شاه کلیدهایی برای خوب حرف زدن

تیتر : شاه كليد هاي حرف زدن
خلاصه : شش کلمه تاثیرگذار وجود دارد که کسانی که علاقه مند به کارهایی مثل بازاریابی و ارتباطات هستند باید چگونگی استفاده از آنها را یاد بگیرند.
متن کل خبر : این ۶ کلمه عبارت اند از: «چه، چه کسی، کجا، چه وقت، چرا و چگونه»؛ چه در تجارت و چه در موقعیت های شخصی، جواب دادن به این سوالات می تواند وضوح، اختصار، اهمیت و تاثیرگذاری را به روابط شفاهی یا مکاتبه ای شما اضافه کند. این تکنیک برای سخنرانی ها، معرفی ها، آگهی های کوتاه و مختصر رادیویی و تلویزیونی و حتی در مکالمه های شخصی می تواند استفاده شود. برای استفاده از این تکنیک باید این گونه عمل کنید:
قبل از هر نوع ارتباطی باید به این کلمه های پرسشی جواب دهید؛ مثلا، چه چیزی را می خواهید توضیح دهید؟ برای چه کسانی؟ کجا و در چه موقعیتی (شغلی یا شخصی) چرا؟ (که باعث روشنی و اختصار و اهمیت توضیح تان می شود) و چگونه؟
این یک واقعیت است که همه ما ظرفیت توجه کردن و گوش دادن کمی داریم. پس این بر عهده شماست که با درست جواب دادن به این سوالات بتوانید شنوندگان تان را علاقه مند نگه دارید و به خاطر داشته باشید تنها اینکه موضوع صحبت شما برای خودتان جذاب است لزوما برای شنوندگان تان این گونه نیست. برای همه ما این اتفاق افتاده است که به حرف های کسی گوش داده ایم که بسیار بی هدف، پریشان و غیرجدی صحبت کرده است و همه ما هم حداقل یک بار دچار چنین وضعیتی در سخنرانی ها و مکالمه های مان شده ایم. این تکنیک برای پیدا کردن هدف سخنرانی و مکالمه به واسطه پرسیدن سوال «چرا» بسیار موثر است و حتی بسیاری وقت ها در مکالمه های شخصی برای پیدا کردن موضوعی دوطرفه می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
باید توجه داشته باشید که تنها توضیح دادن موضوع مورد سخنرانی تان برای برقرار کردن ارتباط با شنوندگان تان کافی نیست بلکه باید اول با موضوع مورد نظرتان ارتباط برقرار کنید. استفاده از این تکنیک چه در موقعیت های تجاری و چه شخصی می تواند کمک کند تا شما مکالمه ای به مراتب تاثیرگذار داشته باشید. شنوندگان خودتان را علاقه مند نگه دارید و در کوتاه ترین مدت پیام های تان را مختصر و مفید به افراد بیشتری منتقل کنید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 30 تير 1392
چگونه قبل از حرف زدن فکر کنیم
چگونه قبل از حرف زدن فکر کنیم

امكان دارد كه برای همه ما در مرحله ای ز زندگی و یا در برخی از مراودات این اتفاق رخ دهد خصوصا كه غالبا این اتفاق زمانی می‌افتد كه ما خیلی سریع در یك فضای استرس آور و یا در طی درگیری و مواجه با افراد به پاسخگویی می‌پردازیم....

اول فكر كن؛ بعد حرف بزن

یكی از مهمترین و بدیهی ترین جنبه‌های زندگی ما انسانها توانایی ایجاد تعامل از طریق صحبت كردن است. البته نیازی نیست كه قبل از اینكه حرف بزنیم درباره اینكه چه می‌خواهیم بگوییم به طراحی و سازمان بندی شرایط و نحوه بیان خود بپردازیم. چرا كه معمولا برای ما چندان مطلوب نیست كه وسواس و بررسی زیادی بر روی عملكرد خود داشته باشیم چون این نحوه عملكرد بیشترمانع از برقراری یك رابطه موثر می شود تا حفظ یك ارتباط. اما از طرف دیگر برخی از افراد دایما در حال مرور رفتار و گفتار خود بوده و لذا در نتیجه این بررسی افراطی دچار احساس گناه و پشیمانی می شوند كه چرا این گونه گقتند؟ چرا این حرف را زدند؟ چرا این گونه جواب ندادند ؟ و ...

البته امكان دارد كه برای همه ما در مرحله ای ز زندگی و یا در برخی از مراودات این اتفاق رخ دهد خصوصا كه غالبا این اتفاق زمانی می‌افتد كه ما خیلی سریع در یك فضای استرس آور و یا در طی درگیری و مواجه با افراد به پاسخگویی می‌پردازیم. تشخیص اینكه ما در هر موقعیتی چگونه باید صحبت كنیم و چه بگوییم، یك درك و فهم مهم است.

 

هدف این است كه بفهمیم چه زمانی باید روان و طبیعی حرف بزنیم، چه زمانی باید قبل از حرف زدن فكر كنیم و چه زمانی نباید اصلا حرف زد. برای رسیدن به این مرحله این توصیه ها را در نظر داشته باشید:

-خودتان را ببینید. دقت كنید كه چه موقع این اتفاق می‌افتد. چه شرایطی باعث می‌شود كه شما حرفی بزنید كه بعدا آرزو می‌كنید كاش طور دیگری می‌گفتید. آیا این اتفاق غالبا با یك نفر یا در یك گروهی از مردم اتفاق می‌افتد؟ سعی كنید یك الگو پیدا كنید.

 

- موقعیت و شرایط‌تان را درك كنید. وقتی كه فهمیدید چه شرایطی باعث این اتفاق می‌شود تلاش كنید كه در این دست موقعیتها به نحوه رفتار و گفتار خود توجه جدی تری داشته باشید و حتی در صورت امكان قبل از قرار گرفتن در این دست شرایط، خودتان را آماده كنید.

 

- مكالمه را در نظر بگیرید. حال كه متوجه شدید در یكی از آن موقعیت ها قرار دارید، هدف شما باید پردازش اطلاعات باشد. اغلب زمانی كه به طور مناسب پاسخ نمی دهید به این دلیل است كه به طور كامل و واضح نمی‌دانیم كه باید چه بگوییم؟ الان زمان آن فرا رسیده است كه عقب بنشینید و به آنچه كه در اطرافتان گفته می شود گوش كنید. بر روی آنچه كه قرار است بگویید متمركز نشوید بلكه فقط گوش كنید. ذهن شما این اطلاعات را در پس زمینه‌اش ضبط خواهد كرد.

 

- به مردم نگاه كنید. چه كسی حرف می‌زند و چطور با هم تعامل می‌كنند؟ برخی افراد خیلی خوب مثال می‌زنند و برخی خوب جمله‌بندی می‌كنند. برخی افراد برای مكالمه با دیگران از زبان بدن و علائم و اشاره‌های چهره خوب استفاده می‌كنند. درحالیكه برخی دیگر پرگویی می‌كنند. اینكه افراد چطور اطلاعات شان را می‌سازند معیار خوبی است از اینكه چطور اطلاعات را كسب می‌كنند.

طرز حرف زدن شما به اندازه آنچه كه می‌خواهید بگویید مهم است. تن صدای شما می‌تواند اشتیاق و صمیمیت شما را منتقل كند و یا بیانگر طعنه و سرزنش شما باشد و حتی ممكن است باعث شود كه پیام گفتار شما به غلط فهمیده شود

-پاسخ‌ها را فرمول‌بندی كنید. گزینه‌های خود را هم در نظر بگیرید. راههای مختلفی برای گفتن یك مساله وجود دارد و حالا هدف شما پیدا كردن بهترین روش رساندن آن چیزی است كه می‌خواهید بگویید، بطوریكه تاثیر مثبت داشته باشد. تعامل در درجه اول تابعی از گیرنده‌ است لذا شما باید با در نظر گرفتن شنوندگان تان به تعامل بپردازید.

 

- اطلاعات را در نظر بگیرید. آیا آنچه كه می‌خواهید بگویید موثر، الزامی، دقیق، بموقع و مناسب است؟ اگر شما فقط به دلیل اینكه دیگران صحبت می‌كنند پاسخ می‌دهید آنگاه ممكن است كه تعامل شما از الگوی ارائه شده فوق تبعیت نكند. اگر اینطور نیست بهتر است عقب بنشینید و فقط به گوش دادن ادامه دهید. شما می‌خواهید حرفی بزنید كه تاثیرگذار باشد نه اینكه فقط چیزی گفته باشید.

 

- واكنش‌ها را بسنجید. آیا اطلاعاتی كه می‌خواهید ارائه دهید طوری فرمول‌بندی شده است كه اثر مثبتی داشته باشد؟ ایجاد یك فضای منفی‌‌گرایانه ایجاد كننده شكست تعامل و گفتگوست. به نحوه بازخورد شنونده‌ها دقت كنید. خراب كردن توانایی تعامل نزد مردم تنها در یك لحظه اتفاق می‌افتد.


اول فكر كن؛ بعد حرف بزن

- مراقب تن صدایتان باشید. طرز حرف زدن شما به اندازه آنچه كه می‌خواهید بگویید مهم است. تن صدای شما می‌تواند اشتیاق و صمیمیت شما را منتقل كند و یا بیانگر طعنه و سرزنش شما باشد و حتی ممكن است باعث شود كه پیام گفتار شما به غلط فهمیده شود.

 

- تعامل داشته باشد. شما اكنون می‌دانید چه می‌خواهید بگویید. الگوی درست چیست؟ چطور آنرا بگویید و چطور به طور موثر واكنش نشان دهید؟ منتظر یك فرصت خوب برای شروع حرف زدن باشید. معمولا قطع كردن حرف دیگران كار خوبی نیست اما گاهی این كار خود یك روش مناسب است.

 

- مرحله (بند) اول را تكرار كنید. وقتیكه حرف می‌زنید، آنچه را می‌خواهید بگویید در نظر بگیرید و روی واكنش دیگران دقت و توجه داشته باشید. با گذشت زمان، شما پیشرفت می‌كنید و دیگر بعد از برقراری یك تعامل ساده دایما در عذاب وجدان و بررسی موقعیت نخواهید بود.


تبیان


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 30 تير 1392
دوازده تکنیک قرآنی برای خوب حرف زدن

دوازده تکنیک قرآنی برای خوب حرف زدن

حجت الاسلام قرائتی: 

 

1-باید آگاهانه باشد ( لا تَقْفُ ما لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ‏) پشت سر کلمه ای نروید که علم ندارد.چیزی که نمیداند رهایش کنید.

2- نرم باشد (قَوْلاً لَّیِّناً) ، زبانش تیغ نداشته باشد.

3- حرفی که میزند خودش هم عمل کند (لِمَ تَقُولُونَ مِالا تَفْعَلُونَ) عمل کردن به این معنا نیست که تمام حرف ها را عمل کند، حداقل موردی عمل کند
مثلا اگر شخصی میخواهد نماز شب خوان باشد حتما نباید هر شب نماز شب بخواند ولی گاهی نمازشب بخواند.

 
4- منصفانه باشد ( وَإِذَا قُلْتُمْفَاعْدِلُوا) با انصاف حرف زند. اگر انتقادی انجام می شود آن شخص را له نکنیم و یا اگر تعریفی انجام میدهیم تا خدا بالایش نبریم. افراط و تفریط نکنیم.اعتدال داشته باشیم.

5- حرفمان مستند باشد (قَوْلًا سَدِیدًا) منطقی حرف بزنیم.

6- ساده حرف بزنیم (قَوْلاً مَّیْسُورًا) پیچیده حرف زدن هنر نیست.روان حرف بزنیم.

7- کلام رسا باشد (قَوْلاً بَلِیغًا) حرف را همه بفهمند و مطلب مبهم نباشد.

8- زیبا باشد  (قولوللناس حسنا) باهمه خوب صحبت کند و فرق قائل نباشد.

9- بهترین کلمات را انتخاب کنیم (یَقُولُ الَّتی هِیَ اَحْسَن) هر چیزی در جای خودش خوب است، زهرمار در دهان مار خوب است ولی در بیرون زهر است .آب دهان انسان در دهان انسان خوب است ولی در بیرون از دهان، توهین بحساب می آید. هر انگشتی در جای خودش، کارش عالی است. پس بهترین حرف را بزنید.

10-اصطلاح جدید از خودتان بکار نبرید (قولا معروفا) هنگام حرف زدن حرف های جدید از خودتان درست نکنید.و از کلمات عرفی استفاده کنید.

11- همدیگر را با لقب خوب صدا بزنیم  (قولاً کریماً) برای همدیگر احترام قائل باشیم مخصوصا بین فرزند و پدر بسیار مهم است که فرزند پدر را با نام نیک صدا کند و پدر هم همینگونه باشد.

12-حرف زدن در جامعه خوب باشد تا بهشتی شویم (هدو الی الطیب من القول)اگر در جامعه حرف زدن خوب باشد ، ان جامعه بهشتی است .در جامعه بهشتی (الا قیلا سلاما سلاما) رواج دارد.ولی اگر در جامعه ای فحش باشد آن جامعه وارد جهنم می شود


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 30 تير 1392
خودروی پیشرفته نظامی

گروه www.taknaz.ir
پنتاگون، مناقصه‌ای برای ساخت خودروهای نظامی تاکتیکی برگزار کرده که هم قابلیت پرواز داشته باشد و هم بتواند با سرعت زیاد در جاده حرکت کند. یک شرکت تگزاسی هم خودرویی 4نفره را طراحی کرده که می‌تواند در کمتر از 1 دقیقه آماده پرواز شود.

ارتش ایالات متحده مناقصه‌ای را برای ساخت یک خودروی تاکتیکی آغاز کرده که بتواند تحت برنامه ترنسفورمر دارپا (دارپا، شاخه تحقیقاتی پنتاگون است) روی زمین حرکت کرده و در عین حال به پرواز هم دربیاید. به تازگی، شرکت ای.وی.ایکس ایرکرافت در تگزاس طرح جنگنده‌های OH-58 Kiowa را پیشنهاد داده که با تجهیز به ملخ‌های هم‌محور و پره‌های مجرایی، نیازهای پیش‌آهنگ هوایی ارتش آمریکا را تامین می‌کند.

 

گروه www.taknaz.ir
به گزارش اویشن‌ویک، این خودرو با ظرفیت 4 سرنشین می‌تواند باری به وزن 471 کیلوگرم را حمل کند و با استفاده از پره‌های مجرایی که هوا را مکیده و به پشت خودرو پرتاب می‌کنند، به سرعت 225 کیلومتر بر ساعت روی جاده برسد. سرعت این وسیله در هوا نیز به 130 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به صورت عمودی از زمین بلند شود. با یک باک پر از سوخت، این خودرو می‌تواند تا 402 کیلومتر حرکت کند.

تبدیل وضعیت خودرو برای حرکت از روی زمین به آسمان یا بالعکس، نزدیک به 60 ثانیه طول می‌کشد که بخش عمده آن برای باز شدن ملخ‌ها صرف می‌شود اما این موضوع که آیا این طراحی باید به اندازه کافی سبک باشد تا بتواند به آسانی به پرواز دربیاید یا به اندازه کافی محکم باشد تا به عنوان یک خودروی نظامی کاربردی استفاده شود، هنوز هم به صورت سوال باقی مانده است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 30 تير 1392
زمینگیر شدن کاوشگر آمریکایی در مریخ

آژانس فضایی آمریکا نبرد برای آزادسازی کاوشگر محبوب خود اسپیریت از دام ماسه های سرخ مریخی را پایان داد و شکست خود را پذیرفت تا این کاوشگر ۶ ساله برای همیشه در میان خاک مریخ بماند.

این کاوشگر در ماه می سال گذشته در ماسه های نرم و سرخ رنگ مریخ به دام افتاد و تمامی تلاشها برای خلاصی آن از میان ماسه ها با شکست مواجه شد.

ناسا اعلام کرد اسپیریت که در حدود ۶ سال پیش بر روی سیاره سرخ فرود آمده است، باقی مانده عمر خود را به عنوان یک ایستگاه ثابت علمی مریخی سپری خواهد کرد.

این ربات زمین شناس تا کنون هزاران تصویر را به ثبت رسانده و هزاران مدرک مختلف را از سنگهای مریخی جمع آوری کرده تا گذشته مرطوب و پر حرارت مریخ را نمایان سازد.

"داگ مکیسشن" مدیر برنامه های کاوشگر مریخ در ناسا می گوید: "اسپیریت با یکی از وحشتناک ترین کابوسهای یک بازیکن گلف مواجه شده است، دامی از شن که با صدها ضربه نیز نمی تواند توپ را از آن خارج کند. اما امروز روزی نیست که به سوگواری اسپیریت بنشینیم زیرا این کاوشگر به همکاری خود در مطالعات علمی ادامه خواهد داد."

● خوابی مثل خواب یک خرس قطبی

مخمصه ای که اسپیریت گرفتار آن شده است ناشی از گیر کردن و اختلال دو چرخ از ۶ چرخ آن بوده است و اکنون ناسا بدون پافشاری بیش از حد، پذیرفته است که تلاشهای آینده برای رهایی اسپیریت از دام خاک نرم مریخ بیهوده خواهد بود. در عوض گروه هدایت کننده پروژه اسپیریت بر روی حرکت دادن کاوشگر به شکلی که در طول ماه های زمستانی در پیش روی مریخ بیشترین نور خورشید بر روی صفحات خورشیدی آن بتابد تمرکز کرده اند. مهندسان در تلاشند کاوشگر را به صورت متناوب به عقب و جلو حرکت دهند تا اسپیریت در موقعیت مناسب قرار گیرد.

از سویی دیگر انرژی باقی مانده در باطری های اسپیریت به اندازه ای است که این کاوشگر در اوایل ماه آوریل به خواب زمستانی خواهد رفت و تا اوایل آگوست و سپتامبر در همین موقعیت باقی خواهد ماند.

"جان کالاس" مدیر پروژه اسپیریت می گوید: اسپیریت مانند یک خرس قطبی به خواب زمستانی خواهد رفت و برای چندین ماه غیر فعال خواهد شد.

به همین دلیل از هم اکنون باید برای مدتی که هیچ نشانه ای از کاوشگر دریافت نخواهد شد خود را آماده کنیم.

به دور از تمامی ناراحتی های ناشی از اسارت اسپیریت، "استیو اسکوایرز" از ناسا توضیحاتی را در رابطه با شگفتی هایی که در توانایی های این کاوشگر در حالت ساکن وجود خواهد داشت سخن می گوید.

به گفته وی سیگنالهای دریافت شده از اسپیریت ساکن را می توان با دقتی بسیار بالا ردیابی کرد تا حرکات مریخی را بر روی کاوشگر درک کرد، به این شکل می توان دریافت آیا این سیاره از هسته ای جامد یا مایع برخوردار است، اطلاعاتی که دانشمندان می توانند از آن بری درک بهتر از تاریخچه مغناطیسی سیاره استفاده کنند.

وی معتقد است این دانشی کاملا جدید است که در گذشته هرگز مورد استفاده قرار نگرفته بود. اسپیریت یکی از دو کاوشگری است که ناسا در ژانویه سال ۲۰۰۴ بر روی سیاره مریخ فرود آورد. آپارچونیتی، دومین کاوشگر ناسا همچنان به صورت آزادانه به گشت و گذار خود در مریخ ادامه می دهد.

مطالعات اسپیریت بر روی حفره ۱۷۰ کیلومتری "گوسف" در نیم کره جنوبی مریخ نشانه هایی را از گذشته پر آب مریخ آشکار کرده است.

بر اساس گزارش بی بی سی، اسپیریت تنها ۲.۵ کیلومتر از سفر اکتشافی خود را طی کرده بود که موفق به یافتن صخره هایی شد که در معرض شدید آب قرار گرفته بودند.

سازمان ناسا تا کنون بیش از ۹۰۰ میلیون دلار را صرف برنامه کاوشگران مریخی خود کرده است و در حال حاضر نیز سالانه ۲۰ میلیون دلار به منظور تامین هزینه های این پروژه خرج می کند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : شنبه 22 تير 1392
خودروی لادا ساخت کشور روسیه

تحول در خودروی لادا

انقلاب لادا!

احتمالاً شما هم زمانی که نام "لادا" را می‌شنوید، به یاد مدل‌هایی مثل Lada 1500 می‌افتید؛ مدلی که بین سال‌های 1980 و 2012 تولید می‌شد و به تعداد محدودی نیز وارد کشورمان شد! لادا به تولید محصولات از رده خارج شهرت دارد، اما به نظر می‌رسد "استیو ماتین" (Steve Matin) مدیر طراحی خودروسازی لادا قصد دارد تا انقلابی در طراحی خودروهای این شرکت روسی به پا کند؛ انقلابی که از تغییر و تحولات طرح‌های شرکت کره‌ای کیا الهام گرفته است.

انقلاب لادا!

همان‌طور که اشاره شد،خودروهای لادا به قدیمی و بی‌روح بودن شهرت دارند، "نیوا 4x4"مثال بارز این دست طراحی‌ها است که تقریباً طی 37 سال هیچ تغییری نکرده است. "ماتین" در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت "AutoNews" داشت، بیان کرد: "ذهنیتی که در رابطه با لادا شکل گرفته، در حال تغییر است. در آینده طرح‌های متحولی را خواهید دید که به کلی این ذهنیت منفی در رابطه با برند لادا را از بین خواهد برد". در حال حاضر تنها راهی که می‌توان از آن برای تصور کردن ظاهر خودروهای انقلابی لادا کمک گرفت، نگاه کردن به مدل کانسپت "X-Ray 2012" است.

انقلاب لادا!
انقلاب لادا! انقلاب لادا!
انقلاب لادا!

طراح 48 ساله این شرکت روسی کار خود را به عنوان طراح در کمپانی مرسدس-بنز آغاز کرد و پس از آن بین سال‌های 2005 و 2009 به عنوان مدیر ارشد طراحی در کمپانی ولوو مشغول به کار شد. طراح انگلیسی از سال 2011 نیز سمت مدیر گروه طراحی خودروسازی لادا را بدست آورد. "ماتین" معتقد است که روس‌ها به داشتن خودروهای بزرگ بیش‌تر علاقه دارند، پس در آینده شاهد مد نظر قرار گرفتن سلیقه روس‌ها در کنار سادگی طرح‌های آینده تولیدات لادا خواهیم بود. خبرها حاکی از آن است که این خودروساز روسی برنامه‌ای برای معرفی و تولید یک مدل کراس‌اوور و یک شاسی بلند در سال 2016 دارد. به نظر شما لادا می‌تواند همانند کیا به رقابت با برند‌های مطرح دنیا بپردازد؟


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : شنبه 22 تير 1392
جزیره سرخ مریخی

این سنگ سرخ رنگ که "جزیره مارکت" نام دارد توسط کاوشگر آپارچونیتی مورد آزمایش و نمونه برداری قرار گرفته و نتایج نشان داده این سنگ از اعماق پوسته مریخ نشات گرفته است.

نکته جالب توجه در این تصویر، رنگ واقعی تکه ای از مریخ است که طی سه دوره نور دهی متفاوت توسط دوربین پانورامای آپارچونیتی و در "سل" یا روز مریخی ۲۱۱۷ یا ۶ ژانویه زمینی به ثبت رسیده است


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : شنبه 22 تير 1392
مدرن ترین سیستم فضا پیماها

درن ترین سیستم فضاپیماها

نسل بعدی فضاپیماهای ناسا، ایمن ترین سیستم نجات فضانورد را دارا خواهد بود. این سیستم مدرن ترین نسخه از سیستم قابل اعتماد آپولوست. سیستم پرتاب نجات Orion همانند آپولو به سرعت کپسول سرنشین را از نوک راکت آرس (Ares-I) جدا می کند همچنین حتی اگر در صفحه پرتاب و یا در طول مسیر صعود به مدار شرایط اضطراری پیش آید، عمل خواهد نمود.

همانطور که مهندسین ناسا در حال کار بر روی سیستم پرتاب نجات Orion هستند، تیم دیگری از ناسا مشغول  تحقیق بر روی یک سیستم پرتاب ضمنی دیگر است.

این سیستم جایگزین که با نام MLAS یا "سیستم پرتاب نجات مکس" خوانده می شود در 8 جولای به طور موفقیت آمیزی مورد آزمایش قرار گرفت. این آزمایش در یک صفحه پرتاب نجات مشابه سازی شده در مجمع پرواز والوپس ناسا واقع در جزیره والوپس به انجام رسید.

آزمایش بدون خلبان قسمتی از ارزیابی NESC (مرکز مهندسی و امنیت ناسا) بر روی پتانسیل سیستم پرتاب نجات جایگزین بود که می تواند برای فضاپیمای خلبان دار در آینده مورد استفاده قرار گیرد. اولین نمونه در بررسی تجهیزات به منظور جداسازی ایمن یک فضاپیما و سرنشین آن از یک راکت منحرف شده، به کار رفت. هدف اولیه از آزمایش MLAS آماده سازی نیروی کاری ناسا با تجهیزات اضافی در پرواز آزمایشی فضاپیما بود، که خود این تجربه نیز در تلاش های آینده آژانس در زمینه طراحی، بهینه سازی و آزمایش فضاپیماها مفید خواهد بود.

 

فرم گلوله شکل MLAS جایگزین سیستم نجات Orion نخواهد شد.

"برنامه صور فلکی" ناسا سه سال است که در حال طراحی وسیله تحقیقاتی سرنشین دار Orion و وسیله پرتاب Ares می باشد. اینها بشر را دوباره به ماه خواهند فرستاد؛ اما این بار برای زندگی کردن و کار کردن! طراحی های فضاپیما بر اصول تکنیکی ای پایه ریزی شده است که در طول برنامه های آپولو و شاتل فضایی برنامه ریزی شده بود. سیستم پرتاب نجات Orion روشی را فراهم می آورد تا اگر در زمانی که روی صفحه پرتاب قرار گرفته و یا در طول صعود به مدار زمین می باشد دچار وضعیت اضطراری شد سرنشین خود را از خطر برهاند.

MLAS جذابیت های بالقوه ای دارد به دلیل اینکه فرضیه علمی آن طوری طراحی شد تا: مزایای اجرای آیرودینامیک داشته باشد، وزن کمی داشته باشد و بر روی سفینه های فضایی به طور نسبتاً آسانی قابل نصب و استفاده باشد.

اطلاعات به دست آمده از آزمایشات MLAS از راه های محتلفی به پروژه Orion کمک می کند.

MLAS اولین نمایش سیستم پرتاب نجات در این سایز و این کلاس وزنی است که  قابل نصب روی یک وسیله می باشد.و نیز اولین تلاش برای به دست آوردن داده های مربوط به انرژی صوتی در هوا و با مقیاس کامل می باشد. (این داده ها همان صدای مضری است که درنتیجه حرکت کپسول با سرعت بسیار بالا در هوا به وجود می آید.)

همچنین در زمینه جداسازی مدول سرنشین دار، اولین ساختار کامل و ظریف به شمار می آید و داده های جهت یابی و آیرودینامیک را با هم جمع بندی می کند. به علاوه اطلاعات به دست آمده از چتر نجات نیز ابزارها و تنیک هایی را برای ارتقاء سیستم چتر نجات Orion فراهم خواهد ساخت.

منبع : سایت نجوم ایران

بر روی MLAS صفحات متحرکی نصب شده که شبیه به  باله ای اصلی است. گرچه اینها بسیار ارزان قیمت است ولی کارآیی آنها مانند نمونه اصلی است. وزن این وسیله بیش از 86520 کیلوگرم و ارتفاع آن 33 پا و 5 اینچ (2/10 متر) می باشد. اعتبار تصویر: ناسا/سین اسمیت.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : شنبه 22 تير 1392
حیات در فضا


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : شنبه 22 تير 1392
رمضان مبارك

ز چند روز پیش عملیات رمضان شروع شده ،

نبرد انسان با نفس ،

و مثل آن روزها شعار همیشگی؛ جنگ جنگ تا پیروزی ست ...

و قصد خداوند پیروزی توست در نبردی که برایت آسانش کرده ،

پیروزی بر دشمنی تشنه و گرسنه

پس بر تو باد ظفر ، در جهادی اکبر

رمضان مبارک

منبع یکـ گیله مرد

جملات زیبا گیله مرد


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : شنبه 22 تير 1392
جملات زيبا در مورد ماه مبارك رمضان

 به گیله مرد میگم : راز روزه در چیه ؟

گفت : پرنده ی چاق و چله زود شکار میشه ... تا بخواد بخودش تکونی بده و با وزن زیادش پرواز کنه کار از کار گذشته ! البته اگر بتونه پرواز کنه !

راز روزه و نخوردن در سبک تر شدن برای پروازه !

=====

خدایا منو ببخش که به اندازه یک خرس سه وعده غذا و آب در وعده سحری میخورم و به اندازه یک فیل سه وعده در هنگام افطار !

خدایا منو ببخش که بعد از ماه مبارک رمضون باید رژیم بگیرم تا وزنم بیاد پایین !

خدایا منو ببخش که یاد همه چیز و همه کس میوفتم جز گرسنگان !

خدایا منو ببخش که در پایان ماه مبارکت چرتکه میگیرم دستم و روبروت میشینم که تا حد امکان زکات فطره ام رو کمتر بدم !

خدایا منو ببخش !

منبع یکـ گیله مرد

جملات زیبا گیله مرد


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : شنبه 22 تير 1392

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ؛

ماه ایستادگی و مبارزه با دشمن بزرگی بنام " خود " بر همگان مبارک باد .

جملات زیبا گیله مرد


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : شنبه 22 تير 1392
اهميت سوره مباركه توحيد

مثالی کوتاه از اهمیت سوره توحید

در نماز بعد از سوره حمد باید یکی از سوره های قرآن خوانده شود که نماز گزار میتواند هرسوره ای را انتخاب کند(جز  چهار سوره ای که سجده واجب دارند) اما در میان سوره ها سوره توحید ترجیح دارد و لذا در روایات به ما سفارش شده است در هر شبانه روز لااقل در یکی از رکعت های نمازتان این سوره را بخوانید تا از نمازگزاران واقعی باشید. 

سعد بن معاذ یکی از یاران و سرداران لشگر رسول خدا(ص) بود که قبرش در قبرستان بقیع مدینه است.در تشییع جنازه او پیامبر(ص) پا برهنه شرکت کرد و فرمود:نودهزار فرشته از آسمان برای تشییع سعد آمده اند.

پیامبر(ص) از جبرئیل پرسیدند:دلیل نزول تو و این همه  فرشته برای تشییع جنازه سعد بن معاذ چیست؟ جبرئیل فرمود:اودر هر حال چه ایستاده، چه نشسته، چه سواره و چه پیاده سوره((قل هو الله احد)) میخواند.

 گرچه این سوره کوچک است اما محتوای آن بسیار بالاست،چنانکه امام سجاد(ع) می فرماید:خداوند چون میدانست در آینده افراد دقیق و عمیقی پیدا می شوند این سوره و همچنین آیات اول سوره حدید را نازل کرد.

منبع:کتاب نماز

تالیف:حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : شنبه 22 تير 1392
مفهوم نزول قرآن

مفهوم نزول قرآن

نزول و تنزیل قرآن از مبدأ ربوبی به معنی نزول معنوی است، یعنی از مقام بالا و مقام رب (خدا) به مقام پائین (محمد) و سپس به مرتبه پائین‌تر یعنی مردم، ابلاغ شده است چنان که گوئی در ابلاغ دستورالعمل‌ها ی اداری نیز که از مقامی برتر صادر می‌شود. البته باید توجه داشت که قرآن هرچند نزول کرده است لیکن در عین حال با حفظ مقام و منزلت بالای خود، می‌باشد که فرمود: «لدینا لعلی حکیم (زخرف: 4)». این بدان معنی است که اگر به رتبه پائین تر‌،‌تنزل یافته از منزلت آن کاسته نشده است و این تنزل و نزول، تنها برای حضور در میان مردم و فهم و تدبرشان است و لذا لباس عربیت بر آن پوشیده شد که فرمود: « انا انزلناه قرآنا عربیا لعلکم تعقلون (یوسف: 2)».
نکته قابل توجه این که برای ظهور و حضور قرآن در میان انسان‌ها، یک سویه عمل نشد و تنها قرآن، نزول نکرد بلکه پیامبر(ص) نیز ارتقاء یافت و به سوی بالا پرکشید و به مقام «دَنیٰ فَتَدلّیٰ فکان قاب قوسین او ادنی فاوحی الی عبده ما اوحی (نجم : 8 - 10)»؛ و «ان یبعثک مقاما محموداً (اسراء: 79)» رسید تا توانست، قرآن را دریافت و به انسان برساند.

سیر نزول قرآن از مبدا تا مقصد:

قرآن، در خلال آیات به این حقیقت اشارت دارد که قرآن از مبدا‌ ربوبی نازل شده و به وسیله پیک وحی بر قلب پیامبر(ص) فرود آمده و آن حضرت، آن را بر مردم، ابلاغ نموده است. چرا که می‌فرماید: «تنزیل من رب العالمین (واقعه: 80 )» و نیز فرمود: «تنزیل من الله العزیز الحکیم (زمر: 1)». تعبیر به «نزل به الروح الامین (شعراء: 193)» بیانگر این است که قرآن به وسیله پیک وحی یعنی جبرئیل‌، فرود آمده است و براساس «علی قلبک باذن الله» فرودگاه نخستین آیات، قلب پیامبر(ص) می‌باشد و بر پایه «لتبین للناس ما نزل الیهم (نحل: 44)» مقصد نهائی قرآن، مردم هستند که می‌بایست از هدایت آن، بهره‌مند شوند.
جالب توجه این که، قرآن در مسیر نزول خود از مبدأ ربوبی تا حضور در میان مردم، در همه منازل و مراحل، توأم با کرامت است. چرا که درباره مبدأ نزول می‌فرماید: «ان ربی غنی کریم (نمل: 40)». درباره پیک نزول می‌فرماید: «انه لقول رسول کریم (تکویر: 19)». درباره زمان نزول در ادعیه می‌خوانیم که: «هذا شهر عَظَّمته و کَرمَّته و فَضَّلته علی الشهور».


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : شنبه 22 تير 1392
شايعه چقدر بد است!

داستان کوتاه

میگویند حدود ٧٠٠ سال پیش، در اصفهان مسجدی میساختند.

روز قبل از افتتاح مسجد، کارگرها و معماران جمع شده بودند و آخرین خرده کاری ها را انجام میدادند.

پیرزنی از آنجا رد میشد وقتی مسجد را دید به یکی از کارگران گفت: فکر کنم یکی از مناره ها کمی کجه!

کارگرها خندیدند. اما معمار که این حرف را شنید، سریع گفت : چوب بیاورید ! کارگر بیاورید ! چوب را به مناره تکیه بدهید. فشار بدهید. فششششششااااررر...!!!

و مدام از پیرزن میپرسید: مادر، درست شد؟!!

مدتی طول کشید تا پیرزن گفت : بله ! درست شد !!! تشکر کرد و دعایی کرد و رفت...

کارگرها حکمت این کار بیهوده و فشار دادن مناره را پرسیدند ؟!

معمار گفت : اگر این پیرزن، راجع به کج بودن این مناره با دیگران صحبت میکرد و شایعه پا میگرفت، این مناره تا ابد کج میماند و دیگر نمیتوانستیم اثرات منفی این شایعه را پاک کنیم...

این است که من گفتم در همین ابتدا جلوی آن را بگیرم


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : شنبه 22 تير 1392
چند معني از يك كلمه!!!


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : شنبه 22 تير 1392
خدايا فقط به خاطر تو

- خدايا فقط به خاطر تو

به نام خدایی که آفرید ما رابرای پرستش خودش:

کلام آخر حضرت آیت الله العظمی محمدتقی بهجت (رحمه الله علیه):

 با خدا بساز کارها را درست می کنه چرا در خلوت و جلوت دلت هرچی میخواد میکنی ما اگر خودمون به راه بودیم و در راه می رفتیم. کی امیرالمومنین را می کشت کی حسین بن علی را می کشت کی امام زمان را هزاران سال مقلول الیدین میکرد ما خودمون حاضر نیستیم خودمون را اصلاح کنیم.

اگه خودمون را اصلاح کنیم به تدریج همه بشر اصلاح می شود.کسی هست که بگه من تاحالا نصیحت کسی را نشنیدم. دروغ است .

توشنیدی عمل کردی یانکردی اگه عمل کرده بودی الان روشن بودی .دار امتحان است.

شماها به فکر این باشید خودتون را اصلاح کنید.  مابین خودتون وخداتون مانعی پیدانشه.اگه اصلاح کردید رفع مانع کردید بین خودتون وخدا و وسائط(انبیاء...اوصیاء) خدااصلاح می کندما بین شماها را.

باید بدانیم علاج ما اصلاح نفس است در همه ی مراحل و از این مستغنی نخواهیم بود و بدون این کارما تمام نخواهد شد.تا خودمون را اصلاح نکنیم و با خدا ارتباط نداشته باشیم با نماینده های خدا ارتباط نداشته باشیم کارمون درست نمیشه.چه امروز یا فردا شاید هم پس فردا. این که کار نشد که. تا رابطه ی ما با ولی امر ((امام زمان صلوات الله علیه)) قوی نشه آیا کار ما درست میشه..........


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : شنبه 22 تير 1392
سخنان پیامبر اعظم(ص) در باره ماه مبارک رمضان

مجموعه: احادیث و سخنان بزرگان

 

 سخنان پیامبر درباره ماه مبارك رمضان

 

1.سید قدس سره در (اقبال) از كتاب (بشارة المصطفى لشیعة المرتضى ) با استناد آن به ((حسن بن على بن فضال )) از امام رضا از پدرانش ، از امیرالمؤ منین - درود و سلام بر آنان - روایت نموده كه حضرت فرمودند: رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) روزى براى ما سخنرانى نمود و فرمود:

 

((مردم ! ماه خدا با بركت و رحمت و بخشش گناهان نزدیك است ؛ ماهى كه نزد خدا برترین ماه ها، روزهایش برترین روزها، شبهایش بهترین شبها و ساعتهاى آن بهترین ساعتهاست ؛ ماهى است كه در آن به میهمانى خدا دعوت شده و شما را در این ماه از كسانى قرار داده اند كه شایسته كرامت خدا هستند. نفس كشیدن شما در آن تسبیح و خوابیدنتان در آن عبادت و عمل شما در آن مقبول و دعاى شما در آن مستجاب است . پس با نیتهایى راست، و دلهایى پاك از خدا بخواهید شما را موفق به روزه آن ، و خواندن كتابش نماید. بدبخت كسى است كه از آمرزش خدا در این ماه بزرگ محروم شود.

 

با تشنگى و گرسنگى خود در آن ، گرسنگى و تشنگى روز قیامت را بیاد آورید. به فقیران خود صدقه بدهید؛ بزرگان خود را در آن احترام كنید؛ كوچكترها را مورد رحمت خود قرار دهید و صله رحم بجا آورید. زبانهاى خود را حف0كرده ، دیدگان خود را از آنچه نگاه به آن حلال نیست و گوشهاى خود را از آنچه گوش دادن به آن حلال نیست ، نگهدارید. با یتیمان مردم مهربانى كنید تا با یتیمان شما مهربانى شود. به درگاه خداوند از گناهان خود توبه كنید. هنگام نماز دستهایتان را با دعا بطرف بالا بلند كنید؛ زیرا این وقت بهترین اوقات است و خداوند در آن هنگام با نظر رحمت به بندگانش نگاه كرده و هنگامى كه از او بخواهند و با او مناجات نمایند، جواب آنان را مى دهد. و اگر او را صدا بزنند، به آنان لبیك مى گوید. و اگر دعا كنند، دعایشان را مستجاب مى كند.

 

 

مردم! شما زندانى اعمال خود مى باشید، با استغفار خود را آزاد كنید. پشتهایتان از گناه سنگین است با طولانى نمودن سجده هاى خود آن را سبك نمایید. بدانید خداوند به عزت خود سوگند خورده است كه سجده كنندگان و نمازگزاران را عذاب نكند و در روزى كه مردم براى پروردگار جهانیان بر مى خیزند، آنان را با آتش نترساند.

 

مردم ! كسى كه به مؤمن روزه دارى افطار بدهد، ثواب آزاد كردن یك بنده و آمرزش گناهان گذشته خود را دارد. عرض كردند: رسول خدا! همه ما نمى توانیم این كار را انجام دهیم . حضرت (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمودند: از آتش بپرهیزید، گر چه با نیم دانه خرمایى . از آتش بپرهیزید گر چه با جرعه آبى .

 

مردم ! هر كدام از شما كه اخلاق خود را در این ماه اصلاح كند، روزى كه در صراط پاها مى لغزد، جوازى بر صراط خواهد داشت . و هر كدام از شما كه بر بنده و كنیز خود آسان بگیرد، خداوند در حساب بر او آسان خواهد گرفت ؛ و كسى كه شر خود را در آن باز دارد، خداوند در روزى كه او را ببیند غضب خود را از او باز مى دارد. كسى كه یتیمى را بزرگ بدارد، خداوند در روزى كه او را ببیند او را بزرگ خواهد داشت ؛ و كسى كه در این ماه صله رحم كند، خداوند روزى كه او را ببیند او را به رحمت خود وصل مى كند. كسى كه در آن قطع رحم كند، خداوند روزى كه او را مى بیند رحمت خود را از او قطع خواهد نمود. و كسى كه یك نماز مستحبى بخواند خداوند براى او خلاصیى از آتش مى نویسد. و كسى كه عمل واجبى انجام دهد ثواب كسى كه هفتاد واجب را در ماهى غیر از این ماه انجام دهد، خواهد داشت . و كسى كه در این ماه زیاد بر من صلوات بفرستد، روزى كه ترازوها سبك است ، خداوند ترازوى او را سنگین مى نماید. و كسى كه یك آیه از قرآن بخواند، مانند پاداش كسى كه قرآن را در ماهى غیر از این ماه ختم كند، خواهد داشت .

 

مردم ! درهاى بهشت در این ماه باز است ، از پروردگار خود بخواهید آن را به روى شما نبندد؛ درهاى جهنم نیز بسته است از پروردگار خود بخواهید آن را به روى شما باز نكند؛ شیاطین هم در زنجیرند، از پروردگار خود بخواهید آنان را بر شما مسلط نكند.

 

امیرالمؤمنین (علیه السلام ) فرمود: برخاستم و عرض كردم یا رسول خدا! برترین اعمال در این ماه چیست ؟ فرمودند: اباالحسن ! برترین اعمال در این ماه دورى گزیدن از حرام هاى خداى عزیز و بزرگ است . سپس گریه كرد. عرض كردم چرا گریه مى كنى رسول خدا؟ فرمود: على ! بخاطر حلال شمردن تو در این ماه است ؛ گویا با تو هستم و تو براى پروردگارت نماز مى خوانى و بدبخت ترین اولین و آخرین ، همانند ((پى كننده شتر ثمود)) ضربه اى به جلو سرت مى زند كه موى صورتت با آنان رنگین مى شود.

 

امیرالمؤمنین (علیه السلام ) فرمود: عرض كردم : رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم )! آیا در آن حال دینم سالم است ؟ فرمود: آرى دینت سالم است . سپس فرمود: على ! كسى كه تو را بكشد مرا كشته و كسى كه با تو دشمنى كند با من دشمنى نموده و كسى كه به تو ناسزا بگوید، به من ناسزا گفته ، زیرا تو مانند نفس من هستى روح تو از روح من و سرشت تو از سرشت من است ؛ خداى عزیز و بزرگ مرا آفرید؛ تو را نیز آفرید و مرا برگزید! و تو را؛ من را براى پیامبرى انتخاب نمود و تو را براى امامت اختیار كرد.

 

بنابراین كسى كه امامت تو را انكار كند پیامبرى من را انكار كرده . على ! تو وصى من ، پدر فرزندانم ، همسر دخترم و جانشین من در میان امتم در زندگى من و بعد از مرگ من هستى . امر تو امر من و نهى تو نهى من است . به كسى كه مرا به پیامبرى برانگیخته و مرا بهترین مردم قرار داد، قسم مى خورم كه تو حجت خدا بر خلق او و امین او بر رازش ، و جانشین او در میان بندگانش مى باشى .))

 

2. از رساترین بشارتهایى كه درباره ماه رمضان وارد شده ، نفرین پیامبر (صلى الله علیه و آله و سلم ) بر كسى كه در آن آمرزیده نشود، مى باشد، آنجا كه فرمود: ((كسى كه ماه رمضان را بگذراند و آمرزیده نشود، خدا او را نیامرزد.)) زیرا این نفرین با توجه به این كه او به پیامبرى برانگیخته شد تا رحمتى براى جهانیان باشد، مژده بزرگى براى گستردگى رحمت و عمومى بودن آمرزش در این ماه مى باشد. و اگر غیر از این بود - با توجه به این كه رحمتى براى جهانیان است - مسلمانى را، گر چه گناهكار باشد، نفرین نمى كرد.

 

3. از مهمترین روایاتى كه در این مورد وارد شده روایات زیادى است كه درباره زنجیر شدن شیاطین متمرد، باز شدن درهاى بهشت ، گشودن درهاى رحمت ، بسته شدن درهاى آتش ، ایستادن خداوند در مقابل دشمنان جنّى و صداى منادى خدا از اول ماه تا آخر آن وارد شده است ؛ چیزى كه مانند آن در هیچ ماهى نیامده است . زیرا در مورد سایر ماه ها وارد شده كه فقط در ثلث آخر شب چنین منادیى ندا مى كند مگر در شب جمعه كه از اول شب تا صبح این منادى ندا مى كند و همینطور در ماه رجب ؛ ولى در ماه رمضان این ندا از ماه آخر آن و تمام شبها و روزهایش ‍ وارد شده است .

 

بخش عترت و سیره تبیان

منبع: المراقبات

مرحوم آیت الله حاج میرزا جواد ملكى تبریزى(ره)

مترجم : ابراهیم محدث بندرویگى


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 19 تير 1392
فاير وال

فایروال

فایروال به معنی دیوار آتش است درواقع فایروال دیواری بین کامپیوتر شمابا دنیای بیرون است.فایروال ازورودونصب جاسوس افزارواسپم می شود.این برنامه تمام کار هاراکنترل  می کندونمی گزارد بدون اجازه ی شمانرم افزاری آیپد شودوحتی فایلی کپی شود.فایروال به دو بخش تقسیم می شود.1:سخت افزاری 2:نرم افزاری.فایروال های سخت افزاری قتعه ایست که درکیس نصب می شودوامنیت بانکهاومراکزمهم راتعمین می کندونرم افزاری اش هم برنامه ایست که توضیح دادم.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : جمعه 14 تير 1392
امنيت كامپيوتر


 

مقدمه

امنیت موضوعی مهم درکامپیوترهاست که فقط 5درصد کاربران ایرانی به آن توجه میکنند

وانیت برایشان مهم است.بعضی فکر می کنند امنیت بایک ضدویروس برقرار می شود،اما مابرای امنیت علاوه بر ضد ویروس به فایروال،ضدجاسوس افزاروابزار شناسایی تروا هم نیازداریم.نکته اینجاست که اول ویروسهاخراب کاری می کنندوسپس ضدویروس آن می آید پس ویروسهایک گام جلوتر ازضدویروسها هستندوبه همین علت احتمال ویروسی شدن کامپیوترهمیشه هست.بعضی آنتی ویروس خود راآیپد نمی کنندپس آنتی ویروس آن ها

ویروس های جدیدرا نمی شناسندوکامپیوتر با ویروس های جدید ویروسی میشودوآنتی ویروس چیزی حس نمی کند.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : جمعه 14 تير 1392
حرفهای جالب از اینیشتین

 1.کنجکاوی را دنبال کنید “من هیچ استعداد خاصی ندارم .فقط عاشق کنجکاوی هستم “

چگونه کنجکاوی خودتان را تحریک می‌کنید ؟

من کنجکاو هستم.

مثلا پیدا کردن علت اینکه چگونه یک شخص موفق است و شخص دیگری شکست می خورد

.به همین دلیل است که من سال ها وقت صرف مطالعه...


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 9 تير 1392
خلاقیت


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 9 تير 1392
عکس از کعبه از بلندترین نقطه


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 9 تير 1392
خواندن ذهن دیگران

 

ايجاد رابطه ‌صحيح باعث رشد عزت نفس در انسان و تقويت ارتباط ما با خودمان و اطرافيان مي‌شود.‌ هر چه بهتر و كامل‌تر با خود و ديگران ارتباط برقرار كنيم‌، ‌احساس موفقيت از ايجاد يك ارتباط صحيح و دوستانه، ما را زودتر به هدف‌هايمان مي‌رساند.

 
فرد خوددار: ‌اگر شخصي دست‌هايش را پشت كمر قفل كند، نشان مي‌دهد كه خود را به شدت كنترل كرده است.‌در اين حالت او سعي دارد خشم يا احساس نااميدي را از خود دور ‌كند. ‌
‌حالت تدافعي:‌ ‌‌ ‌اگر انگشتان دست‌ها به‌‌‌بازو گره خورده باشد نشان دهنده حالت تدافعي در برابر حمله‌اي غير منتظره و ناگهاني يا بي‌ميلي براي تغيير چهره شخص است.‌اگر ‌انگشت‌ها مشت شده باشند، حالت بي ميلي، شديدتر است.‌ ‌
 
‌متفكر: ‌گره كردن دست‌ها به دسته‌هاي صندلي، نشان مي‌دهد كه شخص سعي دارد احساس خود را مهار كند. اما قفل كردن قوزك پاها به يكديگر حالت تدافعي است.‌ اين ‌حالت بيشتر در مسافران مضطرب هواپيماي هنگام پرواز و فرود آن ديده مي‌شود. ‌‌ ‌
 
دقت: ‌‌‌وقتي شخصي انگشت سبابه را روي صورت و بقيه انگشتانش را به صورت گره كرده در پايين صورتش قرار مي‌دهد يعني با دقت است.‌اين حالت نشان مي‌دهد كه وي بادقت زياد به صحبت‌هاي شما گوش مي‌دهد و يك يك كلمات شما را مي‌سنجد و در چهره او حالتي انتقادي به چشم مي‌خورد. ‌‌ ‌
 
بدگمان:‌ ‌‌‌انگشت‌هاي گره شده زير چانه و نگاه خيره، نشان دهنده حالت ترديد و دودلي اسـت.‌ او بـه صـحـبـت‌هاي شما و صحت گفته‌هايتان ترديد مي‌كند. در اين حالت ممكن ‌است آرنج او روي ميز قرار گرفته باشد. ‌
 
‌بي‌گناه: ‌‌دست‌هايي كه روي سينه قرار گرفته باشد، بهترين نمونه براي نشان دادن حالت بي‌گناهي و درستكاري است.‌ اين حالت، اثر باقيمانده از شكل سوگند خوردن است ‌كه‌‌‌دست را روي قلب قرار مي‌دهند. ‌
 
‌‌مطمئن:‌ اين حالت دست‌ها در مردها نشان مي‌دهد به آنچه كه مي‌گويند اعتقاد و اعتماد كامل دارند و در خانم‌ها كمتر ديده مي‌شود. هنگامي كه دست خود را به ‌كمر مي‌زنند نشان مي‌دهند كه به آنچه مي‌گويند اطمينان دارند. ‌
 
مـرمـوز: دسـت‌هـاي به هم مشت شده زير‌‌‌چانه، نشان مي‌دهد كه شخص نظرياتش را پنهان مي‌كند و به شما اجازه مي‌دهد به صحبت خود ادامه دهيد، تنها هنگامي كه ‌حرف‌هايتان پايان يافت به شما و نظريات شما حمله خواهد كرد. ‌
 

ظاهرساز: ‌او آرام به نظر مي‌رسد اما اين آرامش پيش از توفان است.‌اين حالتي است كه بيشتر روِسا به خود مي‌گيرند تا خود را به گونه‌اي به زيردستان نزديك كنند و در ‌عين حال جاذبه آنها نيز كم نشود. ‌
‌اعتماد به نفس:‌ ‌تكيه زدن به صندلي در حــالـتــي كــه دسـت‌هـا پشـت سـر قفـل شـده، نشان‌دهنده اعتماد به نفس قوي است.‌ اگر شـخـصــي در ايــن حــالــت صـحـبــت مـي‌كنـد به‌‌گفته‌هاي خود اعتماد ‌دارد و اگر به صحبت‌هاي شما گوش مي‌دهد به خود زحمت ندهيد، او خود همه ماجرا را مي‌داند.‌

البته این فقط قسمت کوچیکی از body language هست .

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 9 تير 1392
شهدا با خون خود نوشتند...


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 9 تير 1392
بهشتی یک ملت بود!

 

یاد شهیدان هفتم تیر، بسی معطّر و روح بخش است.

72 شهید شاهد، 72 ستاره خونین، 72 مهاجر عاشق

جمعی بودند و شمعی داشتند.شمع این جمع« بهشتی» مظلوم بود.

کاروانی بودند و مقصدی داشتند، و آن«لقاءالله» بود.

طائران قدسی خونین بالی بودند که با دو بال جهاد و هجرت، تا « سِدرۀ المنتهی» شهادت، عروج کردند.

اگر چه قامت­هایشان در زیر آوار انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هم شکست، ولی این قامت­های فروشکسته، قیامتی از قامت­های یک امت قائم پدید آورد و نشستگان را به قیام واداشت.

آن پیکرهای قطعه قطعه شده، سفرۀ سبز طراوت این نهضت را در خانه­ها و کوچه­ها و گذرها گسترد.

نمرودیان برای به آتش کشیدن ابراهیم، هیمه و هیزم جمع­آوری کردند و کبریت شایعه کشیدند و آتش کینه­توزی و دشمنی افروختند و بنزین لجاجت و حسد ریختند تا شعله­ورتر گردید.

نمرودیان، ابراهیم را در آتش افکندند و ابولهب­های زمان، لهیب و شرارۀ عداوت و کفر را پر شرر ساختند و هیزم­کشانِ آتش جهل و جنون، آتش افروختند و بهشتی و یارانش را که پروانگان شمع حقیقت بودند سوزاندند. (قطعات/جواد محدّثی)

امام امت در مورد شهید بهشتی فرمودند: بهشتي يك فرد نبود بهشتي يك ملت بود براي ملت ما.

گرامی می داریم یاد و خاطره شهدای هفتم تیر 1360 در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی که بزرگمردی مانند شهید بهشتی و 72 نفر دیگر به مقام عظمای شهادت نائل گردیدند.

برای شادی روح این شهدای گرانقدر انقلاب و همه شهدای اسلام  صلوات.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 9 تير 1392
یا مهدی(عج) ادرکنی!




 

مزرعه عاشقان به بار می آید

 

گریه ما یک زمان به کار می آید

 

پای پیاده کنار جاده نشسته ام

 

منتظرم ، دارد آن سوار می آید

 

حرف بزرگان ما دوتا شدنی نیست

 

او که بگوید سر قرار می آید   ...

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 9 تير 1392
با رایانه خود صحبت کنید!

 
با کامپیوتر خود صحبت کنید ؟!نرم افزار صحبت کردن با کامپیوتر صجبت کردن و تایپ کردن کامپیوتر کار کردن با کامپیوتر بدون دست زدن به موس و کیبورد

آیا دوست دارید هرچی که گفتید کامپیوترتون بگه: چشم! امروز میخوام شما رو با یکی از امکانات نسبتا خوب ویندوز 7 و 8  آشنا کنم. شما با استفاده از این امکانی که ویندوز در اختیارتون قرار میده میتونید براحتی با کامپیوترتون صحبت کنید و به اون دستور بدید که فلان کار رو انجام بده! حتی بدون اینکه بخواید دست به موس و یا کیبورد کامپیوتر بزنید... البته باید  کلمات رو  بخوبی تلفظ کنید... 

برای شروع ابتدا باید یه هدفون یا میکروفون رو به رایانه وصل کنید و از کنترل پانل به قسمت Ease of Access برید و در صفحه باز شده روی عبارت Start spech recognition که در زیر Spech Recognition نوشته شده کلیک کنید. ویندوز ابتدا از شما یه سری تست میگیره و نحوه کار کردن با برنامه رو به شما آموزش میده. در آخر هم اگه خوب مطلب رو گرفته باشید میتونید براحتی با کامپیوترتون صحبت کنید و لذت ببرید.
حالا بعنوان مثال یکی از دستوراتی که میتونید به کامپیوتر بدید رو براتون میگم: فرض کنید یه پنجره باز دارید و میخواید اون رو ببندید؛ کافیه تو میکروفون بگید " Close " تا پنجره بسته بشه !


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 9 تير 1392