نبود این عقب‌نشینى‌ها – فایده‌اش این بود که هم خودمان وعده‌ها و حرفهاى رقباى اروپائى و غربى را تجربه کردیم، هم افکار عمومى دنیا تجربه کرد. امروز هر کس به ما میگوید آقا تعلیق موقت بکنید، ما میگوئیم تعلیق موقت را که یک بار کردیم؛ دو سال! دو سال تعلیق موقت کردیم. فایده‌اش چه شد؟ اول گفتند موقت تعلیق کنید، گفتند تعلیق داوطلبانه بکنید؛ ما هم به خیال موقت و به خیال داوطلبانه، تعلیق کردیم. بعد هر وقت اسم از برداشتن تعلیق آمد، یک قرشمال بازى‌اى در سطح دنیا درست کردند – در سطح مطبوعات و رسانه‌ها و محافل سیاسى – واى، داد، داد، ایران میخواهد تعلیق را بشکند! تعلیق شد یک امر مقدس که ایران اصلاً حق ندارد نزدیکش برود! ما این را تجربه کرده‌ایم؛ دیگر، تجربه‌ى جدیدى نیست. آخرش هم گفتند: این تعلیق موقت کافى نیست؛ اصلاً باید بکلى بساط اتمى را جمع کنید. همین اروپائى‌ها که میگفتند شش ماه تعلیق کنید، وقتى این کار را کردیم، گفتند بایستى جمع کنید! این فرایند عقب‌نشینى، این فایده را براى ما داشت؛ هم براى خود ما تجربه شد، هم براى افکار عمومى دنیا تجربه شد. لیکن عقب‌نشینى بود دیگر؛ عقب‌نشینى کردند.

من همان وقت هم در جلسه‌ى مسئولین – که از تلویزیون پخش شد – گفتم اگر چنانچه بخواهند به این روند مطالبه‌ى پى‌درپى ادامه بدهند، بنده خودم وارد میدان میشوم؛ همین کار را هم کردم. بنده گفتم که بایستى این روند عقب‌نشینى متوقف شود و تبدیل بشود به روند پیشروى، و اولین قدمش هم باید در همان دولتى انجام بگیرد که این عقب‌نشینى در آن دولت انجام گرفته بود؛ و همین کار هم شد. در زمان دولت قبل، اولین قدم به سمت پیشرفت برداشته شد؛ تصمیم گرفته شد که کارخانه‌ى یو.سى.اف اصفهان راه‌اندازى شود، و راه‌اندازى هم شد، و دنبالش هم بحمداللَّه این پیشرفتهاى بعدى است تا امروز.

همجنین آیت الله خامنه‌ای در سال ۸۵ در دیدار با کارگزاران نظام با اشاره به تصمیم دو سال قبل درباره تعلیق غنی سازی افزودند: اگر آن راه را تجربه نمی کردیم شاید امروز خود را سرزنش می کردیم که چرا آن روش را امتحان نکرده ایم اما اکنون با دلی محکم و تسلط کامل به پیش می رویم و دیگر هیچکس نمی تواند دلیل قابل قبولی درباره اشتباه بودن راه هسته ای کشور ارائه کند چرا که ما آن راه دیگر را تجربه کرده ایم.

منبع:فاطرنیوز

کلیپ: حواسمان باشد که جدول مورد نظر دشمن را پر نکنیم

 
 
در كدام كشور درباره صلاحيتها، ملاحظات لازم اعمال نمي شود؟ چرا اينقدر بر اين مسئله تكيه و تلاش مي كنيد در ذهن مردم اين تصور بوجود بيايد كه شركت در انتخابات فايده ندارد؟مبادا دچار غفلت شويد و جدول مورد نظر دشمن را پر كنيد.

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامي، روز 19 دیماه سال جاری، در جمع هزاران نفر از مردم متدين و انقلابي قم، در بيان روشهايي كه به تحقق هدف دشمن در انتخابات كمك مي كند خاطرنشان كردند: در كدام كشور درباره صلاحيتها، ملاحظات لازم اعمال نمي شود؟ چرا اينقدر بر اين مسئله تكيه و تلاش مي كنيد در ذهن مردم اين تصور بوجود بيايد كه شركت در انتخابات فايده ندارد؟

 

به گزارش بولتن نیوز، رهبر انقلاب در این دیدار، به اشخاصي كه خواسته يا ناخواسته در اين چارچوب حركت مي كنند تأكيد كردند: مبادا دچار غفلت شويد و جدول مورد نظر دشمن را پر كنيد.

گروه صوت و تصویر پایگاه خبری بولتن نیوز در پی فرمایشات مقام معظم رهبری کلیپی را تهیه کرده که در ادامه تقدیم می شود.

 


لینک دانلود

تازه ترین ادعای توهم گونه حامیان اسفندیار / مشایی 14 خرداد به بعد تایید صلاحیت می شود!

 
 

تازه ترین شنیده ها از جلسات درونی هواداران مشایی حاکی از آن است که طرفداران وی مدعی اند  که مشایی 14 خرداد به بعد حکم حکومتی خواهد گرفت.


به گزارش سراج24 در میان هواداران مشایی شدیدا این خبر گسترش یافته که بعد از 14 خرداد مشایی تایید شده و سریعا در نظر سنجی ها رشد خواهد کرد!

این افراد از اطمینان خاطر صددرصدی مشایی و احمدی نژاد در این مورد سخن می گویندوعلیرغم تاکید ناجا بر بسته شدن ستاد کاندیداهای رد صلاحیت شده هواداران مشایی با قدرت و اطمینان خاطری که معلوم نیست از کجا نشات می گیرد به فعالیت مشغولند! و حتی شنیده شده که احمدی نژاد گفته که در شهیریور ماه خودم بعنوان معاون اول  به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالیانه سازمان ملل خواهم رفت!

بايد فکر فتنه را در انتخابات امسال ايران به گور ببريم!

 
 

"فرناز سيفي" خبرنگار خبرگزاري "دويچه وله" آلمان در گزارشي به بررسي جريان فتنه 88 مي پردازد و در نهايت اذعان مي کند که غائله "فتنه" به پايان رسيده است و امکان تکرار آن وجود ندارد.


به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ خبرنگار اين خبرگزاري آلماني با اشاره به فتنه غرب‌افروزانه سال 88 مي افزايد "چهار سال پيش پس از برگزاري انتخابات رياست جمهوري در ايران تعدادي از هواداران سران فتنه دست به شورش خياباني زدند. آنان ادعاي "تقلب" در انتخابات را مطرح کردند. اکنون پس از گذشت 4 سال از آن حادثه پرسش هايي در مورد جنبش سبز(جريان فتنه) مطرح شده است."  

خبرنگار "دويچه وله" پس از آن در مصاحبه با "عباس عبدي" يکي از به اصطلاح چهره هاي دانشگاهي و نزديک به جريان موسوم به اصلاحات که در جريان فتنه 88 نيز همدلي هايي با فتنه گران نشان داد به شرح وضعيت فلاکت بار جريان فتنه و حاميان آن مي پردازد و مي افزايد "عباس عبدي"  معتقد است که اين جريان ديگر کارآيي ندارد.

وي در اين باره مي افزايد "هواداران اين جريان هم اکنون کجا هستند که هيچ گونه اثري از آنان نيست؟"

خبرنگار در ادامه به سابقه اين تحليلگر نزديک به جريان موسوم به اصلاحات که اکنون از آرمانهاي نظام مقدس ايران زاويه پيدا کرده، مي پردازد."  

عبدي در ادامه اذعان مي کند که در انتخابات سال 1388 تقلبي رخ نداده بود و انتخابات در نهايت سلامت و بصورت آزادانه برگزار شده بود. وي در اين باره مي افزايد "من گمان نمي کنم که تقلب عمده اي در انتخابات 88 روي داده بود. ناظران وابسته به سران فتنه که بعنوان نامزدهاي انتخاباتي در انتخابات شرکت کرده بودند نتوانستند ثابت کنند که در انتخابات تقلبي روي داده است."

بلیغ، صحیح و حق است؛ اما به دور از فریب و متهم كردن این و آن


رهبر معظم انقلاب اسلامي در توصيه‌هايي به نامزدهاي انتخابات درخصوص تبليغات انتخاباتي فرموده‌اند: تبلیغ، صحیح و حق است؛ اما با معناى واقعى كلمه، با حفظ حدود شرعى كلمه، به دور از فریب، به دور از كارهاى دروغین و نمایشى، به دور از متهم كردن این و آن.

به نقل از khamenei.ir با اعلام نهایی اسامی نامزدهای حائز صلاحیت شركت در انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، زمان تبلیغات كاندیداها رسماً آغاز شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای كه روزگاری در سال‌های ۶۰ و ۶۴ خودشان به عنوان نامزد در انتخابات ریاست جمهوری حاضر بوده‌اند، در ۲۴ سال اخیر نیز در جایگاه رهبر جمهوری اسلامی ایران توصیه‌هایی را در رابطه با فضای تبلیغات انتخاباتی ابراز داشته‌اند.

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در صفحه‌ی ویژه‌ی انتخابات ۹۲ به بازخوانی بخش‌هایی از این توصیه‌ها می‌پردازد:

«فضاى انتخابات، باید فضاى سالمى باشد؛ فضاى تبلیغات، باید با فضاى پروپاگاندهاى معمول دنیا تفاوت داشته باشد.

امروز در دنیا، دمكراسى، یك دمكراسى حقیقى نیست؛ زیرا فشار تبلیغات پُر زرق و برق توخالى، با سخنان فریب‌آمیز، آن‌چنان بر ذهن مردم سنگینى مى‌كند، كه امكان انتخاب درست را به مردم نمى‌دهد؛ نمى‌گذارند مردم فكر كنند. هر كس كه مقداری از كارهاى انتخاباتى كشورهاى به اصطلاح دمكراتیك را مشاهده كرده باشد، این معنا برایش واضح است. حرفهایى كه مى‌زنند، وعده‌هایى كه مى‌دهند، قیافه‌هایى كه مى‌گیرند، تملقهایى كه از بعضى از قشر‌ها یا گروه‌ها مى‌گویند، ارتباطهایى كه با جناحهاى خاصى برقرار مى‌كنند تا نظر آن‌ها را جلب بكنند، این‌ها كارهاى سالمى نیست؛ كارهایى است كه وقتى در یك مجموعه‌ى مردمى انجام گرفت، فضا را مسموم مى‌كند و قدرت فكر كردن به آن‌ها نمى‌دهد.

تبلیغ، صحیح و حق است؛ اما با معناى واقعى كلمه، با حفظ حدود شرعى كلمه، به دور از فریب، به دور از كارهاى دروغین و نمایشى، به دور از متهم كردن این و آن. نمى‌شود ما بگوییم كه مسؤولان انتخابات، نسبت به این قضیه هیچ مسؤولیتى ندارند؛ این شرط سلامت انتخابات است.» ۱۳۷۰/۰۹/۲۷

 

شوراي نگهبان چه کرده که فرياد آمريکا قطع نمي‌شود؟!

مقامات وزارت خارجه آمريکا براي چندمين‌بار طي 4 روز گذشته عليه شوراي نگهبان موضع گرفتند و مدعي شدند به خاطر رسيدگي به صلاحيت نامزدها، انتخابات ايران آزاد نيست!

کیهان: در آخرين مورد از اين موضع‌گيري‌ها جان کري وزيرخارجه آمريکا ضمن يک کنفرانس خبري در تل‌آويو از رد صلاحيت برخي نامزدها در ايران انتقاد کرد و گفت: شوراي نگهبان غيرانتخابي صدها نامزد احتمالي را براساس يک سري معيار مبهم، رد صلاحيت کرده است.»
وزير امور خارجه آمريکا افزود؛ شوراي نگهبان، تنها براساس منافع جمهوري اسلامي صلاحيت‌ها را بررسي کرده و به نظرات متفاوت ايرانيان، بي‌اعتنا بوده است.
کري گفت: در نبود شفافيت، بسيار بعيد است که نامزدي از ميان هشت نامزد تاييد شده، خواسته گروه بزرگي از ايرانيان را نمايندگي کند يا اينکه به سرمنشا تغييري تبديل شود.
وي گفت: وقتي نهادي که منتخب مردم نيست، فقط براساس اين که يک فرد چقدر در راستاي منافع حکومت است، درباره (تاييد صلاحيت) نامزدهاي انتخابات تصميم مي‌گيرد، به سختي مي‌توان گفت که روندي آزاد، منصفانه و شفاف حاکم است.
پيش از اين دو تن از معاونين و سخنگويان وزارت خارجه آمريکا - از جمله وندي شرمن- نيز با اسم بردن علني از هاشمي رفسنجاني و رحيم مشايي تصريح کرده بودند به خاطر رد صلاحيت اين دو نفر، انتخابات ايران را غير‌آزاد مي‌دانند و به رسميت نمي‌شناسند.
ادعاي جان کري درباره غيرانتخابي بودن شوراي نگهبان در حالي است که حتي در آمريکا نيز دادگاه فدرال نهادي غيرانتخابي و انتصابي است و همين نهاد چند سال قبل با وجود اکثريت آراي رقيب بوش، رأي به پيروزي بوش داده براساس قانون‌اساسي جمهوري اسلامي که با رفراندوم عمومي به تصويب رسيده، شوراي نگهبان مسئول رسيدگي به صلاحيت نامزدهاي رياست‌جمهوري و نظارت بر سلامت انتخابات است.
سراسيمگي و اظهارات خشمگينانه مقامات آمريکايي عليه شوراي نگهبان، از يک سو از اهميت راهبردي اين شورا حکايت مي‌کند و از سوي ديگر نشان مي‌دهد عملکرد شوراي نگهبان در رسيدگي به صلاحيت نامزدها و رد نامزدهاي فاقد صلاحيت، درست نقطه مقابل توقع و خواست دشمنان ملت ايران و از جمله آمريکا بوده که براي دهه‌ها از ديکتاتوري کودتايي حمايت کرده و مانع از برقراري دموکراسي و انتخابات در ايران بودند.

 

خبرنگار فراری اصلاح‌طلب دست به دامان رقاصه‌ها شد


فعالیت مجدد جریان ضدانقلاب با همکاری غرب برای ایجاد اغتشاش و ناآرامی در کشور آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری مدتی است که به شکل واضحی افزایش یافته است که برگزاری یک کنسرت با نام "امید برای تغییر ایران" یک نمونه از آن است.

به گزارش خبرنگار "ندای انقلاب"، فعالیت مجدد جریان ضدانقلاب با همکاری غرب برای ایجاد اغتشاش و ناآرامی در کشور آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری مدتی است که به شکل واضحی افزایش یافته است که برگزاری یک کنسرت با نام "امید برای تغییر ایران" یک نمونه از آن است.

این کنسرت که با هدف تجمیع افراد ضد انقلاب در آلمان برگزار می‌شود دقیقا یک هفته پیش از برگزاری انتخابات ایران و به میزبانی رکسانا صابری و با حضور جمعی از خوانندگان اروپایی و ایرانی به فعالیت می‌پردازد.

این کنسرت ضدایرانی که در آن عده‌ای از خوانندگان لس‌‌آنجلسی نیز در کنار یکدیگر حضور دارند، شاید یکی از نخستین اپیزودهای سناریوی غرب در راستای القای سیاست‌های آمریکا و اروپا در انتخابات ایران باشد.


اما نکته جالب توجه دیگر حضور صابری به عنوان میزبان این کنسرت و هماهنگ کننده اجرای آن است. زیرا صابری پیش از این در سال 87 به اتهام خرید و فروش مشروبات الکلی و پس از آن در سال 88 به اتهام جاسوسی برای سازمان سیا به 8 سال زندان در ایران محکوم شده بود که سرانجام نیز به آمریکا گریخت.

این جاسوس فراری که با وزیر امور خارجه سابق آمریکا و بسیاری از مسئولان سازمان جاسوسی آمریکا، انگلیس و آلمان دیدار داشته است این بار درصدد است تا با برپایی این کنسرت بازی جدیدی به طراحی آمریکا علیه ملت و مردم ایران در آستانه انتخابات به اجرا بگذارد.

البته امبرتو گاتیکا از بزرگترین تهیه‌کنندگان و تامین کنندگان مالی کنسرت‌ها در جهان نیز از حاضران در این کنسرت است که احتملا تامین هزینه‌های مالی این کنسرت بر عهده این آمریکایی خواهد بود.

 

خط مشترک فتنه و منافقین در انتخابات ریاست جمهوری

عوامل فتنه و مرتبط با حلقه پاریس و سرکرده منافقین در پیامی مشابه به عناصر داخل کشور، ضمن دستور تحریم انتخابات، آغاز آشوب و درگیری قبل از برگزاری انتخابات را خواستار شدند.

به گزارش مؤسسه راهبردی دید‌ه‌بان، اردشیر امیر ارجمند از اعضای حلقه پاریس و از فعالین فتنه 88، بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبین انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، به شدت سعی کرد شورای نگهبان را زیر سوال ببرد و عدم احراز صلاحیت کاندیداهای مورد نظر خود را اقدامی سیاسی از سوی این شورا خواند.
مشاور حقوقی میرحسین موسوی که ارتباطش با عناصر منافقین در فتنه88 اثبات شد، بدون ذکر هیچ دلیل حقوقی و علمی اقدام شورای نگهبان را غیر قانونی و در راستای از بین رفتن رکن جمهوریت در ایران خواند!
امیر ارجمند که در سال 88 از عناصر اصلی القای تقلب به موسوی و طرفدارانش بود، این‌بار ادعا کرده که تقلب در انتخابات از زمان بررسی صلاحیت داوطلبین آغاز شده و انتخابات ریاست جمهوری 92 در ایران هیچ اعتباری ندارد! 
وی به عنوان یکی از عناصر اصلی حلقه ضدانقلاب پاریس محسوب شده و در این انتخابات نیز وظیفه ارسال رمز به عوامل آشوب داخل کشور از طریق صحبت‌هایش را دارد.
بر پایه این خبر، مشابه این جملات را نیز مریم رجوی سرکرده منافقین، البته با ادبیات مخصوص جبهه نفاق ابراز کرده است.
سرکرده منافقین نیز که در طول بیش از 3دهه گذشته سودای براندازی نظام را داشته، با اشاره به عدم احراز صلاحیت دو نفر از کاندیداها، شرایط بوجود آمده را مناسب برای براندازی دانسته است.
مریم رجوی که هر سال در پیام نوروزی خود دیدار در میدان آزادی را وعده می‌دهد! ضمن دعوت مردم به اعتراضات خیابانی خواسته که انتخابات از سوی مردم تحریم شود.
بر پایه این خبر با وجود تفاوت در نوع ادبیات منافقین و عوامل فتنه در حلقه پاریس که گویی یک خط و متن را با دو نوع گفتار متفاوت ارائه می کنند، مشخص می‌شود که ضد انقلاب در انتخابات پیش‌رو خط آشوب و درگیری قبل از آغاز رای گیری را در پیش گرفته و پیام‌های صادر شده از خارج کشور در واقع همین مطلب را به عناصر داخل منتقل می کند.
گفتنی است هفته گذشته دو تن از عوامل منافقین که به منظور انتقال دستورالعمل‌های حلقه خارج به داخل و هماهنگ‌سازی عناصر و تشکل‌های داخلی جهت اخلال در روند برگزاری انتخابات وارد کشور شده بودند، با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) پس از ورود و چند روز تعقیب بازداشت شدند.

 

سيلي جمهوري اسلامي را خورديد؟! گواراي وجود!


«حرکت شوراي نگهبان در عدم تأييد هاشمي‌رفسنجاني، سيلي نظام ولايت‌فقيه در گوش برخي رسانه‌ها و نويسنده‌هاي اپوزيسيون رژيم بود.»

 

کیهان:پايگاه اينترنتي خودنويس وابسته به اپوزيسيون خارج کشور ضمن انتشار مطلب فوق خاطرنشان کرده است: اين گروه آن‌قدر در حمايت بي‌چون و چرا از رفسنجاني از يکديگر گوي سبقت را مي‌ربودند که يادشان رفته بود بازي انتصابات در ايران آزاد نيست. اين نکته مهم است که رد صلاحيت رفسنجاني آب در لانه مورچه‌ها ريخت و نکات کليدي زيادي را مشخص کرد.
در ادامه اين نوشته آمده‌است: عده‌اي از رسانه‌ها و نويسندگان اپوزيسيون آن‌قدر ذوق‌مرگ شده بودند که شرط بندي کرده بودند. آن هم شرط‌هايي که شايد فقط در مسابقات اسب‌سواري مي‌شد چنين شرط‌هايي بست. ولي سيلي حاکميت در گوش اين رسانه‌ها و نويسنده‌ها بسيار سهمگين‌ و غافلگيرکننده بود. به يقين شوک ناشي از اين سيلي با دعوت از هيچ مهماني براي مصاحبه در اين رسانه‌ها قابل رفع نخواهد بود.
خودنويس اضافه مي‌کند:‌«تا ديروز تمام اين رسانه‌ها و قلم‌ها داد مي‌زدند که رد صلاحيت هاشمي به نفع مخالفان حکومت نيست. چرا که باعث قدرتمندتر شدن و بسط ديکتاتوري مي‌شود. امروز به يکباره همه اين رسانه‌ها و قلم‌ها فرياد زدند که حاکميت تير خلاص را به خود زد (!)
اين آبي که در لانه مورچگان ريخته شد به يقين تأثيراتش را به تدريج نشان خواهد داد و اميدوارم آن دسته از نهادهايي که با طناب وابستگان رفسنجاني به داخل چاه مي‌رفتند به خود آيند و راه‌هاي صحيح‌تري پيدا کنند.
خودنويس در ادامه نوشت:‌«نکته آخر اين که با رد صلاحيت رفسنجاني نه تنها در ايران قيامت نخواهد شد، بلکه مخالفان حتي علاقه ندارند به خاطر وي باتوم بخورند و از او دفاع کنند. بياييد فرض کنيم رفسنجاني تأييد صلاحيت مي‌شد و مثل موسوي حصر خانگي مي‌شد. کدام پشتوانه سبز مي‌خواست از عاليجناب سرخپوش حمايت و براي آزادي ايشان مبارزه کند؟ آيا وقت آن نيست که به خود بياييد؟ مگر ما از عاليجناب سرخپوش و ترور رستوران ميکونوس سخن نمي‌گفتيم؟! رد صلاحيت گواراي وجودتان(!)
گفتني است همه شواهد موجود و برخي اسناد که کيهان به آن اشاره داشته است حکايت از آن دارد که مجموعه مشترک دشمنان بيروني و دنباله‌هاي داخلي آنها در پي قرباني کردن آيت‌الله‌هاشمي بوده‌اند و از اين روي عدم احراز صلاحيت ايشان از سوي شوراي نگهبان را مي‌توان اقدامي در جهت نجات آيت‌الله رفسنجاني از دام خطرناکي دانست که براي ايشان تدارک ديده بودند. هياهوي توأم با عصبانيت آمريکايي‌ها در همين راستا قابل ارزيابي است

ناله های شکسن ضد انقلاب و بیگانگان

رسانه‌هاي بيگانه و ضد انقلاب تحليل‌هاي قابل تأملي درباره عدم تأييد صلاحيت آقاي هاشمي براي انتخابات رياست‌جمهوري منتشر کرده‌اند.

 

کیهان: در اين تحليل‌ها از يک سو خشم و ناخرسندي از اين اتفاق که آن را غيرمنتظره مي‌دانند، موج مي‌زند و از طرف ديگر تلاش مي‌شود موضوع تحريف شود.
در اين زمينه سايت فتنه‌گر کلمه که از سوي فراريان فتنه‌سبز مديريت مي‌شود ادعا کرد شوراي نگهبان با رد صلاحيت هاشمي به پيکر انقلاب شليک کرد! شبکه دولتي انگليس هم مدعي شد «هاشمي حذف [!؟] شده و اين باعث ريزش پايگاه اجتماعي حکومت خواهد شد». همچنين سايت جرس از قول يکي از همکاران فراري روزنامه‌هاي زنجيره‌اي (عبدالرضا-ت) ادعا کرد با اين اتفاق دوره جمهوري اسلامي به پايان رسيده است. جرس همچنين از قول حسن يوسفي اشکوري (از وابستگان گروهک ملي مذهبي) «اوايل فروردين 68 خبر برکناري آيت‌الله منتظري را شنيدم و بسيار افسرده و ناراحت شدم و دريغ خوردم. آن روز اميدمان را بر باد رفته مي‌ديدم اما پس از ساعتي افسوس گفتم براي خود او خوب شد. همين ماجرا پس از دريافت خبر رد صلاحيت آقاي هاشمي در ذهنم تکرار شد... اکنون هاشمي نيز بايد مثل منتظري فزت و رب‌الکعبه بگويد»!
اين دعاوي در حالي است که اولا هاشمي حذف نشده و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام است و ثانيا پايگاه اجتماعي نظام همان است که در آن 8ماهه فتنه از پاي صندوق‌هاي رأي تا کف خيابان خود را به رخ دشمن کشيد. در عين حال بايد از منافقيني که دم خروس از پس جامه‌شان پيداست پرسيد که آيا شماها همان محافلي نيستيد که در اوج فتنه شعار جمهوري ايراني داديد و بر اساس توهم احمقانه خود براي حذف جمهوري اسلامي خيز برداشتيد؟ در واقع دوره جديد جمهوري اسلامي نه امروز که همان روز آغاز شد.
در همين حال شبکه دولتي انگليس با ابوالحسن بني‌صدر (آلت دست گروهک منافقين در سال 59 و 60) مصاحبه کرد. بني‌صدر در اين مصاحبه گفت: هاشمي رفسنجاني واپسين قمار زندگي سياسي خود را کرد. او نباخته. من هم جاي او بودم که مخالفش هستم، همين کار را مي‌کردم(!)
بي‌بي‌سي در عين حال از قول مجيد محمدي عضو فراري حلقه کيان و همکار راديو فردا گفت: رد صلاحيت هاشمي نکته تازه‌اي به واقعيت جمهوري اسلامي اضافه نمي‌کند. حاکميت فکر مي‌کند هزينه برخي اتفاقات و ريزش‌ها را در سال 88 پرداخته است؛ بنابراين امروز نکته جديدي وجود ندارد. هاشمي در آن سال مقابل حاکميت و رهبري ايستاد.
وي افزود: مسئله حکومت اين است که آمدن هاشمي باعث مي‌شود که عمده مخالفان اصلاح‌طلبان و گروه‌هاي برانداز در زيرچتر او قرار گيرند و اگر اتفاقي مانند دغدغه‌هاي مربوط به تقلب رخ دهد، دوباره همان اتفاقات سال 88 تکرار شود. بنابراين اگر در همين مرحله هاشمي رفسنجاني را رد صلاحيت کنند، براي پيشگيري هزينه کمتري خواهند پرداخت.
وبسايت بي‌بي‌سي نيز در تحليلي خاطر نشان کرد: کار در اردوي تحول‌طلبان [اسم مستعار جريان برانداز ] سخت خواهد شد و به انشقاق و تفرقه خواهد انجاميد. بخشي از اقدام هاشمي حمايت خواهند کرد که در موقعيت ضعيف‌تري هستند و بخش ديگر به هاشمي و خاتمي حمله خواهند کرد که سران در حصر جنبش را تنها گذاشتند و بي‌حساب به آب زدند و چيزي هم به دست نياوردند. آنها خواستار تحريم انتخابات و سرنگوني حکومت مي‌شوند.
از سوي ديگر وبسايت اخبارروز در تحليلي نوشت: برنامه حکومت ادامه همان راهي است که از سال 88 دنبال کرده است. اين بار البته کم‌هزينه‌تر. انتخابات سر موقع برگزار خواهد شد. جنبش استيصال (جنبشي که از سر استيصال به گرد هاشمي رفسنجاني در حال حلقه زدن بود) با اکراه بيشتر، اما به هر حال نقشي را که برعهده گرفته بازي خواهد کرد. اين جنبش مي‌تواند مسير خود را به سوي کانديداي ديگري عوض کند، براي اين کار هم وسايل لازم تعبيه شده و کساني را در ويترين باقي گذاشته‌اند.
در ادامه اين تحليل با دعوت به آشوبگري به عنوان نقشه «ب» آمده است: ما باز هم در برابر اين پرسش قرار گرفته‌ايم که چه بايد کرد و راه‌حل چيست؟ براي پاسخ به اين سوال دوباره بايد تاکيد کرد که «انتخابات» بدون «خيابان» (فشار از پايين) همان نتيجه‌اي را بيرون مي‌دهد که «نظام» مي‌خواهد. آيا هاشمي رفسنجاني آن جادويي بوده است که بتوان با آن «خيابان» را فعال کرد؟ اکنون اين گوي و اين ميدان!
اردشير اميرارجمند سخنگوي گروهک موسوم به شوراي هماهنگي سبز نيز در مصاحبه با سايت خود (کلمه) مي‌گويد «انتخابات بدون آقاي هاشمي فاقد حداقل‌هاي مورد نياز براي يک انتخابات رقابتي است و در صورت ادامه انتخابات بي‌معني خواهد شد». او با سازمان منافقين همکاري دارد و با هماهنگي کنسولگري آمريکا در استانبول توانست از ايران خارج شده و به فرانسه برود.
برخي مقامات آمريکايي به خاطر عدم تأييد صلاحيت هاشمي و مشايي گفته‌اند انتخابات ايران را سرکوب شده، غير آزاد و مبهم مي‌دانند و نامزدهاي موجود را نمايندگان مردم ايران تلقي نمي‌کنند!

اینفوگراف: توصیه‌های رهبر انقلاب به شورای نگهبان

حمایت فوری آمریکا از هاشمی و مشایی پس از عدم احراز صلاحیت

 

دولت آمریکا در واکنشی تلویحی به رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی اعلام کرد که انتخابات ایران را غیر آزاد می داند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایران هسته ای – دولت امریکا در ساعات اولیه پس از اعلام نتیجه بررسی صلاحت های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 1392، در واکنشی تلویحی به رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی اعلام کرد که انتخابات ایران را غیر آزاد می داند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، یک دیپلمات آمریکایی سه شنبه (31 اردیبهشت 1391/ 21 می 2013) اعلام کرد 8 نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران که ژوئن آینده برگزار می شود احتمالا از هیچ گونه مشروعیت مردمی برخوردار نیستند.

این دیپلمات از رد صلاحیت هاشمی و مشایی، دو نامزدی که آنها را «برجسته» خوانده، انتقاد کرد.

پاتریک ونترل سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی الکترونیکی به فرانس پرس گفت: «به نظر می رسد شورای نگهبان قانون اساسی غیر منتخب و غیر مسئول از طرف مردم ایران بر اساس انبوهی از شاخص ها صدها نامزد را رد صلاحیت کرده است».


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 7 خرداد 1392
انتخابات چیست؟ (معادل انگلیسی آن Election می باشد)

مفهوم انتخابات چیست؟                                  که معادل آن در زبان انگلیسی  Election می باشد.
مفهوم انتخابات چیست؟۱) انتخابات، مجموعه عملیاتی است که در جهت گزینش فرمانروایان یا تعیین ناظرانی برای مهار کردن قدرت، تدبیر شده است. از این دیدگاه انتخابات به معنی فنون گزینش و شیوه‌های مختلف تعیین نمایندگان است. ابزاری است که به وسیله آن می‌توان اراده شهروندان را در شکل‌گیری نهادهای سیاسی و تعیین متصدیان اعمال اقتدار سیاسی مداخله داد.
با آنکه از ایام باستان، گاه‌گاه نشانه‌هایی از دخالت مردم در گزینش مسوولا‌ن به چشم می‌خورد، لکن باید گفت اساس اندیشه‌ای که فن <گزینش> را به عنوان موجه‌ترین و مشروع‌ترین ابزار وصول به قدرت و همچنین رایج‌ترین شیوه اعمال اراده مردم قرار دهد، امری جدید است، زیرا پیش‌از اینها فرمانروایان جوامع نیز از زمره داده‌های طبیعی تلقی می‌شدند. یعنی همانگونه که اقلیم و امراض و شکل و رنگ افراد، قابل انتخاب کردن نبود، فرمانروایان نیز در اکثر جوامع، توسط جبری خارج از اراده مردم بر آنها تحمیل می‌شد. اندیشه حاکمیت ماوراء الطبیعه‌ای، با ریشه مشترک و صور کم و بیش متفاوت، در اغلب نقاط عالم غلبه داشت. مختصر، اصل وراثت، عامل اساسی کسب مسند فرمانروایی و یا انتقال قدرت به شمار می‌آمد؛ نه انتخاب و گزینش.
۲) به طوری که در تاریخ سیاسی بریتانیا دیده می‌شود، نخستین سنگ بنای انتخابات به معنی امروزین کلمه، در این مملکت گذارده شد. ‌ در آغاز، سلطنت مطلق زیرفشار طبقه اشراف زمیندار و نجبای روحانی و نظامی به انتقال بخشی از قدرت خود به آنان، دست‌کم در زمینه رایزنی در امور مالی و مالیاتی مبادرت ورزید. آنگاه به سبب تحول در وسایل تولید صنعتی و توجه به بازرگانی و قوت گرفتن بورژوازی شهری و درخواست‌های روزافزون این طبقه روبه‌رشد، برای مشارکت در اینگونه تصمیم‌گیری‌های مملکتی مالا‌ دربار انگلستان تن به قبول و شناخت این نیروی جدید و پویای اجتماعی نیز داد و موافقت کرد که <نمایندگان> بورژوازی صنعت، بازرگانی، روشنفکری و مشاغل آزاد نیز در پارلمان انگلستان شرکت جویند. این تحول نخستین بار مساله انتخاب نمایندگان را مطرح کرد و پایه انتخابات را به گونه ابتدایی و ساده آن، در این کشور ریخت. از همان زمان آرام آرام، شیوه‌های گزینش و فنون مربوطه راه تکامل در پیش گرفت و از صورت امری اتفاقی زودگذر، به صورت نظامی منسجم در آمد و کم‌کم وارد شبکه حقوق اکثر کشور‌های عالم گردید. ‌
۳) اما استقرار حقوقی و سیاسی انتخابات در شکل‌نهایی آن، در قرون هفدهم و هجدهم با پذیرش نظریه نماینده‌سالا‌ری و ایجاد رژیم‌های نماینده‌ای و متعاقب ظهور و نظریه‌حاکمیت ملی انجام پذیرفت. انقلا‌بیون اروپا، با رد فلسفه حاکمیت مردم که از سوی روسو و همفکران وی ارائه شده بود و گراییدن به اصل حاکمیت ملی، طبعا به سوی اعمال غیرمستقیم قدرت توسط مردم کشیده شدند. زیرا قبول بی‌کم وکاست اصل حاکمیت مردم، خود به خود ایجاد دموکراسی مستقیم را به‌دنبال می‌آورد و این همان معضلی بود که قانونگذاران و بسیاری از نظریه‌پردازان می‌خواستند از آن اجتناب کنند. به بیان ساده‌تر، اکثر انقلا‌بیون درصدد سپردن سرنوشت جامعه به همه مردم نبودند، و آن را مالا‌ خطرناک و ناسودمند می‌شمردند. بلکه مصلحت و خیر اجتماعی را در آن می‌دیدند که از خلا‌ل انتخابات، آن هم از سوی شهروندان آگاه و مصلحت اندیشی، برگزیدگان و نخبگان سر برآورند و زمام قدرت را به دست گیرند. این اندیشه انطباق بیشتری با‌آرمان‌های زمان ‌داشت، از طرف دیگر اجرای نظرات مربوط به دموکراسی مستقیم، در عمل مواجه با اشکالا‌تی نیز بود. به ویژه آنکه در دولت کشور‌های بزرگ، امکان اجتماع همه مردم برای تصویب قوانین و انتخاب قضات و کارگزاران قدرت اجرایی بعید می‌نمود. لذا چه از حیث نظری و چه از لحاظ عملی، دموکراسی غیرمستقیم بیشتر پذیرفتنی به نظر می‌رسید. ‌
۴) امروزه جز در برخی از خرده دولت‌ها، مانند سوئیس یا در ایالا‌ت آمریکای شمالی، اعمال دموکراسی مستقیم، کاربرد نداشته و تقریبا اکثریت قریب به اتفاق ممالک، نظریه گزینش فرمانروایان و نمایندگان مردم را از راه انتخابات پذیرا شده‌اند، تا آنجا که دیگر مفهوم انتخابات و دموکراسی، چون دو مفهوم مرادف در زبان سیاسی امروزه رواج گرفته و سایر راه‌های وصول به قدرت از قبیل وراثت، انتصاب، شیوه خود انتخابی و امثال آن، یا از میان برداشته شده یا جنبه فرعی و استثنایی یافته‌اند. ‌
۵) در حال حاضر، در چارچوب این مبحث، دوگونه انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. یکی انتخاب رئیس دولت- کشور در رژیم‌های جمهوری و دیگری انتخابات نمایندگان مجالس مقننه اهمیت این دو نوع انتخابات، از لحاظ جوهره سیاسی ویژه آنهاست و اینکه هر فرد به عنوان شهر‌وند، ضمن رای دادن، در واقع سرنوشت جامعه ملی را رقم می‌زند. در حالی که امروزه، ابزار انتخابات در سطوح جغرافیایی گوناگون مانند کمون‌ها، بخش‌ها، شهرستان‌ها، استان‌ها و حتی در موارد بسیاری شهر‌ها و روستاها، برای تعیین مشاوران و کارگزاران محلی به کار می‌رود و برقراری اینگونه انتخابات به عنوان نشانه وسعت میدان دموکراسی تلقی می‌شود. لکن، هیچکدام از این نوع انتخابات ویژگی‌های انتخابات سیاسی را که در وهله نخست به منظور تعیین فرمانروایان و متصدیان امور مملکتی است ندارند. زیرا در گزینش‌های مذکور، هرچند که اهداف سیاسی و اجتماعی نیز مدنظر رای‌دهندگان است، ولی مالا‌ در محدوده مسائل محلی و چارچوب جوامع خاص و جزء است نه صورت‌بندی قدرت در جامعه کل و سطح دولت- کشور. ‌
۶) نظریه مربوط به نماینده‌سالا‌ری، در واقع ریشه در حقوق مدنی دارد. در این چارچوب مساله به طریق زیر بیان می‌شود: ‌ تظاهرات اراده نماینده قانونی شخص، دارای همان ارزش‌و آثار حقوقی است که اگر این اراده توسط شخص، فی‌النفسه بروز کند، چنین نظریه‌ای بیش از سال ۱۷۸۹، نیز در حقوق عمومی وجود داشت، ولی این انقلا‌ب کبیر فرانسه بود که آن را با تمام قدرت بر کرسی نشاند. بر این محور، <نمایندگان> به کسانی اطلا‌ق می‌شود که آنچه <می‌خواهند> از جانب همه ملت است. هنگامی که تصمیمی اتخاذ کنند، در حقیقت ملت است که به وسیله آنان اخذ تصمیم کرده است. نظر به اینکه خواست آنان خواست ملت است و اراده ملی از رهگذر آنان تظاهر می‌کند، لذا اعمال نمایندگان، خواه عمل قانونگذاری خواه بازبینی و مهار اعمال فرمانروایان و خواه تعیین سایر کارگزاران حاکمیت در اغلب مواقع، دیگر نیازی به تصویب مجدد مردم ندارد و مستلزم هیچ نوع بازبینی و نظارت از سوی شهروندان نیست. نظریه وکالت نیز که خود به عنوان پایه سازماندهی امر نمایندگی قرار گرفته، ملهم از حقوق خصوصی است. اما همین نظریه، در چارچوب حقوق عمومی و برحسب طبیعت رابطه بین شهروند و نماینده، معنی و مفهوم جدیدی القا می‌کند. اولا‌ نمایندگی پارلمان جنبه فردی و خصوصی ندارد. اعتبار این نمایندگی به وسیله بخشی از جمعیت اعطا نشده است، بلکه هر نماینده سند ماموریت خود را از همه ملت دریافت می‌دارد. در غیر این صورت، اگر نماینده حوزه انتخابیه‌ای را فقط مظهر‌همان حوزه بدانیم، در واقع به اصل تقسیم‌ناپذیری حاکمیت ملی خللی وارد آمده است و حال آنکه حاکمیت ملی بخش‌ناپذیر و متعلق به همه ملت است. به همین سبب است که نماینده انتخاب شده، نماینده همه ملت به شمار می‌آید و از جانب کلیت ملی سخن می‌گوید و عمل می‌کند. دو دیگر آنکه، عمل انتخابات منجر به انعقاد قراردادی‌بین انتخاب‌کننده و انتخاب شونده نمی‌شود تا بتوان نماینده را که پدیده‌ای از حقوق عمومی است، همانند وکیل حقوق خصوصی تلقی کرد. درست است که در هنگام انتخابات، شهروند رای دهنده با علم و آگاهی از برنامه نامزد انتخابات، رضایت خود را به سود وی اعلا‌م می‌کند و نامزد نمایندگی نیز بنا به ملا‌حظات سیاسی و علا‌قه به انتخاب مجدد شدن با رغبت درصدد اجرای تعهدات خود بر خواهد آمد و به این دلا‌یل می‌توان نوعی پدیده قراردادی را در این روابط ملا‌حظه کرد. لکن می‌دانیم که در حقوق، تمامی تظاهرات مربوط به رضایت لزوما منجر به انعقاد قراداد نمی‌شود. مضافا به اینکه، در انتخابات، طرفین قرارداد مشخصا معلوم نیستند. نامزد‌های مختلف احزاب گوناگون، هر یک متاع سیاسی خود را عرضه می‌کنند و هر شهروندی یکی یا گروهی از آنان را می‌پسندد. آرا، قاعدتا مخفی و تشخیص طرفین قرارداد ناممکن است. ‌ محدوده این قرارداد مفروض، چه از حیث موضوعی و چه از لحاظ برد و دامنه، نامشخص است، زیرا امر فرمانروایی سیاسی یا کنترل اعمال حکومتگران، چیزی نیست که بتوان آن در زمان اجرای انتخابات، کاملا‌ پیش‌بینی کرد. به همین دلیل است که نماینده انتخاب شده هنگام تصمیم‌گیری و اعمال‌نظر در سیاست عمومی کشور که مهم‌ترین رسالت وی می‌باشد، دارای استقلا‌ل وسیعی است؛ یعنی در برداشت‌های خود از مسائل آزاد است، خود تصمیم‌می‌گیرد و خود مشی نمایندگی خویش را برمی‌گزیند. ‌
۷) یکی از مشخصات انتخابات خصلت گزینشی آن است. یعنی هم نامزدی انتخابات <البته در چارچوب قوانین> آزاد است و هم رای‌دهنده می‌تواند از میان نامزدهای مختلف اعلا‌م شده، آزادانه، آنانی را که بیشتر با سلیقه او تطبیق می‌کنند برگزیند. اینگونه انتخابات راریمون آرون <انتخابات متعارض> ‌Election contestee و آندره هوریو <انتخابات مبارزه‌ای> ‌Election Disputee می‌نامند و انتخابات را تنها با این شرایط، واقعی و آزاد تلقی می‌کنند. ‌ در حالی که در برخی کشور‌ها اقتدارگرا، نوع دیگر از انتخابات رواج دارد که فاقد خصلت‌های فوق است. در ممالک کمونیستی یا برخی از کشور‌های دنیای سوم فقط یک حزب قانونی وجود دارد و فعالیت‌سایر احزاب و گرایش‌های سیاسی ممنوع است و چون حزب موجود، در عین حال اهرم سیاست را نیز به دست دارد، در هنگام انخابات، فهرست نامزد‌ها را تعیین می‌کند و به اطلا‌ع رای‌دهندگان می‌رساند که آنان باید لزوما به همین نامزد‌ها رای‌دهند. یعنی انتخابات بیشر جنبه تاییدی و خصیصه پله بیسیتی را دارد تا گزینش از میان نامزد‌های گوناگون. در پایان باید نتیجه‌گیری کرد که خصلت معارضه و مبارزه و لزوم آن هنگام رقابت‌های انتخاباتی، در برخی از ممالک، مثلا‌ بریتانیا از آنچنان اهمیتی برخوردار است که بدون آن، عملیات انتخاباتی امری بی‌قاعده و بدون محمل منطقی تلقی شده است، در آغاز انتخابات در این کشور، اگر در حوزه‌ای در مقابل نامزد نمایندگی رقیبی یافت نمی‌شد، شیوه عمل آن بود که حتی زحمت انداختن رای‌دهندگان را مجاز نمی‌شمردند و نامزد واحد می‌توانست بدون انجام اعمال انتخاباتی به پارلمان راه یابد.
 

منابع و ماخذ: ‌ بایسته‌های حقوق اساسی، دکتر ابوالفضل قاضی <شریعت پناهی>، استاد فقید دانشگاه تهران


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 6 خرداد 1392
نامه ای محضر شریف حضرت امام زمان(عج)

نامه ای به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف



بسم الله الرحمن الرحیم

به نام خدایی که زمین را از حجت خود خالی نمی کند

سلام ، سلام من به سلطانی که سالیانی است سلطنتش به خاطر سیاهی دلها به سالی بعد افتاده است .

سلام ، سلام من به مولایی که بندگان همچون مَنَش ، عنان خودخواهی را به دست گرفته اند و زَرِ دل را با زَنگاری معاوضه می کنند وخبر ندارند درکوچه ها ، دلبری به امید دلی نشسته است.

سلام ، سلام مولای من

بر اُوراق گنجانده تاریخ ورقهایی از آنانی ، که با صورت بی سیرتی صدای رهگذری که ندای آشنا را بر زبان داشت و نوای آشنا را به گوشهای دل نوا می داد نمی شنیدند ونمی دیدند که یوسف شدن در زیبایی صورت نیست ، بلکه زیبا شدن در یوسف سیرت بودن است و ای آقای من بهانه ی دلم از نوایی است که باید یوسف شد ، و دید که کارد به استخوان اثر نمی کند.

آقای من ؛ هنوز نمی دانم  که جمعه ها بها هستند یا بهانه و هنوز نمی دانم که ندبه ها ندا هستند یا نشانه و کُمِیتِ کمیلم که بر سبزه زارهای دل به تندی می تازد ، راه را گم کرده است یا نه آنکه شاه راه را می داند و به بیغوله می رود و هر جمعه که می گذرد سر در زندان می گذارم و در زندان دل خویش ، با زنده ای زمزمه می کنم.

ای آقای من و ای مولای ، زبان ، بهانه ای دوباره از امام زمان خویش دارد و ای شهسوار شبهای بدون سحر ، و ای مونس همدم یتیمان بدون پدر ، ای آقای من جاده ی سبز انتظار با استقبال دلهایی همراه است که کُمِیتِ کمیلشان لنگ می زند و نوای ندبه شان دلی را به چنگ نمی زند.

آقای من ، مهدی من ، دوست دارم در سرزمین دل خبر از آشنایی گیرم که با او آشتی کنم و بگویم که دگر گناه نمیکنم ، حرام را نگاه نمی کنم ، پا به هر جایگاه نمی کنم و پناه به هر پناهگاه نمی کنم .

ای آقای من و ای سیدِ من ، حق داری ، ادعای شیعه شیفتگی می زنیم و حرم ، و پاکی دل را که جای نامحرمان نیست به هر نامحرمی ، محرم می کنیم و با خبرداری ، خود را به بی خبری می زنیم ، و پاکی دل را که قدوم انتظار ، باید محرمش باشد به هر ناشایستی ، شایسته می پنداریم و با این حال ، باز می گوییم ؛ منتظرت هستیم  .

ای مولای من و ای سرور من ؛ انتظار ، واژه ای است که دل را به انقلاب وا می دارد ، که در برابر اهریمن ها و وسوسه های درونی به پا می خیزد و نشان می دهد انتظار ، واژه ای است پاک و مقدس و مدال و تاج و تختی بی مانند که فقط منتظر ، می تواند ازآن بهره ببرد .

ای مولای من ، می دانم اگر علم عشق را برپا می کنی و باز دلت را اَلمِ می کنی و ما باز پاکی دل را به ناپاکان می سپاریم ، و به روی خود نمی آوریم که می بینی و می دانی احوالمان را ، و تو خود را مدهوش می کنی .

ای آقای و مولای من ، این  صخره های گناه ، دل را به سُخره می گیرند و شمیم انتظار را که جز بر منتظران ، شادابی و طراوتی ندارد ، به باد وزانی تشبیه می کند که از سرزمین خزان می وزد.

ای آقای من و ای مولای من ، جویبار اشک ، دیگر دریا را می طلبد که شاید امید رمیده ی دل غایبی ، بشکسته و به ناخدای دریا برسد و بگوید جویبار هم به دریا می ریزد ، و عطر یار را از سرزمین آشنایی به مشام جان برساند .

ای آقا و ای مولا ، خوب شدن و با تو بودن سرمایه می خواهد ، که سرزمین دل به دنبال آن  است  ، ولی هرکجا که می نگرد از عطشناکی خود به سرابی می رسد و باز تشنه تر از قبل به امیدی ، دوباره می گردد و اما نمی داند این سرمایه کلمه ای است که عشق تو را در درون خود گنجانده است.

ای آقا و مولای من ، می دانم دیدن این چنین یوسفی ، دل یعقوبی را می خواهد که با نابینایی چشم ، با روشنی دلی ، پر نور بگردد و کنعانی می خواهد تا نسیم بوی یوسف را از سرزمین های دور بر مشام آن پیر کنعان برساند و بگوید که انتظـار ، کلیدِ برگشت یوسف به شهر کنعان بُوَد.

ای آقای من و ای مولای من ، پنجره دل را به سوی خورشید انتظار باز می کنیم ، تا شاید خبری از آشناترین ، آشنای هستی ، که در دل سیه و تاریک ما گم شده است ، دریابم و ندایی را که از آهنگ خوش ندبه ی جمعه ها ، با مضمونی با ذکر « یابن الحسن یابن الحسن » است به تو هدیه کنم .

ای آقا و مولای من ، چشمانم بهانه می گیرند ، که چقدر به جاده ی انتظار نگه کردیم و هر روز از نسیم دل خبر زآشنا گرفتیم و خیره شدیم ، باز هم جز آن نسیم که خبری از انتظاری دوباره داشت ندیدیم .

سیدی مولای ، ای مولای من و ای شادی دُوران ها و آرزوی دل مؤمنان ، جمعه را میعادگاهی می دانم که وعده یار در آن میعادگاه به تحقق می پیوندد .

سلامتی و تعجیل در امر فرج یوسف زهرا «عج» صلوات


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 6 خرداد 1392
سخنان امام خامنه ای در مورد انتخابات سال 1392 ریاست جمهوری یازدهم

سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات

 

 

leaders remarks on elections 92 سخنان رهبر انقلاب در مورد انتخابات سال 92

 

 

رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مردم قم با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری تصریح کردند: آن کسانی که راجع به انتخابات توصیه هایی میکنند، حواسشان باشد به دشمن کمک نکنند، دائما نگویند انتخابات باید آزاد باشد، از اول انقلاب ۳۴ انتخابات داشتیم، کدامش آزاد نبوده است؟

رهبرانقلاب در این دیدار تاکید کردند: یکی از نقشه های دشمن برای جلوگیری از انتخابات پرشور این است که در ایام انتخابات سر مردم را به ماجرای سیاسی،اقتصادی یا امنیتی گرم کنند،اما ملت ایران هوشمندتر از این است که از دشمن فریب بخورد.

ایشان خاطرنشان کردند: آن کسانی که راجع به انتخابات توصیه هایی میکنند،حواسشان باشد به دشمن کمک نکنند،دائما نگویند انتخابات باید آزاد باشد، از اول انقلاب ۳۴ انتخابات داشتیم، کدامش آزاد نبوده است؟

رهبر انقلاب تاکید کردند: کسانی که وارد عرصه انتخابات می شوند، باید بتوانند بار مسئولیت را بکشند، صلاحیتهای مورد نظر شورای نگهبان را در خود ملاحظه کنند و باید بخواهند که قانون اساسی را اجرا کنند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شدند:همه دنیای استکبار دست به دست هم گذاشتند تا با تحریم، ملت ایران را به ستوه بیاورند و محاسبات مسئولان عوض شود اما نتیجه این شده که ملت ایران هر روز گرایشش به مبانی اسلام و ایستادگی بیشتر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر مشروح خبر سخنان رهبر معظم انقلاب به نقل از دفتر ایشان به این شرح است:

حضرت آیت الله خامنه ای، صبح امروز در جمع هزاران نفر از مردم متدین و انقلابی قم، پیامدهای مبارک و تعیین کننده قیام ۱۹ دی مردم قم را جلوه هایی از تحقق وعده های صدق الهی خواندند و با تأکید بر ایستادگی و هوشیاری کامل در مقابل طرحها، روشها و حرکات دشمن بویژه در قبال انتخابات خرداد آینده، نکات مهمی را درباره وظایف مسئولان، خواص، مردم، رسانه ها و کسانی که قصد نامزدی در این انتخابات را دارند بیان کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأملی در حوادث دوران انقلاب و سه دهه اخیر، درس آموزی از مناسبتهای ماندگاری همچون قیام ۱۹ دی را ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: برخی، پیروزی ملت بر رژیم پر کبکبه و مغرور طاغوت و خارج شدن ایران عزیز از چنبره حقارت آمیز سلطه امریکا را امری محال می دانستند اما به یاری پروردگار رژیم سلطنتی در ایران به زباله دان تاریخ رفت و جمهوری اسلامی و ملت ایران با استقلال کامل در مقابل امریکا، در چشم جهانیان به ملت و نظامی تبدیل شدند که نامشان ملتهای جهان را به وجد می آورد.

ایشان پیروزیها و موفقیتهای سه دهه اخیر را جلوه هایی از تحقق وعده های نصرت الهی دانستند و با استناد به آیات متعدد قرآن افزودند: ملتهای مؤمن، هوشیار و با استقامت در زمان متناسب، قطعاً و یقیناً از یاری پروردگار برخوردار می شوند و این حقیقت، سنت تغییر ناپذیر الهی است و بر اساس همین سنت الهی ملت ایران در این مرحله وهمه مراحل دیگر بر دشمنان خود پیروز خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به ضرورت طرح صحیح اهداف، حرفهای ناب ملت ایران در جهان و تدبیر برای پیشبرد این اهداف افزودند: اگر ملت عزیز و جوانان خوش روحیه و پر توان ایران، مسیر خود را با پایداری ادامه دهند بدون شک و براساس سنت صادق الهی در زمان مناسب، همه آمال، آرزوها و شعارهای «ملی، اسلامی و جهانی» آنان تحقق پیدا می کند، مسیر تاریخ عوض می شود و زمینه های ظهور حضرت ولیعصر (عج) فراهم خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای همدستی دولتهای استکباری را برای تحریم ایران و به ستوه درآوردن ملت یادآور شدند و افزودند: مستکبران برخلاف گذشته به صراحت اذعان می کنند که هدف تحریم ها، خسته کردن ملت، تحریک مردم به مقابله با جمهوری اسلامی، افزایش فشار بر مسئولان ایران و در نتیجه تغییر محاسبات مسئولان است.

ایشان افزودند: اما گرایش مردم این سرزمین بزرگ، به مبانی اسلام و انقلاب و عزت ملی ایرانیان روز به روز بیشتر می شود و این، درست نقطه مقابل خواست دشمنان است.

ایشان در تحلیل عوامل تأثیرگذار در تقابل دولتهای مستکبر با ملت ایران، هوشیاری و زیرکی ملت را کاملاً ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: باید با «تقوای جمعی و مراقبت و هوشیاری همگانی»، متوجه طرحهای دشمن باشیم و اجازه ندهیم هیچ مسئله ای، حواسمان را از دشمن پرت کند.

رهبر انقلاب، توصیه ها و تأکیدات مکررشان به مسئولان، مطبوعات و پایگاههای اینترنتی را برای پرهیز از سرگرم کردن مردم به مسائل فرعی و نادرست، یادآوری کردند و افزودند: همه این توصیه ها، بخاطر این است که باید حواسمان به دشمن جمع باشد تا بفهمیم که دنبال چه طرح و هدفی است.

حضرت آیت الله خامنه ای در چارچوب منطق ارائه شده یعنی هوشیاری ملی برای درک اهداف و طرحهای دشمن افزودند: بررسی رفتار و گفتار مستکبران، نشان می دهد که ذهن دشمن بر انتخابات مهمی که ۵ ماه دیگر یعنی در خرداد ۹۲، برگزار می شود، متمرکز شده است.

ایشان در تشریح اهداف، تکنیکها و روشهای بیگانگان در قبال انتخابات یازدهم ریاست جمهوری افزودند: آنها در درجه اول اگر بتوانند مانع برگزاری انتخابات می شوند اما می دانند که نمی توانند بنابراین از این مسئله مأیوسند.

رهبر انقلاب در همین زمینه خاطرنشان کردند: یک بار برخی تلاش کردند که انتخابات را حتی اگر شده دو هفته به عقب بیاندازند اما ما تأکید کردیم که انتخابات حتی یک روز هم نباید عقب بیافتد به همین علت راه تعویق یا برگزار نشدن انتخابات کاملاً مسدود است.

حضرت آیت الله خامنه ای مانع تراشی در راه حضور پرشور و همگانی مردم در انتخابات را هدف ملموس دشمنان برشمردند و افزودند: همه، حتی کسانی که ممکن است از سردلسوزی درباره انتخابات توصیه های عمومی کنند حواسشان باشد که به این مقصود دشمن کمک نکنند.

ایشان با انتقاد از برخی که بطور مکرر می گویند انتخابات باید آزاد برگزار شود افزودند: معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد، مگر بیش از سی انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟ در کدام کشور انتخابات از ایران آزادتر است؟ مراقب باشید این حرفهای شما مردم را از انتخابات مأیوس نکند.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه ی بیان روشهایی که به تحقق هدف دشمن در انتخابات کمک می کند خاطرنشان کردند: در کدام کشور درباره صلاحیتها، ملاحظات لازم اعمال نمی شود؟ چرا اینقدر بر این مسئله تکیه و تلاش می کنید در ذهن مردم این تصور بوجود بیاید که شرکت در انتخابات فایده ندارد؟

رهبر انقلاب به اشخاصی که خواسته یا ناخواسته در این چارچوب حرکت می کنند تأکید کردند: مبادا دچار غفلت شوید و جدول مورد نظر دشمن را پر کنید.

ایشان با انتقاد از کسانی که سعی می کنند به مردم تلقین کنند که انتخابات سلامت لازم را ندارد اینگونه رفتارها و سخنان را از دیگر روشهایی برشمردند که به تحقق اهداف دولتهای مستکبر کمک می کند.

رهبر انقلاب تأکید کردند: البته بنده نیز اصرار و تأکید دارم که انتخابات باید با سلامت و امانتداری کامل انجام شود و مسئولان دولتی و غیردولتی با رعایت کامل قوانین و تقوا و پاک دستی، انتخابات سالمی را برگزار کنند که مطمئناً همینجور خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به راهها و روشهای بسیار خوبی که در قوانین برای سالم برگزار شدن انتخابات پیش بینی شده است افزودند: پایبندی همه به این راهها و قوانین، سلامت انتخابات را تضمین می کند مگر اینکه کسانی بخواهند از راههای غیرقانونی عمل کنند همچنانکه برخی در سال ۸۸ اینطور عمل کردند و برای مردم و کشور مزاحمت و ضرر بوجود آوردند و برای خودشان نیز در زمین و در ملاءاعلی، اسباب سرشکستگی و بدبختی فراهم کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در تشریح بیشتر روشهایی که به هدف اصلی دشمن در انتخابات یعنی حضور کمرنگ مردم کمک می کند افزودند: ممکن است کسانی سعی کنند در ایام انتخابات با بوجود آوردن حادثه ای یا ماجرایی اقتصادی، سیاسی یا امنیتی سر مردم را به چیزهای دیگری گرم کنند که این هم جزو نقشه هاست، البته بنده مطمئنم که ملت ایران بسیار با بصیرت تر و با هوش تر از این است که با چنین ترفندهای خصمانه دشمنان یا عوامل آنها فریب بخورد.

رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان نکاتی را درباره نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده بیان کردند.

ایشان شرکت در انتخابات را یک حق و یک وظیفه دانستند و افزودند: فردفرد ملت که به نظام جمهوری اسلامی معتقدند و قانون اساسی را قبول دارند می خواهند از حق خود استفاده کنند و یا وظیفه شان را انجام دهند و در این میان عده ای هم می خواهند صلاحیتهای خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند.

رهبر انقلاب با اشاره به سنگین بودن کار اداره اجرایی کشور افزودند: اداره مملکت، کار اجرایی کوچکی نیست بلکه کار سنگینی است که بر دوش مجریان سطح بالا قرار می گیرد بنابراین کسانی به میدان نامزدی بیایند که این توانایی را در خود احساس می کنند و کار اجرایی را بلدند.

ایشان در همین زمینه افزودند: ممکن است کسانی که در سطوح دیگری کار می کنند بعضاً تشخیص ندهند که اداره کشور چقدر بار سنگینی است بنابراین اشخاصی نامزد شوند که توان انجام دادن این وظیفه را در خود می بینند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: افرادی که می خواهند نامزد شوند علاوه بر درک سنگینی کار، صلاحیتهای لازم در قانون اساسی را که شورای نگهبان نیز بر آنها تکیه خواهد کرد، در خود ملاحظه کنند.

ایشان افزودند: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید واقعاً وابسته و دلبسته نظام و قانون اساسی باشند و بخواهند حقیقتاً قانون اساسی را اجرا کنند چرا که رئیس جمهور در این زمینه قسم می خورد و طبعاً نمی تواند قسم دروغ بخورد.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان درباره انتخابات آینده تأکید کردند: انشاءالله به اذن الهی و فضل پروردگار، در خرداد ۹۲ انتخاباتی خوب و پرشور برگزار خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی در جمع هزاران نفر از مردم قم، همچنین با تجلیل از نقش تأثیرگذار مردم این شهر در حوادث قبل و بعد از انقلاب افزودند: خاطره قیام ۱۹ دی را نباید فراموش کرد چرا که بیان اینگونه مسائل ضمن اینکه نسل جوان را با سابقه تاریخی خود آشنا می کند موجب قدرشناسی از مجاهدتهای افتخار آفرین این ملت خواهد شد و به جوانان امروز می آموزد که هوشیاری و ایستادگی در مقابل دشمنان به ظاهر قدرتمند، حتماً به پیروزی منجر خواهد شد./

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 6 خرداد 1392
بیانات امام خمینی (ره) و امام خامنه ای (مد ظله العالی) در مورد انتخابات

سخنان مقام معظم رهبري
- انتخابات از مهمترين مظاهر مردم سالاري ديني است .
- در اسلام "تقوا" و "عدالت" پايه اصلي مشروعيت است. امام اين مشروعيت بدون رأي مردم ، مقبوليت و كارائي ندارد.
- رأي مردم و انتخابات در نظام مردم سالاري ديني بسيار مهم است.
- اگر رأي مردم نباشد نظام مقبوليت و كارآيي ندارد.
- خطاي بزرگ آن است كه اين خواسته هاي حقيقي مردم به دست غفلت و خواسته هاي جناحي و حزبي و شخصي به جاي مصالح ملي ننشيند.
- قانون پشتوانه انتخابات است و نتيجه آن را همه قبول دارند.
- مردم حق دارند كه سرنوشت كشور را به دست خودشان رقم بزنند.
- شركت در انتخابات بايد به دور از تشنج و درگيري برگزار شود.
- مردم را در تصميم گيري آزاد بگذريد .
- من به كساني كه فضاي جامعه و كشور را با تشنج سياسي و پر كردن ازشايعات و موهومات خراب مي كنند، نصيحت مي كنم كه از مردم دست بردارند و آنان را براي تصميم گيري آزاد بگذارند .
- بي گمان ، پيروز و برنده اين انتخابات ملت بزرگ و با اراده ايران است .
- ملت پيروز و سرافراز ايران با نمايش قدرت عظيم خود در حوادث گوناگون انقلاب اين حقيقت و واقعيت را به اثبات رسانيده و نشان داده اند كه در درياي خروشان وحدت و انسجام آنان چيزي كم نشده و نخواهد شد و جهان خواران انشاءا... تا ابد حسرت گسستن اتحاد مقدس مردم ما را به گور خواهند برد .
- انشاءا... دنيا خواهد ديد كه مردم عزيز ايران چگونه حماسه حضور گذشته خويش را در سراسر ميهن اسلامي تكرار خواهد كرد .
- دربرهه اخير درباره انتخابات مطالب زيادي را با ملت عزيزمان درميان گذاشته ايم .
ما روز به روز داريم به زمان برگاري انتخابات نزديك مي شويم .


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 6 خرداد 1392