فرزند امام

 

«همین شهدای برجسته‌ی دنیای اسلام،

همین شهید عزیزی که به وسیله‌ی صهیونیستها به شهادت رسید،

اینها افتخار میکردند که بچه‌های امامند؛

خودشان را فرزند امام میدانستند.

این شهید حاج عماد خودش را فرزند امام میدانست.

امام خامنه اي 1386/11/28».


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 7 بهمن 1393
صهيونيست ها به دنبال پناهگاه


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 7 بهمن 1393
بدون شرح، اگه تشخيص دادين اين کيه؟!

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1393/11/04/13931104162556958_PhotoL.jpg

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 7 بهمن 1393
خوش خدمتي گوگل براي شاه جديد عربستان

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 7 بهمن 1393
براي دلت در بساز


«نجاری به محضر آیت الله اراکی رفت و از ایشان خواست موعظه ای کنند. آیت الله اراکی پرسیدند شغل تو چیست؟ مرد گفت نجارم. در و پنجره می‌سازم. آیت الله اراکی گفتند این همه در و پنجره ساختی برای دلت هم در ساخته ای؟ اگر برای دلت در نساختی یک در برای دلت بساز که غیر خدا به دلت راه پیدا نکند.»

شما جوان‌ها قدر بدانید. الآن می‌توانید برای دلتان در بسازید. در آهنی بسازید. کسی نتواند آن را باز کند. تا ۴۰ سال امید هست. اگر ۴۰ سال بگذرد وقتی نصیحت کنی مثل این است که به دیوار بگویی. اگر ۴۰ سال گذشت کار خیلی سخت می‌شود.
آن‌هایی که ۴۰ سال به بالا دارند و هدایت نشده‌اند زمین دلشان خراب است و دیگر قابل اصلاح نیست. در روایات داریم اگر تا ۴۰ سالگی ارتباط با خدا اصلاح نشود؛ شیطان پیشانی او را می‌بوسد و می‌گوید قربان تو که دیگر قابل هدایت نیستی.

 

3405_sunnah.jpgجوانان عزیز من باید هر روز توبه کنید. توبه را عقب نیندازید. از آن‌هایی نباشید که به امید آرزوی دراز توبه را امروز و فردا می‌کنند. قدر جوانی را بدانید و تا جوانید نگذارید دلتان خراب شود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 7 بهمن 1393
حرف‌های درگوشی امام جعفر صادق (علیه‌السلام) با جوانان


امام خطاب به یکی از یاران خود چنین بیان کردند: «هیچ گاه دوست ندارم یکی از جوانان شما را ملاقات کنم مگر اینکه در یکی از دو حال، شب و روز خود را بگذراند؛ یا عالم باشد یا طالب علم» *
 

 

3393_religion.jpg

انتخاب دوست هم یکی از اختصاصات دوره جوانی و زندگی انسان است که تأثیر بسیاری در سرنوشت انسان دارد. امام صادق (علیه‌السلام) در مورد اهمیت دوستی و لزوم توجه جوان در انتخاب دوست نیز چنین متذکر شده‌اند: «دوستان سه دسته هستند. اول کسی که مانند غذا در هر زمان به او نیاز هست و او دوست عاقل است.
دسته دوم دوستانی که برای انسان مانند بیماری، رنج آور هستند. یعنی دوست احمق و نادان است و بالاخره دسته سوم از دوستان آن‌هایی هستند که وجودشان برای جوان همانند داروی حیات بخش است، و آن رفیق روشن بین و اهل تفکر است.»**

ازدواج به موقع هم از موارد مورد تاکید این امام بزرگوار است. امام صادق (علیه‌السلام) بر ازدواج جوانان تأکید فراوان داشته و می‌فرمودند: «دو رکعت نماز که فرد ازدواج کرده می‌خواند بر ۷۰ رکعت نماز یک فرد مجرد برتری دارد.»


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 7 بهمن 1393
شيعيان خواب بس است!

افسران - شیعیان خواب بس است برخیزید....

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 7 بهمن 1393
فقط پالان خر عوض شده

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 7 بهمن 1393
زنده باد سيد حسن نصرالله، زنده باد حزب الله و زنده باد مقاومت اسلامي
افسران - سه احتما پیش روی صهیونیست ها :رازهای مهم سخنرانی عاشورایی سید حسن "نصرالله/پیشر
سه احتمال پیش‌روی صهیونیست‌ها؛ رازهای مهم سخنرانی عاشورایی سید حسن نصرالله/ پیشروی زمینی حزب‌الله در داخل سرزمین‌های اشغالی در جنگ احتمال آینده
غافلگیری‌هایی که حزب‌الله لنان برای جنگ آینده آماده کرده، جزء ماهیت عملیات و استراتژی جنگ است که الان نمی‌توان درباره آن بحث کرد زیرا دیگر صفت "غافل‌گیری" از آن برداشته می‌شود.
رازهای مهم سخنرانی عاشورایی سید حسن نصرالله/
گروه بین‌الملل مشرق - از زمان مجبور شدن حزب‌الله به فعالیت در سوریه برای دفاع از این کشور و محور مقاومت و دفاع از لبنان و آرمان فلسطین در کنار ارتش سوریه صحبت ها در مورد متغیراتی که حزب‌الله و توانمندی‌های این حزب در مقابله با اسرائیل مطرح کرده، به اندازه ای شده که تا حد سقوط موازنه بازدارندگی متقابل بین مقاومت و دشمن رسیده است. این در حالی است که برخی عناصر سطحی‌نگر مدعی بودند که معادله حمایت از لبنان یعنی مثلث ملت و ارتش و مقاومت سقوط کرده است.

طبعاً این سخن دشمنان مقاومت بود اما محور مقاومت سخنی دیگر داشت و اسرائیل نیز تمام مفهوم‌های آن را حتی قبل از اینکه مقاومت آن را به زبان آورد، می‌دانست. عملیات مقاومت در مزارع شبعا که یک ماه و اندی پیش انجام شد، به اسرائیل تأکید کرد که نگرانی‌هایش بیهوده نیست و توهمات عناصر سطحی‌نگری و یاوه‌گو از بین رفته است.

نکته عجیب یا اشتباهی که تصمیم‌سازان جبهه دشمن صهیونیستی به آن توجه نکردند، تناقضی بود که در مواضع اطلاع‌رسانی در مورد نادیده گرفتن قدرت حزب‌الله و عقب‌نشینی آن در میدان مطرح شد تا جایی که برخی مدعی شدند که حزب‌الله توان مقاومت خود را از دست داده و کاملاً دچار فرسایش شده و حتی در برابر تکفیری ها نمی‌تواند از خود دفاع کند، حال آنها باید پاسخ دهند حزب الله در این صورت چطور توانست این حمله را به اسرائیل انجام دهد؟

از سوی دیگر برخی مواضع تأکید دارند که توان حزب‌الله لبنان به حدی بالا رفته که می‌تواند جنگ مستقیم و مؤثر و دردآوری با اسرائیل را آغاز کند. آن‌ها اعتقاد دارند که حتی مقامات اسرائیلی نیز نمی‌توانند میزان تاثیرات این جنگ را که کمترین اثرات آن بسته‌شدن فرودگاه‌ها و بنادر و انزوای اسرائیل از جهان خارج است را درک کنند.

امین حطیط تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه در مقاله‌ای در روزنامه البناء لبنان نوشت: در سایه این تناقضات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در روز عاشورا برخی از واقعیت‌ها در مورد تجاوز چهار ساله به سوریه را مطرح کرد. این در حالی است که حدود یک و نیم سال از مشارکت حزب‌الله در معرکه دفاع از سوریه و محور مقاومت و لبنان گذشته است. این سخنان ناظران سیاسی را به بررسی منظور سیدحسن نصرالله از پرداختن به موضوعات مرتبط با این درگیری و مسائل اعلام شده و اعلام نشده و قدرت حزب‌الله یا توانایی‌هایی نظامی آن در درگیری‌های آینده با اسرائیل واداشته است.

رازهای مهم سخنرانی عاشورایی سید حسن نصرالله/

برای بررسی این مواضع در ابتدا باید از ارزش‌هایی صحبت کرد که به صورت عمدی یا سهوی نادیده گرفته شده یا در هر موضع مقاومت مورد دقت دیگران قرار نگرفته است.

مبنای اول این است که آرمان فلسطین محور اساسی توجه به اقدامات مقاومت و توجیه موجودیت آن است. مقاومت و محور آن تنها در سایه پاسخ دادن به موجودیت اسرائیل و تجاوزهای آن بود که شکل گرفت. هر اقدامی که مقاومت انجام می‌دهد در نهایت در خدمت این پروژه اساسی و ایستادگی در برابر اسرائیل و تجاوزهای این رژیم است.

محور دوم این است که حزب‌الله با حضور در سوریه در واقع به دفاع از محور مقاومت پرداخت تا بتواند مأموریت‌های اساسی خود در مبارزه با اسرائیل را دنبال کند. در نتیجه معرکه مقاومت در سوریه دور شدن از اهداف اصلی یا منحرف شدن از آن‌ها نبود، بلکه معرکه‌ای برای حفظ مقاومت و تأکید بر مبانی درست آن و ناکارآمد کردن هر تلاشی برای اطمینان بخشیدن به اسرائیل با ابراز تکفیر در تجاوز طلبی و اشغالگری آن به شمار می‌رود.

مبنای سوم این است که با وجود تمام شایعات یا جنگ روانی که در منطقه شکل گرفته و سعی دارد درگیری‌های کنونی را درگیری‌های دینی و مذهبی بین شیعیان و اهل تسنن یا درگیری‌های طایفه ای بین عرب‌ها و دیگر نژادها معرفی کند، حزب‌الله تأکید دارد که این ادعاها پوشالی و دروغین است؛ چرا که ماهیت درگیری‌های کنونی درگیری بین دو محور است که اولی به دنبال تثبیت اشغالگری اسرائیل در راستای پروژه صهیو-آمریکایی و دومی به دنبال مقابله با این پروژه و جلوگیری از تجاوزها و اشغالگری‌های اسرائیل است. هر درگیری که در منطقه شکل می‌گیرد و مقاومت نیز در آن حضور دارد، ‌طرف مقابل آن یا خود اسرائیل است یا نایب اسرائیل برای اجرای پروژه صهیو- آمریکایی است. بنابراین مقاومت نه امروز و نه فردا هرگز گرفتار تحریف در اهداف و انحراف در آرمان خود نمی‌شود.

رازهای مهم سخنرانی عاشورایی سید حسن نصرالله/

در سایه این مبانی سید حسن نصرالله در سخنرانی‌های خود در مراسم شب و روز عاشورا مهم‌ترین و خطرناک‌ترین پیام خود را رساند و تأکید کرد که اقداماتی که حزب‌الله در جنگ احتمالی آینده انجام می‌دهد، باب بررسی‌‌ احتمال‌هایی را باز می‌کند که بعد از این باید مورد توجه قرار گیرد. البته وی جزئیات این احتمالات را ذکر نکرد، اما تحولات و عناصر فضای کنونی منطقه و معادلات شکل گرفته اخیر، این احتمالات را به ‌صورت زیر مطرح می‌کند :

احتمال اول: احتمالاً در جنگ آینده تمام اراضی فلسطین اشغالی با آتش موثر و ویرانگر حزب‌الله هدف قرار گیرد، بنابر اعلام سید هیچ منطقه‌ای در فلسطین وجود ندارد که موشک‌های مقاومت به آن نرسد، این احتمال برای اسرائیل بسیار با اهمیت است، چرا که در گذشته همواره به دنبال نهادینه کردن دیدگاه‌های مبارزاتی بر مبنای جنگ در اراضی دشمن و موشک باران در خانه دشمن بوده است، اما جنگ ژولای 2006 ( 33 روزه) این نظریه را از بین برد و اسرائیل را به جستجوی راهکارهای جدید واداشت. نظریه بازدارندگی اجتماعی برای تحقق قدرت جامعه صهیونیستی برای فعالیت در شرایط جنگی از طریق تکیه بر گنبد آهنین و استحکامات و پناهگاهها از جمله این راه‌حل‌ها بود.

البته توانایی حزب‌الله و موشک‌های با کیفیت و دقیق آن به اندازه‌ای پیشرفت داشته است که بتواند به اعماق زمین برسد و این پناهگاه ها را ویران کند، همین موضوع نظریه بازدارندگی اجتماعی را از بین برده وسناریوی تعطیلی زندگی در اسرائیل و انزوای سرزمین‌های اشغالی از دنیای خارج با بسته شدن بنادر و فرودگاه‌ها در هر جنگ احتمالی را روی میز قرار داده است.

احتمال دوم: مانور در عملیات زمینی و نفوذ به سرزمین‌های اشغالی است. در این زمینه نمی‌توان مطالب فراوانی که رسانه‌های دشمن صهیونیستی اخیراً در مورد امکان حفر تونل از سوی مقاومت در منطقه الجلیل مطرح می‌کنند را نادیده گرفت، این مطالب به ویژه بعد از اشاره سید حسن نصرالله به اجازه دادن یا صادر کردن دستور برای عناصر مقاومت در ورود به الجلیل مطرح شده است.

بعد از تجربه گسترده‌ای که حزب‌الله لبنان در مبارزات خود در سوریه به دست آورد، این احتمال از دیدگاه اسرائیلی‌ها جدی تر و واقع‌گرایانه تر از قبل به نظر می‌رسد. از سوی دیگر اسرائیل میزان خطرات این سناریوی احتمالی و اثرات آن بر روند زندگی در شمال فلسطین اشغالی را می‌داند. تمام این شرایط در حالی است که رژیم صهیونیستی منطقه شمالی را بعد از منطقه مرکزی و تل‌آویو در درجه دوم اهمیت استراتژیک برای خود می‌داند .

رازهای مهم سخنرانی عاشورایی سید حسن نصرالله/احتمال سوم: این احتمال که بیشترین شانس وقوع را نیز دارد، ترکیبی از دو سناریوی قبلی است. در این سناریو هر دو احتمال اول و دوم در پیش گرفته شده و عنصر سومی نیز به آن‌ها اضافه می‌شود که همان فعال‌سازی گروهک‌ها در داخل فلسطین اشغالی و ورود در جنگی با سه جبهه متفاوت است. اسرائیل به خوبی می‌داند که مقابله با این احتمال ساده نیست.

در بررسی پیام‌های تلویحی سخنرانی‌های رهبر مقاومت می‌توان به دو نکته اساسی اشاره کرد. نکته اول در مورد غافلگیری هایی است که حزب‌الله لبنان برای جنگ آینده آماده کرده ‌است و این جزء ماهیت عملیاتی و استراتژیکی است که الان نمی‌توان از آن بحث کرد، چرا که در این ‌صورت دیگر صفت غافلگیری از آن برداشته می‌شود.

نکته دوم این است که اسرائیلی‌ها نیز با دریافت گذرنامه های دیگر غیر از تابعیت اسرائیلی به دنبال آن هستند که در موقع خطر از سرزمین‌های اشغالی فرار کنند. البته آن‌ها باید بدانند که در صورت وقوع جنگ نمی‌توانند از این گذرنامه‌ها استفاده کنند، چرا که راه‌های سفر به کلی بسته می‌شود. بنابراین آن‌ها در تمام سرزمین‌های اشغالی هیچ منطقه امنی نخواهند داشت و باید از الان و قبل از وقوع این جنگ احتمالی برای خود برنامه‌ریزی کنند. این دو موضوع عوامل مهمی در تثبیت موازنه بازدارندگی و تقویت آن به نفع حزب‌الله است.

در پایان از آنچه گفته شد می‌توان به این نتیجه اولیه رسید که مقاومت به سطحی رسیده که می‌تواند در هر جنگ احتمالی آینده روند زندگی در اسرائیل را تهدید کرده و با محاصره سرزمین‌های اشغالی آن را از دنیای خارج منزوی کند.

این درگیری می‌تواند به جنگی فراگیر تبدیل شود و آتش حزب‌الله نیز می‌تواند از عامل رعب و وحشت در سرزمین‌های اشغالی به عامل تخریب و ویرانی تبدیل شود . مقاومت می‌تواند وارد جنگی فراگیر شود که بدون توقف، تا تحقق تمام شرایطش به آن ادامه دهد. در این حالت دیگر هیچ راه نجاتی برای اسرائیل باقی نمی‌ماند.

این دو نکته رازهای خطرناکی بود که سیدحسن نصرالله در سخنرانی خود در روز عاشورا به آن اشاره کرد و مقامات ایرانی نیز در واکنش به تهدیدات خارجی ضمن تأیید مواضع خود در حمایت از سوریه در هر تجاوز احتمالی بر آن تأکید داشتند. بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه نیز به صورتی هوشمندانه در پاسخ به تهدیدات غربی در مورد تجاوز به سوریه این موضوع را مطرح کرده و گفت که محور مقاومت این توانایی و قدرت را دارد که برای تحقق اهداف مشروع خود به کار گرفته شود و به نتیجه بخشی اقداماتش در هر جنگ احتمالی اطمینان دارد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 7 بهمن 1393
سيد حسن نصرالله: انواع سلاح‌ها را در اختيار داريم

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری روزنامه الاخبار لبنان، ‌ سید «حسن نصر الله» دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگوی اختصاصی با شبکه المیادین تاکید کرد مقاومت در لبنان «هر نوع سلاحی» در اختیار دارد. 

 سید حسن نصرالله افزود: «مقاومت هر آنچه به فکر دشمن خطور می‌کند و نمی‌کند در اختیار دارد.» 
 این در حالی است که منابع اطلاعاتی اسرائیلی تأیید کردند انواع جدیدی از اسلحه به دست حزب الله رسیده است که می‌تواند «روحیه و ایمنی ملی در اسرائیل را طی جنگ درهم بشکند.» 
 دبیر کل حزب الله در هشداری قوی به اسرائیل فاش کرد مقاومت هر آنچه را که دشمن انتظارش را دارد و هر آنچه را که انتظارش را ندارد در اختیار دارد.  وی در گفتگوی طولانی با شبکه تلویزیونی المیادین که غسان بن جدو انجام داده است و به زودی پخش خواهد شد به توانایی‌های مقاومت پرداخت و گفت: «ما انواع سلاحهایی را که به ذهن خطور می‌کند در اختیار داریم.» 
 وی در این مصاحبه درباره ابهامات مربوط به شناسایی شماری از جاسوسان اسرائیلی در داخل حزب الله و بسیاری از خبرهای نادرست درز یافته به بیرون و شایعات مربوط به این قضیه توضیح داده و روشنگری کرده است. 
 سید حسن نصر الله در این مصاحبه که ۳ ساعت طول کشید مواضع تأمل برانگیز و اطلاعات مهمی را مشخصا در خصوص منازعه بین مقاومت و اسرائیل مطرح کرد. 
 وی از اوضاع در سوریه و عراق و درباره عربستان، ‌ ایران و بحرین صحبت کرد و به مسئله وهابیت و همچنین مساله گفتگو بین حزب الله و جریان المستقبل [به ریاست سعد حریری] و چشم اندازهای این گفتگو اشاره کرد. 
 از طرف دیگر برخی منابع اطلاعاتی صهیونیستی گفتند نبرد آینده با حزب الله لبنان «شدید‌ترین نبرد در عصر جدید خواهد بود که نظیری نخواهد داشت و روحیه و ایمنی ملی اسرائیلی‌ها را به صورت بی‌سابقه‌ای درهم خواهد شکست.» 
 روزنامه «معاریو» چاپ فلسطین اشغالی نیز به نقل از منابع اطلاعاتی نوشت این منابع ارزیابی کرده‌اند میزان قابل توجهی از توانایی‌های ایران اکنون در لبنان انباشته شده است و سازمانهای اطلاعاتی اسرائیلی درباره یک مطلب اختلاف ندارند و این مطلب نیز آن است که «عناصری از حزب الله لبنان به خوبی استفاده از سلاحهای ایرانی را آموخته‌اند و دو طرف یعنی حزب الله و ایران در استفاده گسترده از این توانایی‌ها مصلحت مشترک دارند بنابراین حزب الله می‌خواهد با هر آنچه که در اختیار دارد و به آن مجهز شده است به اسرائیل حمله کند این در حالی است که ایرانی‌ها می‌خواهند به جهانیان بگویند توانایی‌های آنان بسیار زیاد است و می‌خواهند تسلط و نفوذ خود را در خاورمیانه عمیق کنند.» 
 از طرف دیگر ارزیابی سازمانهای اطلاعاتی در تل ‌آویو نشان می‌دهد «گزینه‌های غافلگیر کننده‌ای که دشمن برای جنگ آینده در اختیار دارد برای نهاد امنیتی در اسرائیل غافلگیر کننده نخواهد بود» اما برای «شهروندان [صهیونیست‌ها]» بسیار غافلگیر کننده خواهد بود زیرا آنان از آنچه که در جنگ آینده با حزب الله منتظر آنهاست اطلاعات ناچیزی دارند. 
  «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفر دیروز خود به منطقه کریات شمونه [واقع در شمال فلسطین اشغالی] به آنچه که آرامش حاکم بر مرزهای شمالی خواند اشاره کرد و گفت: «من از اینکه می‌بینم شمال به لطف آرامش امنیتی شکوفا شده است خوشحالم. آمده‌ام تا ببینم چگونه می‌توان برای احتمال وخامت این وضع و حفظ نکردن این آرامش در آینده آماده شد. اگرچه هیچ دلیل یا نشانه‌ای از بد شدن این وضع در این منطقه وجود ندارد.»
 قرار است این مصاحبه سه ساعته امشب ساعت 21:30  به وقت تهران از شبکه المیادین پخش شود.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 7 بهمن 1393
اللهمَّ الغفرلیَ الذّنوبَ الالتی تَحبِسُ الدّعا

زمستان سال پیش را هرگز فراموش نمی کنم ، چه برفی بود چه روز هایی

که مدرسه ها تعطیل نبود ! ولی زمستان امسال ...

نمی دانم !

شاید از کوله بار من است که برف نمی بارد !

شاید از شکسته شدن دل هایی است که شکستم برف نمی بارد !

شاید به خاطر تمامی تهمت هایی است که به دیگران زدم برف نمی بارد ...

شاید ... !

چند روز پیش از خونه بیرون رفتم دیدم آسمون برفیه ولی برف نمی باره به خودم

گفتم خدایا ! یعنی همه بنده هات اینقدر بَد شدند که حتی به خاطر یک بنده خوب

برف به ما کرامت نمی کنی ؟ 

بزرگواری را پرسیدم به نظرت چرا برف نمیاد ؟ 

حرف قشنگی زد ، گفت :

حق مظلوم پایمال می شود ...

خدایا ! دیگه کم اوردم ، با تمامی وجودم و از ته قلبم زمزمه می کنم :

اللهمَّ الغفرلیَ الذّنوبَ الالتی تَحبِسُ الدّعا 

پ . ن . پ :

به یاد آقا ابوالفضل العباس (ع) که وقتی خشکسالی شده بود و برف

نیامده بود دعا کرد و خدا دعایش را اجابت کرد !


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 7 بهمن 1393
عشق به مهدي صاحب الزمان چه عشقي است؟!

دختره تو دانشگاه جلو یه پسره رو گرفت و گفت : خیلی ازت خوشم میاد هرچی

بهت آمار دادم نگاه نکردی ! ولی چون خیلی ازت خوشم میاد من اومدم جلو خودم

ازت شمارتو بگیرم با هم دوست شیم ! پسر گفت : شرمنده ، نمی تونم من صاحب

دارم ، دختره که داشت از حسودی می ترکید گفت : خوشبحالش که با آدم با 

وفایی مثل تو دوسته ! پسره گفت : نه ! خوشبحال من که یه چنین صاحبی دارم !

دختره گفت : اوووووو چه رمانتیک این خوشگل خوشبخت کیه که اینجوری دلتو 

برده ؟ عکسشو داری ببینمش ؟ پسره گفت : عکسو ندارم ، خودم هم ندیدمش 

اما می دونم خوشگل ترین آدم دنیاست !

دختره شروع کرد به خندیدن و مسخره کردن پسره می گفت ندیده عاشق شدی ؟

نکنه اسمشم نمی دونی ؟

پسره سرشو بالا گرفت و گفت : آره ! ندیده عاشق شدم ولی اسمشو میدونم !

اسمش مهدی فاطمه است 

دوست مهدی با نامحرم دوست نمیشه !!!

پ . ن . پ : حالا اگه شما جای این آقا پسره بودی چیکار می کردی ؟


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 7 بهمن 1393
يا محمد(ص) عاشقتم
عشق محمد (ص) کور باد جشم دشمنان اسلام، شکسته باد قلم هتاکان به مفدسات، نفرين باد به گستاخات ساحت مقدس رسول الله! جان عالم به فداي تو يا محمد، پدر و مادرم به فداي تو و آل تو يا رسول و فرستاده خدا

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 7 بهمن 1393
اين کجا و آن کجا...!
این کجا و آن کجا ... : پایگاه جـامع دنیای نیاز به نـماز : www.worldprayer.ir

به راستی که هر دو روبه سوی قبله اند ، اما این کجا و آن کجا؟

این در حال سجود و عبادت خالق و آفریدگار جهان ...

آن در حال گناه و معصیت و پیروی از شیطان ...

این در حال بندگی خــدا ...

آن در حال بندگی شیطان ...

این در حال پرداختن به روح و روان معنوی ...

آن در حال پرداختن به جسم و دنیای مادی ...

این در حال کاشت بذر و پرورش درخت ...

آن در حال کندن گل و بوته ها و پرورش آفت ...

این در حال ساخت بنا ...

آن در حال تخریب بنا ...

این در حال اتصال به خدا ...

آن در حال انفصال از خدا ...

این نــــمـاز  [نــه + مـاز = پیچ و خم ندارد] ...

آن  بــــمـاز  [بــه + مـاز = پیچ و خم دارد] ...

عاقبتِ این ، ورود به بهشت و روبه رویی با خدا ...

عاقبتِ آن  ، ورود به جهنم و روبه رویی با شیطان ...

و همانا وعده ی خداوند حق است ،

و وعده ی شیطان ناحق ...

 

[ هر دو رو به سوی قبله اند ... ]

[ این نمازگزار بود و آن ماهواره !  ]

[ اما این کجا و آن کجا ؟ ]


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 7 بهمن 1393
قيمت پايين نفت از سوي عربستان براي ضربه زدن به ايران طراحي شده است.
سناتور آمریکایی:

سناتور آمریکایی گفت: کنگره باید آخرین حرف را درباره برنامه هسته‌ای ایران بزند و هچکس بهتر از نتانیاهو نمی تواند درباره تهدید ایران توضیح دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، سناتور لیندسی گراهام  گفت:به نظرم هیچکس بهتر از نتانیاهو نمی تواند تهدید ناشی از یک توافق بد با ایران را توضیح دهد. 
 
گراهام گفت اعراب و اسرائیلی ها به من گفته‌اند، که اگر شما به سمت یک معامله هسته‌ای با ایران بروید یک مسابقه تسلیحات هسته ای در منطقه به راه خواهید انداخت.
 
گراهام همچنین اذعان کرد که قیمت پایین نفت از سوی عربستان سعودی برای ضربه زدن به ایران طراحی شده است." 



ادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 7 بهمن 1393
چهل حديث از پيامبر اکرم صلوات الله عليه و آله وسلم

1- ِ ثَلَاثٌ مَنْ كُنَّ فِيهِ فَهُوَ مُنَافِق‏ : ْ إِذَا حَدَّثَ كَذَبَ وَ إِذَا وَعَدَ أَخْلَفَ وَ إِذَا اؤْتُمِنَ خَان‏


نشان منافق سه چيز است : 1 - سخن به دروغ بگويد . 2 - از وعده تخلف كند .3 - در امانت خيانت نمايد .

تحف العقول ص 316


2-  لَا يَنَالُ شَفَاعَتِي مَنْ أَخَّرَ الصَّلَاةَ بَعْدَ وَقْتِهَا


کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهد رسید

محاسن ص 80


3- أبغض الحلال الي الله الطلاق .


منفورترين چيزهاي حلال در پيش خدا طلاق است .

نهج الفصاحه ص 157 ، ح 16


4- ِ خَيْرُ الْأَصْحَابِ مَنْ قَلَّ شِقَاقُهُ وَ كَثُرَ وِفَاقُه‏ .


بهترین یاران کسی است که ناسازگاریش اندک باشد و سازگاریش بسیار

تنبیه الخواطر معروف به مجموعه ورام ج 2 ، ص 123


5- ابن آدم إذا أصبحت معافى في جسدك آمنا في سربك عندك قوت يومك فعلى الدّنيا العفاء


فرزند آدم وقتي تن تو سالم است و خاطرت آسوده است و قوت يك روز خويش راداري ، جهانگر مباش .

نهج الفصاحه ص 159 ، ح 23


6-ابن آدم عندك ما يكفيك و تطلب ما يطغيك ابن آدم لا بقليل تقنع و لا بكثير تشبع‏
 


فرزند آدم ، آنچه حاجت تو را رفع كند در دسترس خود داري و در پي آنچه تو را به طغيان وا مي دارد روز ميگذاري ، به اندك قناعت نميكني و از بسيار سير نمي شوي .

نهج الفصاحه ص 159 ، ح 24


7- مَنْ رَدَّ عَنْ عِرْضِ أَخِيهِ الْمُسْلِمِ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ الْبَتَّة


هرکس آبروی مؤمنی را حفظ کند، بدون تردید بهشت بر او واجب شود.

ثواب الاعمال و عقاب الاعمال ص 145 - الجعفریات(الاشعثیات) ص 198


8- اتّق دعوة المظلوم فإنّما يسأل اللَّه تعالى حقّه و إنّ اللَّه تعالى لا يمنع ذا حق حقّه‏


از نفرين مظلوم بپرهيز زيرا وي به دعا حق خويش را از خدا ميخواهد و خدا حق را از حق دار دريغ نمي دارد .

نهج الفصاحه ص 161 ، ح 35


9- اتقوا الحجر الحرام في البنيان فانه اساس الخراب


از استعمال سنگ حرام در ساختمان بپرهيزيد كه مايه ويراني است .

نهج الفصاحه ص 162 ، ح 38


10- الْعِبَادَةُ سَبْعُونَ جُزْءً أَفْضَلُهَا جُزْءً طَلَبُ الْحَلَال‏


عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.

مستدرک الوسایل و مستنبط المسایل ج 13 ، ص 12 ، ح 14585


11- اتَّقُوا فِرَاسَةَ الْمُؤْمِنِ فَإِنَّهُ يَنْظُرُ بِنُورِ اللَّه‏


از فراست مؤمن بترسيد كه چيزها را با نور خدا مي نگرد .

کافی(ط-الاسلامیه) ج 1 ، ص 218 ، ح 3


12- اتّقوا الدّنيا فو الّذي نفسي بيده إنّها لأسحر من هاروت و ماروت.
 


از دنيا بپرهيزيد ، قسم به آن كس كه جان من در كف اوست كه دنيا ازهاروت و ماروت ساحرتر است .

نهج الفصاحه ص 163 ، ح 44 {شبیه این حدیث در مجموعه ورام ج 1 ، ص 131}


13- اتقوا دعوة المظلوم فإنها تصعد الي السماء كأنها شرارة


از نفرين مظلوم بترسيد كه چون شعله آتش بر آسمان ميرود .

نهج الفصاحه ص 163 ، ح 47


14- لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ زَكَاةٌ وَ زَكَاةُ الْأَبْدَانِ الصِّيَام‏


براى هر چیزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.

كافى(ط-الاسلامیه) ج 4، ص 62


15- اثنان يعجلهما الله في الدنيا البغي و عقوق الوالدين .


دو چيز را خداوند در اين جهان كيفر ميدهد : تعدي ، و ناسپاسي پدر و مادر .

نهج الفصاحه ص 165 ، ح 58


16-أجرؤكم على قسم الجدّ أجرؤكم على النّار


هر كس از شما در خوردن قسم جديتر است به جهنم نزديكتر است .

نهج الفصاحه ص 166 ، ح 64


17- أجملوا في طلب الدنيا فإن كلا ميسر لما خلق له .


در طلب دنيا معتدل باشيد و حرص نزنيد ، زيرا به هر كس هر چه قسمت اوست مي رسد .

شرح فارسی شهاب الاخبار ص 320 ، ح 518


18- هُوَ شَهْرٌ أَوَّلُهُ رَحْمَةٌ وَ أَوْسَطُهُ مَغْفِرَةٌ وَ آخِرُهُ الْإِجَابَةُ وَ الْعِتْقُ مِنَ النَّار


رمضان ماهى است كه ابتدایش رحمت است و میانه‏اش مغفرت و پایانش آزادى از آتش جهنم.

كافى(ط-الاسلامیه) ج 4، ص 67 - بحار الانوار(ط-بیروت) ج 93 ، ص 342 ، ح 14


19- احب الاعمال الي الله الصلاة لوقتها ثم بر الوالدين ثم الجهاد في سبيل الله


بهترين كارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نيكي به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در راه خدا .

نهج الفصاحه ص 167 ، ح 70


20- أَحَبُّ الْعِبَادِ إِلَى اللَّهِ الْأَتْقِيَاءُ الْأَخْفِيَاء


محبوبترين بندگان در پيش خدا پرهيزگاران گمنامند .

مجموعه ورام ج 1 ، ص 5


21- انَّ الدینارَ وَ الدُّرهَمَ اَهْلَكا مَنْ كانَ قَبلكُمْ و هُما مُهْلِكاكُمْ.


همانا دینار و درهم پیشینیان شما را به هلاكت رساند و همین دو نیز هلاك كننده شماست.

کافی(ط-الاسلامیه) ج 2 ، ص 316 ، ح 6


22- احب الاعمال الي الله أدومها و ان قل .


محبوبترين كارها در پيش خدا كاريست كه دوام آن بيشتر است ، اگر چه اندك باشد .

نهج الفصاحه ص 167 ، ح 73


23- أحبّ الأعمال إلى اللَّه من أطعم من جوع أو دفع عنه مغرما أو كشف عنه كربا


بهترين كارها در پيش خدا آن است كه (بينوايي را)سير كنند ، يا قرض او رابپردازند يا زحمتي را از او دفع نمايند .

نهج الفصاحه ص 168 ، ح 76


24- لَا فَقْرَ أَشَدُّ مِنَ الْجَهْلِ وَ لَا مَالَ أَعْوَدُ مِنَ الْعَقْل‏ 


هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست .

کافی(ط-الاسلامیه) ج 1 ، ص 25 و 26 ، ح 25 - محاسن ص 17 - تحف العقول ص 6


25- احب الاعمال الي الله حفظ اللسان


بهترين كارها در پيش خدا نگهداري زبان است .

نهج الفصاحه ص 168 ، ح 78


26-  أحبّ الجهاد إلى اللَّه كلمة حقّ تقال لإمام جائر


بهترين جهادها در پيش خدا سخن حقي است كه به پيشواي ستمكار گويند .

نهج الفصاحه ص 168 ، ح 80


27- أَحَبُّ الطَّعَامِ إِلَى اللَّهِ مَا كَثُرَتْ عَلَيْهِ الْأَيْدِي‏


بهترين غذاها در پيش خدا آن است كه گروهي بسيار بر آن بنشيند .

نهج الفصاحه ص 169 ، ح 82


28- احب اللهو الي الله تعالي إجراء الخيل و الرمي .


بهترين بازيها در پيش خدا اسب دواني و تيراندازي است . 

نهج الفصاحه ص 169 ، ح 83


29- طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِيضَةٌ عَلَى كُلِّ مُسْلِمٍ أَلَا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ بُغَاةَ الْعِلْم‏


طلب علم بر هر مسلمانی واجب است، همانا خدا جویندگان علم را دوست دارد.

کافی(ط-الاسلامیه) ج 1 ، ص 30 ، ح 1


30- احب الله تعالي عبدا سمحا اذا باع وسمحا اذا اشتري و سمحا اذا قضي و سمحا اذا اقتضي .


خداوند بندهاي را كه به هنگام خريد و هنگام فروش و هنگام دريافت سهلانگار است دوست دارد .

نهج الفصاحه ص 169 ، ح 85


31- أَحَبُّ عِبَادِ اللَّهِ إِلَى اللَّهِ أَنْفَعُهُمْ لِعِبَادِه‏ .


از جمله بندگان آن كس پيش خدا محبوبتر است كه براي بندگان سودمندتر است .

تحف العقول ص 49 - نهج الفصاحه ص 169 ، ح 86


32- أحثوا التراب في وجوه المداحين .


بر چهره ستايشگران ، خاك بيفشانيد .

نهج الفصاحه ص 170 ، ح 91


33- أَحْزَمُ النَّاسِ أَكْظَمُهُمْ لِلْغَيْظ


آنكه در فرو بردن خشم از ديگران بيشتر است ، از همه كس دور انديشتر است .

من لا یحضره الفقیه ج 4 ، ص 396 - امالی(صدوق) ص 21


34- اختبروا الناس بأخدانهم ، فإن الرجل يخادن من يعجبه


مردم را از معاشرانشان بشناسيد ، زيرا كند هم جنس با هم جنس پرواز .

نهج الفصاحه ص 173 ، ح 106


35- اخوف ما أخاف علي امتي الهوي و طول الامل .


بر امت خويش بيش از هر چيز از هوس و آرزوي دراز بيم دارم .

خصال ص 51


36-  ادْعُوا اللَّهَ وَ أَنْتُمْ مُوقِنُونَ بِالْإِجَابَةِ وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ لَا يَسْتَجِيبُ دُعَاءً مِنْ قَلْبِ غَافِلٍ لَاهٍ.


خدا را بخوانيد و به اجابت دعاي خود يقين داشته باشيد و بدانيد كه خداوند دعارا از قلب غافل بي خبر نمي پذيرد .

بحارالانوار(ط-بیروت) ج 90 ، ص 321


37- ادني أهل النار عذابا ينتعل بنعلين من نار يغلي دماغه من حرارة نعليه .


از مردم جهنم آنكه عذابش از همه آسانتر است دو كفش آتشين بپا دارد كه مغزوي از حرارت كفشهايش به جوش ميآيد .

نهج الفصاحه ص 176 ، ح 121


38- ادني جبذات الموت بمنزلة مائة ضربة بالسيف .


آسانترين كشش هاي مرگ مانند صد ضربت شمشير است .

نهج الفصاحه ص 176 ، ح 122


39- إذا ابتلي أحدكم بالقضاء بين المسلمين فلا يقض و هو غضبان و ليسوّ بينهم في النّظر و المجلس و الإشارة.
 


اگر يكي از شما به كار قضاوت ميان مسلمانان دچار شود بايد به هنگام غضب ازقضاوت خودداري كند و ميان ارباب دعوا در نگاه و نشيمنگاه و اشاره تفاوتي نگذارد .

نهج الفصاحه ص 176 ، ح 125


40- اذا أحب الله عبدا حماه الدنيا كما يظل أحدكم يحمي سقيمه الماء .


وقتي خداوند بنده هايي را دوست دارد ، دنيا را از او منع ميكند چنانكه شما مريض خويش را از نوشيدن آب منع ميكنيد .

نهج الفصاحه ص 179 ، ح 137


 

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 7 بهمن 1393
اسرار کائنات در قرآن کريم
مقدمه

به راستی زمانی که بشر تصور می‌کرد زمین مسطح است و سنگینی آن روی شاخ گاو قرار دارد، گاو نیز پشت ماهی واقع شده است، آیا تعجب نداشت اگر کسی ادعا می‌کرد که ماه و خورشید و ستارگان در فلک بی انتها شناورند؟ بلی ، در چهارده قرن پیش در قرآن آمده است "زمین و آسمانها را روی ستونی که دیده نمی‌شود خلق فرموده و آن ستون ، جاذبه است که در بین کرات با همه دوری و بعد مسافت برقرار می‌باشد".

در قرن 16 تا 17 یعنی دوران زندگی گالیله دانشمند معروف ایتالیایی که ادعا می‌کرد، زمین گرد است و به دور محور خود می‌چرخد، مردم آنقدر تعجب کردند که او را دیوانه خواندند. کشیشان که این ادعا را بر هم زننده دستگاه خود می‌شمردند، دستور توقیف و مرگ او را دادند. او نیز از ترس مرگ از گفته خود باز گشت. غافل از اینکه در ده قرن پیش از او ، در قرآن بوضوح آمده است "همه این کرات در افلاک شناورند."


 

img/daneshnameh_up/8/8f/Revolution.gif



علاوه بر اشاره به حرکت وضعی و انتقالی زمین در آیه‌های مختلف ، حرکات خفیف زمین نیز در قرآن بخوبی تشریح شده است. خداوند متعادل در قرآن کریم می‌فرماید: "کوهها را می‌بینی و تصور کنی که ساکن هستند، حال اینکه آنها مانند ابر حرکت می‌کنند". امروزه این مطلب با کشف حرکات مختلف زمین بخوبی روشن شده است. سواحل شمالی اروپا یعنی آلمان و هلند به تدریج زیر آب می‌رود و سواحل جنوب فرانسه رو به خشک شدن است. یعنی قاره اروپا حرکت تدریجی نوسانی دارد. درباره ماه و خورشید نیز آمده است "خورشید در فضا نور افشانی می‌کند، ولی ماه از خود نوری ندارد و نورش منعکسه است". این است اعجاز قرآن که درباره خلقت زمین ، آسمان ، آدمیان ، حیوان و گیاه نظرات دقیق و صریحی ابراز داشته و در تمامی موارد راه زندگی و هدایت بشر را مشخص کرده است.

هدایت الهی در اجرام آسمانی

کلیه ستارگانی که از لحاظ تعداد ، عظمت ، فاصله ، نور و حرارت چشمها را خیره کرده و اعجاب دانش پژوهان جهان را بر انگیخته و این نظامهای بدیع کهکشانی را پدید آورده است، همه و همه مربوط به آسمان و فضای نزدیک است. اما در فضای دور چه خبر است؟ آن فضا چه وسعت و عظمتی دارد؟ و چه رازها و موجوداتی در آن وجود است، هنوز مجهول است و این موضوع حاکی از عظمت فوق‌العاده و شگرف جهان هستی است. قرآن این حقیقت را با این آیات بیان کرده است:


آیه 6 سوره صافات: ما آسمان نزدیک را به زینت ستارگان آراسته‌ایم.


آیه 67 سوره ملک: ما آسمان نزدیک را به وجود چراغهایی زینت بخشیده‌ایم.

قرآن مجید که ترجمان فطرت و عقل است، در زمانی که بشر در قعر جهالت بود، در اوج فصاحت و بلاغت ، پرده از اسرار پدیده‌های طبیعی برداشته و در ضمن آنها در موارد بسیاری به حرکت خورشید و ماه و کیفیت اجرام آسمانی تصریح می‌کند، از جمله: "خداوند خورشید و ماه را مسخر گردانید و هر یک تا زمان معینی به گردش خود ادامه می‌دهند." (رعد ، فاطر ، زمر ، لقمان)

"خورشید و ماه هر یک در مداری شناور می‌باشند." (یس آیه 40)

"خداوند خورشید و ماه را در حالی که هر یک در حال حرکت هستند، به نفع شما مقهور و مسخر گردانیده است." (ابراهیم آیه 33)

قیامت از دید قرآن

"و اذا نفخ فی الصور نفخه واحده" (الحاقه - 13) و آنگاه که در صور دمیده شود، دمیدنی واحد ، این دمیدن در "صور" هر چه باشد، در حقیقت صدور فرمان شروع انفجار است.

"و حملت الارض و الجبال فدکتاد که واحده" (الحاقه - 14) و زمین از جا کنده شود کوهها در هم کوفته شوند، کوفتنی واحد.

"فیومئذ وقعت الواقعه" (الحاقه - 15) پس در چنین زمانی است که واقعه (صیحه بزرگ) اتفاق می‌افتد.

"انشقت السما فهی یومئذ واهیه" (الحاقه - 16) و آسمان از هم پاشیده شود که چنین هنگامی آسمان سست می باشد.

"یوم ترجف الارض و الجبال و کانت الجبال کثیبا مهیلا" (مزمل - 14) هنگامی که زمین وکوهها به شدت بلرزند و کوهها چون توده هایی از گرد و غبار پراکنده شوند.

"فاذا برق البصر و خسف القمر و جمع الشمس و القمر" (قیامه = 9،8،7) تا گاهی که چشمها از نور شدید خیره بشوند ماه بگیرد و خورشید و ماه جمع کرده شوند (خورشید و ماههای زیادی داریم، مراد همه اجرام سماوی است، خورشید و ماه به عنوان نمونه به اینها اشاره رفته است، به معنی جمع شدن همه اجرام عالم است. زیرا خورشید و ماه دو جرم استثنایی نیستند.)

"واذا الارض مدت والقت ما فیها و تخلت" (انشاق - 3 ، 4) یعنی: هنگامی که زمین ، آنچه را که در بر دارد افکند و زمین فشرده کنونی به اطراف گسترده شود. کره زمین خرد و از هم پاشیده و بصورت گرد و غبار (اتمهای پراکنده) در خواهد آمد.

"در قرآن تاکید می شود که ساعت ، یعنی حادثه نابودی جهان ، یک امر ناگهانی است و به هیچ وجه برای انسان قابل پیش بینی نیست، این مطلب از بسیاری از آیات استنباط می گردد، از جمله آیه 187 سوره اعراف: "یسئلوک عن الساعه ایان مرسیهخا - قل انما علمها عند ربی لایجلیها لوقتها الا هو - ثقلت فی السموات والارض - لاتاتیکم الا بغته ..." (اعراف - 187)

قیامت یک حادثه وعده داده شده از جانب خداست و وعده خدا حق است، زمان وقوع قیامت را تنها خدا می‌داند (...لایجلها لوقتها الا هو...) و هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد (تکاد السموات یتفطرن من فوقهن ...) با توجه به ناگهانی بودن قیامت ، انسان در هیچ لحظه‌ای از زمان نمی‌تواند نسبت به عدم وقوع آن مطمئن باشد. محل وقوع این حادثه کجاست و از کجا آغاز خواهد شد؟ این سؤالی است که برای پاسخ دادن به آن باید در آیات زیر به دقت تأمل کرد:


"بل الساعه موعد هم و الساعه ادهی و امر" (القمر - 46)
"والیوم الموعد" (بروج - 2)
"بل لهم لن یجدوا من دونه موئلا" (الکهف - 57)"
"حتی اذا راواما یوعدون فسیعلمون من اضعف ناصرا و اقل عددا" (جن - 24)
"قل ان ادری اقریب ما توعدون ام یجعل له ربی امدا" (جن - 25)
"فذرهم یخوضوا و یلعبوا حتی یلاقوا یومهم الذی یوعدون" (معارج - 42)
"خاشعه ابصارهم یرهقهم ذله ذلک الیوم یوعدون" (معارج - 44)
"انما توعدون لصادق" (ذاریات - 5)

از آیات فوق معلوم می‌گردد که ساعت (قیامت) در این آیات با کلماتی همچون: موعود - موعد - مایوعدون - ماتدعدون و از این قبیل مشخص گردیده است، به عبارت دیگر ، منظور از "موعد" در آیات فوق همان "ساعت" است، یعنی حادثه قیامت. حال به آیه زیر دقت می‌کنیم:


"و فی اسما رزقکم و ما تدعدون" (الذاریات - 22)
و روزی شما و آنچه که وعده داده می‌شوید در آسمان است.
اکنون رجوع می کنیم به آیه 187 سوره اعراف "... ثقلت فی السموات و الارض ..."
"وجود و حضور قیامت در همه جا سنگینی می‌کند، در آسمانها و زمین ، یعنی در درون هر اتمی و هر کهکشانی".

پس حادثه "ساعت" به مکان بخصوصی تعلق ندارد، بلکه همزمان در همه جای جهان آغاز می‌گردد و در لحظه‌ای هر هفت آسمان را نابود می‌کند. زمان حادثه بسیار کوتاه است، به نحوی که شاید از یک چشم بر هم زدن هم کوتاهتر باشد:


"... و ما امر الساعه الا کلمح البصرا و هو اقرب..." (نحل - 77)
و ماجرای قیامت نیست مگر به اندازه چشم بر هم زدن و یا کوتاهتر از آن ...
"ما خلق الله السموات و الارض و ما بینهما الا بالحق و اجل مسمی" (روم - 8)
"فاذا النجوم طمست. و اذا السما فرجت و اذا الجبال نسفت" (مرسلات - 8 - 10) پس هنگامی که ستارگان بی نور و محو شوند و آسمان شکافته شود و کوهها برافکنده شوند ... .
"اذا الشمس کورت" (تکویر - 1) هنگامی که خورشید بی نور شود.
"و اذا النجوم انکدرت" (تکویر - 2) هنگامی که ستارگان تیره شوند.
"و اذا الجبال سیرت" (تکویر - 3) گاهی که کوهها رانده شوند.
و اذا البحارز سجرت" (تکویر - 6) گاهی که دریاها بهم آمیزند.
"واذا السما کشطت" (تکویر - 11) گاهی که آسمانها بر کنده شود.
"اذا السما انفطرت و اذا لکواکب انتثرت و اذا البحار فجرت" (انفطار - 3 - 1) یعنی: هنگامی که آسمان شکافته شود و ستارگان از هم بپاشند و دریاها بهم ریزند.


img/daneshnameh_up/5/5e/origins.jpg

 





"واذا السما انشقت" گاهی که آسمان بشکافت.
"و اذنت لربها و حقت" و فرمانبردار برای پروردگار خویش و سزاوار شد.
"یوم تمور السما مورا و تسیر الجبال سیرا" (طور - 9 و10) هنگامی که آسمان بخزد و کوهها به حرکت در آیند.
"و السموات مطویات بیمینه" (زمر - 67) وآسمانها پیچیده اند به دستش.
"کلشی هالک الاوجهه" (قصص - 88): هر چیزی نابود است جز رویش.


"یوم تکون السما کالمهل و تکون الجبال کالعهن" (معارج - 9 و 8) یعنی روزی که گردد آسمان چون روغن گداخته و گردند کوهها چون پشم.


"فارتقب یوم تاتی السما بدخان مبین" (دخان - 9) یعنی: پس چشم به راه روزی باش که آسمان به دودی آشکار تبدیل شود.


"بدیع السموات والارض قضی امرا فاتما بقول له کن فیکون" (بقره - 117) یعنی: پدید آرنده آسمانها و زمین و هرگاه بگذارند امری را جز این نیست که گویدش بشو پس بشود.

"ثم استوی الی السما و هی دخان لها و للارض اتینا طوعا اوکرها قالتا اتینا طامعین" سپس خداوند به آسمان پرداخت و آسمان همچون توده دودی بود و به آسمان و زمین فرمان داد که خواه و ناخواه بحرکت آیید، آسمان و زمین پذیرفتند. نکته آنکه ، آیات "بدیع السموات و الارض ..." و "ثم استوی الی السما و هی دخان ..." در مورد آفرینش جهان فعلی می‌باشد. ظاهرا چنین تخریب سریع و عظیمی نمی‌تواند باشد مگر طی یک انفجار وحشتناک اتمی که ظرف مدت بسیار کوتاهی ، همه اتمهای جهان را که واحد ساختمانی ماده هستند، از درون بشکافد و به انرژی خالص تبدیل کند و دیگر هیچ اثری از ماده باقی نگذارد به جز آنچه خدا خواهد، در این شرایط همه جا را نور و حرارت فرا خواهد گرفت:


"فاذا انشقت السما فکانت ورده کالدهان" (الرحمن - 37)
تا هنگامی که آسمان شکافته شود و همچون روغن گداخته ، گلی رنگ گردد.
"قل لکم میعاد یوم لاتساتخرون عنه ساعه و لا تستقدمون" ... حال به بعضی آیات دیگر توجه می نمائیم:

اذا وقعت الواقعه - خافضه رافعه. اذا رجت الارض رجا و بست الجبال بسا فکانت هبا منبثا" (واقعه - 6،5،4،3،1) هنگامی که آن واقعه (حادثه) اتفاق بیفتد، آن حادثه ، بالا برنده فرو آورنده و هنگامی که زمین به شدت بلرزد و کوهها روان شوند، روان شدنی و به گرد و غباری پراکنده تبدیل شوند.

سخن بزرگان

استاد سید عبدالعزیز بلادی می‌فرمایند: "یوم نطوی السما کطی السجل للکتب کما بدانا اول خلق نعیده ، وعدا علینا انا کنا فاعلین" (انبیاء - 104) هنگامی که آسمان را مانند پیچیدن طومار نامه‌ای در هم پیچیم، آن را به همان نحو که اول بار آفریدیم (خلقت این جهان یعنی "دنیا" منظور است)، مجددا اعاده خواهیم کرد. این امر وعده ماست و ما انجام دهنده وعده هستیم، آیه فوق به دو نکته جالب توجه اشاره می‌کند. اول اینکه جهان جدید (آخرت) به همان نحو و طی همان مراحلی که جهان فعلی (دنیا) آفریده شده ساخته خواهد شد. و دوم اینکه قبل از خلقت جهان جدید بایستی جهان ، کنونی در هم پیچیده و منقبض گردد و ...)

استاد شهید مرتضی مطهری در یکی از آثارشان درباره سرانجام جهان می‌فرمایند: "تمامی عالم بسوی انهدام و خرابی می‌رود و همه چیز نابور می‌شود و بار دیگر جهان نوسازی می‌شود و تولدی دیگر می‌یابد و با قوانین و نظامات دیگر که با قوانین ونظامات فعلی جهان تفاوتهای اساسی دارد، ادامه می‌یابد و ..."

پاره‌ای از سخنان معصومین علیه‌السلام درباره سرانجام جهان ماده

"حضرت علی علیه‌السلام در نهج البلاغه در فصلی مربوط به آفرینش اشیاء ، متعرض این واقعیت شده! می‌فرمایند:"لم یخلق الاشیا من اصول ازلیه و لا اوائل ابدیه بل خلق ما خلق فاقام حده وصور ما صور فاحسن صورته ، یعنی نیافرید اشیا را از اصول و اولیات ازلی ابدی بلکه آفرید آنچه را که پدید آورد (ماده اشیا را) و حدود و تعنیات آنها را از یکدیگر متمایز نمود و صورت بندی نمود آنچه را که صورتی می‌پذیرفت و نیکو نمود صورت آنها را ... . حضرت علی علیه‌السلام "نفی ازلیت ، ماده می‌نماید ضمنا به نفی "ابدیت" آن هم تصریح می‌فرماید، زیرا آنچه که ازلی نیست ابدی هم نمی‌تواند باشد.

امام علیه‌السلام در دعای جوشن کبیر هم به نفی ازلیت ماده اشاره فرموده است، در آنجا که می‌فرماید: "یا من خلق الاشیا من العدم". یعنی ای کسی که پدیده‌ها را از عدم آفریدی." در یکی از دعاهای ملحقات صحیفه سجادیه (از حضرت امام زین العابدین علیه‌السلام) که معروف به دعای روز جمعه است چنین آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم ، الحمدالله الاول قبل الانشا والاحیا و الاخر بعد فنا الاشیا ... یعنی ستایش خاص خدائی است که آغاز هستی پیش از پیدایش و زندگی است و پایان پس از فنا اشیاء ... . همچنین در دعای جوشن کبیر ، در مورد نابودی عالم ماده و ابدی بودن خداوند متعال چنین می‌خوانیم: "یا من یبقی و ینفی کل شی" اوست که بماند و فانی شود هر چیز.

حضرت علی علیه‌السلام در نهج البلاغه در خطبه‌ای می‌فرمایند: "بعد از فنا دنیا خداوند تنها می‌گردند و هیچ شیئی همراه او نیست. و همانطور که قبل از خلق عالم تنها بوده ، همانگونه هم بعد از نابودی آن تنهاست، نه زمانی وجود دارد، نه مکانی ، اجلها و زمانها معدوم می‌گردند و سالها و لحظه‌ها ناپدید می‌گردند و هیچ شیئی جز خداوند واحد قهار که برگشت همه امور بسوی اوست، باقی نمی‌ماند. در دعای جوشن کبیر می‌خوانیم:"یا من هوا قبل کل شی یا من هو کل شی" یعنی: اوست قبل از هر چیز و اوست پس از هر چیز.

اگر به سخنان معصومین علیه‌السلام در این راستا به یادگار مانده‌اند، دقت کافی بشود، در می‌یابیم، که کلام ایشان صرفنظر از آنکه موثق و راسخ هستند، حتی همسنگ با نظریه‌های دانش راستین می‌باشند؛ و در ضمن استعمال واژه‌های فنا و مشتقات آن در کلام مبارکشان حاکی از آن است که ، جهان در نهایت به نابودی و نیستی مطلق کشانده می‌شود، نه اینکه ناپدید گردد.

نتیجه

آنچه در مجموع از بعضی آیات قرآنی و پاره‌ای مفاهیم اسلامی می‌توان دریافت کرد، چندین موضوع اساسی زیر می‌باشد: جهان ماده دارای پایانی است، یعنی عمری و سرآمدی معین دارد و روزی بایستی از بین برود؛ آیه قرآنی "... و اجل مسمی"؛ به عبارتی دیگر عالم مادی ازلی ابدی و یا همیشگی نیست. بنابراین نظریه ماتریالیستها را رد می‌نماید. اصل بازگشت (معاد) را در دو بخش ، یکی تحت عنوان اصل بازگشت عالم ماده به همان اصل نخستینش که از آن بوجود آمده و دیگری تحت عنوان اصل بازگشت (رستاخیر) انسانها.

اصل بازگشت عالم ماده ، با تمام وجود صورت می‌گیرد، بدین معنی تمامی جهان ماده و اجزایش جملگی نابود می‌شوند؛ بعضی از افراد چنین گمان کرده‌اند که ویرانی و ریزش اجرام ، تنها شامل قسمتهایی از جهان می‌شود، ولی قسمتهای دیگر جهان باقی می‌مانند و یا تغییراتی اندک در آنها پدیدار می‌شود؛ در حالی که چنین نیست، کل جهان و اجزایش و منجمله سیاره زمین ، دچار فرو ریختگی و ویرانی و در نهایت دچار نابودی کامل قرار می‌گیرند و آثاری از جهان حتی باقی نمی‌ماند.

تصویر

اصل پیدایش نخستین جهان ، گاز سوزان و یا ذرات اولیه در شکل گرد پراکنده نبوده‌اند، بلکه بایستی پیش از گاز سوزان و گرد پراکنده ، آفرینشهای اولیه دیگری هم وجود داشته باشند که گاز سوزان و گرد پراکنده ، از آنها حاصل آمده‌اند باشند. آفرینش آغازین جهان ، دو عالم امر (خلا فیزیک و میدان واحد گرانشی) ، به عنوان "پیش ماده سازنده عالم" بوده‌اند، که بطور کن فیکون (بشو پس می‌شود) از طرف خداوند علیم و قادر مطلق صورت گرفته است؛ (و گاز سوزان و یا گرد پراکنده ، از این پیش ماده سازنده عالم هستی بعدا بوجود آمده‌اند.).

حال ، جهان در هنگام ویرانی بایستی به همان اصل آغازینش یعنی دو عالم امر (میدان واحد گرانشی و خلا فیزیکی) تبدیل گردد و این دو عالم امر هم عکس حالت (کن فیکون) ، (نابود شود پس میشود) به نیستی مطلق مبدل می‌گردند. لذا دریافت کردیم که جهان به همان اصل اولیه خویش گام به گام رجعت می‌کند، بنابراین ، طبق مفاهیم بلند اسلامی ، معاد ، یعنی بازگشت اشیاء با تمام وجودشان ، به چیزی که از آن بوجود آمده‌اند. حال ، آیه فوق را یکبار دیگر مطالعه نمائیم و درباره آن بیاندیشیم؛ "یوم نطوی السما کطی ...".

عالم برزخ ، از جنبش جهان فعلی (ماده ، انرژی) نیست؛ بنابراین هنگام ویرانی و نابودی کامل جهان کنونی ، عالم برزخ ، همچنان تا روز قیامت انسانها باقی خواهد ماند، افزون آنکه طبق مفاهیم ناب اسلام محمدی صلی ‌الله ‌علیه ‌و آله ‌و سلم پس از مرگ انسانها ، ارواح در عالم برزخ مستقر می‌گردند. خداوند در آیه‌ای در قرآن می‌فرمایند؛ "و من ورائهم برزخ الی یوم یبعثون" (کومنو - 100) یعنی؛ و از پشت سر آنان است، برزخی ، تا روزی که برانگیخته شوند.

 

منبع :http://daneshnameh.roshd.ir


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
تندروهای آمریکا از چه می‌ترسند؟

 به گزارش  نور نيوز  ؛  موضع تندروهای واشنگتن در قبال پرونده هسته‌ای ایران مشخص است و آنها تاکنون بارها مانع از حل و فصل این پرونده شده و بتازگی علم تحریم بلند کرده‌اند تا روزنه امید برای به نتیجه رسیدن گفت‌وگوها را از بین ببرند.

 افراطیون این روزها در واشنگتن پیگیر طرح تشدید تحریم ها علیه ایران هستند؛ تحریمی که منتقدان، آن را «گیوتین»ی بر سر مذاکرات می نامند.




ادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
آیا موشک‌های ایران در تور سامانه ضدموشکی اسرائیل‌گرفتار می‌شوند؟

تازه‌ترین شکست‌های آزمایش‌های تسلیحاتی اسرائیل شکست آزمایش سامانه حیتس 3 به عنوان بالاترین طبقه از سامانه سپر موشکی اسرائیل (در 4 طبقه) است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛وقتی انزوای نظامی اسرائیل در سایه شکست آزمایش‌های موشکی  متوالی این رژیم تا پایان سال گذشته میلادی و چهره قدرتمندی که تل‌آویو به دنبال ترویج آن است را با هم مقایسه کنیم، بی‌شک متوجه می‌شویم که این رژیم بذر شکست روانی را برای خودش می کارد.  

تازه‌ترین شکست‌های آزمایش‌های تسلیحاتی اسرائیل شکست آزمایش سامانه حیتس 3 به عنوان بالاترین طبقه از سامانه سپر موشکی اسرائیل (در 4 طبقه) است که تنها فرصت این رژیم برای مقابله با موشک‌های بالستیک میان برد ایران به شمار می‌رود. این ‌سامانه پرهزینه ترین تسلیحات در تاریخ موجودیت رژیم صهیونیستی است و هزینه آن تاکنون بالغ بر 2/2 میلیارد دلار آمریکایی بوده که آمریکا 80% از آن را تأمین کرده است.  




ادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
عربستان در سياستگذاري منطقه اي قافيه را به ايران باخت
یک کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: مقامات ریاض متوجه شده‌اند که در این رقابت قافیه را به رقبای منطقه‌ای خود باخته‌اند و در آینده نزدیک باید منتظر ایجاد و بهبود روابط میان ریاض با دیگر کشورهایی که با آن‌ها مشکل داشته همچون سوریه نیز باشیم.
عربستان در سیاست‌گذاری منطقه‌ایقافیه‌ را به ایران بخت/ چرخش سیاست خارجی عربستان در آینده‌ای نزدیک"رضا کلهر" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با بازگشایی سفارتخانه ریاض در بغداد اظهار داشت: آنچه از سیاست خارجی عربستان در منطقه و به خصوص در قبال کشورهای حساسی همچون سوریه، عراق و یمن به نظر می‌رسد این است که قطع ارتباط ریاض با این کشورها و یا دخالت در آن‌ کشورها از طریق به وجود آوردن گروه‌های تروریستی هم چون داعش و دیگر گروه‌های تندرو، نتوانسته تاکنون اهداف ریاض را تامین کند.



ادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
اختلاف پسر ملک عبدالله و پادشاه جدید بالا گرفت

متعب براین باور است که محمد بن نایف از حیله‌ای که پدرش برای کنار گذاشتن احمد بن عبدالعزیز علیه خودش استفاده کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛گزارش‌های غیر رسمی حاکی از آن است که متعب بن عبدالله از تغییرات اعمال شده توسط پادشاه جدید عربستان به شدت خشمگین شده و براین باور است که فریب خورده است.

«مجتهد» فعال توئیتری که به انتشار اخبار محرمانه خاندان سعودی مشهور است، در جدیدترین پیام خود گزارش داد که متعب بن عبدالعزیز پسر ملک عبدالله پادشاه متوفی از انتخاب نایف بن عبدالعزیز به عنوان جانشین ولیعهد خشمگین است.

بنابراین گزارش، متعب براین باور است که محمد بن نایف از حیله‌ای که پدرش برای کنار گذاشتن احمد بن عبدالعزیز علیه خودش استفاده کرده است.



ادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
پنج سامانه مدرن ایرانی که کروزهای آمریکایی را کور می‌کنند +عکس

با استقرار این سامانه در مبادی ورودی و نقاط کور در شیارها و دره های مناطق کوهستانی که در جغرافیای کشورمان کم نیستند، می توان ریزپرنده ها و موشک های کروزی که قصد نفوذ در ارتفاع پائین و در پناه عوارض طبیعی را دارند تحت تأثیر قرار داده و در ادامه مسیر آنها خطا ایجاد کرد.


ادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
سردار سلامي: ‌موشک‌هایی داریم که ‌رعشه بر تن صهیونیست‌ها می‌اندازد‌

جانشین فرمانده کل سپاه نبرد جمهوری اسلامی ایران با آمریکا را راهبردی با مقیاس جهانی عنوان کرد و گفت: امروز ایران در حال صعود به ترازهای اقتدار جهانی است و این حاصل خون شهدای انقلاب اسلامی است.

 به گزارش صدخبر،سردار حسین سلامی بعد از ظهر امروز در نخستین کنگره شهدای دانشجوی آذربایجان‌شرقی در تالار وحدت دانشگاه تبریز اظهار کرد: شهیدان شرافت و کرامت ملت ایران و اسلام هستند و درود می‌فرستیم بر شهیدان دفاع مقدس ایران که در حفظ، توسعه و ترویج اسلام از حیات و هستی خویش سرمایه گذاشتند. 
 
جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) را نجات ملت ایران از بردگی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا توصیف کرد و افزود: حضرت امام (ره) با حرکت انقلابی خود عزت و آبرو به مسلمانان جهان بخشیدند و حریت و عظمت برای ایرانی اسلامی به ارمغان آوردند. 
 
وی تصریح کرد: شهدا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تندیس زنده فضیلت در متن جامعه اسلامی ما هستند که به برکت خون آنان تمدن بزرگ اسلامی در جهان پی‌ریزی شده و با تاسی از سالار شهیدان عظمت قیام عاشورا برای ما باورپذیر شد. 


برچسب‌ها: ستارگان ایران کهن, سردار سلامی, موشک, رژیم صهیونیستی

ادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
اجازه نمی‌دهیم هیچ مسلمانی تحت ستم صهیونیست‌ها قرار بگیرد

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اجازه نخواهیم داد هیچ مسلمانی تحت ستم مستکبرین و صهیونیست‌ها قرار بگیرد، این منش و منطق محکم ماست.


به گزارش صدخبر ،   سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز پنجشنبه در همایش مشترک اعضای دانشگاه عالی دفاع ملی ایران و عمان با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران گفت: متاسفانه امروز برخی از دولت‌های اسلامی در میدان سناریوی خطرناک دشمنان خارجی بازی می‌کنند و از لنز و دریچه خاستگاه اسرائیل به تحولات جهان اسلام نگاه می‌کنند.

وی افزود: اسرائیل رژیم ضعیف و کوچکی است و زمانی قدرتمند می‌شود که مسلمانان تضعیف شوند و این یک معادله استراتژیک جدی برای آنهاست و تغییر چهره اسلام به نفع این رژیم، واقعیتی است که صهیونیست‌ها به دنبال آن هستند.


برچسب‌ها: ستارگان ایران کهن, رژیم صهیونیستی

ادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمريکاي شمالي
رهبر معظم انقلاب در پی حوادث فرانسه، در پیامی برای جوانان اروپا و آمریکای شمالی از آنان خواستند تا با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن (صلّی الله علیه وآله و سلّم) آشنا شوند و نوشتند: اجازه ندهید شما را در مرزهای ساختگی و ذهنی محصور کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، شامگاه گذشته در پی حوادث اخیر کشور فرانسه، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی پیام مهم و روشنگرانه‌ای به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی به چهار زبان انگلیسی، عربی، آلمانی و فرانسوی صادر کردند.

رهبر انقلاب در بخشی از این نامه جوانان اروپایی را مستقیما مخاطب قرار داده‌ و فرموده‌اند: حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که درباره‌ آنها مستقیماً با شما سخن بگویم. من شما جوانان را مخاطب خود قرار می‌دهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ ملّت و سرزمین‌تان را در دستان شما می‌بینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلب‌های شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمی‌کنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اندبازتاب‌های جهانی یک نامه/ فارن پالیسی: نامه رهبر معظم ایران سرگشاده و غیر منتظره بود + متن کامل پیام رهبر انقلاب به جوانان اروپایی



ادامه مطلب

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
سامانه موشکی اس-300 بلای جان رژیم صهیونیستی
پایگاه صهیونیستی دبکا فایل که به مقامات نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی نزدیک است در گزارشی مدعی شد سامانه موشکی اس-300 احتمالا به حزب الله و سوریه نیز تحویل داده خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، دبکا فایل با اشاره به دیدار سردار دهقان و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نوشته است سامانه موشکی اس-400 احتمالا یکی از مواردی بوده است که طرفین در این دیدار در مورد آن مذاکره کرده اند.
 
دبکا فایل نوشته است با توجه به اینکه در حال حاضر ایران و روسیه تحت تحریم‌های اروپا و آمریکا قرار دارند این همکاری نظامی دور از دسترس نیست.
 همچنین این پایگاه تحلیلی فروش سلاح به مصر از جانب روسیه را با توجه به وابستگی ارتش مصر به آمریکا ، نکته حائز اهمیتی ارزیابی می‌کند.
 دبکا فایل نوشته است که این تقویت روابط دفاعی مسکو و تهران، به ایران کمک می کند تا در مذاکرات هسته ای با قدرت ظاهر شود.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
وحشت رژیم صهیونیستی، دلیل هتک حرمت پیامبر(ص) است

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم گفت:‌ علت اقدامات ضد فرهنگی به ویژه هتک حرمت پیامبر اسلام ( ص) وحشتی است که به جان سران رژیمی صهیونیستی افتاده است.

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم گفت:‌ علت اقدامات ضد فرهنگی به ویژه هتک حرمت پیامبر اسلام ( ص) وحشتی است که به جان سران رژیمی صهیونیستی افتاده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛عباس فلاحی باباجان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: حرکت‌های انقلابی و وحدت آفرین در کشورهای سوریه و یمن و بحرین و در کل جهان اسلام و حتی تغییر رویکرد ترکیه نسبت به داعش سران رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس، وحشت رژیم صهیونیستی از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای را از دیگر دلایل هتک حرمت نشریات صهیونیستی و وابسته به آنها دانست و افزود: رژیم صهیونیستی از موفقیت ایران در مذاکرات هسته ای بیم دارد. به ویژه آنکه سران این رژیم نمی‌خواهند در حاشیه مذاکرات قرار گیرند همین عامل موجب شده است سردمداران یهودی صهیونیست به فکر هتک حرمت پیامبر اسلام (ص) بیافتند و این ایده پلید خود را به واسطه لابی صهیونیستی که در فرانسه و رسانه‌های جهان دارند پیاده کنند و در تیراژ بالا در سطح جهان منتشر کنند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، با طرح این پرسش که در چنین فضایی وظیفه‌ی حاکمان جهان اسلام چیست؟ گفت: گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق به لطف اتحاد و وحدت مردم این کشورها در آستانه نابودی قرار گرفته است همین مساله موجب شده است ته مانده‌های وحشی این گروهک تروریستی به تدریج دامن کشورهای حامی و پدید آورنده‌ی خود را گاز بگیرد.

وی ادامه داد: اما مسلمانان جهان و سران کشورهای اسلامی نباید سیره‌ی مهر و محبت رسول مکرم اسلام (ص) را در تحکیم وحدت داخلی و قاطعیت و سختی در برابر دشمنان را فراموش کنند؛ مسلمانان و حاکمان جهان اسلام باید نشان دهند اگر چه انسان‌های باعاطفه و مهربانی هستند ولی هرگز اجازه تضییع حقوق مسلمانان و کیان اسلامی خود را نمی‌دهند و در برابر تجاوزات نظامی و فرهنگی دشمنان قسم خورده اسلام تا پای جان مقاومت می‌کنند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
عذرخواهی نیروی امنیتی صهیونیستها از سردار سلیمانی

هاآرتص در حساب توئیتری خود با انتشار تصویری از حاج قاسم سلیمانی به نوعی به نمایندگی از رژیم صهیونیستی از وی عذرخواهی و خواهش کرد که در قبال شهادت فرمانده ایرانی هیچ اقدام تلافی جویانه‌ای انجام ندهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛روزنامه صهیونیستی هاآرتص در نوشتاری با موضوع حمله بالگرد اسرائیلی به نیروهای حزب الله لبنان که منجر به شهادت عده ای از فرماندهان مقاومت شد، نوشت: «یک منبع امنیتی اسرائیل به خبرگزاری رویترز گفته است که این رژیم در حمله به جنوب سوریه، قصد نداشته فرمانده ایرانی را هدف قرار دهد و تصور می‌کرده به گروهی از نیروهای سطح پائین حمله کرده است.»

هاآرتص تصریح کرده است که به نظر می‌رسد این منبع ارشد امنیتی اسرائیلی با هدف "جلوگیری از بروز هرگونه تنش با ایران و گروه حزب‌الله لبنان" این اظهارات را مطرح کرده است. این فرد به دلیل عدم پذیرش رسمی مسئولیت حمله از سوی تل‌آویو، نخواسته نامش فاش شود.

گفتنی است؛ در حمله روز یکشنبه بالگردهای توپدار رژیم‌صهیونیستی به منطقه "قنیطره" واقع در جنوب سوریه، سردار سرتیپ پاسدار "محمدعلی الله دادی" به همراه تعدادی از اعضای حزب‌الله لبنان به شهادت رسیدند.

منبع اسرائیلی مورد استناد رویترز در پاسخ به این سوال که آیا تل‌آویو انتظار اقدامات تلافی‌جویانه ایران یا حزب‌الله را دارد، گفت: «پاسخ آن‌ها تقریبا قطعی است. انتظار آن را داریم، اما می‌توان در نظر گرفت که شکل‌گیری تنش گسترده، به نفع هیچ‌یک از طرف‌ها نیست.»

هاآرتص همچنین در حساب توئیتری خود با انتشار تصویری از سردار "قاسم سلیمانی" در ذیل این مطلب نوشت: «ما فکر می کردیم در حمله به سوریه نظامی رده پایین را نشانه رفته ایم؛ نه یک فرمانده ایرانی را.»
نظریه : رژیم صهیونیستی یک قانون نا نوشته برای خود تعریف کرده است که هر موقع خواست تاسیسات وامکانات نظامی واقتصادی مناطق حوزه مقاومت را بمباران کند اما کسی حق ندارد پاسخ دهد . مناطق مسکونی را بمب باران کند وزنان کودکان وپیر وجوان را قطعه قطعه کند اما خونی از دماغ یک صهیونیست نباید ریخته شود . دست به ترور وآدم کشی نیروهای انقلابی بزند اما کشته شدن یک نظافتچی صهیونیستی مصداق ظلم به بشریت است وخلاصه هر کاری خواست انجام دهد .اما هیجکس حق مقابله به مثل را نداشته باشد . چون بزرگترین سلاح صهیونیستها علیه حوزه مقامت شک وتردید مقاومت در پاسخ کوبنده به جنایات وشرارتهای صهیونیست ها است . اگر روزی که رژیم صهیونیستی تاسیسات سوریه را بمب باران کرده بود نیروی هوایی سوریه بجای اعلامیه بمب بر سر صهیونیستها خالی می کرد امروز آنها گستاخ نمی شدند تا هر موقع خواستند بخشهایی از خاک سوریه را بدون هیج ترسی بمب باران کنند . اگر سوریه امکانات نظامی واقتصادی رژیم صهیونیستی را بمب باران می کرد مگر چه اتفاقی می افتاد ؟ آیا وضعیش از این که امروز هست بدتر می شد ؟مسلما خیر بهتر می شد که بدتر نمی شد .اگر نیروهای مقاومت لبنان پس از ترور مبارزانش برای صهیونیستها جهنمی به پا می کردند امروز کشتن انقلابیون برایشان تفریح نمی شد . رژیم صهیونیستی بخاطر جواب گرفتن از این قانون نانوشته پا را فراتر گذاشت وشانس خود را با ترور فرمانده ایرانی امتحان کرده است . باید دید آنها از این گستاخی جدید نتیجه می گیرند یا خرد شدن استخوان هایشان را به معامله گذاشتند . با این حال راه مقاومت مثل توسری خوردن اعراب وشکست در جنگهای متوالی نیست . مقاومت تعریف جدیدی از مبارزه علیه صهیونیستها به اعراب ودنیای اسلام عرضه کرده است .دراجرا این تعریف فکر نیل تا فرات از ذهن صهیونیست ها پاک شدو آنها را در حصارهای دفاعی دیوارهای بلند وگنبد های آهنین زندانی کرده است .اگر قرار باشد همچنان ابتکار عمل در دست صهیونیست ها باقی بماند و هیچ وحشتی از تبعات ویرانگر اعمالشان در مقابل نیروهای مقاومت نداشته باشند آنگاه مقاومت ناخواسته به راه اعراب کشیده می شود .(برگرفته از وب بصیرت علوی)

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
پاسخ ترور دانشمندان را داده‌ایم، خودشان بهتر می‌دانند
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما علاوه بر بازگشایی (جبهه) کرانه باختری، به عنوان یک تلافی اختصاصی از این ماجرا، حتما انتقامی خاص برای این موضوع در نظر خواهیم گرفت.
 
به گزارش صدخبر ،سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه  طی سخنانی در شبکه خبری العالم گفت: بازگشایی جبهه جدید در کرانه باختری که بخش عمده ای از فلسطینِ عزیز ما است، حتما در دستور کار خواهد بود، و این امر بخشی از واقعیت جدیدی است به تدریج رخ عیان خواهد کرد.

وی تأکید کرد: البته ما علاوه بر بازگشایی (جبهه) کرانه باختری، به عنوان یک تلافی اختصاصی از این ماجرا، حتما انتقامی خاص برای این موضوع در نظر خواهیم گرفت.



ادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
جان بولتون:ایران موشک‌هایی ساخته که برد آنها به ماوراء اروپا هم می‌رسد

نماینده اسبق آمریکا درسازمان ملل گفت: اوباما در برابر موضوع هسته‌ای ایران سیاست مماشات را در پیش گرفته که نتیجه آن ساخت موشکهایی توسط ایران است که برد آنها به ماوراء اروپا هم می‌رسد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "جان بولتون" در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: خشونت کنونی در یمن به همراه موضوع مرگ پادشاه عربستان منطقه را به طرف هرج و مرج پیش می‌برد. 
 
وی مدعی شد زمانی که آمریکا خود را از منطقه دور می‌کند ما شاهد بروز روز افزون هرج و مرج در این منطقه هستیم.
 
وی افزود: علاوه بر این، ایران موشک‌هایی ساخته است که برد آنها به ماوراء اروپا هم می‌رسد. این یک فاجعه تمام عیار است. این نتیجه سیاست مماشات رئیس جمهور اوباما در برابر ایران است و اگر شما توافقی را امضاء کنید به زودی نتیجه این مماشات را خواهید دید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
کاريکاتور مذاکرات هسته اي
  


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
حزب‌الله در آینده نزدیک وارد بیت‌المقدس می‌شود
سردار قربانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

 

رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: صهیونیست‌ها بدانند اقدام جنایتکارانه‌‌شان که در پی آن سردار محمدعلی الله‌دادی در "قنیطره" به شهادت رسید، "ب" بسم‌الله و سرآغاز سقوط رژیم فاسد صهیونیستی است.
شهادت سردار الله‌دادی سرآغاز سقوط رژیم صهیونیستی استسردار "مرتضی قربانی" رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره اقدام جنایتکارانه و تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی و حمله هلیکوپترهای این رژیم منحوس و فاسد به منطقه "مزارع الامل" در "ریف القنیطره" که در اثر آن تعدادی از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان و سردار محمدعلی الله‌دادی به شهادت رسیدند، اظهار داشت: به ضرس قاطع اعلام می‌کنم به امیدخدا حزب‌الله لبنان در آینده نزدیک اسرائیل غاصب را سرنگون خواهد کرد و وارد بیت‌المقدس می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: صهیونیست‌ها بدانند اقدام جنایتکارانه‌شان که در پی آن سردار محمدعلی الله‌دادی در "قنیطره" به شهادت رسید، "ب" بسم‌الله و سرآغاز سقوط رژیم فاسد صهیونیستی است.

گفتنی است؛ سردار شهید الله‌دادی عصر یکشنبه 28 دی‌ماه به همراه چند تن از فرماندهان حزب‌الله در جنایت تهاجم بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی در قنیطره سوریه در بلندی‌های جولان- مرز فلسطین اشغالی- به شهادت رسید و به دیدار معبودش شتافت. 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
نامه شما به جوانان اروپا، موجب روشنی چشمها شد

مه اتحادیه علمای اروپا به رهبر انقلاب؛

 

جنابعالی با خطابی عاطفی و محبّت آمیز و در عین حال مستدل و عقلانی، آنان را هنرمندانه و خیرخواهانه همچون انبیاء و اولیاء مخاطب خود ساختید. ‌
به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران؛ رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه با استقبال از نامه آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپایی نوشت: مرقومه ­ی پر مهر حضرتعالی خطاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی به مصداق «کلمه طیّبه» که از درایت حکیمانه، دغدغه ­های فراملّی و بصیرت جهانی ­آن رهبر فرزانه در خصوص مسائل بین المللی حکایت داشت، حسب اطلاعات میدانی، با استقبال وسیع مسلمان منطقه مواجه شد و موجب روشنی چشم­ها و شفای دل­ها گشت.

متن کامل نامه حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه خطاب به رهبر معظم انقلاب به این شرح است:‎




ادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
اس 300 به کجا رسيد؟
باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد
سامانه موشکی اس 300، یک سامانه موشکی سطح‌ به ‌هوای دوربرد و خودکششی در همه ارتفاع‌هاست و هیچ جنگنده‌ای در جهان وجود ندارد که بتواند این موشک روسی را از کار بیندازد.
به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ "جمهوری اسلامی ایران" در سال ۲۰۰۷ میلادی موشک‌های پیشرفته ضدهوایی موسوم به "تور-ام ۱ " در قراردادی ۷۰۰ میلیون دلاری از روسیه دریافت کرد.


 



ادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 6 بهمن 1393
جملات زيبا درباره حضرت محمد (ص)

 یا محمد ! مثل تو دیگر در گستره گيتي تکرار نخواهد شد، اما با تکرار صلوات بر تو، نور حضورت را در قلب خود احساس مى کنیم.

اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

ارسالی از خوانندگان

 

 

جملات زیبا گیله مرد


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : پنج شنبه 2 بهمن 1393
ملیت یاران امام زمان(علیه السلام)

ملیت یاران امام زمان(علیه السلام)

قسمت اول

وقتی صحبت از یاران سیصد و سیزده نفری امام زمان(علیه السلام) می شود، نام افرادی که تاریخ ساز هستند به چشم می خورد. اصحاب کهف، يوشع بن نون، مالك اشتر، مقداد، سلمان و ابودجانه انصاری(1) در این زمره قرار دارند. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که مابقی این یاران چه کسانی و از کجا هستند؟
این که سایر یارانی که امام(ع) را همراهی می کنند، مانند رازی سر به مهر است و تا قیام ایشان مشخص نخواهد شد از یک سو، از سوی دیگر ملیت این یاران در احادیث مختلفی از ائمه معصومین(علیهم السلام) ذکر شده است.



ادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : پنج شنبه 2 بهمن 1393
ملیت یاران امام زمان(علیه السلام)...قسمت دوم

ملیت یاران امام زمان(علیه السلام)

قسمت دوم

همونطور که در قسمت اول گفتیم طبق احادیث ملیت یاران امام زمان عج از شهرها و مناطق مختلفی هست.

از بین ملیت های ذکر شده در این احادیث، در مورد بعضی از شهر ها به طور خاص احادیثی مجزا آمده است.

بصره
رسول خدا(صلی الله علیه و آله وسلم) می فرمایند: "نخستین آن ها(یاران) از بصره و آخرین آن ها از یمانه خواهد بود."(3)
کوفه
امام صادق(علیه السلام) می فرمایند:
"آنگاه مردی از تبار او( امام زمان(ع)) برمی خیزد و چنین سخن آغاز می کند: ای مردمان! او خواسته و گمشده شماست(که سال ها دنبالش می گشتید) اینک به طرف شما آمده، شما را به سوی آن چه پیامبر اکرم(ص) فرا خوانده، دعوت می کند. برخی از حاضران در صدد کشتن آن حضرت برمی آیند؛ که سیصد و اندی نفری به دفاع از او بر می خیزند و از او حمایت می کنند که پنجاه نفرشان اهل کوفه هستند و بقیه از اطراف و اکناف جهان که همدیگر را نمی شناسند و بدون وعده قبلی گرد آمده اند."(4)




ادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : پنج شنبه 2 بهمن 1393
جملات کوتاه از ایت الله بهجت در مورد امام زمان عج(1)

ایت الله بهجت (ره):
 
 امام زمان (عج) (عینُ النّاظره و اُذُنُه السّامِعَه ولِسانُهُ النّاطق و یَدُهُ الباسطَه: چشم بینا، گوش شنوا، زبان گویا و دست گشادۀ خداوند) است.

 

  در رؤیت امام (علیه السلام) مقابله و محاذات شرط نیست؛ بلکه هر جا نشسته، بر اَرَضین سُفلی و سماوات سبع و مافیهنَّ و ما بینهنَّ اِشراف دارد.
سبب غیبت امام زمان (عج) خود ما هستیم!
به افرادی که پیش از ظهور در دین و ایمان باقی می مانند و ثابت قدم هستند، عنایات و الطاف خاصی می شود.

 




ادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : پنج شنبه 2 بهمن 1393
اماکن مهدوی ...قرقیسیا

«قرقيسا» نام شهري در کنار فرات در شمال سوریه امروزی (محل کنونی شهربصیره در شرق دیرالزور) و آوردگاه سفياني در زمان قيام قائم (عج) است.
امام علي عليه السّلام مي فرمايد: «سفياني بر دشمنان در شام پيروز مي شود بعد از آن بين او و دشمنان ديگرش در «قرقيسا» جنگي روي مي دهد که پرندگان آسمان و درّندگان زمين از باقي مانده هاي کشته ها سير مي شوند. (1)

زمان  نبرد قرقیسیا در ماه شوال و میان دو رخداد بزرگ روی می‌دهد:

نخست خروج سفیانی

  • دوم ظهور امام مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف
  • پیشینهٔ درگیری‌ها در منطقهٔ قرقیسیا

    در پی جنگ داخلی سوریه شهر بصیره در دیرالزور به تصرف معارضان مسلح مخالف بشار اسد درآمده‌است.از بهار ۱۳۹۳ درگیری‌هایی گسترده میان دو گروه تروریستی داعش و

    النصره در شرق دیرالزور از جمله بصیره درگرفته‌است. درگیری‌ها بیشتر بر سر منبع‌های نفتی این منطقه است. عمدهٔ ذخیره‌های نفتی سوریه در شرق این کشور است.

  • (1-«عقد الدّار»، ص 87)

  • منبع :المنار


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : پنج شنبه 2 بهمن 1393
درخواست انگلیس از سنای آمریکا درباره ایران

.دیوید کامرون از سنای آمریکا خواسته تا طرح تحریم‌های جدید علیه ایران را متوقف کند.

 به گزارش صدخبر ؛  روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نوشت: دیوید کامرون نخست‌وزیر بریتانیا از سنای آمریکا خواسته است تا طرح تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران را کنار بگذارد.

دیوید کامرون گفته است که مشتاق است تلاش‌های دولت آمریکا و رئیس‌جمهور اوباما برای جلوگیری از تحریم‌های جدید موفق شود.

به گفته نخست‌وزیر بریتانیا، چنین اقدامی مذاکرات و رویکردی که تاکنون وجود داشته را به خطر می‌افکند.

این موضع‌گیری کامرون پیش از دیدار امروز او با رئیس‌جمهور آمریکا صورت گرفته است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : پنج شنبه 2 بهمن 1393