حزب الله لبنان بازوی قدرتمند ایران بالای سر اسراییل است

خبرگزاری فارس: حزب‌الله لبنان بازوی قدرتمند دفاعی ایران بالای سر رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس،‌سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در گفتگویی با تحلیل راهبردی مسایل سیاسی و امنیتی کنونی غرب آسیا به ویژه سوریه و ترکیه اظهار داشت: منطقه غرب آسیا که کشور ما نیز جزو آن است حداقل تا سال 2030 در یک نقطه عطف راهبردی از نظر مسایل سیاسی، امنیتی و اقتصادی قرار دارد و به عبارتی مرحله گذار ژئوپلیتیکی را طی می‌کند.

‌صفوی تصریح کرد: بازیگران اصلی خارجی این منطقه آمریکایی‌ها، روس‌ها، چینی‌ها و تا اندازه‌ای هندی‌ها هستند و بازیگران درون منطقه را ایران، ترکیه و رژیم صهیونیستی، تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: این منطقه بنا به دلایل گوناگون تا سال 2030 کانون رقابت، توجه و برخورد قدرت‌های بزرگ جهانی است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا درباره ویژگی‌های مهم این منطقه اظهار داشت: بزرگ‌ترین منبع انرژی جهان یعنی نفت، گاز در این منطقه قرار دارد و خلیج‌فارس 63 تا 65 درصد نفت خام جهان را در اختیار دارد و بیش از 30 درصد گاز جهان نیز در این منطقه قرار دارد.

‌صفوی تاکید کرد: خلیج‌فارس و هشت کشور پیرامونی می‌تواند حدود 70 سال دیگر تأمین انرژی جهان از نظر نفت و گاز را انجام دهند، در حالیکه در بقیه کشورهای جهان انرژی فسیلی رو به اتمام است، خصوصا منابع نفت خام آمریکا و اروپا.

وی با اشاره به اینکه از تنگه هرمز روزانه میان 15 تا 17 میلیون بشکه نفت خارج می‌شود، با اشاره به دیگر خصوصیات منطقه آسیای غرب گفت: تا زمان اضمحلال رژیم صهیونیستی آرامش در این منطقه وجود نخواهد داشت و این رژیم جعلی، با حمایت آمریکا، منشأ تنش و ناامنی‌های منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا است.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: عدم ثبات رژیم‌های پادشاهی منطقه از دیگر ویژگی‌های این منطقه است چرا که با سقوط شاه ایران و حسنی مبارک مصر و بن علی تونس و علی عبد اله صالح یمن در واقع قطار این نوع حکمرانی ها به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در کتابی با نام تحولات جهان تا سال 2030 عنوان کردند که تا این سال دیگر اثری از رژیم آل سعود باقی نمی‌ماند.

‌صفوی ادامه داد: در همین کتاب آمده است که ایران با وجود ادامه تحریم‌های آمریکا با اقتدار مبحث انرژی هسته‌ای را ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه وجود انقلاب اسلامی دیگر ویژگی‌ این منطقه است، تاکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت منطقه و جهان اسلام را تحت تأثیر قرار داده است.

وی در ادامه گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی مانند قطر، عربستان سعودی و ترکیه به نیابت از آمریکا سعی کردند بدل بیداری اسلامی را در سوریه ایجاد کنند.

صفوی ادامه داد: بدین منظور حدود 40 هزار نیروی مزدور از مرزهای لبنان، ترکیه و اردن به سوریه اعزام و پول، سیاست، سلاح، تبلیغات به آنها اهداء شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: اخوان المسلمین گروهی از مبارزین سوریه هستند که سال‌ها مبارزه کرده‌اند و در زمان پدر بشار نیز با وی می‌جنگیدند.

وی تصریح کرد: گروه القاعده مزدور هستند و با پشتیبانی مالی قطر و عربستان سعودی و نیروهای مزدور کشورهای عربی شمال آفریقا مانند لیبی، تونس عمل می‌کنند. دو سال است که جنگ سوریه ادامه دارد به گونه‌ای که تاکنون 70 هزار نفر از مردم و ارتش سوریه کشته شده و دو میلیون نفر نیز به دلیل شرایط نامناسب زندگی به داخل دمشق و یا خارج از سوریه پناه برده و آواره شده اند.

صفوی گفت: پیروزی ارتش سوریه در القصیر برگ برنده بشار اسد در کنفرانس ژنو 2 است و بشار اسد از حمایت اکثریت مردم سوریه برخوردار بوده و مردم سوریه نیز از جنایات تروریستهای القاعده و خیانت برخی کشورهای عربی که با همدستی رژیم صهیونیستی اینگونه مردم سوریه و حکومت قانونی بشار اسد را دچار ناامنی کرده و منجر به تخریب شهرها و ضررهای اقتصادی شده‌اند، بشدت عصبانی هستند و از بشار اسد حمایت می کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و میلیاردها دلار قطر و عربستان سعودی در سوریه با شکست مواجه شده و هم اکنون وضعیت دولت ترکیه با تظاهرات اخیر مردم در اکثر استانهای این کشور با مشکل جدی مواجه شده است و نشان دهنده سیاست غلط ترکیه در رابطه با همسایه اش سوریه، نیز است.

وی تصریح کرد: سوریه میدان برخورد سیاست‌های راهبردی قدرت‌های بزرگ و منطقه‌ای است و در این میدان آمریکا یک طرف و روسیه و چین به عنوان قدرت‌های جهانی در سوی دیگر قرار دارند و ایران نیز به عنوان قدرت منطقه‌ای در برابر پول و مزدوران قطر و عربستان صعودی قرار دارد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به تلاش های آمریکائی‌ها برای روی کار آوردن حکومتی لائیک در عراق، گفت: در سال 2003 آمریکایی‌ها در جنگ عراق به دنبال این بودند که یک حکومت لائیک و متخاصم با جمهوری اسلامی ایران در عراق روی کار بیاورند، که با هوشیاری مراجع عظام عراق، همچون آیت الله العظمی سیستانی و مجاهدت مردم عراق و روشنفکران و انقلابیون عراق نتوانستند و یک قانون اساسی خوب و یک پارلمان و دولت خوب مسلمان و مردمی در عراق مستقر شد که با ایران هم روابط خوبی دارند.

صفوی تاکید کرد: به فضل الهی هم اکنون دو دشمن بزرگ ایران یعنی طالبان و صدام از میان رفته‌اند و آثار پیروزی در سوریه نیز نمایان است.

وی تصریح کرد: سیاست‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با عراق و افغانستان و سوریه ، باعث شده است ایران در غرب آسیا ، تبدیل به یک قدرت منطقه ای شود و آمریکائیها و صهیونیست ها و برخی از کشورهای عربی از این موضوع بشدت عصبانی هستند ، چراکه نشانه شکست سیاستهای اوباما در منطقه است.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه محور استراتژیک ایران، عراق، سوریه و لبنان محور مدیترانه‌ای است، گفت: ایران تاکنون سه بار تا مدیترانه قدرت نفوذ پیدا کرده است که یک بار در زمان کوروش و همراه با آزادسازی اورشلیم و بار دیگر زمان خشایار شاه و با عبور از تنگه بُسفر و لشکر کشی به سمت یونان است.

وی افزود: سومین بار نیز در زمان کنونی است که قدرت حزب‌الله لبنان، یعنی بازوی بلند قدرت دفاعی ایران در بالای سر رژیم صهیونیستی قرار دارد و قدرت دفاع راهبُردی ایران ، در مقابل حمله احتمالی صهیونیست ها به تاسیسات انرژی هسته ای ایران را تشکیل می‌دهد.

صفوی تاکید کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر صهیونیست‌ها مشکلی برای ایران ایجاد کنند حیفا و تل‌آویو با خاک یکسان می‌شود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه با اشاره به سال حماسه سیاسی و انتخابات 92 در پیش رو تاکید کرد: انتخابات ایران ارتباط عمیقی با امنیت ملی و منافع ملی و نیز سرنوشت معیشتی مردم دارد. بنابر این همه کسانی که به فکر امنیت و آرامش و حل مشکلات اقتصادی مردم هستند و از وضعیت موجود رنج می برند ، با هوشمندی و انگیزه در این انتخابات شرکت می کنند.

وی ادامه داد: حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تضمین‌کننده امنیت ملی، اقتصاد، منافع و پیشرفت و آبادانی کشور ماست.

صفوی با اشاره به شاخصه‌های اصلی فرد اصلح برای ریاست‌جمهوری تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در این باره در سال 84 فرموده‌اند که «اصلح کسی است فکر معیشت مردم، دین مردم، فرهنگ مردم و دنیا و آخرت مردم باشد.»

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: ایشان همچنین گفته‌اند که «اصلح کسی است که زیر توهمات مربوط به توسعه آنچنان محو و مات نشود که از یاد قشرهای محروم و ضعیف باقی بماند.»

صفوی با بیان اینکه از دیدگاه رهبر این فرد باید توان بر دوش گرفتن این بار عظیم را داشته باشد و هر کسی قدرت این کار را ندارد، گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اصلی کاندیداهای ریاست‌جمهوری از دیدگاه رهبری ، کارآمدی و توانایی اداره کشور است که 15 بار در سخنرانی‌های سال 84 آن را نقل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نشاط، شادابی، شوق و نشاط جوانانه از دیگر ویژگی‌های کاندیدای اصلح از دیدگاه رهبر است، گفت: ایشان می‌فرمایند که «از آنجا که کشور چهره جوانی دارد اقتضا می‌کند نشاط جوانانه‌ای نیز در تمام دستگاه‌های به وجود بیاید.»

صفوی در ادامه فرمایشات رهبر درباره کاندیدای اصلح تصریح کرد: داشتن اعتقاد و علاقه و قدرت لازم برای مبارزه با فقر، فساد، و تبعیض و ریشه‌کنی آن، ایجاد عدالت، دلسوز برای قشر مستمند و تلاش برای رفع تبعیض و پر کردن شکاف میان ثروتمندان و فقرا و رفع مشکلات تمام کشور عزیز به خصوص مناطق محروم از دیگر ویژگی‌های این کاندیدا است.

وی با اشاره به اینکه خوشحال نشدن دشمن از روی کار آمدن این شخص از دیگر ویژگی‌های مورد اشاره رهبر است، تاکید کرد: قوت و قدرت برای حرکت به سمت چشم‌انداز 20 ساله، توان اشتغال‌زایی، دارای قدرت باز کردن گره‌ها وبه انجام رساندن کارهای بزرگ، آبادانی کشور از نظر علمی، صنعتی و مسایل انسانی و پیشبرد کشور از نظر مسایل علمی و امنیتی و ایجاد اشتغال به عنوان اساسی‌ترین اهتمام دولت از دیگر ویژگی‌های مورد اشاره رهبر در این ارتباط است.

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: عموم مردم هوشمند ایران اسلامی و اهل سیاست باید این شاخص‌ها را در کنار کاندیداها قرار دهند و با عقلانیت در این باره تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: 34 سال است در کشور ما انتخابات برگزار می‌شود و لازم است کاری کنیم که مردم ما در سال‌های آینده آرامش داشته و زندگیشان رونق پیدا کند و جوانان امیدوار به آینده شوند و به فضل الهی و با عنایات خاصه حضرت مهدی (عج) و حضرت امام رضا(ع) مردم ایران سال 92 را سال حماسه سیاسی رقم خواهند زد.

وی با اشاره به اینکه منابع انسانی و طبیعی بسیار خوبی در کشور برای رفع مشکلات اقتصادی داریم، تاکید کرد: اسلام و ولایت فقیه دو نعمت بزرگ کشور ما هستند رهبری که کشور را از بحران‌های داخلی و خارجی نجات داده‌اند و ایران را در صحنه جهانی و منطقه و در برابر آمریکایی‌ها به درستی هدایت کرده و به عزت رسانده اند و انسجام و وحدت ملی مردم نعمت سومی است که باعث پیروزی ملت ما در مقابل همه فشارهای خارجی و مشکلات داخلی خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: از خداوند متعال مسئلت می کنیم که عیدی میلادهای باسعادت شعبان المعظم را برای ملت ما ، انتخاب اصلح ریاست جمهوری و انتخاب افراد صالح در شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور عزیزمان قرار دهد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 13 شهريور 1392
اهداف ترکیه از تحریک غرب برای حمله نظامی به سوریه

یک روزنامه ترک در مطلبی به تشریح اهداف دولتمردان ترکیه از ترغیب غرب برای ماجراجویی نظامی علیه سوریه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "حریت" ، ترکیه که از مشوقین غرب برای حمله به سوریه به شمار می رود، قصد دارد با این کار فشارها به دولت سوریه را قبل از کنفرانس ژنو 2 افزایش دهد.

بنا بر این گزارش در حالیکه کشورهای غربی به رهبری آمریکا در تدارک حملات نظامی در مقیاس کوچک علیه سوریه هستند دولتمردان ترک آنها را تشویق به حملات گسترده علیه سوریه می کنند به طوریکه "احمد داوود اوغلو" وزیر خارجه ترکیه در تماس های خود با مقامات آمریکا و انگلیس در روزهای گذشته اعلام کرده است حملات احتمالی آنها به سوریه باید فراتر از تنبیه سوریه به خاطر استفاده از سلاح شیمیایی باشد( ادعایی که هنوز هیچ مدرکی دال بر صحت آن وجود ندارد و بر عکس هم دولت سوریه و هم مقامات روس بر استفاده گروههای مسلح از این سلاحها تاکید کرده اند).

به گفته منابع مطلع، داوود اوغلو خواستار این است که حملات به سوریه باید در حدی باشند که بتوانند دیدگاه های غرب و ترکیه را در کنفرانس آتی ژنو 2 بر دولت بشار اسد تحمیل کند.

هنوز نقشی که قرار است ترکیه در حمله احتمالی به سوریه داشته باشد مورد بحث و گفتگو است.

کاخ سفید نیز پیشتر در واکنش با موج فزاینده مخالفتها با ماجراجویی نظامی در سوریه و نگرانی ها از پیامدهای خطرناک آن، مدعی شده است با حملات نظامی احتمالی به سوریه قصد تغییر نظام در سوریه را ندارد و هدفش ارسال پیامی برای دمشق است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 13 شهريور 1392
نقشه اهداف احتمالی حمله غرب به سوریه

نقشه سوریه

پس از استفاده از سلاح شیمیایی در اطراف شهر دمشق که به کشته و زخمی شدن هزاران نفر انجامید احتمال حمله نظامی غرب به سوریه افزایش پیدا کرده است.


به گزارش نامه به نقل از پایگاه شبکه خبری الجزیره، در همین حال برخی از تحلیلگران لیست برخی از اهداف احتمالی غرب در حمله نظامی به سوریه را ارائه کرده اند که شرح آن در دو نقشه ای که در منتشر شده، آمده است.

در نقشه اول، مهمترین فرودگاه های نظامی و غیرنظامی در برخی از شهرهای سوریه که احتمال می رود مورد حمله قرار بگیرند آمده است که از مهمترین آنها می توان به فرودگاه های «الضمیر»، «القصیر» ، «دیرالزور»، «الطبقه» و «الاذقیه» اشاره کرد.

همچینین انتظار می رود که برخی از انبارها و ذخیرگاه های که ادعا شده است در آن ذخیره های سلاح شیمیایی نگهداری می شود و در شهرهای دمشق، ریف دمشق و لاذقیه و حمص و حماء و السفیره در حلب قرار دارند اشاره کرد.

در شهر دمشق در نقشه دوم نیز برخی از نهادهای امنیتی سوریه که در مناطق مسکونی واقع شده اند آمده است.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 13 شهريور 1392
هدف غرب از حمله به سوره چیست؟

ه گزارش خبرگزاری رسا، محمد حسنین هیکل، نویسنده، روزنامه نگار و متفکر مشهور مصری در مقاله ای که امروز در روزنامه الاخبار لبنان به چاپ رسید با اشاره به افزایش تهدیدها به منظور حمله نظامی به سوریه تاکید کرد که استفاده از سلاح شیمیایی بهانه ای بیش نبوده و غرب به هر قیمتی می خواهد پیشروی ارتش سوریه در مقابل گروه های تروریستی را متوقف کند.

وی خاطر نشان کرد: امروز سوریه محور و اساس مقاومت اسلامی است و به هر صورتی باید از این کشور در مقابله با تطوئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

این متفکر مصری هدف اصلی از حمله نظامی به سوریه را ضربه زدن به حزب الله لبنان خاطرنشان کرد و گفت: آمریکا که در سال های اخیر هزاران تن از مردم بیگناه سراسر دنیا را به کام مرگ کشانده است به هیچ وجه نمی تواند داعیه دار دفاع از حقوق بشر و مقابله با سلاح شیمایی باشد.

هیکل با تاکید بر عبور دولت بشار اسد از شرایط سخت و بازپس گیری مناطق استراتژیک سوریه از شورشیان، اظهار داشت که حمایت های بی دریغ ایران، روسیه و حزب الله لبنان از ملت و دولت سوریه سبب خنثی شدن طرح خاورمیانه جدید از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی شد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 13 شهريور 1392
هدف غرب از حمله نظامی به سوریه
ایران اکونومیست: نویسنده سرشناس مصری در مطلبی با اشاره به هیاهوی کنونی درباره وقوع جنگ احتمالی علیه سوریه هدف اصلی آن را حزب الله و تغییرات گسترده در منطقه و نظام جهانی برشمرده است.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از شبکه المنار، محمد حسنین هیکل در مطلبی با عنوان "هدف از تهدیدات علیه سوریه حزب الله است" بیان کرد: همه انتظار حمله نظامی غرب و آمریکا ضد سوریه را می کشند و همه در انتظار زمان آن هستند.همه می دانند که سوریه به هدف تجاوز جدید غرب وآمریکا تبدیل شده است.پس از افغانستان طالبان و عراق صدام هم اکنون نوبت به سوریه مقاوم رسیده است.

وی می نویسد: نباید باور کرد که آمریکا به بهانه حمایت از حقوق بشر و حمایت از انسان های بی گناه قصد حمله نظامی به سوریه را دارد زیرا قبلا نیز در سوریه تعداد زیادی کشته شده اند.امروز شاهد نسخه تعدیل شده کاندولیزا رایس وزیر خارجه اسبق آمریکا درباره خاورمیانه هستیم.

هیکل می افزاید: اگر حمایت روس ها، ایرانی ها و حزب الله لبنان نبود به طور حتم نظام سوریه بسیاری از مناطق استراتژیک را از دست می داد.نیروهای حزب الله موازنه قوا را به شکل عجیبی در سوریه بر هم زدند از جمله آن می توان به پایداری بی نظیر آنها در فرودگاه منگ، مناطق مختلف حلب، حومه لاذقیه و نبرد سپر پایتخت اشاره کرد.

وی نوشت: عملیات در حومه دمشق به طور محرمانه آغاز شد و همانند جنگ القصیر با تبلیغات رسانه ای همراه نبود و این عاملی برای موفقیت این عملیات و وارد آمدن ضربات سنگین به تروریست ها بود. نیروهای بندر بن سلطان و عروسک آمریکایی ها در حال فروپاشی بودند و باید چاره ای اندیشیده می شد که سناریوی سلاح شیمیایی مطرح شد اما هدف حمله به نیرویی که موازنه قوا را بر هم زد یعنی حزب الله و هدف برقراری توازن قبل از نشست ژنو است.

هیکل بیان کرد: معادله بسیار ساده است اگر بازوی اصلی نظام سوریه قطع شود این نظام پابرجا نمی مانند و بقیه طرح سلطه بر منطقه اجرایی خواهد شد
وی می نویسد: امروز  اسرائیل تهدید می شود، رژیم های حوزه خلیج فارس امنیتی ندارند، مقادیر زیادی نفت در منطقه کشف شده است به ویژه در سواحل فلسطین، لبنان و لاذقیه در سوریه است و این عاملی برای لشگرکشی غرب در دریای مدیترانه و به راه انداختن جنگی  دیگر است.

هیکل می افزاید: جنگ حتمی است اما زمان آن مشخص نیست. به تاخیر انداختن جنگ از سوی آمریکا و غرب خدعه نیست بلکه به منظور دادن فرصت بیشتر به نیروهای متجاوز است و آن هم نه به سبب احترام به افکار عمومی بلکه برای تمرکز صحیح این نیروهاست زیرا افکار عمومی نزد غرب جایی ندارند.

وی بیان کرد: هنگامی که ساعت صفر شروع شود حمله با صدها موشک دور برد به فرودگاه ها، پایگاه و پادگان های نظامی و انبارهای استراتژیک ارتش سوریه آغاز می شود و هدف قرار گرفتن بشار اسد بعید نیست.این همزمان با پیشروی هزاران فرد مسلح از اردن است که به خوبی آموزش دیده اند و هدفشان رسیدن به دمشق از راه درعا است.همچنین نیروهایی از ترکیه به سوی حلب، ادلب، لاذقیه می رسند. در این میان از فرزند نامشروع آمریکا یعنی اسرائیل که در سال 2006 زخم خورده است نیز نباید غافل بود.

هیکل در پایان می نویسد: جنگ با موشک آغاز می شود و با تغییر خاورمیانه و حتی نظام جهانی به پایان می رسد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 13 شهريور 1392