چرا ناسزاگويي و پزخاشگري؟
نظر شما مخاطبان شفاف در این خصوص چیست؟ چرا این روزها اینقدر شاهد پرخاشگری و خشونت از سوی افراد هستیم ؟ آیا مشکلات اقتصادی تنها دلیل این پرخاشگری ها است؟ راهکار کنترل این خشم چیست ؟ برای فرار از نا سزاگویی چه باید کرد؟ نظرات خود را بدون توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی برای ما ارسال کنید.
سرویس جامعه شفاف: این روزها وقتی در خیابان راه می روی افراد بسیاری را می بینی که بر سر مسائل کوچک رو به مجادله آورند . موضوعی که چندی پیش در خبرها فشارهای اقتصادی حال حاضر یکی از علل آن برشمرده شد.فشارهایی که بیکاری، نرسیدن دخل به خرج و گرانی و تورم بر مردم وارد می کند.

کار به جایی می رسد که گاه یک بوق یا یک تنه غیر عمدی در کوچه و خیابان های شهر باعث درگرفتن مجادله و دعوایی می شود که پس از ارامش چیزی جز پشیمانی به همراه نمی اورد.

در این بین آنچه مهم است کنترل اعصاب و دوری از خشونت است چرا که این خشم و عصبیت از مشکلات خانوادگی گرفته تا مشکلات اقتصادی ، هر دلیلی که داشته باشد زیبنده اخلاق ایرانی –اسلامی نیست.

مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی در کتاب اخلاق الهی سه عامل را سرمنشا فحش و ناسزا می شمرد:

۱- خشم و عصبانیت: فحش اغلب از شعله ور شدن خشم سرچشمه می گیرد. فرد خشمگین به دلیل ناتوانی در مهار کردن خشم خود، به رفتار زشتی چون فحش گرفتار می شود و با تکرار و استمرار آن، این رفتار به شکل عادت در می آید.

۲- شوخی: گاه ناسزا گویی فقط برای مزاح و شوخی با فرد و خنداندن دیگران صورت می گیرد که این خود در نیروی شهوت ریشه دارد. هرزه گویی های دلقکهای دربار پادشاهان، از این نوع به شمار می آید.

۳- عادت: تربیت نادرست در شیوه درست سخن گفتن، سخنان ناهنجار و نازیبا را برای انسان عادی می سازد. فرد مبتلا به فحش در چنین حالتی، بدون سرکشی دو نیروی خشم و شهوت، دشنام می دهد؛ زیرا ناسزاگویی برای او، مانند سخنان دیگرش به شکل عادت در آمده است.

نظر شما مخاطبان شفاف در این خصوص چیست؟

چرا این روزها اینقدر شاهد پرخاشگری و خشونت از سوی افراد هستیم ؟

آیا مشکلات اقتصادی تنها دلیل این پرخاشگری ها است؟

راهکار کنترل این خشم چیست ؟

برای فرار از نا سزاگویی چه باید کرد؟


نظرات خود را بدون توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی برای ما ارسال کنید.

بدیهی است شفاف از انتشار نظرات توهین امیز معذور است.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : پنج شنبه 24 مهر 1393
داعش 5000 ايزدي را اعدام کرد
 
روزنامه دیلی میل نوشت: حادثه وحشتناک کشتار ایزدی‌هایی که از کوه سنجار واقع در عراق فرار نکردند، کمتر از قتل عام مردان و پسران در سربرنیستا نیست. سازمان ملل تایید کرده است که 5000 مرد اعدام و 7000 زن به عنوان برده جنسی اسیر شدند.
 
خبرگزاری ایسنا: طبق تحقیقات صورت گرفته، در زمان ورود تروریست‌های داعش به کوه سنجار در عراق در ماه اوت هزاران مرد ایزدی کشته شدند که یادآور قتل عام سربرنیستا است.

روزنامه دیلی میل نوشت، حادثه وحشتناک کشتار ایزدی‌هایی که از کوه سنجار واقع در عراق فرار نکردند، کمتر از قتل عام مردان و پسران در سربرنیستا نیست. سازمان ملل تایید کرده است که 5000 مرد اعدام و 7000 زن به عنوان برده جنسی اسیر شدند.

در این میان سر حدود 10 مرد در روستای حردان عراق به دست تروریست‌های داعش بریده شد.

تروریست‌های داعش پس از ورود به سنجار وارد روستاها می‌شدند و به انتخاب خودشان زنانی را به عنوان برده جنسی می‌بردند. ده‌ها هزار آواره ایزدی به پناهگاه‌ها و روستاهای سراسر منطقه کردنشین شمال عراق رفتند که این مهاجرت اجباری در ماه اوت صورت گرفت اما تعداد مساوی نیز در پشت خطوط داعش به دام افتادند.

محققان با به هم چسباندن گزارش‌های حملات، در حال حاضر به این نتیجه رسیده‌اند که بیش از 5000 ایزدی در یک سری از قتل‌عام‌های تروریست‌ها از پای درآمدند.

 طبق این گزارش، بین پنج تا هفت هزار زن ایزدی از روستاهای مناطق کردنشین اسیر شدند که فروخته شده و یا تحویل اعضای داعش شدند.

 به دلیل حجم گسترده کشتارهای داعش بیشتر آنها گزارش نشده است اما محققان سازمان ملل هم‌اکنون بیشتر این گزارشات وحشت‌انگیز را تایید کرده‌اند.

برخی از کشتارهای وحشیانه در شرایطی انجام شده که مردم در پست‌های بازرسی به انتظار نشسته بودند که به ضرب گلوله کشته شدند و پس از آن با بولدوزر در گورهای دسته جمعی ریخته شدند.

برخی دیگر از ایزدی‌ها نیز به معابدشان گریخته بودند که داعش آنها را منفجر کرد. علاوه بر اینها داعش در روستاها بسیاری مردان ایزدی را سر بریده است.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : پنج شنبه 24 مهر 1393
آمريکا داعش را بوجود آورد

نوآم چامسکی اندیشمند برجسته آمریکایی تاکید کرد سازمان های اطلاعاتی آمریکا در تشکیل گروه تروریستی داعش دست داشته اند. به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی المیادین؛ نوآم چامسکی در سخنرانی خود در جمع صدها نفر از دیپلمات ها، خبرنگاران و فرهیختگان در سالن مجمع عمومی سازمان ملل به مناسبت «سال همبستگی با ملت فلسطین» گفت: ملت فلسطین حق دارد در برابر اشغالگران مقاومت کند و به دنبال آزادسازی سرزمین خود باشد. 
این اندیشمند آمریکایی با به تمسخر گرفتن حمایت کامل کشورهای غربی از اسرائیل افزود: همه حق دارند از خود دفاع کنند، اما مسئله آن است که آیا شما حق دارید با توسل به زور و خشونت از خود دفاع کنید؟ پاسخ منفی است و این مسئله درباره همه افراد و کشورها صادق است، مگر آنکه شیوه های مسالمت آمیز تمام شده باشد. 

وی آمریکا را به صادق نبودن درحمایت از راه حل تشکیل دو کشور متهم کرد و گفت: اگر فلسطینی با یکدیگر متحد شوند و انتخابات برگزار کنند، بیشتر مجازات خواهند شد. زیرا غربیها به طور کامل از شهرک سازی اسرائیل و توسعه طلبی این رژیم حمایت می کنند. 
چامسکی با این وجود درباره تغییر در افکار عمومی آمریکا در برابر مسئله فلسطین ابراز خوشبینی کرد. 

چامسکی در پاسخ به سوالی درباره نقش آمریکا در حضور گروه های تروریستی در منطقه خاطر نشان کرد: «باب آلارد یکی از کارشناسان ارشد مسایل خاورمیانه که پیشتر کارمند سی آی ای بود، اخیرا گفت آمریکا خودش داعش را به وجود آورد. گراهام فولار دیگر تحلیلگر مسایل خاورمیانه هم که در سازمان های اطلاعاتی آمریکا کار می کرد، مقاله را با عنوان نقش آمریکا در شکل گیری داعش منتشر کرد. هر دو نفر می گویند آمریکا شرایط مناسب برای شکل گیری داعش را به وجود آورد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : پنج شنبه 24 مهر 1393
دو دغدغه اساسي در مذارات هسته اي پيش رو
 

مذاکرات دوجانبه و سه جانبه جمهوری اسلامی ایران با ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر نقاط اختلافی باقی مانده در وین، پایتخت کشور اتریش، از امروز، سه شنبه، برگزارخواهد شد. از همین رو وزیر امور خارجه کشورمان و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در ادامه رایزنی‌ها در خصوص راه‌حل جامع هسته‌ای و به منظور انجام گفت‌وگوهای دوجانبه و سه‌جانبه صبح امروز راهی وین پایتخت اتریش شدند. قرار است سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیرخارجه ایران صبح امروز -سه‌شنبه- با ویلیام برنز قائم مقام وزیر خارجه و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا در هتل پله کوبورگ شهر وین به گفت‌وگو بپردازند. سه‌شنبه شب نیز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در ابتدا روند مذاکرات و نیز نحوه ادامه آن بر سر اختلافات اساسی را بررسی کنندو پس از آن نیز در روز چهارشنبه مذاکرات سه جانبه ای با حضور ظریف، اشتون و جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، صورت خواهد گرفت. البته این احتمال وجود دارد که این رایزنی‌ها در روزهای بعد نیز ادامه یابد.

در جریان مذاکرات سه جانبه اخیر، در نیویورک، این دیدار دوبار صورت گرفت، اما در نهایت نتیجه ملموسی در حل نقاط اختلافی حاصل نشد. در برهه فعلی و در قبال مذاکرات حساس و تعیین کننده ای که در وین برگزار می شود، دو دغدغه مهم وجود دارد که باید آن ها را مدنظر قرار داد:

1- دغدغه نخست به نقاط اختلافی باقیمانده میان ایران و اعضای 1+5 باز می گردد. نقاط اختلافی باقیمانده را به صورت عمده موضوع تحریم های یکجانبه و چندجانبه علیه کشورمان و نحوه برداشته شدن آن ها و دیگری مسئله تعیین ظرفت غنی سازی در ایران شامل می شود. بدیهی است که وجود همین دو اختلاف عمده می تواند منجر به ایستایی و توقف مذاکرات در نقطه ای بازدارنده شود. این اتفاق در جریان مذاکرات وین 6 رخ داد. در آن دور از مذاکرات عملا ایالات متحده آمریکا و تروئیکای اروپایی اراده لازم را جهت اتخاذ تصمیمی تعیین کننده در راستای رسیدن به توافق نهایی نداشتند. در جریان مذاکرات هسته ای نیویورک نیز ایالات متحده آمریکا و تا حدودی فرانسه همین رویکرد نادرست را در پیش گرفتند. اخیرا دومنیک دوویلپن، نخست وزیر سابق فرانسه (که قبلا در مذاکرات هسته ای با ایران حضور داشت) صراحتا از رویکرد سلبی دولت اولاند در قبال موضوع هسته ای ایران انتقاد کرده است. این موضوع نشان می دهد که پاریس نه تنها یک تسریع کننده در مسیر رسیدن به توافق نهایی نیست، بلکه خود در این خصوص یک مانع محسوب می شود. در هر صورت ایالات متحده آمریکا و فرانسه به همراه دیگر اعضای 1+5 تاکنون نتوانسته اند اقدامی موثر در حل اختلافات اساسی باقیمانده صورت دهند. در چنین شرایطی اگر اختلافات به قوت خود باقی بماند، اساسا توافقنامه نهایی هسته ای برای امضا در کار نخواهد بود.

مهم ترین دغدغه موجود در مذاکرات وین، مربوط به فعلیت یافتن اراده سیاسی طرف مقابل مبنی بر عقب نشینی از خواسته های نامعقول خود است. در جریان مذاکرات وین 6 و نیویورک این اتفاق عملا نیافتاد. با این حال سوال اصلی اینجاست که آیا در جریان مذاکرات اخیر وین آمریکا و تروییکای اروپایی حاضر به اتخاذ این تصمیم واقعی خواهند بود؟

2- مسئله دوم به موضوع ارائه راه حل های ابتکاری جهت تسریع در رسیدن به توافق نهایی باز می گردد. بدیهی است که در این طرح های ابتکاری، لازم است خطوط قرمز هسته ای کشورمان به طور کامل حفظ شود. به عبارت بهتر، ارائه راهکارهای ابتکاری باید تابعی از واقعیت و متعاقبا پذیرش و حتی بررسی آنها نیز باید تابعی از قاطعیت دستگاه دیپلماسی کشورمان باشد. تاکنون بارها تاکید شده است که تغییر کاربری فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان از حوزه صنعتی به غیرصنعتی قابل قبول نیست و هرگز نیز صورت نخواهد گرفت. در چنین شرایطی غرب نیاز به واقع بینی به مراتب بیشتری در مسیر رسیدن به توافق نهایی هسته ای با ایران دارد. ارائه طرح های ابتکاری نیز باید در قابل پذیرش حقوق مسلم ایران صورت گیرد.

در جریان مذاکرات اخیر نیویورک شاهد ارائه طرح های ابتکاری غیر واقع بینانه از سوی طرف آمریکایی بودیم. یکی از این طرح ها مربوط به طرح واشنگتن مبنی بر حذف اتصالات میانی سانتریفیوژهای کشورمان بوده است. بدیهی است که جمهوری اسلامی ایران زیر بار تبدیل شدن برنامه هسته ای خود به یک برنامه تزئینی و صوری نخواهد رفت. ایالات متحده آمریکا و تروئیکای اروپایی به دنبال آن هستند که کشورمان از  غنی‌سازی صنعتی به سمت غنی‌سازی R&D برود و فعالیت های خود در زمینه هسته ای را صرفا در حد پروژه‌های تحقیقاتی و دانشگاهی، آن هم با قدرت مانور محدود پیش ببرد.

در نهایت اینکه با توجه به زمان اندک باقیمانده تا پایان ضرب الاجل دوم مربوط به توافقنامه ژنو و سخت تر شدن پروسه تمدید مذاکرات، مذاکرات اخیر وین به لحاظ زمانی بسیار حساس است. اگر در این مذاکرات واشنگتن و دیگر اعضای 1+5 بتوانند تصمیم و اراده لازم را جهت رسیدن به توافق نهایی فعلیت بخشند، رسیدن به توافق نهایی تا سوم آذرماه امکان پذیر خواهد بود، اما ادامه بازی غرب در مسیر غیر واقع بینی و زیاده خواهی، راه را برای رسیدن به توافق جامع تا سوم آذرماه خواهد بست. در این صورت مسلما همه اعضای 1+5 مسئول به نتیجه نرسیدن مذاکرات خواهند بود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : پنج شنبه 24 مهر 1393
اشراف اطلاعاتي، سپاه پاسداران و تروريست ها
سردار سلامی مطرح کرد؛
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه سپاه پاسداران اشراف اطلاعاتی کامل ‌بر تروریست‌ها دارد گفت: یکی از پیش نیاز های برقراری امنیت داشتن اشراف اطلاعاتی است.
 به گزارش مشرق، سردار حسین سلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران در تیپ 110 تکاور سلمان فارسی زاهدان، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران یک ماهیت مردمی دارد و در همه موضوعات مختلف و اساسی، در مشارکت گسترده مردم از همه طیف‌ها و گروه‌ها، طوایف و قبائل استفاده می‌کند.

وی افزود: جهات مختلف اجتماعی از دیدگاه نظام پایان ناپذیر و فرمول همه‌جانبه برای حل مسائل جامعه است و در ابعاد دفاعی به ویژه دفاع مقدس، اراده مشارکت در قالب بسیج که یک جریان مقاومت و جهاد تعیین کننده‌ای ساخت که منجر به پیروزی شد و اراده سیاسی خود را بر دشمن تحمیل کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: امروز نیز در موضوعات مختلف اقتصادی، مشارکت گسترده مردم، ظرفیت‌های نهفته اقتصادی را در پیشبرد اهداف قرار داده است.

سلامی گفت: در واکنش به تهاجم فرهنگی نیز این مردم هستند که با اتخاذ آرایش‌های فرهنگی مناسب با شناخت و ژرف‌اندیشی، توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند و در جنبه‌های امنیتی هم همین مردمند که توطئه ناامنی دشمنان چه بیرون و چه داخل مرز را خنثی ساخته و تا مادامی که امنیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خاستگاه مردمی دارد، دشمن کاری از پیش نمی‌برد.

وی عنوان کرد: مردم غیور ایران اسلامی به درستی می‌دانند که پیشرفت، استقلال و آزادی بدون امنیت ممکن نیست و همین امر انگیزه قوی در مردم به وجود می‌آورد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان از جمله مناطقی است که با اهمیت و ممتاز در زمینه استراتژیک و ژئوپلتیک که نقش ملی در تمامیت ارضی و نقش منطقه‌ای و جهانی دارد.

سردار سلامی گفت: امنیت سیستان و بلوچستان و مردمان آن به ویژه توسعه و پیشرفت این منطقه از اولویت‌های اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران است و مردمان این سرزمین همانند سایر مردم شرافتمند کشور به امنیت و حفظ آن دفاع اجتماعی و حرمت نوامیس اهمیت ویژه‌ای دارد و در این راه به افق‌های توسعه‌ای می‌اندیشند.

وی افزود: نظام, امنیت منطقه را با مشارکت گسترده عشایر و اقوام سرافراز بلوچ و سیستانی که در منطقه ریشه دارند و آب و خاک با حیات آنها گره خورده است، بدخواهانی که در صدد برهم زدن آرامش هستند را به خوبی می‌شناسند و ظرفیت برای این مهم خود مردم هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: و این برای سپاه راهبرد و استراتژی دقیقی است که بعد از شهادت سردار سرافراز شوشتری و براساس افکار ایشان شکل و سازمان‌دهی شده است.

سردار سلامی بیان کرد: این سرزمین، اقوام و طوایف نقش‌های جدی برعهده گرفته و در امنیت حضور گسترده‌ای دارند و امروز به برکت همین حضور، سیستان و بلوچستان در شاخص‌های امنیتی از رتبه‌های بسیار بالایی برخوردار بوده و این واقعیتی است که به خوبی دیده می‌شود.

وی افزود: توسعه در منطقه جریان دارد و نظام برای رفع محرومیت‌ها و ارتقاء استاندارد تلاش می‌کند تا همگام با سایر نقاط کشور این منطقه را نیز توسعه دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: هر جا امنیت وجود داشته باشد، زمینه توسعه و پیشرفت فراهم است و هر جا نا امنی است، امکان رشد و توسعه سلب می‌شود و این دو مفهوم تاثیر هم‌افزایی دارد.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: راهبرد سپاه بر ادامه این شرایط است و به فضل دستاوردهای این استراتژی با مشارکت مردم نه فقط در این استان بلکه در سراسر کشور در حوزه دفاع و امنیت به صورت مردمی جلوه یافته است، ادامه خواهد داشت.

سطح اشراف اطلاعاتی سپاه وسیع است

وی با اشاره به اشراف اطلاعاتی سپاه در زمینه گروهک‌های تروریستی گفت: گروهک‌های تروریستی پای کوچک و پراکنده‌ای هستند که بهترین راهبردی که می‌تواند امنیت را گسترش دهد برقراری اشراف اطلاعاتی، رصد فعالیت‌های دشمنان و نفوذ به درون سناریو و آرزوهای آنان است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: اشراف اطلاعاتی علاوه بر بخش‌های متکی بر ساختارهای فنی است و مشارکت مردمی بر توسعه اشراف اطلاعاتی یک اصل است به طوری که مردم نسبت به محیط خود حساس بوده و غریبه‌ها و دشمنان را به خوبی می‌شناسند و مشارکت آنها سطح اطلاعاتی را ارتقاء می‌دهد.

سردار سلامی بیان کرد: تجربیات ما در سال‌های گذشته و خنثی کردن نقشه‌های دشمنان و توفیقات نظام در خنثی سازی توطئه‌ها و سطح بالای امنیت و پروژه‌های اشراف اطلاعاتی با تکیه بر مردم جواب داده است و به فضل الهی در شرایط کنونی، اشراف ما بر جریانات معاند کامل است و این اشراف امیدی فرا مرزی و داخلی است و این اشراف در مرز نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: سطح اشراف اطلاعاتی ما به گونه‌ای وسیع است که دشمنان ما بهتر آن را حس می‌کنند و خود ما هم این برآورد را داشته که دارای تسلط کامل در این مهم هستیم و سیستم‌های اطلاعاتی ما با واکنش‌های سریع و به موقع همواره توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

اگر احساس شود کشور‌های همسایه قادر به انجام تعهدات نیستند مجبور به برخورد با دشمنان خود هستیم

‌‌جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در پاسخ به سئوالی درباره حوادث اخیر در سراوان و فرار گروهی از اشرار به داخل خاک پاکستان و اقدام سپاه پیرامون این موضوع گفت: معتقد هستیم که هر کشوری باید تعهدات خود را در قبال امنیت داخلی خود و کشور همسایه به رسمیت بشناسد، امنیت مرزی یک نیاز مشترک و مهم بین کشورهای همسایه است. اساس کار ما دخالت در امور هیچ کشور نیست اما اگر احساس شود که کشورهای همسایه قادر به انجام تعهدات خود نیستند مجبور به برخورد با دشمنان خود هستیم.

وی بیان کرد: گروه‌های پدافندی ما، گروه‌های معاند را همه جا و گروهک‌های تروریستی را دنبال و اگر آنان دست از شرارت برندارند با آنان برخورد کوبنده و قاطعی خواهد شد بنابراین توصیه می‌شود که به دامان نظام بازگشته و از اصل رأفت اسلامی برخوردار شوند و سپاه هم برای مواجهه با جریانات معاند، محدودیتی برای خود ندارد.
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : پنج شنبه 24 مهر 1393
چين: ايران قدرتمندترين زرادخانه هاي موشکي خاورميانه را دارد.
ژنرال‌های آمریکایی در حوزه فرماندهی مرکزی آمریکا متفق‌القولند که شمار تسلیحات بالستیکی ایران بسیار زیاد است و ایران این قابلیت را دارد تا در میدان‌های نبرد تهدید نظامی واقعی و بزرگی باشد.
به‌ گزارش مشرق، وزارت دفاع چین گزارشی از قابلیت موشکی ایران منتشر کرد.

متن کامل گزارش وزارت دفاع چین از توانمندی موشکی ایران به شرح زیر است:

مرحله اول: طرح آغاز تولید موشک

اولین برنامه توسعه موشکی ایران به اواخر دوران رژیم پهلوی باز می‌گردد. در دوران حکومت شاه، ایران و اسرائیل برنامه «نفت در قبال سلاح» را توسعه دادند. در هنگام چهارمین جنگ خاورمیانه در سال 1973، اسرائیل، فناوری موشک بالستیک «جریکو1» را داشت تا به ایران در ساخت پایگاه تحقیق، توسعه، تولید، آزمایش موشک و نیز در طرح توسعه موشک‌های بالستیک میان برد با برد 1500 کیلومتر کمک کند اما این همکاری زیاد طول نکشید. بعد از انقلاب اسلامی 1979 ایران، اسرائیل خیلی سریع کارشناسان خود را از ایران خارج کرد و برنامه توسعه موشکی ایران نیز متوقف شد.

به‌دنبال جنگ ایران و عراق و استفاده عراق از حملات موشکی بالستیک علیه ایران، تهران به اندازه‌ای متحمل خسارت شد که از جامعه بین‌الملل درخواست کمک کرد. ایران به مدت 8 سال رقابت تسلیحات موشکی را با عراق آغاز کرد. موشک‌های ایران هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت به خوبی موشک‌های بالستیک عراق نبود. اختلاف بزرگ میان قابلیت موشک بالستیکی دو کشور عراق و ایران، نقش مهمی در استراتژی و سیاست‌های ایران به وجود آورد و عزم ایران را برای آغاز تحقیقات مستقل و توسعه موشک‌های بالستیک تقویت کرد.

در پایان جنگ ایران و عراق، طرح توسعه موشک‌های بالستیک ایران به منظور حفظ امنیت ملی و همچنین مهار رقبای بالقوه به اجرا در‌آمد. در طول این دوران، ایران با موفقیت شماری از موشک‌های بالستیک میان‌برد را تولید کرد و در زمینه فناوری چندمرحله‌ای نیروی محرکه و فناوری سوخت جامد، پیشرفت‌هایی را به دست آورد. ایران هم‌اکنون بعد از تلاشی 20 ساله، قدرتمندترین زرادخانه موشکی خاورمیانه را دارد، مجموع انواع موشک‌های فعال این کشور بیش از یک‌هزار و 500 عدد است. حتی ژنرال‌های آمریکایی در حوزه فرماندهی مرکزی آمریکا متفق‌القولند که شمار تسلیحات بالستیکی ایران بسیار زیاد است و ایران این قابلیت را دارد تا در میدان‌های نبرد تهدید نظامی واقعی و بزرگی باشد.

مرحله دوم: نوآوری در تولید موشک همچنان ادامه دارد

بعد از پایان جنگ ایران و عراق، ایران برنامه توسعه موشک بالستیک خود را آغاز کرد. ایران بعد از چند دهه پیشرفت‌های مدوام، موشک‌های بالستیک «شهاب-3»، «فاتح-110»، «زلزال 2» و دیگر موشک‌های میان‌برد با توانایی نفوذ، تحرک و دیگر قابلیت‌های کلیدی فنی را تولید کرد.

«شهاب 3» موشک بالستیک سوخت مایع با برد یک‌هزار و 280 کیلومتر با قابلیت حمل کلاهک یک‌هزار و 158 کیلوگرم به طور رسمی در سال 2003 وارد نیروهای مسلح ایران شد. «شهاب 3» با قابلیت بازدارندگی قوی، می‌تواند خاورمیانه و خلیج فارس را تحت پوشش قرار دهد. ایران به منظور مقابله با چالش‌ سامانه‌های ضدموشک آمریکا، «شهاب 3» ارتقا یافته را تولید کرد. موشک‌های «شهاب3» ارتقا یافته می‌تواند به طرز موثری مانع استفاده از سامانه ضدموشکی برای رهگیری پارامترهای مداری شود و همچنین به شکل موثری قابلیت نفوذی بالایی دارد.

از آن‌جایی که موشک‌های سری «شهاب 3» از فناوری پرواز تک‌مرحله‌ای استفاده می‌کنند، برد آنها محدود است. ایران به منظور تقویت برد موشک‌، فناوری نیروی محرکه پرواز دو‌مرحله‌ای را بررسی کرد. «فاتح 110» در مرحله اول از سوخت مایع و در مرحله دوم از سوخت جامد استفاده می‌کند و همین امر برد آن را به 2000 کیلومتر افزایش داده است. ایران در سال 2009، با موفقیت موشک‌های «زلزال 2» با سوخت جامد را آزمایش کرد. زمان آماده‌سازی برای پرتاب این موشک 30 دقیقه بود و دقت آن به 350 متر ارتقا یافت.

مرحله 3: پیروزی در آینده و رسیدن به هدف بلند‌مدت

در حال حاضر، ناوگان موشک‌های میان‌برد ایران می‌تواند همه پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه خلیج‌فارس را هدف قرار دهد. به طور کلی مسیر آینده توسعه موشک از سه جنبه زیر است:

توانایی نفوذ پیشرفته موشک: «شهاب 3» ارتقا یافته، بارزترین نمونه از تلاش موفقیت‌آمیز ایران برای رسیدن به این هدف است.

تقویت دقت برخورد موشک: از میان فناوری هدایت موشک، ایران احتمالاً از فناوری ردیابی داخلی، هدایت ماهواره‌ای و دیگر فناوری‌های پیچیده هدایت موشک و نیز از جدیدترین تکنیک‌های اصلاح‌شده استفاده می‌کند تا دقت موشک‌های خود را افزایش دهد.

تقویت قدرت احیای موشک: جدیدترین موشک‌های ایران از سوخت جامد استفاده می‌کنند. موشک‌های سوخت جامد، ساختار ساده‌ای دارند و می‌توانند برای طولانی‌مدت سوخت را ذخیره کنند، قابلیت مانور بهتری دارند، قابلیت پنهان شدن دارند و احتمال کشف آن‌ها بسیار پایین است. این احتمال وجود دارد که ایران موشکی را تولید کند که قدرت استتار بیشتری داشته باشد و استتار به مفهوم آن است که توانمندی موشک برای احیا تقویت شود.

به‌منظور ارتقای عملکرد تکنیکی و تاکتیکی موشک، بهبود برد، افزایش دقت، قابلیت نفوذ به قابلیت چشمگیر فنی و منابع مالی قابل‌توجهی نیاز است.

در واقع، در تولید موشک‌های بالستیک، آستانه فناوری موشک میان‌برد بالا نیست اما عبور از مشکلات کنونی همچون بهبود توانمندی نفوذ و دقت پرتاب موشک‌ها آسان نیست و اینها مشکلاتی است که ایران در توسعه موشک با آن روبه‌رو است. می‌توان این‌گونه بیان کرد که در آینده هرچه مشکلات پیش روی ایران بزرگ‌تر شود، سرمایه‌گذاری آن‌ها بیشتر خواهد شد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : پنج شنبه 24 مهر 1393
چگونه مردم شستشوي مغزي مي شوند؟

«اشراف سیاه» جدیدترین اثر انتشارات هلال پنج شنبه 24 مهر همزمان با نشست موسسه موعود عصر(عج) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی می شود.

 به گزارش مشرق، این اثر ترجمه کتاب تاویستاک نوشته جان کلمن نویسنده و نظریه پرداز مسائل فرهنگی و سیاسی جهان معاصر است، وی که خود یکی از اعضاء پیشین «MI 6» سازمان جاسوسی بریتانیا بوده است. از وی پیش از این نیز کتاب کمیته 300 در ایران ترجمه و منتشر گردیده است.

کتاب اشراف سیاه با ترجمه عباس کسکنی، در 35 فصل به بررسی نقش «تاویستاک» (انستیتو روابط انسانی تاویستاک) در دستکاری افکار عمومی به عنوان یکی از مراکز شست‌وشوی مغزی سخت و نرم فعال در لندن می پردازد. در واقع، «تاویستاک» بازوی جنگ روانی خاندان سلطنتی «انگلیس» است.

اعضای «تاویستاک» و دیگر مراکز مشابه آن در «آمریکا» و سایر نقاط جهان اعتقاد دارند که مردم باید به تلویزیون معتاد شده و هر روز تحت تأثیر مقدار معیّنی شست‌وشوی مغزی قرار گیرند. به این ترتیب است که آنها مردم را کنترل می‌کنند.

این کتاب، هر خواننده‌ی صاحب‌اندیشه و تأمّلی را وامی‌دارد تا دقیق‌تر از همیشه، به جهان پیرامون خود بنگرد و از کنار هیچیک از پدیده‌ها به سادگی نگذرد. مخاطب درخواهد یافت که چگونه، مجامع مخفی با استفاده از همه‌ی ابزار مدرن رسانه‌ای، سعی در کنترل ذهنی انسان‌ها و در نتیجه، استعمار و استثمار فکری و فرهنگی می‌کنند.

 «انتشارات هلال»، در کنار سایر آثار ویژه‌ی مطالعات فرهنگی خود که تاکنون غالب بر 31 مجلد می‌شود، این اثر را در 344 صفحه و با ترجمه عباس کسکنی روز پنج شنبه همزمان با نشست هشتاد و پنجم موسسه فرهنگی موعود عصر (عج) با موضوع  سیر تحول و عمل ابلیس از هبوط آدم تا مجامع مخفی معاصر رونمایی می کند.

این مراسم از ساعت 14:30 روز پنج شنبه در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی - هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : پنج شنبه 24 مهر 1393
براي آنهايي که دنبال مد و مد گرايي هستند
پيامبر گرامي اسلام(ص) فرموده است:«كسي كه خود را به قومي شبيه كند، پس از زمره آن قوم به حساب مي‌آيد» براي مثال، اگر فردي ناآگاهانه از مدي كه نماد«شيطان پرستي» است، استفاده كند در صورتي كه بيننده بدون پرس و جو، او را يك « شيطان پرست» بپندارد، در اينجا آن‌كه سزاوار سرزنش است، فرد مدگرا است، نه بيننده؛

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، يكي از نيازهايي كه به شكل مستقيم با سن جواني ارتباط دارد كه هيچ گريزي از آن نيست، نياز به آراستگي است به‌طوري كه كليه جامعه‌شناسان و روانشناسان براين باورند كه جوانان در سن خاصي نياز به پوشيدن انواع خاصي از لباس و آرايش مو دارند تا بتوانند خودنمايي كنند و از طرفي لباس‌هايي كه مي‌پوشند داراي رنگ‌هاي شاد و جذاب باشد.

ما جواناني را مشاهده مي‌كنيم كه به شدت مدگرا هستند به طوري كه هر لباسي كه مد مي‌شود، تا آن را نخرند آرام و قرار ندارند و وقتي كه خريدند، بي‌صبرانه منتظر موقعيتي هستند كه آن لباس را بپوشند و ديگران آنها را ببينند.


  اين افراد وقتي وسايل خانه و مدل مو وآرايش صورت بخصوص لباسشان، مطابق مد باشد احساس خوبي مي‌كنند و اگر به دلايلي نتوانند از مد برخوردار شوند احساس غمگيني مي‌كنند يا حتي ممكن است احساس بدبختي كنند و آنها حاضرند به هر ترفندي كه ممكن است حتي با دعوا و مرافعه پول تهيه كنند، بعد به سراغ لباس و كفش و هرچيز ديگري كه مطابق مد توليد شده بروند و اگر چنانچه به فعاليت اقتصادي‌اي مشغول هستند نتيجه كليه فعاليت‌هاي خود را صرف اين امر كنند.
 
توجه بيش اندازه به مد سبب مي‌شود آنها نتوانند در بسياري از فعاليت‌هاي اجتماعي شركت كنند. اما زماني، اين مسئله نگران كننده مي‌شود و حتي در بسياري از موارد شكل بيماري به خود مي‌گيرد كه فرد از حالت عادي خارج شده و تمام فكر و ذهنش را به خود معطوف كند به‌نحوي كه در بسياري از مواقع باعث بروز انواع بيماري و ناهنجاري مي‌شود.

 براي مثال كساني كه بيش از اندازه به زيبايي خود اهميت مي‌دهند يا دچار اعتماد به نفس كاذب مي‌شوند يا اينكه اعتماد به نفس خود را به شكل كامل از دست مي‌دهند كه هر دوي اين حالات مي‌تواند خطرناك باشد و عموما در خانواده به اندازه كافي توجه و محبت دريافت نكرده‌اند و اگر در محيط خانواده با بي‌توجهي اعضا مخصوصا والدين رو به رو شوند بديهي است كه سعي خواهند كرد تا اين حس طبيعي تمايل به تاييد و تحسين را به نوعي ارضا كنند.
 
وقتي فردي از عزت نفس پاييني برخوردار باشد حاضر است به هر نوع ممكن از وجودش استفاده نمايد تا به اهداف كوچك و بزرگش دست يابد. وقتي فردي وجود روحي و معنوي و حتي در مواردي آگاهي هم ندارد ساده‌ترين راه را براي ارائه به منظور جلب توجه، حتي از راه منفي طي مي‌كند.

حال چرا و چگونه بعضي از جوانان بسيار مدپرست مي‌شوند؟

دلايلي كه باعث مي‌شود فرد از مد پيروي كند عبارت است از: تنوع طلبي و نوگرايي: استقلال طلبي، تنوع دوستي، هيجان خواهي و نوگرايي از جمله ويژگي‌هاي دوران جواني است. البته در سن نوجواني نيز داشتن تمايل نوگرايي و امروزي شدن باعث مي‌شود كه فرد از هنجارهاي پيشين خود فاصله بگيرد و به هويتي متفاوت از ديگران دست پيدا كند. پس افرادي كه ميل به تازه جويي و تازه خواهي دارند از مد پيروي مي‌كنند. اگر اين ميل در آنها خيلي زياد باشد آنان به دنبال مدهاي عجيب و غريب مي‌روند چرا كه براي آنها فقط متفاوت بودن مطروح است نه زيبايي.

مدگرايي و همانند سازي: همانند سازي فرايندي ناهشيار است كه فرد، طي آن ويژگي‌ فرد ديگري را براي خود سرمشق قرار مي‌دهد و با تقليد از نگرش‌ها و ويژگي‌ رفتاري وي احساس مي‌كند كه مقداري از قدرت و كفايت او را نيز به دست آورده است. همانند سازي مي‌تواند با شخصيت‌هاي معروف گذشته، هنرپيشه‌هاي سينما، نوازندگان و آواز خوانان و يا گروه‌هاي مختلفي مانند«هيپي»‌ها باشد و فرد، خود را از نظر ظاهري شبيه آنها ساخته، در شيوه لباس پوشيدن و طرز رفتار با آنان همانند سازي كند.

رقابت و چشم و همچشمي با ديگران: انگيزه رقابت وچشم و همچشمي با ديگران، از ديگر عوامل پيروي از مد در بين جوانان و نوجوانان محسوب مي‌شود.


مدگرايي و التزام ناشي از دوستي: يكي از عوامل پيروي از مد اين است كه جوانان و نوجوانان براي اينكه مورد تمسخر و تحقيردوستان قرار نگيرند از مدهاي رايج پيروي مي‌كنند.

مدگرايي و جلب توجه ديگران: افرادي هستند كه با تعويض و تغيير هر روزه لباس و آرايش خود وخريدن لباس‌هاي گرانقيمت ومد روز، درصدد جلب توجه ديگران برمي‌آيند.

مدگرايي و تشخص طلبي: برتري جويي و تشخص طلبي از ديگر عوامل پيدايش مد در بين جوانان است. افرادي كه خود را برتر از ديگران و مربوط به قشر مرفه جامعه مي‌دانند، سعي مي‌كنند اين برتري را درگويش، لباس پوشيدن، محيط آرايي و سبك آرايش و زيور آلات خود نشان دهند و لذا مدهاي جديد را مطرح مي‌كنند.

جنبه رواني و مدگرايي: كمبود محبت، تزلزل شخصيت و هويت يابي و تبليغات رسانه‌اي از علل گرايش به مد مي‌باشد. گسترش وسايل ارتباط جمعي بويژه ماهواره و فناوري‌هاي جديد رايانه‌اي باعث شده كه جوانان با جوامع و فرهنگ‌هاي گوناگون ارتباط برقرار كنند. در نتيجه باعث تقليد كوركورانه آنها از ظواهر، آن‌هم در حد افراطي شود و همچنين باعث شده تا جوانان و نوجوانان به رفتارها و هنجارهاي متضاد با ارزش‌هاي اعتقادي و باورهاي دروني خويش رو آورند. اين خطرناكترين حالت مدگرايي است و جامعه را از درون تهي مي‌كند و در واقع عقيده‌ اسلامي جوانان و نوجوانان را ربوده و جوانان را در اختيار غرب مي‌گذارد.
 
پيامبر گرامي اسلام(ص) در اين زمينه فرموده است:«كسي كه خود را به قومي شبيه كند، پس از زمره آن قوم به حساب مي‌آيد» براي مثال، اگر فردي ناآگاهانه از مدي كه نماد«شيطان پرستي» است، استفاده كند در صورتي كه بيننده بدون پرس و جو، او را يك « شيطان پرست» بپندارد، در اينجا آن‌كه سزاوار سرزنش است، فرد مدگرا است، نه بيننده؛ زيرا آن شخص با استفاده از چنين مدي، خود را در معرض تهمت ديگران قرار داده است. و اين از خطرناك‌ترين عوارض مدگرايي است كه دين و عقيده و باور را از انسان مي‌گيرد.
 
علاوه بر اين يكي از نتايج مستقيم روي آوردن به مد و وابسته شدن به آن گرايش به تجمل‌گرايي است. اين تجمل‌گرايي نيز در اقتصاد كشورها تاثيرات مخربي خواهد داشت. يكي از بهترين راه‌هايي كه مي‌توان مدپرستي را در حد تعادل نگه داشت، داشتن روش تربيتي مناسب در خانواده و مدرسه است. براي داشتن جواناني شاد، توانا، بالنده، با اعتماد به نفس و مهم‌تر از همه با ايمان بايد از همان ابتداي كودكي شروع كنيد. فردا دير است.
 
همچنين والدين سعي كنند دانش‌آموزان و دانشجويان را وارد بازار كار كنند تا راه به دست آوردن پول را ياد بگيرند و بدانند درآمد خود را درست خرج كنند، از اين طريق آنها مسئوليت‌پذير مي‌شوند و ديگر فقط مصرف كننده نيستند و به موجودي متعادل از نظر توليد ومصرف تبديل مي‌شوند. پس پدر ومادرها هشيار باشيد!درنهايت بايد اين نكته مهم را فراموش نكنيد كه دست اندركاران مد و برنامه‌هاي ماهواره طبق اصول سودجويانه خود درصدد شستشوي مغزي شما و شكل دادن به برنامه‌ ذهني شما هستند.
 
اين باعث مي‌شود كه شما قدرت خلاقيت و هويت خود را از دست بدهيد. در حالي كه شما با فرديت خاص خودتان آفريده شده‌ايد و بايد مطابق توانمندي‌ها و نيازهاي خودتان شكل بگيريد و رفتار كنيد. پس اگر از ماهواره، تلويزيون، مجله وساير وسايل ارتباط جمعي استفاده مي‌كنيد هشيارانه به همه چيز نگاه كنيد و اجازه ندهيد ذهنتان اسير مد شود. و بايد سعي كنيد كه فقط مصرف كننده محصولات غرب نباشيد و تلاش كنيد كه از خود موجودي متفكر و توليد كننده بسازيد . در ضمن از مواهب مد و فناوري هم بهره‌مند شويد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : پنج شنبه 24 مهر 1393
حمايت مستقيم تركيه از داعش
سردار کوثری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد
رئیس کمیته دفاعی مجلس با اشاره به اینکه حمایت‌های مستقیم ترکیه به داعش ثابت شده است، گفت: داعش در ترکیه آموزش می‌بیند و از مرزهای این کشور برای ورود به سوریه نیز استفاده می‌کند.
"سردار اسماعیل کوثری" نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته دفاعی مجلس در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران در رابطه با رویکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال رفتارهای ترکیه در کوبانی اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی رایزنی‌های خود را در رابطه با این موضوع پیگیری می‌کند و ما روی این موضوع حساس هستیم و کوتاه نخواهیم آمد و اینکه چه نتیجه‌ای گرفته می‌شود، آن بحثش جداست. 

 
وی افزود: ترکیه در خیال آن است که بتواند امپراطوری عثمانی را راه‌اندازی کند اما سخت در اشتباه است زیرا آن دوران گذشته است و باید با واقعیت کنار بیاید و بداند که ملت‌ها آگاهانه در سرنوشت کشور خود تصمیم‌‌گیری می‌کنند و باید ترکیه سیاست‌هایش را با این مسائل مشخص کند. 
 
رئیس کمیته دفاعی مجلس ادامه داد: اگر مسئولان سیاسی ترکیه در خیالند که می‌توانند دولت سوریه را از بین ببرند تا حکومت دلخواه خود را در آنجا حاکم کنند در یک اشتباه بزرگی به سر می‌برند. 
 
وی در پایان با اشاره به اینکه حمایت‌های مستقیم ترکیه به داعش ثابت شده است، خاطرنشان کرد: داعش در ترکیه آموزش می‌بیند و از مرزهای ترکیه برای ورود به سوریه نیز استفاده می‌کند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 22 مهر 1393
واقعه غدير منطق مستحكم اسلام در نفي نگاه سكولار است

هبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم:

آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند:شیعه و سنی نباید با توهین به مقدسات و تحریک احساسات یکدیگر به دشمنی دشمن کمک کنند، اگر کسی در این زمینه آتش افروزی کند، یقینا به آمریکا و انگلیس خبیث و صهیونیست که پدید‌اورندگان داعش و القاعده‌اند کمک می کند.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در خجسته عید سعید غدیر در دیدار با هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، «نصب امیرمؤمنان به امامت» و «توجه و پرداختن اسلام به سیاست و حکومت» را دو مفهوم اساسی واقعه غدیر خم خواندند و با تأکید بر ضرورت حیاتی اتحاد و همبستگی مسلمانان افزودند: هرکسی و هر اقدامی که موجب تحریک احساسات طرف مقابل و اختلاف شیعه و سنی شود، به «امریکا، انگلیس خبیث و صهیونیزم» یعنی بوجود آورندگان جریان جاهل، متحجر و وابسته تکفیری کمک می‌کند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تبریک عید بزرگ غدیر، واقعه مهم و پرمغز غدیر خم را جزو مسلمات تاریخ اسلام خواندند و خاطرنشان کردند: هیچ یک از پیروان فرق اسلامی در «اصل وقوع غدیرخم و جمله شریف پیامبر ختمی مرتبت» یعنی من کنت مولاه فهذا علی مولاه تردیدی ندارد.

ایشان افزودند: شبهاتی نیز که اکنون درباره معنای این جمله تاریخی، به ذهن نو کیسه گان فکری می رسد همان حرفهای هزار سال پیش است که علمای بزرگ، به آنها پاسخ داده اند.

رهبر انقلاب با اشاره به معنای رایج جمله شریف پیامبر در غدیر خم یعنی نصب امیرمؤمنان به امامت و نیز وصایت پیامبر افزودند: این جمله معنای مهم دیگری هم دارد که نباید مورد غفلت قرار گیرد و آن پرداختن اسلام به امر حکومت و سیاست امت است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تبلیغات هدفمند دشمنان امت اسلامی برای جدا کردن اسلام از سیاست و منحصر کردن دین شریف در مسائل شخصی و خصوصی افزودند: واقعه غدیر خم، منطق روشن و مستحکم اسلام در نفی این نگاه سکولار است چرا که غدیر خم مظهر توجه و تأکید اسلام بر حکومت داری و سیاست به شمار می رود.

رهبر انقلاب با نفی نگاهی که مسئله نصب امیرمؤمنان بدست پیامبر عظیم الشأن اسلام را فقط به معنای نصب جنبه های معنوی می داند افزودند: جنبه های معنوی قابل نصب نیست و معنای حقیقی این واقعه مبارک، توجه به امر حکومت و مدیریت جامعه است و این درس بزرگ غدیر برای مسلمانان است.

حضرت آیت الله خامنه ای، مسئله غدیر را، مسئله ای اعتقادی و پایه و اساس تفکر شیعه برشمردند و در عین حال افزودند: جای بحث و بررسی منطق قوی و حجت قاطع شیعه در باب غدیر خم، محافل علمی و تخصصی است و نباید این موضوع، در زندگی عمومی مسلمانان و برابری و برادری آنان اثر منفی بگذارد.

رهبر انقلاب از همین زاویه، به بررسی سیاست اصلی مستکبران یعنی ایجاد اختلاف میان فرق اسلامی بویژه شیعه و سنی پرداختند و خاطرنشان کردند: بروز اختلاف میان مسلمانان، طبعاً باعث می شود همت، نیرو و انگیزه های آنان صرف دعواهای داخلی شود و به دشمنان بزرگ و اصلی خود توجهی نکنند و این، همان هدفی است که استعمار و استکبار، برای آن، برنامه ریزی کرده است.

حضرت آیت الله خامنه ای، مقابله با «تفکر جذاب و جهت بخش جمهوری اسلامی» را عامل اصلی سرمایه گذاری بیشتر استکبار در زمینه ایجاد اختلاف میان مسلمانان برشمردند و خاطرنشان کردند: امریکا، صهیونیزم و «متخصص کهنه کار تفرقه انگیزی یعنی دولت خبیث انگلیس»، پس از پیروزی انقلاب، تلاشهای خود را برای اختلاف انگیزی و انحراف اذهان شیعه و سنی از دشمنان اصلی، به شدت افزایش داده اند.

 رهبر انقلاب بروز جریان تکفیری در عراق، سوریه و برخی کشورهای دیگر را حاصل برنامه ریزی مستکبران برای ایجاد اختلاف در میان مسلمانان خواندند و افزودند: آنها القاعده و داعش را برای تفرقه انگیزی و «مقابله با جمهوری اسلامی» ایجاد کردند اما اکنون دامن خودشان را گرفته است.

ایشان با اشاره به حوادث جاری در منطقه افزودند: نظر دقیق و تحلیلی به این حوادث نشان می دهد امریکا و هم پیمانانش در تلاشهایی که به دروغ مواجهه با داعش اسم گذاری کرده اند، بیشتر از آنکه درصدد نابودی نطفه های این جریان باشند، متوجه تفرقه انگیزی و ایجاد دشمنی میان مسلمانان هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: هرکسی به اسلام پایبند است و حاکمیت قرآن را قبول دارد چه شیعه باشد چه سنی، باید آگاه باشد که سیاستهای امریکایی – صهیونیستی، دشمن واقعی و اصلی اسلام و مسلمانان است.

رهبر انقلاب، مراقبت و پرهیز کامل از تحریک احساسات فرق دیگر را وظیفه مهم همه مسلمانان برشمردند و افزودند: شیعه و سنی بدانند هر اقدام یا حرفی از جمله توهین به مقدسات یکدیگر، باعث حساسیت برانگیزی و آتش افروزی می شود و این قطعاً به سود دشمن مشترک همه مسلمانان است.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان با اشاره به شکست همه توطئه های زورگویان جهانی در 35 سال اخیر تأکید کردند: دشمنان این ملت، به فضل الهی، این بار هم شکست خواهند خورد و همه مسلمانان که در ایران اسلامی زندگی می کنند، همچنان آگاه و بصیر به وظایف خود عمل خواهند کرد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 22 مهر 1393
نقش سپاه قدس ايران در مبارزه با داعش
سردار جوانی تشریح کرد:
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آخرین تحولات منطقه و ابعاد مختلف حضور ائتلاف مدعی مبارزه با داعش را مورد بررسی قرار داد.

نقش سپاه قدس ایران در مبارزه با داعش/ چرایی‌وچگونگی حمایت از عراق و سوریهبه گزارش مشرق، سردار یدالله جوانی در گفت‌وگویی درباره عکسی که اخیراً از سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در کنار تعدادی از نیروهای پیشمرگه در شمال عراق منتشر شده است، گفت: سرلشکر سلیمانی یک چهره شناخته شده جهانی و از یادگاران دوران دفاع مقدس است و سبک فرماندهی ایشان همان سبک فرماندهی در دوران دفاع مقدس است؛ و نگاهی به آن دوران نشان می دهد که فرماندهانی مانند قاسم سلیمانی و شهدایی مانند خرازی و همت و باکری حضور میدانی داشتند، و در عملیات و مواقع منطقه آزادسازی مناطق، در خط مقدم حضور پیدا می کردند.

وی تأکید کرد: امروز حمایت ما از مردم کشورهای عراق و سوریه صادقانه است و کسانی که در این عرصه کمک و پشتیبانی می کنند و مشاوره می‌دهند، به طور طبیعی در صحنه حضور می‌یابند و این هم به صفا و صداقت و روحیه جهادی و شهادت‌طلبی آن‌ها بر می‌گردد که این راه را یک حرکت مقدس می‌دانند.

وی اظهار کرد: ما امروز با توطئه‌ای از جانب آمریکایی‌ها علیه جهان اسلام و متاسفانه با بهره‌گیری از برخی ظرفیت‌های جهان مواجه هستیم.

جوانی گفت: مقام معظم رهبری، گروه تروریستی - تکفیری داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را فریب خوردگان می دانند؛ با بررسی ساختار داعش متوجه می شویم که سرکردگان این گروه عناصر وابسته بوده و سرویس های (جاسوسی) جهانی پشت سر آن‌ها هستند، و ارتباطات آن‌ها مشهود است؛ ما شاهد حمایت‌های عربستان، قطر و ترکیه و رژیم صهیونیستی از داعش در سوریه و عراق هستیم.

وی افزود: امروزه برخی منابع غربی اطلاعاتی در خصوص ارتباطات رژیم صهیونیستی با گروه‌های تکفیری - تروریستی از جمله داعش در منطقه جولان فاش کرده‌اند، به عنوان مثال وقتی ابوبکر بغدادی سرکرده داعش به صراحت اعلام می‌کند که دشمن ما شیعه است و ما کاری با اسرائیل (رژیم صهیونیستی) نداریم در حقیقت این همان خواسته رژیم صهیونیستی است؛ لذا این بیانگر آن است که سرکردگان این گروه‌ها سرسپردگان بیگانگان هستند و متاسفانه آن‌ها از این ظرفیت علیه جهان اسلام استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سایه چنین وضعیتی نیروهایی که از جمهوری اسلامی به کمک عراقی‌ها و سوری‌ها رفته‌اند، صادقانه به آن‌ها کمک می‌کنند و به این طریق نماینده گان ملت ایران در کنار برادران سوریه و عراق هستند و از آن‌ها حمایت می‌کنند تا آن‌ها بتوانند با دشمنان اسلام و فریب خوردگان مبارزه کنند که البته شاهد رقم خوردن پیروزی‌هایی در این عرصه هستیم، و به اعتقاد خیلی‌ها اگر بغداد سقوط نکرد به خاطر حضور و کمک جمهوری اسلامی ایران بود.

جوانی گفت: افرادی چون سردار سلیمانی و دیگران که قدم در این عرصه گذاشته‌اند در حقیقت این راه را آگاهانه انتخاب کرده‌اند و می ‌انند که این مسیر خطرهایی جدی دارد و می‌تواند به شهادت و ... منجر شود؛ لذا این صداقت و پایداری علاوه بر ایجاد انگیزه و روحیه باعث ایجاد جبهه ای واحد می‌شود.

وی درباره تلاش داعش برای تصرف شهر مرزی خانقین و واکنش ایران به این امر نیز گفت: گرچه در حوزه عملیات روانی برخی عناصر داعش بحث تهدید ایران را مطرح می‌کنند اما عناصر اصلی و سرکردگان و کسانی که در واقع هدایت این جریان را به عهده دارند، خوب می‌دانند که هرگونه اقدام علیه ایران یا نزدیک شدن به مرز جمهوری اسلامی و یا اقدام در داخل ایران از جانب این گروه ها نوعی خودزنی تلقی می شود؛ ما در زمان هشت سال دفاع مقدس با وجود توان بالای ارتش عراق و حمایت های گسترده منطقه‌ای و بین‌المللی که از این ارتش می‌شد، توانستیم بر آن پیروز شویم.

وی ادامه داد: به هر حال جمهوری اسلامی ایران به صراحت موضع خود را اعلام کرده و حتی برخی مناطق در داخل عراق و برخی مناطق کردنشین این کشور را به عنوان خط قرمز خود برشمرده است و خلاصه جمهوری اسلامی اجازه نمی دهد که ناامنی را به سوی مرزهای ما بیاورند. روند تحولات هم نشان داده که هروقت حمایت‌های جمهوری اسلامی با اقدامات مردمی مناطق درگیر همراه شده نتایج مطلوب حاصل شده است و پیشروی‌های داعش در برخی مناطق نیز به نقشه‌های پیچیده موجود در منطقه برمی‌گردد که متاسفانه ترک‌ها هم در آن نقش دارند.

جوانی با اشاره به ماجراجویی‌های داعش در سوریه و عراق در چند ماه اخیر گفت: بررسی و مطالعه روند تحرکات داعش طی چند ماه گذشته نشان می‌دهد که این گروه در سوریه با شکست‌های سنگینی مواجه شد، در حالی‌که تصور می‌کرد می ‌واند شهرهای بزرگ را به تصرف دربیاورد و دایره نفوذ خود را گسترش دهد و حتی ساقط کردن دمشق از برنامه‌های این گروه بود، اما با شکست مواجه شد.

وی تأکید کرد: داعش با یک توطئه پیچیده در عراق تحرکاتی را داشت و در یک دوره زمانی کوتاه موفق شد که در سه استان صلاح‌الدین، نینوا و الانبار شهرهای بزرگی مانند تکریت و موصل را تصرف کند؛ این گروه تصور می کرد که با شرایط به وجود آمده می تواند بر سامرا، بغداد و مناطق راهبردی دیگر تسلط پیدا کند.

وی ادامه داد: اما تحولات در ماه‌های گذشته نشان می‌دهد که حرکت داعش متوقف شده است و اگر این گروه به کوبانی و مناطق دیگر در شمال عراق رفته است، در مقابل از برخی مناطق دیگر خارج شده است.

 شیوه داعش استفاده از سپر انسانی است

جوانی ادامه داد: چون شیوه داعش رفتن به میان مردم و استفاده از سپر انسانی است، طبیعی است که مبارزه با این گروه زمان‌بر است و هم دولت سوریه و هم عراق بر این اعتقادند که باید در برخورد با داعش از روش‌هایی استفاده کنند که غیرنظامیان کمترین آسیب‌ها را ببیند.

ایران معتقد است که آمریکا به دنبال مبارزه با تروریسم نیست - See more at: http://fa.alalam.ir/news/1639842#sthash.Wi6YCr83.dpuf



وی درباره ائتلاف ضد داعش که آمریکایی ها مطرح کرده اند، گفت: روش و شیوه اقدام ائتلاف ضد داعش به گونه ای نیست که به نتیجه برسد.

ایران معتقد است که آمریکا به دنبال مبارزه با تروریسم نیست 

وی درباره کمک‌های ایران به دولت عراق در مقابله با تهدید تروریستی داعش گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا براین اعتقاد بود که یک توطئه بین المللی و منطقه‌ای در حال اجرا است.

جوانی تأکید کرد: اسناد و مدارکی فراوانی نیز موجود هست مبنی براین‌که پشت صحنه این گروه‌هایی که با عناوین مختلف فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌اند، آمریکا، کشورهای اروپایی، رژیم غاصب اسرائیل و برخی دولت‌های عربی در منطقه قرار دارند.

وی درباره واقعیت نقش ایران درحمایت از دولت عراق در مقابله با داعش گفت: جمهوری اسلامی با چنین تحلیلی از اوضاع، خود را در کنار دولت های و ملت های مشروع در منطقه قرار داد، در سوریه اعلام کرد که از دولت قانونی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه حمایت می‌کند و این حمایت همزمان از ملت سوریه نیز است چون سوریه در معرض یک توطئه قرار گرفته است و همچنین عراق.

وی اظهار کرد: مسؤولان جمهوری اسلامی ایران بارها رسما این موضع را اعلام کرده‌اند که از ملت‌ها و دولت‌های قانونی عراق و سوریه حمایت می‌کنند، این کمک‌ها نوع و کم و کیف آن به شکل حضور مستشاری، مشاوره ای، انتقال تجربیات بوده است.

جوانی افزود: ایران با تجارب خود در طول سی و شش سال گذشته و در دوران جنگ تحمیلی و در برخورد با گروه‌های شورشی را به ملت‌های سوریه و عراق کمک کرده است، و این تجارب ملت ایران از سوی نیروی قدس سپاه پاسداران منتقل شده و توانسته مردم عراق و سوریه را به صحنه بیاورد ودرکنار دولت ها قرار داده است و بصیرت و شناخت حاصل شده است.

وی افزود: پشتیبان اصلی دولت بشار اسد در سوریه مردم این کشور هستند که این مساله خود را در انتخابات نشان داد.

وی درباره عراق نیز گفت: مردم عراق بعد از یک سری تحولات در عراق به صحنه آمدند و با آموزش‌ها و تجارب و مشاوره‌ها وکمک‌های جمهوری اسلامی، توانستند حرکت داعش و دیگر گروه های تروریستی را متوقف کنند.

جوانی تصریح کرد: امروزه اگرچه درعراق و سوریه شاهد ناامنی درنتیجه تحرکات داعش هستیم، ولی اگرچه تا چند ماه قبل شاهد نزدیک شدن گروه های تروریستی به نزدیک دمشق بودیم ولی امروزه شاهدیم که تحرکات آنان در ریف دمشق بسیار محدود است و آن‌ها به سمت مناطق شمالی رفته و در شهر کوبانی هستند و در نزدیک مرزهای ترکیه، ترک ها احساس نگرانی کرده اند و در عراق نیز از بغداد فاصله گرفته‌اند و به مناطق شمالی در استان نینوا رفته‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عقب نشینی داعش از اطراف دمشق و رفتن به سمت کوبانی درشمال سوریه یک نقطه میدانی مثبت است، گفت: در سوریه عقب نشینی های داعش از برخی مناطق تحت سلطه خود به اجبار صورت می گیرد وآن ها در نهایت باید این مناطق را ترک می کردند و رفتن آن ها به سمت شهر کوبانی از روی اختیار نبوده، بلکه از روی فشار عقب نشینی کردند و در عراق نیز داعش در اطراف بغداد و سامرا بودند و در استان های الانبار و صلاح الدین، ارتش عراق و نیروهای مردمی در ماه های گذشته توانستند بسیاری از مناطق را پاکسازی کنند و آن ها مجبور شدند به سمت مناطق شمالی حرکت کنند.

جوانی در پاسخ به این سوال که آیا نقش ایران بعد از تشکیل ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا در عراق تغییر کرده است یا همچنان مانند گذشته فعال است، اظهار داشت: ایران از ابتدای شروع بحران در سوریه و عراق خود را در کنار ملت عراق و سوریه قرار داد.

وی تصریح کرد: ایران حرکت آمریکایی‌ها را اصالت‌دار نمی‌داند و معتقد است که آمریکایی‌ها در منطقه به دنبال مبارزه با تروریسم نیستند و یک دهه قبل و بعد از یازدهم سپتامبر منطقه با شعار مبارزه با تروریسم به عراق و افغانستان حمله کردند، اما نگاه آنان و هم پیمانان‌شان به تروریسم نگاه ابزاری است.

وی گفت: اسناد و مدارک بسیار زیادی هست که گروه‌های سلفی و تکفیری در سوریه و عراق با مدیریت آمریکایی‌ها و سرویس‌های جاسوسی آمریکا واروپایی و کشورهای عربی و برخی از کشورهای همجوار سوریه و عراق شکل گرفتند و حمایت مالی و تسلیحاتی شدند و طبق فرموده مقام معظم رهبری آن‌ها نیت سالمی ندارند؛ از این رو جمهوری اسلامی درچنین ائتلافی شرکت نمی‌کند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: که جمهوری اسلامی ایران در چنین شرایطی صحنه را رها نمی‌کند، زیرا این خود یک نوع توطئه دیگری است و دفاع جمهوری اسلامی از ملت‌ها در منطقه مبنایی و اصولی است و صادقانه از دولت‌های مشروع و قانونی حمایت می‌کند و این روند را ادامه می‌دهد و در نهایت پیروز این صحنه ملت‌ها هستند و ملت سوریه و عراق دراین زمینه موفق خواهند بود.

وی درباره وضعیت شهر کردنشین کوبانی و تماشاچی بودن ترکیه نیز گفت: گرچه ترکیه اعلام کرده که به ائتلاف ضد داعش ملحق می‌شود اما رفتار دولتمردان ترکیه نشان می‌دهد که هدف اصلی آن‌ها از این صف‌آرایی و آرایش نظامی، مقابله با داعش نیست و اظهارات اردوغان مبنی بر این‌که اولویت نخست ترکیه سقوط دولت سوریه و نظلام بشار اسد است، این ثابت می‌کند که اولویت نخست ترکیه داعش نیست؛ بویژه این‌که آنکارا در شکل‌گیری گروه‌های تروریستی بویژه گروه‌های تشکیل دهنده داعش نقش مهمی داشته است و برخی مناطق ترکیه اردوگاه‌های نظامی این گروه‌ها بوده است و عناصر تروریستی از بسیاری از کشورها برای ملحق شدن به گروهک تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی ابتدا وارد ترکیه می‌شدند و ترکیه نقش هماهنگ کننده داشته است. حتی ترک‌ها مجروحان تروریست‌ها را مداوا کرده‌اند و به آن‌ها آموزش و تجهیزات داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها (اوباما و جان کری) نیز چنین موضعی در قبال کوبانی گرفته و اعلام کرده‌اند که سقوط کوبانی برای آن‌ها نگران کننده نیست؛ آن‌ها اعلام کردند که در کنار مبارزه با داعش، "معارضان میانه‌رو" را برای فشار بر بشار اسد مورد حمایت قرار می‌دهند، که ترکیه مبارزه با داعش در کوبانی را مشروط به آن می‌دانند؛ لذا این حقایق نشان می‌دهد که یک بازی در میان است و جریان و ائتلاف ضد داعش بیشتر نمایشی است هرچند که بمبباران‌هایی نیز از سوی آن‌ها صورت می‌گیرد.

 اشتباه راهبردی ترکیه در کوبانی

جوانی تأکید کرد: به عقیده من این هم یک اشتباه راهبردی دیگری است که دولتمردان ترکیه دارند انجام می‌دهند؛ صاحبنظران و کارشناسان که تحولات منطقه را تحلیل و رصد می‌کنند بر این اعتقاد هستند که اردوغان و دولت ترکیه در طی این سال‌ها اشتباهات راهبردی متعددی را مرتکب شده‌اند.

وی افزود: این حرکت هم که به نوعی نمایشی است و ترکیه تماشاگر صحنه است؛ و امروزه یک نوع فاجعه انسانی درکوبانی در حال رخ دادن است گریبان ترکیه را خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: ما در روزهای اخیر می‌بینیم که در ترکیه در مناطق کردنشین در دیگر مناطق محل سکونت علوی‌ها، چه تحولات درگیری‌ها و رویارویی‌هایی رخ داده وقتی ترکیه اعلام می‌کند می‌خواهد با داعش مبارزه کند و داعش نیز شهرعین العرب و کوبانی را درمحاصره قرار داده و فشارهای زیادی و تعداد قابل توجهی را کشته و یا مجروح کرده است، درحالی که خود کردهای ترکیه درصدد کمک و حمایت هستند، دولت وارتش ترکیه مانع می‌شود؛ یعنی نشان می‌دهد اساسا نه تنها تماشگر هست بلکه مانع هم می‌شود.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: این مساله نشان می‌دهد که صداقت وجود ندارد، این کارها نمایشی است و هدف چیز دیگری است؛ که خود اردوغان هدف اولیه خود را ساقط کردن دولت بشار اسد می داند؛ و در واقع به ما تفهیم می‌کند که اساسا بحث ائتلاف و پیوستن بدان یک برنامه‌ریزی جدید برای مداخله در منطقه به شکل‌دیگری است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ایران در قبال تحولات پیرامون خود مانند داعش یا حوادث مرزهای شرق، جیش العدل، طالبان افغانستان و پاکستان و افزایش تهدیدات در ایران، اقدامی می‌کند یا خیر؟ اظهار کرد: با یک نگاه اجمالی به منطقه متلاطم و پرتحول غرب آسیا، درمی‌یابیم که ایران باثبات‌ترین و امن‌ترین کشور است که مردم مشغول کسب و کار و تجارت و رفت‌وآمد و سفر هستند و در سال‌های اخیر به ندرت شاهد برخی حوادث بودیم وحادثه اخیر در سراوان که منجر به شهادت چند تن از اعضای نیروی انتظامی شد، مسائل جدیدی نیست هر ازچندی برخی از اشرار و گروه‌ها به دلیل حضور در پاکستان یا افغانستان تحرکاتی را انجام می‌دادند.

وی افزود: این نیست که بگوییم چون در منطقه غرب و در عراق چنین وضعیتی به وجود امده ما با پدیده جدیدی روبرو هستیم، چه بسا جریان گروهک جند الشیطان عبدالمالک ریگی قبل از حوادث عراق، اتفاق افتاده بود. چون عقبه این گروهک‌های تروریستی چه در عراق و سوریه چه در جنوب شرق ایران خصوصا در داخل افغانستان و پاکستان کشورهای مشخص یا سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای منطقه عربی یا اروپایی و امریکایی موساد رژیم صهیونیستی هستند.

جوانی اظهار کرد: طبیعی است که این‌ها یک سری ارتباطاتی را برقرار و سعی کنند این مناطق را ناامن کنند اما به لحاظ فکری برخی از این گروه‌های تکفیری از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و برخی رسانه‌ها زمینه‌های مشترک فکری دارند، و با نفوذ برخی از عناصر تلاش می‌کنند سلسله کارهایی را در کشور ما انجام دهند.

وی تأکید کرد: اما خوشبختانه در سال‌های گذشته هم در مناطق شمال غرب کشور و هم مناطق کردستان کرمانشاه ایلام هم در حاشیه جنوبی کشور در سواحل خلیج فارس و مناطق محل سکونت برادران اهل سنت ما یا در منطقه سیستان و بلوچستان محل سکونت برادران اهل سنت،علیرغم کار و تلاش بسیار زیاد آنان در حوزه مسائل فکری که بتوانند یک نوع تحرکی ایجاد کنند به خاطر بصیرت و آگاهی ملت ایران و اقوام ایرانی و پیروان مذاهب دیگر، گروه‌های تروریستی وابسته نتوانستند در میان مردم ما از موقعیت و پایگاه مردمی برخوردار شوند؛ لذا آن‌ها به این تحرکات بسنده می‌کنند، که البته این تحرکات خیلی ارزشی ندارد؛ زیرا در داخل ایران نیستند، البته جمهوری اسلامی نیز خویشتن داری کرده که همین موجب سوءاستفاده شده، اما مقامات ما هشدار می‌دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ایران در صورت بروز وقائع مشابه از سوی پاکستان، به آن پاسخ خواهد داد؟، اظهار کرد: هر کشوری منافع ملی خود را که در راس آن امنیت ملی است جدی می گیرد، و مسائل امنیت ملی برای ما بسیار بسیار جدی است؛ جمهوری اسلامی در این حوزه ها آستانه تحملی دارد و نمی‌تواند شاهد این باشد که گروه‌هایی به عمق خاک پاکستان بروند و هر موقع که لازم بود تحرکی را داشته و مجدد بازگردند و ایران نیزفقط تماشاگر این صحنه باشد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: امروز مقامات سیاسی و نظامی ما این موضوع را مطرح کردند نمایندگان مجلس این هشدارها را داده‌اند دستگاه دیپلماسی باید در این حوزه بسیار فعال باشد و مقامات پاکستان نیز در قبال این قضایا پاسخگو باشند به هرحال ایران این انتظار را از همسایه خود دولت پاکستان دارد که در مناطق همجوار با ایران که این گروهک‌ها وجود دارند، حاکمیت خود را بیشتر کند و اجازه ندهد چنین گروه‌هایی با استفاده از خاک پاکستان از موقعیت‌هایی بهره‌مند شوند که هر از گاهی به مرز ما نزدیک شوند به پاسدارها و مرزبانان ما تعرض کنند.

وی تأکید کرد: ما درگذشته ربایش مرزبانان را داشتیم، اخیرا این حرکت صورت گرفت، و اگر این‌ها داخل ایران بودند،جمع کردن و پاکسازی آن‌ها کار راحتی است.

وی ادامه داد: ایران به هرحال تاکنون برای حاکمیت کشورهای همسایه و همجوار دولت پاکستان احترام قائل بوده است، اما طبیعی است که پاکستان نیز باید به این مساله توجه کند و قطعا در صورت تکرار ایران این حق را برای خود قائل است که اگر دولت پاکستان قادر نیست امنیت را برقرار کند و حاکمیت خود را تعمیم دهد این جریانات اگر با اطلاعات دستگاه‌های اطلاعاتی پاکستان اقدام می‌کنند؛ باید به شکل دیگری به آن‌ها پاسخ داد درغیر این صورت و در صورت ناتوانی دولت پاکستان، ایران این توان را دارد که با تدبیر و رویکرد دیگر منابع ناامنی و تهدیدها را از بین ببرد.

جوانی در پاسخ به این سؤال که آیا 130 تکفیری دستگیر شده توسط امنیت ایران با داعش ارتباط دارند؟، اظهار کرد: وزیر اطلاعات در نشست مجلس شورای اسلامی از دستگیری تعدادی عناصر تکفیری طی این ماه‌های اخیر خبر دادند، اما شواهد امر و مطالب منتشر شده نشان نمی‌دهد که این افراد به شکل سازمان یافته با گروه‌های تکفیری ارتباط داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که افرادی ممکن است تحت تاثیر شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای سایبر، شروع به بازنشر افکار تکفیری کنند؛ این کارها می‌تواند زمینه‌ای را برای ایجاد مشکلاتی در آینده فراهم کند، و ما احتمال می‌دهیم بیشتر افرادی که دستگیر شدند، مبلغ و مروج یک فکرو اندیشه انحرافی و ساخته و پرداخته استعمار هستند.

وی گفت: اساس این جریان تکفیری گرچه پیشینه‌ای در تاریخ اسلام دارد، اما تشکیل یک جریان سازمان یافته از زمان محمد بن عبدالوهاب در منطقه نجد و حجاز است، که با قدرت سیاسی در منطقه با پشتوانه انگلیسی‌ها گره می‌خورد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه تأکید کرد: امروزه دستگاه رسانه‌ای غرب در اختیار این جریان‌هاست برای ترویج این افکار و اندیشه در جهان اسلام و طبیعی است که در مناطق سکونت اهل سنت نیزچنین تحرکاتی وجود داشته باشد، و اقدامات دستکاه اطلاعاتی و امنیتی ما برای جلوگیری از ترویج و نشر افکار و اندیشه های الحادی و انحرافی، پیشگیرانه است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 22 مهر 1393
به معركه قلمون وارد خواهيم شد و شكست ما امكان پذير نخواهد بود
سید حسن نصرالله در جلسه ویژه نظامیان مقاومت:
سید حسن نصرالله گفت: تصمیم ما مبارزه با تکفیری‌ها و تروریست‌ها است، حال هر اندازه که می‌خواهد این مبارزه و فشارهای ناشی از آن بزرگ باشد.
سید حسن نصرالله: به معرکه قلمون وارد خواهیم شد و شکست ما امکان پذیر نخواهد بودبه گزارش مشرق، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در جلسه ویژه با حضور افسران و نظامیان مقاومت در بقاع گفت: هر اندازه که رویارویی و فشارها گسترده و زیاد باشد، تصمیم ما مقابله با تکفیری‌ها و تروریست‌هاست. 
 
روزنامه الاخبار لبنان نوشت که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در نشستی ویژه با افسران و کادر نظامی مقاومت لبنان تاکید کرد: تصمیم ما مبارزه با تکفیری‌ها و تروریست‌ها است، حال هر اندازه که می‌خواهد این مبارزه و فشارهای ناشی از آن بزرگ باشد. 
 
این نشست که اخیرا در منطقه بقاع برگزار شده است، در شرایطی صورت گرفته که احتمال حمله‌های تروریست‌ها به منطقه از بلندی های تعدادی از روستاهای بقاع افزایش یافته است، آنها به دنبال باز کردن گذرگاهی برای خود هستند تا از محاصره در عرسال و قلمون خارج شوند. 
 
بنا بر این گزارش، انتقال سید حسن نصرالله با وجود شرایط امنیتی و خطرات موجود پیام های عدیده ای را مخابره می کند، اول اینکه مهر تاکیدی بر عزم جدی وی برای مبارزه با تکفیری‌ها در مرزها و بالا بردن سطح آمادگی حزب الله و مهار پیامدهای حملات اخیر تروریست ها و تکفیری‌ها ست که تعدادی از عناصر حزب الله در آن شهید شدند. سید حسن نصر الله با این اقدام روحیه نیروهای مقاومت را در برابر تکفیری‌ها بالا برد. 
 
سید حسن نصرالله در این نشست تاکید کرد: معرکه قلمون اراده‌ای برای مبارزه است، ما در این معرکه وارد خواهیم شد و بعد از اینکه بر خدا توکل کردیم، شکست ما امکان پذیر نیست. 
 
نصرالله تاکید کرد: جایی برای تسلیم شدن در برابر دشمن تکفیری وجود ندارد، جانفشانی شهدای ما و دردهای زخمی های ما، پیروزی بزرگی را برای ما رقم خواهد زد، چرا که این فشارها هستند که فرصت ها و پیروزی‌ها را خلق می‌کنند. همین عامل منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شد و اشغالگران اسرائیل را از لبنان عقب راند. 
 
دبیرکل حزب الله لبنان در مورد عملیات شبعا که نیروهای مقاومت هفته گذشته مسئولیت انجام آن را بر عهده گرفتند، تاکید کرد: این عملیات پیامی برای طرف‌های مربوطه بود. این پیام تاکید کرد که مقاومت با وجود تمامی تغییر و تحولات منطقه‌ای و تشکیل ائتلاف رسانه‌ای علیه داعش، همچنان قوی و در عرصه حاضر است و تضعیف نشده است. 
 
سید حسن نصرالله تاکید کرد که تجاوزی که دشمن اسرائیلی در آغاز سپتامبر گذشته در منطقه "عدلون" در جنوب لبنان انجام داد و یک دستگاه شنود را که مقاومت اسلامی آن را کشف کرده بود در هنگام تلاش برای تجزیه بخش های این دستگاه منفجر کرد، به شهادت "حسن علی حیدر" منجر شد و نشان داد که اسرائیل به دنبال امتحان کردن توان مقاومت است. پاسخ این حمله نیز با بمب در شبعا داده شد که بنا به منابع نظامی اسرائیل دو نفر در این حمله زخمی شدند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 22 مهر 1393
ارباب صداي قدمت مي آيد

http://s1.picofile.com/file/7548334515/Moharam91_1_min_RasoulGraphic_blogfa_com_.jpg

یا ابا عبدالله شافی ما باش چون تو بزرگوار با آن ارج و قربی که نزد خدایت داری هر چه را که از حقت بخواهی قبول میکند


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 22 مهر 1393
درياچه هايي متفاوت از آنچه ديده اند+ تصاوير
 
به گزارش گروه چند رسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، دریاچه‌هایی در کشورهای مختلف جهان که خصوصیات منحصر به‌فردی دارند.


 مواد معدنی آتشفشانی حل شده در دریاچه‌‌ی پارک ملی در شمال نیوزلند


بزرگترین چشمه‌ی آب گرم در ایالات متحده که رنگ این دریاچه ناشی از رنگدانه‌ی باکتری‌های موجود در این دریاچه‌ است


 حل شدن مواد معدنی یخچال‌های طبیعی اطراف این دریاچه در جنوب  نیوزلند موجب پدید‌آمدن این رنگ شده‌است


جلبک‌های موجود در این دریاچه که در سنگال قرار دارد آن را به دریاچه‌ی رنگ معروف ساخته‌است


دریاچه‌های نمک واقه در جنوب کوه اطلس در صحرای آفریقا


رنگ آبی متفاوت از دریاچه‌های دیگر در تبت

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 20 مهر 1393
اگر ائتلاف ضد داعش به دنبال تغيير نظام سوريه برود ر‍ژيم صهيونيستي امنيت نخواهد داشت
امیرعبدالهیان مطرح کرد
معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه گفت: اجازه نخواهیم داد یکی از متحدین اصلی ما در جبهه مقاومت توسط تروریست‌ها ساقط شود و اگر ائتلاف ضد داعش بخواهد از طرف داعش به طرف تغییر حکومت در سوریه شیفت کند و به دنبال سیاست تغییر نظام در این کشور باشد به طور حتم دیگر حتی رژیم صهیونیستی نیز امنیت نخواهد داشت.
به گزراش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه در نشست بررسی تحولات عراق و ائتلاف علیه داعش در پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه با اشاره به تحولاتی که در منطقه غرب آسیا در حال وقوع است، گفت: این تحولات از چند ویژگی برخوردار است که یکی از ویژگی‌های آن شتابزدگی غیر قابل پیش‌بینی بودن و همچنین سریع و خارج از کنترل بودن آن برای همه بازیگران است و ویژگی دوم این تحولات بازیگران غیر دولتی هستند که دولت‌ها را با چالش‌های جدی مواجه کرده‌اند.

اجازه نخواهیم داد امنیت ملی ما تهدید شود
وی با اشاره به اهمیت موضوع امنیت ملی برای جمهوری اسلامی ایران گفت: ما به هیچ اجازه نخواهیم داد امنیت ملی ما و منطقه به وسیله گروه‌های تروریستی که از طرف دیگر کشورها هستند تهدید شود.

توصیه به آمریکا
معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه یادآور شد: هرچند در ابتدای تصرف موصل به آمریکایی‌ها توصیه کردیم به کمک عراق بشتابند اما آنها با بیان اینکه ما عجله‌ای برای این کار نداریم گفتند که صبر می‌کنیم تا فرایند سیاسی در عراق تکمیل شود.

وی تأکید کرد: ما از ابتدای شروع بحران در عراق وارده شده‌ایم و هر اقدامی را که در این خصوص لازم بود انجام دادیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه برخی از کشورهایی که اکنون در ائتلاف غیرقانونی علیه داعش حضور دارند پیش از این در جنگ علیه کشورهای اسلامی لیبی و سوریه نیز شرکت داشته‌اند، گفت: تعجب می‌کنیم که این کشورها با وجود اینکه در موضوع حمله به لیبی و سوریه نیز حضور داشتند اما در جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی بر ضد مردم غزه شرکت نکرده‌اند.

2 نگاه در مورد داعش

وی در تشریح نگاه‌ها به ائتلاف ضد داعش گفت: یک نگاه خوشبینانه معتقد است این ائتلاف برای از بین بردن تروریست‌ها در ظرف دو سه سال ایجاد شده اما نگاه بدبینانه‌ای نیز وجود دارد که معتقد است ایالات متحده برای تکمیل حلقه مفقوده خود در منطقه وارد این فرایند شده که در خصوص موضوع دوم کدهای زیادی نیز وجود دارد.

امارات و عربستان به مشکلات داخلی خود برسند
معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه با اشاره به اجلاس پاریس برای تشکیل ائتلاف ضد داعش گفت: هرچند در این اجلاس هیچ صحبتی از سوریه نشده بود اما اکنون شاهد حملات گسترده به این کشور هستیم. ما نسبت به ائتلاف بودن این گروه شک داریم و معتقدیم کشورهایی مانند امارات و عربستان مشکلاتی در داخل خود دارند که باید پیش از داعش به آنها رسیدگی کنند.

عربستان مبارزه با داعش را از خانه خود شروع کند
امیرعبداللهیان با اشاره به ملاقات اخیر خود با وزیر امور خارجه عربستان گفت: گفتگوهای من با سعودالفیصل تأییدی بر نگرانی عربستان نسبت به رشد داعش در منطقه بود و آنها لازم دارند در ابتدا مبارزه با این گروه را از خانه خود شروع کنند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا اکنون در منطقه نیاز به همکاری دیگر کشورها دارد، گفت: آنها نیاز دارند حتی اگر شده با کشورهای کوچکی مانند بحرین و قطر نیز برای حضور در منطقه همکاری کنند.

استفاده آمریکا از پول و حیثیت اعراب 
معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه با اشاره به جنگ‌های گذشته آمریکا در منطقه گفت: پیش از این ایالات متحده به وسیله پول کشورهای عربی و استفاده از حیثیت خود وارد جنگ می‌شد اما اکنون پول و حیثیت اعراب را استفاده می‌کند چون دیگر قادر به مدیریت اوضاع در منطقه نیست.

در تلاشیم اقدامات آمریکا را مدیریت و کنترل کنیم
امیر عبدللهیان با اشاره به اینکه پیش از حمله نیروهای ائتلاف ضد داعش به شهرهای سوریه این نیروها محل‌های مورد نظر را ترک کرده بودند گفت: هرچند آمریکایی‌ها می‌دانند در رقه و حمص نیروی ضد داعشی وجود ندارد اما با بمباران پالایشگاه‌های نفت سوریه در صدد رسیدن به اهداف دیگر خود هستند. ما در تلاشیم تا اقدامات آمریکا را تا جای ممکن مدیریت و کنترل کرده و در عین حال به منطقه سامان دهیم.


وی با تأکید بر اینکه پدیده گروه تروریستی داعش دارای عقبه‌ای در منطقه است، گفت: این پدیده به طراحی سرویس‌های امنیتی آمریکا و دیگر کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای ایجاد تغییر بنیادین در عراق و همچنین سوریه باز می‌گردد. اتفاقات سوریه مهندسی معکوس بیداری اسلامی در این کشور بود و دولت‌های غربی سعی داشتند با انقلاب‌های ساختگی مقاومت را تضعیف کرده و حتی آن را در آینده به موضوع هسته‌ای ایران تسری دهند.

یادداشت رسمی داعش به سفارتخانه‌ها
معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه داعش خود را یک گروه انقلابی نه تروریستی می‌داند، گفت: این گروه تروریستی بعد از سقوط موصل با ارسال یادداشت رسمی به همه سفارتخانه‌ها تأکید کرد آنها گروه انقلابی هستند که برای احقاق حقوق اهل سنت دست به کار شده‌اند و در صورتی که دیگر کشورها به آنها تعرض نکنند با اتباع این کشورها کاری نخواهند داشت.

وی با اشاره به نقش ترکیه در موضوع سوریه یادآور شد: هرچند ما با دوستان ترکیه‌ای خود در موضوع سوریه نقطه تعارضی داریم اما به آنها و آمریکایی‌ها یادآور شده‌ایم که رفتم یا ماندن بشار اسد موضوعی است که باید توسط مردم سوریه در مورد آن تصمیم‌گیری شود. 

امیرعبدالهیان تاکید کرد: ما به عنوان ایران به دنبال این نیستیم که بشار اسد رئیس جمهور مادام العمر سوریه باشد اما اجازه نخواهیم داد که یکی از متحدین اصلی ما در جبهه مقاومت توسط تروریست‌ها ساقط شود. اگر ائتلاف ضد داعش بخواهد از طرف داعش به طرف تغییر حکومت در سوریه شیفت کند و به دنبال سیاست تغییر نظام در این کشور باشد به طور حتم دیگر حتی رژیم صهیونیستی نیز امنیت نخواهد داشت و ما در دفاع از متحدین خود هر اقدامی را که نیاز باشد و لازم بدانیم انجام خواهیم داد. 

وی افزود: جریاناتی در منطقه حضور دارند که با وجود آنها حتی نیاز به ورود ایران دراین خصوص نخواهد بود. ترکیه همچنان به دنبال نگاه نوعثمانی در منطقه است و ما به آنها و دیگر کشورها هشدار داده‌ایم که در صورتی که بخواهند وارد سوریه شوند با مشکلات جدی رو به رو خواهند شد.


با حوثی‌ها نیز در ارتباط هستیم 
معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه ایران نخواهد گذاشت برخی با سیاست فریب اهداف رژیم صهیونیستی را در منطقه دنبال کند، گفت: تحولات منطقه به امنیت ملی ما ارتباط دارد و ما در امنیت ملی خود با هیچ کس تعارف نداریم. هرچند زمانی که آمریکایی‌ها تصمیم به عملیات بر ضد داعش در عراق و سوریه داشتند به ما اعلام کردند که هیچ برنامه‌ای برای زدن پایگاه‌های دولت سوریه ندارند آنها همچنین این موضوع را به آقای بشار اسد نیز گفته بودند البته ما نسبت به این موضوع هیچگاه به آمریکایی‌ها اعتماد نداشتیم. از سوی دیگر ایران از گروه‌های مدنی و مشروعی که در جبهه مقاومت هستند آشکارا حمایت می کند. چنانکه ما با حوثی‌ها نیز در ارتباط هستیم . البته در هر ارتباطی نگاه ما تأمین حداکثری امنیت خود و همچنین امنیت منطقه است و هر موردی که این موضوعات را تأمین کند مورد حمایت ما خواهد بود.

کمک به عراق 5 ساعت بعد از شروع بحران
وی در تشریح رصد ایران نسبت به تحولات داعش گفت: هرچند داعش به عنوان یک جریان در مانیتورینگ ما بود اما اتفاقی که در مورد این گروه افتاد حتی برای طراحان آنها نیز غیر قابل پیش‌بینی بود. این گروهک تروریستی قرار بود به کمک دیگر گروه‌ها مانند فرقه نقشبندی بخشی از یک برنامه چندگانه باشد که در قدم اول با کشتار وارد شده و کنترل عراق را به دست بگیرد و بعد از آن کار را به بعثی‌ها محول کند که در همان روزهای اول در میان آنها اختلاف شد و این برنامه‌ریزی به هم خورد. جریان خیانتی که در موصل توسط ارتش عراق شکل گرفت نیز برای هیچ کس قابل پیش‌بینی نبود. این ما بودیم که توانستیم کمر داعش را در عراق بشکنیم و هرچند حضرت آقا فرمودند این عراقی‌ها بودند اما من می‌گویم این ایران و عراق بود که این کار را کرد و ما از پنج ساعت بعد از شروع بحران به وسیله کمک‌های مستشاری و اقدامات بین‌المللی به کمک عراق شتافتیم.


نقش تهران و ریاض در امنیت منطقه

امیرعبداللهیان در خصوص روابط ایران و عربستان با تصریح بر اینکه در میان دو کشور اختلافاتی وجود دارد گفت: اکنون برخی گفتگوها در حال شکل‌گیری است که تأثیرات منطقه‌ای نیز داشته است. مهمترین چیز برای تهران و ریاض بازگرداندن امنیت منطقه است. دو کشور می‌توانند نقش مؤثر در این رابطه داشته باشند.

وی با اشاره به سفر چندی پیش خود به عربستان سعودی و دیدار با وزیر امور خارجه این کشور ابراز امیدواری کرد با حرف‌های جدیدی که از آقای سعود الفیصل شنیدم شاهد رویکرد جدیدی در عربستان باشیم و تلطیف فضای تهران ریاض اتفاق افتاد.دیدگاه‌های عربستان و تهران در خصوص موضوع عراق در حال تقویت است.

هشدار به قطر و اردن
معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه با تأکید بر عدم اطمینان نسبت به ایالات متحده در ایران گفت: با وجود اصرار از طرف آمریکا برای ورود ایران به دیگر موضوعات به غیر از موضوع هسته‌ای ما تأکید کردیم تا آمریکایی‌ها در موضوع هسته‌ای اعتماد ما را به دست نیاورند در خصوص دیگر مسائل گفتگو نخواهیم کرد. ما هنوز نتوانسته‌ایم با 5 + 1 با آمریکا به یک جمع‌بندی برسیم که بعد از آن تیم مذاکره کننده ما حاضر به مذاکره در خصوص بقیه موارد باشد.آمریکایی‌ها اکنون به صورت آشکار و پنهان از ایران برای شرکت در ائتلاف ضد داعش دعوت می‌کنند. ما معتقدیم این روش در حال دور زدن ساختارهای بین المللی است و به کشورهایی مانند قطر و اردن یادآور شده‌ایم که اگر این اقدام نتیجه دهد فردا آمریکا همین کار با شما نیز خواهد کرد. ایران معتقد به حل مسئله منطقه توسط اهل منطقه و در منطقه است و هیچگاه با آمریکا حتی در پشت پرده درباره این مسئله تبانی نخواهیم کرد. هرگونه خطای آمریکا در سوریه برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع یا ورود یک نیروی خارجی پیامدهای سخت و دشواری را در پی خواهد داشت.

تلاش برای تقویت ارتش لبنان
وی در پایان با اشاره به کمک ایران به ارتش لبنان گفت: ایران همچنان بر کمک خود به حزب الله ادامه خواهد داد اما در صدد آن هستیم تا با کمک به ارتش لبنان آنها را در مقابله با تروریست‌ها تقویت کنیم.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 20 مهر 1393
ابرقدرت غرب آسيا چگونه مي جنگد؟
گزارش باشگاه خبرنگاران از 8 توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران
فرمانده کل ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اخیراً در اظهار نظری لفاظانه مدعی شده است که آماده انجام عملیات نظامی ضد ایران هستیم؛ سؤال اینجاست که آیا ارتشی که در مقابل گروه‌های کوچک مقاومت در منطقه شکست خورده، تاب جنگ با نظام قدرتمند جمهوری اسلامی ایران را دارد؟
به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛  "بنی‌گانتز" فرمانده کل ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در اظهار نظری لفاظانه مدعی شده است که آماده انجام عملیات نظامی ضد ایران هستیم. 

جدا از ادعای مضحک این مقام ارشد صهیونیست باید ببینیم که توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران اجازه چنین اقداماتی را می‌دهد. 


رزم ناهمتراز چیست؟ 

رزم ناهمتراز به توانایی نیروها در شرایط نامساوی و جنگ با توجه به امکانات و شرایط نامساوی در شرایط مساوی اتلاق می‌شود که توانایی‌های نبرد نوین را نشان می‌دهد. 

امروز کشورها با استفاده از شیوه‌های نبرد ناهمتراز می‌توانند قدرت دفاعی خود را هر چه بیشتر نشان دهند.

در منطقه غرب آسیا ایران به عنوان ابر قدرت این منطقه ایده بسیار خوبی در مورد نبرد ناهمتراز دارد. 


روزنامه   The Cristian Science Monitor در مقاله‌ای به قلم اسکات پترسون در مقاله‌ای با عنوان چگونه ایران می‌تواند در مقابل رویارویی نظامی با آمریکا موفق باشد می‌نویسد : بودجه دفاعی آمریکا تقریباً 90 برابر بزرگ‌تر از ایران است  اما ایران یک استراتژی خوب و دقیق  از جنگ نامتقارن دارد. ایران، وارث نوآوری نیروی دریایی است که دارای یک استراتژی نیروی دریایی نامتقارن قابل بازگشت است و این یک مزیت عمده محسوب می‌شود.  آمریکا سعی کرده از سال 2002 شبیه‌ساز چنین درگیری‌هایی را به کمک کشتی‌هایش انجام بدهد. 
 
وی افزود: ایران با هدف بهره‌برداری از آسیب پذیری‌های دشمن از طریق استفاده از  تاکتیک‌های قایق‌های کوچک به خوبی مسلح، سرعت در حمله و غافلگیری نظامی از قدرت مناسبی برخوردار بوده و این ویژگی‌ها توسط کارشناسان نظامی سپاه پاسداران منتشر شده است. 

تسلط بر تنگه هرمز  و استفاده از قایق‌های تندرو و موشک‌های ضد کشتی در خلیج فارس

پترسون تصریح کرد: ایران می‌تواند با ابزار نامتقارن، تسلط خود را در تنگه هرمز رقم بزند. به عنوان مثال در رزمایشی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک شناور فوق‌العاده سریع را که توسط رادار قابل تشخیص نبود به آب انداخت  و  ایران 300 قایق در یک رزمایش  به میدان فرستاد و در این رزمایش کماندوهای خود را در یک کشتی هدف پیاده کرد. 

این روزنامه درباره توان رزم ناهمتراز زمینی ایران نیز عنوان کرد: نیروهای زمینی، ترکیبی از بسیج و سپاه پاسداران هستند که همه به سوی آنچه که آن‌ را استراتژی موزاییکی می‌نامند، حرکت می‌کنند.


وارد کردن ضربات روحی و روانی و فرسایشی


دیگر توانایی ایران در زمینه نبرد ناهمتراز توانایی وارد کردن ضربات روحی و روانی و فرسایشی است.  

سایت Smallwarjournals  در این زمینه تصریح کرد: جنگ نامتقارن تأثیر عمده‌ای بر تلفات، اقتصاد، و روح و روان دشمن دارد. هر میزان شانس ایران جهت پیروزی در نبرد باشد، آن به یک طراحی نامتقارن سازمان‌دهی شده بستگی خواهد داشت. 


نیروهای نخبه سپاه قدس 

توانایی دیگر عملیاتی ایران وجود نیروهای شجاع و توانمند قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. 

سایت CFR به قلم کوردسمن می‌نویسد: نیروی قدس شامل اعضای نیرو های ویژه سپاه پاسداران است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای ایران دارای قابلیت‌های قابل توجهی برای جنگ نامنظم  و انجام عملیات نامتقارن و جنگ فرسایشی هستند.

روزنامه  Al shareq awsat نوشت: نیروهای قدس با توصیه عمومی ژنرال قاسم سلیمانی مشاورات نظامی لازم را به دولت اسد برای تشکیل ارتش دفاع ملی انجام داده‌اند و بشار اسد به توصیه‌های عمومی فرمانده  سپاه قدس عمل کرد.

اندیشکده CSIS معتقد است:  یک بحث مقابله وجود دارد که آن را در واقع سپاه قدس که جزء نیروهای نخبه ایران است، انجام می‌دهد و  توانایی‌های بالقوه بسیار زیادی دارد.


البته یک نکته قابل ذکر است که اولاً حزب‌الله لبنان قصد حمله به ناحیه یا کشوری را ندارد و ضمناً امروزه با داشتن موشک‌های استراتژیک، توانایی و اعتماد به نفس دوچندانی را برای دفاع از مظلومان در منطقه دارد و علاوه بر این قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران هم در خدمت مظلومان منطقه و در راستای صلح و امنیت و برای مبارزه با جنگ‌افروزی صهیونیست‌هاست. 

 







استفاده از سامانه‌های "پُرتابل" تک نفره 


دیگر توانایی عملیاتی ایران در جنگ ناهمتراز استفاده از قایق‌های تندرو در دریا و استفاده از سامانه‌های "پُرتابل" تک نفره است که به خوبی به روز رسانی آن را انجام می‌دهد. 

سایت  Smallwarjournals  می‌نویسد: ایران سلاح‌های پرتابل  و موشک‌های ضد کشتی خود را به روز رسانی می‌کند.  این می‌تواند هواپیما‌های قریب پرواز و کشتی‌های جنگی ساحلی را تهدید کند. نیروی دریایی سپاه پاسداران با تغییر استراتژی به کمک پاترول کرفت‌های خود با گشتزنی، امنیت آب‌های سرزمینی ایران را تأمین می‌کند و برای مقابله و رویارویی با کشتی‌های جنگی آمریکایی آماده می‌شود.  

روزنامه Jerusalem post چاپ رژیم صهیونیستی نیز خاطر نشان کرد:  در صورت حمله نظامی آمریکا به ایران، رهبر عالی ایران هشدار داده است که تمام پایگاه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه را هدف قرار می‌دهد. 


پهپادهای عملیاتی و عمود پرواز

توانایی فوق‌‌العاده دیگر ایران در عرصه نبرد هوایی وجود پهپادهای عملیاتی و عمود پرواز است. 

سایت خبری Trend نوشت : ایران پهپاد Koker-1 عمود پرواز خود را آزمایش کرده است. این هواپیما می‌تواند  در شرایط مختلف تا 3 ساعت در ارتفاع 12 هزار پایی پرواز کند.




این سایت همچنین می‌‌نویسد پهپاد لیکو (Liko Drone) دیگر پهپاد رادارگریز عملیاتی ایران است که قابلیت حمل بمب و موشک و عملیات سخت را دارد. 


توان ویژه عملیاتی ایران در نبرد ناهمتراز، توانایی مخفی‌سازی و متحرک‌سازی و استراتژی‌های مرتبط با استتار موشک‌ها و لانچر‌هاست.












در مجموع می‌توان بخشی از توانایی‌های ناهمطراز نیروهای مسلح ایران را در نبرد ناهمتراز این‌گونه بیان کرد:

1-توانایی دفاعی در حمله به منافع  متجاوزین از طرق نظامی خاص

2-توانایی به روز رسانی سلاح‌های پُرتابل تک نفره و استفاده عملیاتی ویژه از آن

3- توانایی تسلط بر تنگه هرمز

4-توانایی استفاده از قایق‌های تندرو و موشک‌های ضد کشتی در خلیج فارس

5-توانایی استفاده از هلی‌برن پیشرفته و استفاده از کماندوهای واکنش سریع در شرایط سخت

6-توانایی عملیاتی نیروهای ویژه و نخبه (Elite) سپاه قدس جهت مأموریت‌های برون مرزی و بین‌المللی

7-توانایی حمله به پایگاه‌های نظامی دشمنان در منطقه

8-توانایی ساخت و عملیاتی کردن انواع پهپادهای عمود پرواز 

با این پتانسیل عظیم آیا نباید فرمانده مضحک رژیم صهیونیستی عبرت بگیرد؟ ارتش رژیم صهیونیستی از جولای 2006 تاکنون در همه جنگ‌های منطقه‌ای با گروه‌های مقاومت شکست خورده، حال چگونه می‌تواند در مقابل ابر قدرت نظامی منطقه مقاومت کند؟

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 20 مهر 1393
سردار سپاه قدس در کنار سردار سپاه بدر

 

پس از حماسه آزادسازی «آمرلی»،چندین عکس یادگاری از مجاهدان عراقی در کنار سردار «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس (سپاه قدس) منتشر شده است که نشان از حضور این فرمانده خستگی ناپذیر در کنار آنان دارد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران این روزها، خصوصا پس از حماسه آزادسازی «آمرلی»،چندین عکس یادگاری از مجاهدان عراقی در کنار سردار «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس (سپاه قدس) منتشر شده است که نشان از حضور این فرمانده خستگی ناپذیر در کنار آنان دارد. نمایی که پیش رو دارید، جدیدترین تصویر از آن دست است. در تصویر، «هادی العامری» فرمانده سازمان بدر(سپاه بدر) نیز دیده می شود. سپاه بدر در نخستین سال های دهه 1360، توسط شهید «محمد باقر حکیم» تاسیس شد که نخستین فرمانده نظامی آن، سردار شهید «اسماعیل دقایقی» بود.

 این نما، در نخستین روزهای پس از آزادسازی شهر «آمرلی» به ثبت رسیده است:

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 20 مهر 1393
قايق هاي تندروي سپاه، کابوس آمريکا
در مستند "رو در رو با شیطان" مطرح شد
در مستند "رودر روی شیطان" که از شبکه یک سیما پخش شد، به بررسی مقابله به مثل ایران و آمریکا و پاسخ دلاورانه رزمندگان سپاه پاسداران به نیروهای آمریکایی پرداخته شد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، آمریکا با استراتژی استکباری و سلطه‌گری خود به دنبال تسلط بر خلیج فارس و منابع نفتی است اما توان بازدارندگی سپاه پاسداران اجازه هر گونه تجاوز از نیروی دریایی آمریکا را سلب کرده است. 

در مستند "رودر روی شیطان" که همزمان با سالروز شهادت شهید "نادر مهدوی" از شبکه یک سیما پخش شد، به ناگفته‌های 6 مرتبه درگیری نیروهای دریایی کشورمان با آمریکایی‌ها در خلیج فارس و بررسی مقابله به مثل ایران و آمریکا و پاسخ دلاورانه رزمندگان سپاه پاسداران به نیروهای آمریکایی پرداخته شد. 

در این برنامه "دریادار تنگسیری" جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه، "دریادار فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه و همرزم و برادر شهید مهدوی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. 

** مین‌‌های جنگی کابوس نیروی دریایی ارتش آمریکا 

دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: آمریکایی‌ها برای ادامه سلطه در دنیا به دنبال حضور در خلیج فارس بودند و ما به دنبال جلوگیری از این حضور هستیم.

وی افزود: قرار بر این شد که ناوهای آمریکایی از کشتی‌های نفتی حفاظت کنند و کشتی 402 هزار تنی با ظرفیت سه میلیون بشکه نفت با یک پوشش خبری وسیع توسط سی‌ان‌ان پیش‌بینی شد. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به توصیه امام (ره) برهدف قرار دادن ناوها تصریح کرد: اگر این ناوها عبور می‌کرد یعنی شاخ ایران شکسته شده و مسئولین سیاسی پیش امام رفتند و ایشان فرمودند ناوها را بزنید. 

فدوی با اشاره به اسکورت چهار ناو جنگی از دو کشتی نفتی اضافه کرد: که چهل روز عملیات روانی در رسانه‌ها انجام شد و همه کشتی "بریجتون" را می‌شناختند اما با این حال این کشتی مورد اصابت قرارگرفت. 

رهبری در حاشیه رزمایش شهادت فرمودند: اگر ناوهای آمریکایی قصد تشنج آفرینی داشته باشند و بخواهند قدرت خود را تحکیم کنند یقینا برخورد ایجاد می‌شود. 

در آن زمان جنگنده‌های عراقی با استفاده از حریم هوایی عربستان و امارات و دور زدن خلیج فارس به کمک هواپیماهای سوپراستاندار، میراژF1 و F2 به دنبال ضربه زدن به نفت کش‌های ایرانی بودند. 

دریادار فدوی در ادامه این مستند گفت: صادرات نفت ما نزدیک بود قطع شود و بعضی از روزها نفت به زیر 100 هزار بشکه و قیمت 6 دلار رسید حال آنکه قیمت نفت جهانی 18 دلار بود و قیمت نفت ایران یک سوم قیمت جهانی نفت بود. 

وی اضافه کرد: آمریکا از طرف کشورهای خلیج فارس نمی‌خواست وارد جنگ شود و به دنبال این بود که از اقدامات ایران در خلیج فارس جلوگیری کند (توانمندی جلوگیری از این اقدامات را از ما بگیرد.) 

** اسکورت نفت کویت به عهده اتحاد جماهیر شوروی گذاشته شد/ انهدام ناو یک میلیارد دلاری ساموئل بی. رابرتز

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به تقبل حفاظت از ناوگان نفتی کویت با اسکورت شوروی گفت: کشتی آنتوان چخوف در عملیات مقابله به مثل هدف قرار گرفت حال آنکه شوروی از قبل اولتیماتوم جنگ را داده بود. 

پس از این اتفاق شوروی پای خود را کنار کشید و آمریکا دوباره به صحنه آمد و در یک رویارویی دیگر ناو آمریکایی منهدم شد. 

دریادار فدوی در ادامه این مستند اضافه کرد: ناو یک میلیارد دلاری ساموئل بی. رابرتز آمریکا با سرعت 29 گره دریایی منهدم شد. 

این عملیات با سه فروند شناور و 10 تا 12 پرسنل انجام شد و ناو فوق‌الذکر منهدم شد و در طول تاریخ ایالات متحده چنین تحقیقی بی‌سابقه بود. 

فدوی در ادامه مستند اظهار داشت: انگلیس هم در تنش‌ها و درگیری‌ها دخیل بود و دستور داده شد کشتی نفتکش انگلیسی را هدف قرار دهیم که با هدف قرار دادن این کشتی خانم تاچر گفت: این برای انگلیسی‌ها سخت و غیر قابل قبول است که به کشتی‌ها در خلیج فارس تجاوز شود. 

وی اضافه کرد: آمریکا با هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایرباس استیصال خود را نشان داد که با این همه تجهیزات هواپیمای مسافربری را مورد هجوم قرار می‌دهد. 

** هدف قرار دادن کشتی سانگاری با موشک HY2 / قایق‌های تندرو کابوس ناوهای آمریکایی 

دریادار فدوی گفت: در روز 23 مهر ماه 66 کشتی سانگاری که مسئول اسکورت و حفاظت از نفت کش‌ها بود با موشک HY2 مورد اصابت قرار گرفت و ریگان گفت: این کشتی وظیفه داشت 11 کشتی دیگر را محافظت کند که 20 ساعت بعد یکی از آن 11 کشتی که تغییر پرچم داده بودند مورد اصابت قرار گرفت. 

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار شهید مهدوی در عملیات‌ها اضافه کرد: شهید مهدوی در عملیات شناسایی شرکت کرد و همه آنها به سمت جزیره فارسی رفتند و یک هلیکوپتر آمریکایی به شناور شهید مهدوی شلیک کرد. 

مقاومت‌ها و رویارویی‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران با نیروی دریایی ارتش آمریکا نشان داد که سپاه پاسداران به کمک قایق‌های تندرو و نبرد همتراز توانست بر دشمن آمریکایی غلبه کند. 

فدوی در ادامه اظهار داشت: تا پایان جنگ این درگیری وجود داشت و 139 عملیات مقابله به مثل با آمریکا انجام شد و این نشان داد که آمریکا در مقابل قایق‌های تندرو نمی‌تواند از خود دفاع کند و آنها به این نتیجه رسیدند که تمام تجهیزاتشان در برابر قایق تندور بی‌اثر است.

**پرروگری آمریکا در اسکورت کشتی‌های نفتی/ سکوی کرسنت را آتش زدیم 

دریادار تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: زمانی آمریکا با پرروگری اظهار می داشت هر کشتی که در لوای پرچم ما قرار بگیرد اسکورت می‌کنیم و کویت در آن مقطع اعلام آمادگی کرد. 

وی افزود: حرکت آنها از منطقه 1 به منطقه 2 دریایی رسید و با مقاومت نیروی دریایی سپاه، آمریکا به مشکل برخورد،‌ با برنامه ریزی کشورهای غربی و به خصوص آمریکا،‌ عربستان،‌ عراق و کویت حمله به شناورهای ایرانی و هدف از آن تحت تاثیر قرار دادن نفت ایران بود. 

دریادار تنگسیری در ادامه مستند رو در روی شیطان اضافه کرد: در جنوب جزیره لارک با نفت‌کش‌های کوچک نفت را با قیمت ناچیزی صادر می‌کردیم، مقابله با ناوهای آمریکا به مراحل حساس خود رسید و آمریکایی‌ها با آن تجهیزات در مقابل قایق‌های تندرو سپاه به زانو درآمدند. 

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه این مستند با اشاره به مقابل مثل ایران در جنگ تصریح کرد: 29 فروردین زمانی که 3 ناو ایرانی مورد اصابت قرار گرفت سکوی کرسنت را آتش زدیم و 2 هلیکوپتر و یک یدک‌کش را مورد اصابت قرار دادیم. 

وی با اشاره به شلیک 18 فروند موشک در رزمایش شهادت اظهار داشت: دو سیلی محکم به آمریکا زدیم و آن انهدام کشتی سانگاری بود. 

وی ادامه داد: در بخش دریایی زحمات شهید مهدوی بی‌بدیل بوده و وی به عنوان رئیس‌علی ثانی شناخته می‌شود که در بخش مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار نقش مهمی داشته که به شکل مظلومانه‌ای به شهادت رسیده است. 

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در این باره خاطرنشان کرد: وقتی پیکر شهید نادر مهدوی را آوردند،‌ نشان داد که شهید مهدوی زنده بوده و به شهادت رسیده است. 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 20 مهر 1393
نابينا و آسمان
مردی از نابینایی پرسید: شغل تو چیست؟ نابینا جواب داد: آسمان را رصد می کنم...
باشگاه خبرنگاران :
روزی مردی نابینایی را دید که با دقت تمام آسمان را تماشا می‌کند و انگار در حال شمردن ستاره‌هاست، از او پرسید: شغل تو چیست؟ 

نابینا جواب داد: آسمان را رصد می کنم...

مرد با تعجب پرسید: چگونه آسمان را رصد می کنی؟ 

نابینا گفت: با قلبم.  

تمام گل های سرخ و بنفش دنیا، تمام لاله ها و زنبق های جهان را به تو تقدیم می کنم، حتی اگر نتوانی رنگ هایشان را ببینی. 

من نابینا نیستم، فقط با چشم هایم نمی توانم ببینم. 

 مهتاب مرده است ، در من ستاره نیست اما به چشم تو  سوگند می خورم  از آسمان پُرَم  

نابینا به ماه گفت: دوستت دارم ، ماه گفت: چه طور دوستم داری، در حالی که مرا نمی بینی؟ 

نابینا جواب داد: چون نمی بینمت، بیشتر از دیگران دوستت دارم. ماه گفت: چرا؟ 

نابینا گفت: دیگران به خاطر زیبایی ات دوستت دارند، ولی من به خاطر خودت.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 20 مهر 1393
غزل مشهور مولوي درباره حضرت امام علي(ع)

جلال‌الدین محمد بلخی، مشهور به مولوی، شاعر پرآوازه ایران‌زمین، غزل‌ها و اشعار متعددی در مدح مولانا امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب علیه السلام دارد که در ادامه به مناسبت فرارسیدن بزرگترین عید خدا، یکی از مشهورترین این غزلیات، به شما مخاطبان فرهیخته مشرق، تقدیم می‌شود.

تا صورت پيوند جهـــــــــــــــان بود علي بود
تا نقش زمين بود و زمــــــــان بود علي بود

آن قلعه گشايي که در قلعـــــــــه ي خيبر
برکند به يک حملــــــــه و بگشود علي بود

آن گُرد سرافراز که انـــــــــــــــدر ره اسلام
تا کـــــــــار نشد راست نياسود، علي بود

آن شيــــر دلاور که براي طمـــــــــــع نفس
بر خوان جهـــــــــــــان پنجه نيالود علي بود

شاهي که ولي بود و وصــــي بود علي بود
سلطان سخــــــــــــــا و کرم و جود علي بود

هم آدم وهم شيث و هم ادريس و هم الياس
هم صالــــــــــح پيغمبــــــــر و داوود علي بود

هم موسي و هم عيسي و هم خضر و هم ايوب
هم يوسف و هم يونس و هم هــود علي بود

مسجـــــود ملايک که شد آدم، ز علي شد
آدم چو يکي قبلـــــــــــه و مسجود علي بود

آن عارف سجّاد ، که خاک درش از قــــــــدر
بر کنگــــــره عرش بيفـــــــــــــــزود علي بود

هم اول و هم آخـــــر و هم ظاهـــــر و باطن
هم عابـــــــد و هم معبد و معبود ، علي بود

آن لحمک لحمـــــي ، بشنو تــــــا که بداني
آن يـــــــــــــار که او نفس نبي بود علي بود

موسي و عصــــا و يــــــــد بيضــــــــا و نبوت
در مصــــــــــر به فرعون که بنمود ، علي بود

عيسي به وجود آمدو في الحال سخن گفت
آن نطق و فصـــــــاحت که در او بود علي بود

خاتم که در انگشت سليمان نبي بود علي بود
آن نور خدايــــي که بر او بــــــــــــود علي بود

آن شاه سرافـــــــراز که اندر شب معــــــراج
با احمــــــــــد مختــــــــــار يکي بود علي بود

آن کاشف قرآن که خــــــــــــدا در همه قرآن
کردش صفت عصمت و بستــــــــود علي بود

آن شيـــــــــر دلاور که ز بهر طمــــــــع نفس
بر خوان جهـــان پنجه نيالـــــــــــود علي بود

چندان که در آفـــــــــــــاق نظر کردم و ديدم
از روي يقين در همه موجــــــــــود ، علي بود

اين کفر نباشد، سخـــــــن کفر نه اين است
تا هست علي باشد و تابــــــــــود علي بود

سرّ دو جهــــــــــــــان جمله ز پيدا و ز پنهان
شمس الحق تبريز که بنمـــــــود، علي بود


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 20 مهر 1393
پاسخ به شبهاتي درباره غدير
یک کارشناس دینی در پاسخ به برخی از شبهات پیرامون غدیر گفت: برخی از علمای اهل سنت، مراد از «الیوم» در آیه «الیوم اکملت لکم دینکم...» را روز عرفه می گیرند. اگر بنا باشد روز عرفه مراد آیه باشد آن بخشی از آیه که می گوید دشمنان اسلام و کفار مأیوس شدند با آن جور در نمی آید زیرا در روز عرفه اتفاق خاصی نیفتاده است که مأیوس کننده دشمنان باشد.
به گزارش مشرق، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز عید غدیر به مناسبت این عید فرخنده، بر آن شدیم تا پاسخ چند شبهه و پرسش درباره واقعه غدیر و انتصاب حضرت علی(ع) به جانشینی چیامبر(ص) را از چند تن از کارشناسان دینی جویا شویم که مشروح آن در ادامه می آید:

حجت الاسلام سید محمد سادات منصوری رئیس مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی سازمان تبلیغات اسلامی در مورد اینکه منظور از کامل شدن دین و اتمام نعمت در آیه "اليَوم‌َ اَكمَلت‌ُ لَكُم دينَكُم و اَتمَمت‌ُ عَلَيكُم نِعمَتي‌..."چیست گفت: در قرآن کریم، نعمت وقتی به شکل مطلق می آید به معنای ولایت است. اتممت علیکم نعمتی یعنی با نصب امیرالمومنین(ع) نعمت ولایت را بر شما تکمیل کردم. پیامبراکرم (ص) در آن چند سالی که دوره پیامبری و نبوت‌شان بود، وقت کافی برای بیان همه احکام را نداشتند. هر چند که قرآن کریم به طور کامل بر پیامبر(ص) نازل شد اما قرآن حکم قانون اساسی را دارد و بیشتر، کلیات را بیان کرده است و جزئیات دین و فقه و اخلاق و معارف اسلامی در قرآن نیامده است و این مسئله نیاز به شخصیتی دارد که با غیب در ارتباط است و معصوم است تا آنها را برای مردم بازگو کند. اگر بعد از پیامبر(ص) شخصیتی مثل امیرالمومنین(ع) در جامعه نباشد که مردم را دعوت به راه صحیح هدایت کند، آن‌وقت دین حتماً به طور ناقص به دست مردم می رسد و تکمیل نبوده و نشده است. به همین جهت وجود مبارک امیرالمومنین(ع) و اعلام جانشینی ایشان به مردم  همان تکمیل اسلام و اتمام سنت است زیرا منظور از نعمت، نعمت ولایت است و این نعمت باید بر مردم تمام شود. پیامبر اکرم(ص) در دوره خود و در زمانی که حیات داشتند ولیّ مومنین بودند. بعد از رحلتشان، مردم نیاز به ولی زنده و حیّ داشتند که آن هم امیرالمومنین بود.

محمد صادق یوسفی مقدم رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم هم در توضیح معنای آیه الیوم اکملت لکم دینکم و ... اظهار کرد: اساس دین بر چند اصل استوار است. یکی بحث توحید و بعد از آن هم نبوت. به این معنا که وقتی پیامبر خاتم، دین، احکام الهی، شریعت و دستورات دینی را برای انسانها آورد، آن عاملی که باید حافظ دین و مفسر دین باشد و بتواند دین را از تحریف و انحراف محافظت کند هم باید به مردم معرفی شود. بر همین اساس وقتی که در روز غدیر، خدا به پیامبرش دستور می دهد که مسئله ولایت را برای مردم بیان کند و پیامبر اکرم(ص) در آن روز مأمور می شود تا موضوع ولایت امیرالمومنین را برای مردم بیان کند، دین تکمیل می شود. یعنی آن چیزی که باید دین را حفظ کند و از انحراف جلوگیری کند و مردم را هدایت کند تا باقی بماند، عامل ولایت و امامت است که خداوند متعال معرفی کرد. با معرفی امیرالمومنین(ع) به عنوان خلیفه و به عنوان ولی امر مسلمین دین خدا تکمیل گردید.

بعد هم می گوید و اتممت علیکم نعمتی، هم دین کامل شد و هم نعمت خدا به اتمام رسید. یعنی اگر اعتقاد توحیدی می داشتیم، اعتقاد به نبوت هم می داشتیم اما از امامت که می تواند دین را از انحراف و تحریف نجات بخشد برخوردار نبودیم، دین خدا کامل نبود. بنابراین با بحث ولایت و امامت است که دین خدا کامل می شود.

حجت الاسلام محمد حسین مشکوری در پاسخ به این سوال گفت: پیغمبر گرامی اسلام(ص) و هر نبی ای در طول تاریخ بشریت به عنوان مبلغ دین خدا و ابلاغ کننده دستورات دین به مردم مشخص شده است. «انما علیک البلاغ و علینا الحساب» یعنی پیغمبران هیچ وظیفه ای ندارند الا اینکه دین خدا را به شما بگویند. رسولان دین را ابلاغ می کنند، «و ما علی الرسول الا البلاغ ». تا می رسد به پیغمبر خاتم(ص) که ثمره 124 هزار پیامبر هستند. وجود مبارک پیغمبر اسلام(ص) با عنوان دین خاتم و دین نهایی، ارائه نسخه هدایت بشر را تا روز قیامت به عهده دارند. بنابراین ایشان کارشان فقط تبلیغ است و دیگر کاری ندارند.  پیامبر اسلام به خوبی این وظیفه را انجام داد اما این جریان یک مهره مفقوده دارد و آن این است که اگر پیغمبر(ص) به رحمت خدا بروند، هدایت این دین بر عهده چه کسی خواهد بود؟ کامل شدن این حلقه به واسطه یک وصی و راه بلد و راهبری است که مثل پیغمبر(ص) معصوم باشد اما دیگر وحی به او نازل نمی شود و او امام است.

چرا روز غدیر دین را اکمال می کند؟ می فرماید «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ» اگر این کار را نکنی اصلاً رسالتت را انجام نداده ای. یعنی 124 هزار پیامبر کارشان را انجام نداده اند زیرا آنها دائماً دین را تکمیل کردند تا رسید به نفر آخر و گفت اگر ابلاغ نکنی گویی که هیچ کدام ابلاغ نکرده اند. زیرا دین پاسبان و نگهبان و حافظ می خواهد. اگر آن را رها کنیم، مثل این می ماند که طلایی را بین عابرین پیاده رها کنیم و برویم. طلا متاع ارزشمند و گرانبهایی است که به راحتی به دستمان نرسیده است. این دین هم نیاز به امام و وصی ای دارد که آن را تا روز قیامت نگه دارد و این سلسله به دست ائمه (ع) ایجاد خواهد شد.

وجود امام وجه تتمیمی و تکمیلی دارد. یعنی اکمال و اتمام دین. دین کامل می شود چون قرار است به این شخصیت تحویل گردد و تمام می شود زیرا نعمت تمام شده و به دست صاحب اصلی اش رسیده است. «رضيكم الله أنصارا لدينه و كهفا لرسوله» از این جهت خدا راضی شد. پیغمبران الهی دینشان می خواهد به دست ولی ای بیفتد که تا روز قیامت نسل به نسل آن را نگه دارند و حفظ کنند. کما این که  این دین به میمنت وجود مبارک ولی عصر(عج) حفظ شده و بنا بر قاعده لطف، خداوند برما لطف کرده است. این فلسفه اکملت و اتممت است. علامه امینی این مسئله را به خوبی در الغدیر توضیح داده اند و شواهدی هم از اهل سنت آورده اند. روش ایشان در این کتاب این بوده که گفته من می خواهم اثبات ولایت حقه علی(ع) را از منابع اهل سنت انجام دهم.

حجت الاسلام مهدی رستم نژاد عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه نیز درپاسخ به این سوال گفت: درباره وضو که برای نماز است و هم درباره حج گفته شده که ما این طهارت را دادیم تا برای شما نعمت تمام شود. یعنی آن نماز و طهارت برای اتمام نعمتی است که خداوند می خواهد بدهد. چند سال بعد وقتی که مسئله حج تشریح شد، باز هم در قرآن داریم«لأتم نعمتی علیکم و لعلکم تهتدون» می گوید برای این است که خداوند در آینده نعمتش را بر شما تمام کند. اما وقتی‌که به مسئله غدیر یعنی به مسئله ولایت می رسیم، دیگر برای آینده وعده نمی دهد که می خواهد تمام کند. می گوید تمام کردم. معلوم است که آن عبادات همه برای رسیدن به مقصدی است و آن مقصد نهایی ولایت است. یعنی، ولایت به منزله امضاء و نهایی شدن پیکره و ساختمان عظیم شریعت است.

این ساختمان وقتی که همه چیزش به اتمام و کمال رسید می گویند این خانه ساخته شد و به اتمام رسید. یعنی دیگر کاری نداریم. یعنی بنا و مبنا و دیوارها و نقاشی ها هم ظاهر و هم درونش و بقول امروزی ها هم نرم افزار  هم سخت افزارش دیگر تمام شد و به کمال خودش رسید. در این آیه هم که اشاره شد معنایش همین مسئله است که"اليَوم‌َ اَكمَلت‌ُ لَكُم دينَكُم و اَتمَمت‌ُ عَلَيكُم نِعمَتي‌..." اولاً درباره دین می گوید که من کاملش کردم  و این که «اتممت علیکم نعمتی» و نعمتم را بر شما تمام کردم. یعنی تا به امروز تمام نبود و در آیات قبلی مدام وعده می دهد که در سال‌های بعد اتمام خواهد شد یا تمامش می کنیم اما اینجا که می رسد می گوید تمامش کردم. بعد از این دیگر حالت انتظار نداشته باشید. دینتان کامل شده و در اختیار شما قرار گرفته و آن نعمت ولایت است.

حجت الاسلام محسن لاهوتیان استاد حوزه هم در پاسخ به این سوال گفت: شاید قبل از اینکه اصل معنای "اليَوم‌َ اَكمَلت‌ُ لَكُم دينَكُم و اَتمَمت‌ُ عَلَيكُم نِعمَتي‌..." را بخواهیم بیان کنیم بد نباشد که یکی دو نظر از نظرات اهل سنت را در این زمینه بگوییم. علمای اهل سنت در هر کلمه از این آیه شریفه دقیق شده و تفسیری کرده اند. مثلاً در کلمه الیوم بعضی از اینها الیوم را به معنی روز غدیر نمی گیرند بلکه مراد این آیه را روز عرفه می گیرند. البته به استناد تاریخ و اینکه بالاخره اگر بنا باشد روز عرفه مراد آیه باشد آن بخشی از آیه که می گوید دشمنان اسلام و کفار مأیوس شدند با این مسئله جور در نمی آید. زیرا در روز عرفه اتفاق خاصی نیفتاده است که مأیوس کننده دشمنان باشد یا در اکمال دین، بعضی از علمای اهل سنت گفته اند مراد از این آیه تعلیم عملی حج تمتع و نه واقعه غدیر و ولایت امیرالمومنین بوده است. این هم باز با توجه به شواهد تاریخی و آنچه که در تفاسیر ما آمده اشتباه است. زیرا با آن قسمت آیه که می گوید"اليَوم‌َ اَكمَلت‌ُ لَكُم دينَكُم و اَتمَمت‌ُ عَلَيكُم نِعمَتي‌..."جور در نمی آید. آنجایی که اگر بنا باشد اکمال دین باشد و اکمال دین به آموزش و تعلیم بعضی از مناسک حج باشد این اکمال دین نیست. علمای ما هم از جمله شهید مطهری معنای این دو بخش از آیه را توضیح داده اند: اکمال و اتمام فرقش در این است که اتمام را اگر ساختمانی ناقص باشد و اجزایش را بخواهیم اضافه کنیم  به این کار اتمام می گویند. اتمام آن ساختمان به این است که اگر مثلاً سقف ندارد سقف بزنیم یا درهایش نصب نشده درهایش را کار بگذاریم و اجزای دیگر همینطور. این کار به معنای اتمام ساختمان است. اما اکمال یعنی چیزی تمام شده و نقصی ندارد اما روح و واقعیت و آن آثاری که از آن مد نظر است به آن هنوز باز نشده است. به عنوان مثال در معنای اکمال، شهید مطهری اشاره می کند کمال علم در عمل است. یعنی اگر عمل به علم اضافه نشود، آن علم کمال پیدا نکرده است. این مسئله به معنای آن نیست که علم شما ناقص است یا جزیی از آن وجود ندارد؛ نه، علم هست اما روح علم به آن عمل است و اگر عمل نباشد علم شما کمال پیدا نکرده است. لذا می گویند اکملت؛ اما اگر شما اکمال را در کنار اتمام قرار دهید فرقش مشخص می شود که نصب امیرالمومنین (ع) به امامت به اعتبار اینکه جزیی از اجزای دین ناقص است و هنوز به دین اضافه نشده است این به معنای تمام شدن نعمت است. یعنی نعمت ناتمام بود و حالا که ولایت امیرالمومنین(ع) در قضیه خلافت در روز غدیر معین شده نعمت تمام می شود. اما اگر به معنای اکمال توجه کنیم به این معنا است که روح دین و آن واقعیت و کنه معارف دین در ولایت امیرالمومنین(ع) نهفته شده است. لذا اکمال دین یعنی رسیدن روح ولایت در دستورات دینی و شرعی.

در روایات دیگری هم ملاحظه می کنید اهل بیت(ع) اشاره می کنند که مثلاً روح نماز، ولایت امیرالمومنین(ع) است یا در حدیث معروف داریم که «بنی الاسلام علی خمسه» اسلام بر 5 ستون بنا نهاده شده است. در ذیل آن حدیث، آخرین قسمتی را که اشاره می کند ولایت امیر مومنان (ع) است. آن‌وقت می گوید هیچ چیزی در اسلام به اندازه ولایت تأکید و سفارش نشده است. اگر ولایت نباشد، دستورات دیگر کان لم یکن است. نماز بی ولای او عبادتی بیهوده است. بنابراین اتمام نعمت، از این جهت از مهمترین دستورات الهی است که به دین اضافه می شود و اتمام نعمت می شود. اکمال دین به این است که ولایت، روح دستورات دینی است. در روز عید غدیر، خداوند به حضرت پیامبر اکرم(ص) دستور می دهد که آن را به مردم ابلاغ کند.

حجت الاسلام سادات منصوری در مورد اینکه آیا در قرآن اشارات مستقیمی به ولایت امیرالمومنین(ع) شده است گفت: اشاره به ولایت شده است و مستقیم هم اشاره شده است اما به نام امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع) به طور صریح اشاره نشده است. عده ای این پرسش را که چرا نام حضرت علی(ع) در قرآن نیامده را مطرح می کنند و می گویند که اگر نام ایشان در قرآن می آمد، اختلاف پیش نمی آمد و یا کمتر می شد. بعضی ها جواب می دهند اگر نام امیرالمومنین(ع) در قرآن می آمد قرآن تحریف می شد.

شاید جواب بهتر این است که اگر اسم علی(ع) در قرآن و در دوران حیات پیامبر(ص) به عنوان جانشین می آمد، جان حضرت علی(ع) در خطر می افتاد. برای اینکه نخستین چیزی که دشمنان اسلام و دشمنان ولایت و دین به آن توجه می کنند و آن را مورد نظر قرار می دهند این است که بلافاصله کسی که جانشین پیامبر از طرف خدا شده را از بین ببرند. لذا برای حفظ جان حضرت علی(ع) نام مقدس ایشان در قرآن کریم نیامد.

 حجت الاسلام یوسفی مقدم هم درپاسخ این سوال گفت: در موارد متعددی این مسئله بیان شده است. آیه  مخصوص ولایت«انما وليكم الله و رسوله و الذين آمنوا الذين يقيمون الصلوة و يؤتون الزكوة و هم راكعون.» که در آنجا مسئله ولایت تثبیت شده و همه مفسرین اتفاق نظر دارند که این ولی ای که در این آیه مورد نظر است، تنها و تنها مقصود امیرالمومنین (ع) است. مورد دیگر، آیه تبلیغ است که در این آیه خداوند متعال پیامبر(ص) را مأمور کرد در آخرین حجش (حجة الوداع) ولایت امیرالمومنین را برای مردم بیان کند و لذا در آن منطقه غدیر، پیامبر اکرم امر به رحل اقامت دادند ودر حدود سه روز  مسلمانها در آنجا معطل شدند. منطقه چهار راهی که مسلمانان از بلاد مختلف اسلامی در آنجا جمع شدند که حدود 80 هزار نفر مسلمان در تاریخ ذکر شده است. آنجا متوقف شدند و پیامبر در آنجا بعد از سه روز این آیه شریفه «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ » ای رسول خدا آنچه به تو فرمان داده ابلاغ کن و اگر ابلاغ نکنی رسالتت را به انجام نرسانده ای را قرائت نمود. بعد از این آیه بود که پیامبر گرامی اسلام بلند شد و در حضور مردم و در حالی که علی(ع) در کنارش بود اعلام کرد ای مردم! آیا من نسبت به شما اولی و مقدم نیستم؟گفتند بله همینطور است. پیامبراکرم(ص) آن‌وقت فرمود هر کسی که  من مولای اویم علی هم مولای اوست. همان ولایتی که خداوند به پیامبرش داده است، همان ولایت برای امیر المومنین(ع) هم ثابت است. بنابراین تعدادی از آیات شریفه قرآن به ولایت امیرامومنین(ع) دلالت دارند.

حجت الاسلام رستم نژاد هم در پاسخ به این سوال گفت: آیه «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ » ما انزل اشاره به چیزی دارد که نازل شد. به پیغمبر اسلام(ص) می گوید به آنچه که نازل شد را تبییناً، تعیناً و تطبیقاً در خارج به مردم نشان بدهد. شما می بینید که پیغمبر(ص) در روز غدیر آیات قرآن زیادی نخواند. بر اساس اکثر روایات آمده است که دست علی(ع) را گرفت و بالا برد و فرمود «من کنت مولا فهذا علی مولا» یعنی هم امیرالمومنین را دستش را بالا می برد و نشان می دهد همِ اسمش را می برد و هم با اسم ضمیر «هذا»  اشاره می کند.  یعنی با آیه ولایت تطبیق دارد که«انما وليكم الله و رسوله و الذين آمنوا الذين يقيمون الصلوة و يؤتون الزكوة و هم راكعون.» به این وسیله این آیه را تبیین و هم تفسیر می کند که قبلاً  نازل شده بود. چند آیه قبل‌تر آیه «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ»

درسوره مائده«انما وليكم الله و رسوله و الذين آمنوا الذين يقيمون الصلوة و يؤتون الزكوة و هم راكعون.» داستان انگشتر بخشیدن امیرالمومنین(ع) است. «ولیّ» در اینجا یعنی همان صاحب ولایت.  یعنی صاحب ولایت شما خدا و رسولش و آن کسی است که در حال نماز در رکوع انفاق کرد. به تأیید همه فرقه های اسلامی، او کسی به جز امیرالمومنین(ع) نیست.

حجت الاسلام سادات منصوری در مورد اینکه مفهوم ولایت در متون دینی یعنی قرآن و احادیث چه جایگاهی دارد یادآور شد: آن‌طور که در بعضی روایات آمده، رکن رکین اسلام ولایت است. یعنی اگر ولایت نباشد بقیه ارکان اسلام معطل و بی فایده هستند زیرا پرچم ولایت در دست ولیّ الهی است و آن ولیّ الهی است که مردم را هدایت می کند. بقیه چیزها ابزاری است. مثلاً نماز و روزه و حج و زکات اینها ابزار است. مثل اینکه شما سوار اتومبیل یا هواپیمای تند و سریعی شده اید ولی راننده یا خلبان ندارد و یا راننده و خلبان نقشه درستی ندارند و نمی دانند به کجا باید بروند. مقصدشان معلوم نیست. هرچند که این اتومبیل یا هواپیما تند و سریع باشد، اما نمی تواند شما را به جایی برساند. مگر اینکه راهنمایی داشته باشید که شما را راهنمایی کند و به مقصد برساند. برای همین مسئله است که ولایت در اسلام، رکن رکین دین است.

حجت الاسلام یوسفی مقدم هم درپاسخ به این سوال گفت: موضوع ولایت هم در قرآن کریم و هم در روایات از موضوعات بسیار مهمی تلقی شده است. در آن حدیث قدسی «کلمة لا اله الا الله حصنی و من دخل حصنی أمن من عذابی» امام رضا(ع) راه رسیدن به توحید را از مجرای ولایت می دانند. بنابراین، ولایت موضوع بسیار مهمی است و معنای ولایت در قرآن و روایات، آن حاکمیت و رهبری و سیادت اسلامی است.

حجت الاسلام محمد حسین مشکوری  هم در پاسخ به این سوال گفت: نکته ای را امام (ره) در یکی از مناسبت های غدیر فرمودند که غدیر برای امیرالمومنین (ع) فضیلتی ندارد چون اصلاً گزینه دیگری غیر از امیرالمومنین برای جانشینی مطرح نبود. مگر اعتقاد به این نداریم که جانشین پیامبر(ص) باید در شجاعت و زهد و جهد و علم و تقوا مثل پیامبر باشد؟ چه کسی بعد از پیامبراکرم(ص) این شرایط را داشت؟ این نکته ای است که زیاد می شود روی آن کار کرد. اعلمیت و افضلیت امیرالمومنین و تقوا و ازهدیت ایشان را وقتی بررسی می کنیم می بینیم روز غدیر جایگاه اعلام بوده است. لذا شما می بینید از روز یوم الدار همان اوایل اسلام که علی(ع) 13 ساله است، جانشینی او به نزدیکان پیامبر(ص) و به عشیره و قبیله اش گوشزد می شود تا روز غدیر. این تعیین جانشینی و وصی بودن پیامبر(ص) جدید نبود. از یوم الدار بوده تا غدیر.

رستم نژاد هم درپاسخ به این سوال تصریح کرد: ولایت را خود قرآن معنی کرده است. در آیه «انما ولیکم الله و...» این «انما ولیکم الله » ولایت از همین واژه ولیّ درباره خدا و رسولش است. ولایت خدا و رسولش بر جان مسلمانان است. قرآن می فرماید: «النَّبِیُّ أَوْلَى بِالمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ»این در سوره احزاب است. «اولی» هم از واژه ولایت گرفته شده است. رسول مکرم اسلام اولی است. یعنی صاحب ولایت برتر است. حتی از خودتان نسبت به خودتان برتر است. می فرماید ولایت رسول الله بر شما، از خودتان تام‎تر بر خودتان است. پیامبر برجان شما، ولایت دارد. بر همه چیز ولایت دارد. این ولایت خدا و در امتداد ولایت خداست که در قرآن هم بیان شده است. لذا در روز غدیر هم پیغمبر(ص) تأکیدشان بر همین بود که فرمود «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» یعنی همان طور که من بر شما ولی هستم و من بر شما اختیار دارم و صاحب هستم، همین طور حضرت علی(ع) صاحب و ولی بر شماست. نفرمود امیرالمومنین(ع) بر شما ولایت دارد بلکه فرمود به همان معنا که من بر شما ولایت دارم علی(ع) هم بر شما ولایت دارد.

 حجت الاسلام محسن لاهوتیان هم در پاسخ به این سوال گفت: باز در این زمینه علمای اهل سنت در این زمینه بحث ها کرده اند. سعی و تلاش برخی از علمای اهل سنت بر این بود که تفسیر و تأویل دیگری از آیات قرآن در این زمینه ارائه بدهند. از جمله درباب ولایت امیرالمومنین(ع) وقتی درباره کلمه ولی که در حدیث غدیر و در خطبه غدیر وارد شده بحث می کنند می گویند کلمه ولی و آن ولایت به این معناست که «ولی» به معنای ولایت و آن منصب خلافت نیست و منظور پیغمبر(ص) هم از من کنت مولا فهذا علی مولا این است که هر کس من ولی و مولای او هستم یعنی من دوست او هستم علی هم دوست اوست. ولی معنای خلافت و ولایت ندارد.

اگر بخواهیم پاسخ مستندی در این باره به اهل سنت بدهیم به راحتی می توان به آنها تذکر داد. اولین جواب این است که مسئله دوستی امیرالمومنین(ع) آنقدر مسئله مخفی و پیچیده ای نبوده که به این همه تأکید نیاز داشته باشد. پیغمبر اکرم(ص) در روز غدیر دستور دادند آنهایی که جلوتر هستند برگردند و آنهایی که عقب هستند برسند و در منقطه غدیر، توقف کنند. در یک بیابان خشک لم یزرع که آب در آن به سختی پیدا می شد و سایبانی نداشت و گرما به شدت افراد را اذیت می کرد و مردم پیراهن‎هایشان را از شدت گرما روی سرشان کشیده بودند، پیغمبر(ص) دستور می دهد اینجا توقف کنید. اینها همه نشان از اهمیت قضیه دارد. واقعاً اگر کمی فکر کنیم می بینیم که ولی به معنای دوست اگر باشد چه اهمیتی داشت که پیغمبر(ص) این همه سختی به مسلمانان بدهد که بخواهد اقرار کند هر کس من دوست او هستم علی دوست اوست؟

از طرف دیگر، قسمت های دیگر همین آیه شریفه و حدیث غدیر در خطبه غدیر را وقتی مطالعه می کنیم می بینیم قبل از اینکه پیغمبر(ص) این کلمه و عبارت ولایت را برای امیرالمومنین(ع) به کار ببرد از جمله «النَّبِیُّ أَوْلَى بِالمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ» استفاده می کند. اگر ولی به معنای دوستی باشد، با این قسمت حدیث جور در نمی آید.

جواب دیگر به اهل سنت این است که اگر ولایت به معنای دوستی باشد، این همه تبریک گفتن هایی که به حضرت علی(ع) بعد از این واقعه ثبت شده چه معنایی دارد؟ تا چند روز پیغمبر(ص) وعلی(ع) نشسته بودند و سیل جمعیت حتی خانم‌ها می آمدند و به امیر المومنین(ع) تبریک می گفتند و حتی خلیفه اول و دوم هم آمدند به امیرالمومنین(ع) تبریک گفتند. آیا اگر واقعاً ولایت به معنی دوستی باشد آیا لزومی به اینهمه تبریک وجود داشت؟

از جمله شواهد دیگر در این زمینه این است بزرگان شعر و ادبیات عرب از جمله حسان بن ثابت که اشعار وی از شواهد تاریخی به حساب می آید، در آنجا ولیّ را به معنای ولایت گرفته و می سراید که امیرالمومنین(ع) به ولایت منصوب شد.

حجت الاسلام سادات منصوری رئیس مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی سازمان تبلیغات اسلامی در مورد اینکه اهل سنت چه رویکردی به واقعه غدیر دارند بیان داشت: از نظر متون اصلی احادیث و روایات هیچ کس از اهل سنت نمی تواند واقعه غدیر را منکر شود و به هیچ وجه این واقعه قابل انکارنیست. همان‌طور که در کتب مهم شیعه مثل کتاب شریف الغدیر علامه امینی این مسئله دقیقاً با شواهد مختلفش به اثبات رسیده است. منتها اهل سنت تفسیرشان از روایت غدیر متفاوت است و نمی خواهند بپذیرند که این روایات دال بر ولایت حضرت امیر(ع) است.

حجت الاسلام یوسفی مقدم هم درپاسخ به این سوال اظهارداشت: اهل سنت در این زمینه بحث های مختلفی دارند یکی سعلوی است که ذیل همین آیه تبلیغ، تأکید به موضوع ولایت امیر مومنان کرده است. یکی حاکم نیشابوری است که ایشان هم در تفسیر خود این مسئله را تفسیر می کند که ولایت امیرالمومنین(ع) را ذیل آیه تبلیغ، مطرح می کند. بسیاری از مفسران اهل سنت ولایت امیرمومنان(ع) را ذیل همین آیه تبلیغ بیان کرده اند و در خصوص آیه ولایت «انما وليكم الله و رسوله و الذين آمنوا الذين يقيمون الصلوة و يؤتون الزكوة و هم راكعون.» هم بسیاری از مفسرین اهل سنت، به موضوع ولایت امیرمومنان پرداخته اند. منتها دیدگاه اهل سنت دو دیدگاه است. یکی اینکه ولایت در مرحله اول متعلق به خلفای اول و دوم و سوم و بعد علی(ع) است. برخی از اهل سنت و معتزله هم هستند که براین باورند ولایت، حق امیرالمومنین(ع) بود اما ایشان از حق خود کوتاه آمدند و آن را به خلفا تفویض کردند. یعنی امیرمومنان اجازه دادند آنها هم دارای ولایت باشند.

حجت الاسلام محمد حسین مشکوری نی در این باره می گوید: اینکه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری فرمودند غدیر فقط مسئله ای برای شیعه نیست به جهت این است که واقعه غدیر تنها روایتی است که تواتر در آن است. در مکتب اسلام، روایاتی که در حد تواتر باشد کم داریم. تواتر یعنی اینقدر این مسئله نقل شده که برای شما مثل روز روشن است که این اتفاق افتاده است. همه آن را نقل کرده اند. شیعه و سنی، بزرگ و کوچک آن را می دانند. مانند این است که حادثه ای سر کوچه رخ دهد چندین نفر آن را برای شما نقل کنند که این اتفاق افتاد با اینکه خودت آنجا نبودی آن را می پذیری. تنها روایتی که بین شیعه و سنی نقل شده و تواتر دارد حدیث غدیر است.

بنابراین شیعه و سنی هردو قائل به این واقعه هستند ولی رویکرد اهل سنت به این واقعه رویکرد مفهومی و نه اثباتی است. این حدیث برای همه متقن است اما فقط کسانی که امروز به عنوان اهل سنت تندرو حرف می زنند که خود اهل سنت اصیل و منصف هم برای آنها وقعی قائل نیستند در حدیث غدیر خدشه می کنند و می گویند  «ولیّ» به معنای دوست و یار است. بسیار راحت برای کسانی که اهل دقت و انصاف باشند این حدیث قابل اثبات است. این ولی بدون شک مفهوم اولی به تصرف را می دهد. یعنی معنی مولا را می دهد. معنای دوست هم قرینه متصله هم قرینه منفصله دارد.

علامه امینی به خوبی در جلد اول الغدیر این مسئله را بحث کرده است. هر کسی غدیر را خوب بفهمد عاشورا را درک می کند. جامعه اسلامی ای که غدیر را ردکرده، چند ماه بعد از آن، حضرت فاطمه(س) را به شهادت می رساند و 50 سال بعد سیدالشهدا زیر سم های اسب می مانند. اگر جامعه اسلامی از این الگوها درس نگیرد، طبعاً با چالش روبرو خواهد شد. کما اینکه داریم می بینیم الان مسلمان، مسلمان را می کشد.

حجت الاسلام رستم نژاد هم در پاسخ به این سوال گفت: اهل سنت اصل واقعه غدیر را انکار نمی کنند و قبول دارند و لذا در منابع خودشان به صورت گسترده هم آورده اند. ابن جریر طبری اصلاً یک جلد کتاب درباره ولایت و حدیث ولایت دارد. بیش از هفتاد طریق از علمای اهل سنت نقل می کنند. علامه امینی در کتاب الغدیر می گوید: بیش از 300 متن و طریق از علما و دانشمندان و مشاهیر اهل سنت، حدیث غدیر را نقل می کنند. یعنی حدیث غدیر از حیث تعداد طرق بالاترین حدیث در جهان اسلام است. یعنی چنین حدیثی نداریم که تا این حد متواتر از شیعه و سنی نقل شده باشد. از نظر سند، اهل سنت هیچگونه شبهه ای ندارند نمی توانند هم داشته باشند. اما از حیث دلالت چرا! اینها معنای ولایت را در اینجا به معنای نصرت و یاری گرفتند. یعنی یار امیرالمومنین باشید یا به معنای محبت می گیرند که برای هردو پاسخ داریم.

ولایت اینجا نمی تواند به معنای یاری و محبت باشد برای اینکه اگر به معنای نصرت باشد سالها پیش از این آمده بود. چرا که بعضی ازمومنین بر بعضی دیگر از آنها ولایت بالنصره دارند. از روز اول که پیامبر(ص) هجرت کردند، مومنین و مسلمانان باهم عقد اخوت بستند. انصار، مهاجرین را به خانه هایشان راه دادند و یاری شان کردند. نصرت، از همان سال اول هجرت واجب شد. به همین جهت هم به آنها انصار می گویند. آن‌وقت در آن زمان، مومنین از همدیگر ارث می بردند. از جمله مواردی که در اسلام نقل شده همین توارث بین مومنین در صدر اسلام بود. زیرا مهاجرین هیچ چیزی نداشتند و با انصار عقد اخوت خواندند. بر انصار واجب شد که مهاجرین را نصرت کنند. امیرالمومنین هم یکی از مهاجرین است. اگر بخواهیم ولایت را در اینجا به معنای نصرت بگیریم، حدود 10 سال پیش این مسئله آمده بود.

اگر به معنای محبت بگیریم، چند سال پیشتر محبت در آیه «قل لا اسئکلم علیه اجرا الالموده فی القربی» آمده بود. یعنی مودت امیرالمومنین هم واجب شده بود. بنابراین در غدیر چیزی مانده بود که پیغمبر (ص) می خواست درباره آن بگوید. غدیر مسئله جدیدی بود و لذا پیغمبر(ص) فرمود مسلمانان در صحرای غدیر جمع شوند و فرمود پیک حق پیام جدیدی آورده است.

اما جواب دوم هم این است که ولایت علی(ع)  ولایتی در عِداد ولایت خدا و پیغمبر است. آیا ولایت پیغمبر(ص) هم فقط در حد محبت و نصرت است؟ خیر! برای اینکه طبق آیه صریح قرآن ولایت پیغمبر(ص) برجان مسلمانان است. «النَّبِیُّ أَوْلَى بِالمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ »آن ولایت خدایی و شرعی است. نمی تواند در حد نصرت یا در حد محبت باشد چرا که تمام مومنین نه تنها بر هم محبت دارند بلکه باید اخوت داشته باشند زیرا خداوند می فرماید «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ» مومنین همه با هم برادرند. یعنی از محبت هم فراتر، اخوت دارند.

 
منبع: مهر

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 20 مهر 1393
نقش سپاه قدس ايران در مبارزه با داعش
سردار جوانی تشریح کرد:
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آخرین تحولات منطقه و ابعاد مختلف حضور ائتلاف مدعی مبارزه با داعش را مورد بررسی قرار داد.

نقش سپاه قدس ایران در مبارزه با داعش/ چرایی‌وچگونگی حمایت از عراق و سوریهبه گزارش مشرق، سردار یدالله جوانی در گفت‌وگویی درباره عکسی که اخیراً از سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در کنار تعدادی از نیروهای پیشمرگه در شمال عراق منتشر شده است، گفت: سرلشکر سلیمانی یک چهره شناخته شده جهانی و از یادگاران دوران دفاع مقدس است و سبک فرماندهی ایشان همان سبک فرماندهی در دوران دفاع مقدس است؛ و نگاهی به آن دوران نشان می دهد که فرماندهانی مانند قاسم سلیمانی و شهدایی مانند خرازی و همت و باکری حضور میدانی داشتند، و در عملیات و مواقع منطقه آزادسازی مناطق، در خط مقدم حضور پیدا می کردند.

وی تأکید کرد: امروز حمایت ما از مردم کشورهای عراق و سوریه صادقانه است و کسانی که در این عرصه کمک و پشتیبانی می کنند و مشاوره می‌دهند، به طور طبیعی در صحنه حضور می‌یابند و این هم به صفا و صداقت و روحیه جهادی و شهادت‌طلبی آن‌ها بر می‌گردد که این راه را یک حرکت مقدس می‌دانند.

وی اظهار کرد: ما امروز با توطئه‌ای از جانب آمریکایی‌ها علیه جهان اسلام و متاسفانه با بهره‌گیری از برخی ظرفیت‌های جهان مواجه هستیم.

جوانی گفت: مقام معظم رهبری، گروه تروریستی - تکفیری داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را فریب خوردگان می دانند؛ با بررسی ساختار داعش متوجه می شویم که سرکردگان این گروه عناصر وابسته بوده و سرویس های (جاسوسی) جهانی پشت سر آن‌ها هستند، و ارتباطات آن‌ها مشهود است؛ ما شاهد حمایت‌های عربستان، قطر و ترکیه و رژیم صهیونیستی از داعش در سوریه و عراق هستیم.

وی افزود: امروزه برخی منابع غربی اطلاعاتی در خصوص ارتباطات رژیم صهیونیستی با گروه‌های تکفیری - تروریستی از جمله داعش در منطقه جولان فاش کرده‌اند، به عنوان مثال وقتی ابوبکر بغدادی سرکرده داعش به صراحت اعلام می‌کند که دشمن ما شیعه است و ما کاری با اسرائیل (رژیم صهیونیستی) نداریم در حقیقت این همان خواسته رژیم صهیونیستی است؛ لذا این بیانگر آن است که سرکردگان این گروه‌ها سرسپردگان بیگانگان هستند و متاسفانه آن‌ها از این ظرفیت علیه جهان اسلام استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سایه چنین وضعیتی نیروهایی که از جمهوری اسلامی به کمک عراقی‌ها و سوری‌ها رفته‌اند، صادقانه به آن‌ها کمک می‌کنند و به این طریق نماینده گان ملت ایران در کنار برادران سوریه و عراق هستند و از آن‌ها حمایت می‌کنند تا آن‌ها بتوانند با دشمنان اسلام و فریب خوردگان مبارزه کنند که البته شاهد رقم خوردن پیروزی‌هایی در این عرصه هستیم، و به اعتقاد خیلی‌ها اگر بغداد سقوط نکرد به خاطر حضور و کمک جمهوری اسلامی ایران بود.

جوانی گفت: افرادی چون سردار سلیمانی و دیگران که قدم در این عرصه گذاشته‌اند در حقیقت این راه را آگاهانه انتخاب کرده‌اند و می ‌انند که این مسیر خطرهایی جدی دارد و می‌تواند به شهادت و ... منجر شود؛ لذا این صداقت و پایداری علاوه بر ایجاد انگیزه و روحیه باعث ایجاد جبهه ای واحد می‌شود.

وی درباره تلاش داعش برای تصرف شهر مرزی خانقین و واکنش ایران به این امر نیز گفت: گرچه در حوزه عملیات روانی برخی عناصر داعش بحث تهدید ایران را مطرح می‌کنند اما عناصر اصلی و سرکردگان و کسانی که در واقع هدایت این جریان را به عهده دارند، خوب می‌دانند که هرگونه اقدام علیه ایران یا نزدیک شدن به مرز جمهوری اسلامی و یا اقدام در داخل ایران از جانب این گروه ها نوعی خودزنی تلقی می شود؛ ما در زمان هشت سال دفاع مقدس با وجود توان بالای ارتش عراق و حمایت های گسترده منطقه‌ای و بین‌المللی که از این ارتش می‌شد، توانستیم بر آن پیروز شویم.

وی ادامه داد: به هر حال جمهوری اسلامی ایران به صراحت موضع خود را اعلام کرده و حتی برخی مناطق در داخل عراق و برخی مناطق کردنشین این کشور را به عنوان خط قرمز خود برشمرده است و خلاصه جمهوری اسلامی اجازه نمی دهد که ناامنی را به سوی مرزهای ما بیاورند. روند تحولات هم نشان داده که هروقت حمایت‌های جمهوری اسلامی با اقدامات مردمی مناطق درگیر همراه شده نتایج مطلوب حاصل شده است و پیشروی‌های داعش در برخی مناطق نیز به نقشه‌های پیچیده موجود در منطقه برمی‌گردد که متاسفانه ترک‌ها هم در آن نقش دارند.

جوانی با اشاره به ماجراجویی‌های داعش در سوریه و عراق در چند ماه اخیر گفت: بررسی و مطالعه روند تحرکات داعش طی چند ماه گذشته نشان می‌دهد که این گروه در سوریه با شکست‌های سنگینی مواجه شد، در حالی‌که تصور می‌کرد می ‌واند شهرهای بزرگ را به تصرف دربیاورد و دایره نفوذ خود را گسترش دهد و حتی ساقط کردن دمشق از برنامه‌های این گروه بود، اما با شکست مواجه شد.

وی تأکید کرد: داعش با یک توطئه پیچیده در عراق تحرکاتی را داشت و در یک دوره زمانی کوتاه موفق شد که در سه استان صلاح‌الدین، نینوا و الانبار شهرهای بزرگی مانند تکریت و موصل را تصرف کند؛ این گروه تصور می کرد که با شرایط به وجود آمده می تواند بر سامرا، بغداد و مناطق راهبردی دیگر تسلط پیدا کند.

وی ادامه داد: اما تحولات در ماه‌های گذشته نشان می‌دهد که حرکت داعش متوقف شده است و اگر این گروه به کوبانی و مناطق دیگر در شمال عراق رفته است، در مقابل از برخی مناطق دیگر خارج شده است.

 شیوه داعش استفاده از سپر انسانی است

جوانی ادامه داد: چون شیوه داعش رفتن به میان مردم و استفاده از سپر انسانی است، طبیعی است که مبارزه با این گروه زمان‌بر است و هم دولت سوریه و هم عراق بر این اعتقادند که باید در برخورد با داعش از روش‌هایی استفاده کنند که غیرنظامیان کمترین آسیب‌ها را ببیند.

ایران معتقد است که آمریکا به دنبال مبارزه با تروریسم نیست - See more at: http://fa.alalam.ir/news/1639842#sthash.Wi6YCr83.dpuf



وی درباره ائتلاف ضد داعش که آمریکایی ها مطرح کرده اند، گفت: روش و شیوه اقدام ائتلاف ضد داعش به گونه ای نیست که به نتیجه برسد.

ایران معتقد است که آمریکا به دنبال مبارزه با تروریسم نیست 

وی درباره کمک‌های ایران به دولت عراق در مقابله با تهدید تروریستی داعش گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا براین اعتقاد بود که یک توطئه بین المللی و منطقه‌ای در حال اجرا است.

جوانی تأکید کرد: اسناد و مدارکی فراوانی نیز موجود هست مبنی براین‌که پشت صحنه این گروه‌هایی که با عناوین مختلف فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌اند، آمریکا، کشورهای اروپایی، رژیم غاصب اسرائیل و برخی دولت‌های عربی در منطقه قرار دارند.

وی درباره واقعیت نقش ایران درحمایت از دولت عراق در مقابله با داعش گفت: جمهوری اسلامی با چنین تحلیلی از اوضاع، خود را در کنار دولت های و ملت های مشروع در منطقه قرار داد، در سوریه اعلام کرد که از دولت قانونی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه حمایت می‌کند و این حمایت همزمان از ملت سوریه نیز است چون سوریه در معرض یک توطئه قرار گرفته است و همچنین عراق.

وی اظهار کرد: مسؤولان جمهوری اسلامی ایران بارها رسما این موضع را اعلام کرده‌اند که از ملت‌ها و دولت‌های قانونی عراق و سوریه حمایت می‌کنند، این کمک‌ها نوع و کم و کیف آن به شکل حضور مستشاری، مشاوره ای، انتقال تجربیات بوده است.

جوانی افزود: ایران با تجارب خود در طول سی و شش سال گذشته و در دوران جنگ تحمیلی و در برخورد با گروه‌های شورشی را به ملت‌های سوریه و عراق کمک کرده است، و این تجارب ملت ایران از سوی نیروی قدس سپاه پاسداران منتقل شده و توانسته مردم عراق و سوریه را به صحنه بیاورد ودرکنار دولت ها قرار داده است و بصیرت و شناخت حاصل شده است.

وی افزود: پشتیبان اصلی دولت بشار اسد در سوریه مردم این کشور هستند که این مساله خود را در انتخابات نشان داد.

وی درباره عراق نیز گفت: مردم عراق بعد از یک سری تحولات در عراق به صحنه آمدند و با آموزش‌ها و تجارب و مشاوره‌ها وکمک‌های جمهوری اسلامی، توانستند حرکت داعش و دیگر گروه های تروریستی را متوقف کنند.

جوانی تصریح کرد: امروزه اگرچه درعراق و سوریه شاهد ناامنی درنتیجه تحرکات داعش هستیم، ولی اگرچه تا چند ماه قبل شاهد نزدیک شدن گروه های تروریستی به نزدیک دمشق بودیم ولی امروزه شاهدیم که تحرکات آنان در ریف دمشق بسیار محدود است و آن‌ها به سمت مناطق شمالی رفته و در شهر کوبانی هستند و در نزدیک مرزهای ترکیه، ترک ها احساس نگرانی کرده اند و در عراق نیز از بغداد فاصله گرفته‌اند و به مناطق شمالی در استان نینوا رفته‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عقب نشینی داعش از اطراف دمشق و رفتن به سمت کوبانی درشمال سوریه یک نقطه میدانی مثبت است، گفت: در سوریه عقب نشینی های داعش از برخی مناطق تحت سلطه خود به اجبار صورت می گیرد وآن ها در نهایت باید این مناطق را ترک می کردند و رفتن آن ها به سمت شهر کوبانی از روی اختیار نبوده، بلکه از روی فشار عقب نشینی کردند و در عراق نیز داعش در اطراف بغداد و سامرا بودند و در استان های الانبار و صلاح الدین، ارتش عراق و نیروهای مردمی در ماه های گذشته توانستند بسیاری از مناطق را پاکسازی کنند و آن ها مجبور شدند به سمت مناطق شمالی حرکت کنند.

جوانی در پاسخ به این سوال که آیا نقش ایران بعد از تشکیل ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا در عراق تغییر کرده است یا همچنان مانند گذشته فعال است، اظهار داشت: ایران از ابتدای شروع بحران در سوریه و عراق خود را در کنار ملت عراق و سوریه قرار داد.

وی تصریح کرد: ایران حرکت آمریکایی‌ها را اصالت‌دار نمی‌داند و معتقد است که آمریکایی‌ها در منطقه به دنبال مبارزه با تروریسم نیستند و یک دهه قبل و بعد از یازدهم سپتامبر منطقه با شعار مبارزه با تروریسم به عراق و افغانستان حمله کردند، اما نگاه آنان و هم پیمانان‌شان به تروریسم نگاه ابزاری است.

وی گفت: اسناد و مدارک بسیار زیادی هست که گروه‌های سلفی و تکفیری در سوریه و عراق با مدیریت آمریکایی‌ها و سرویس‌های جاسوسی آمریکا واروپایی و کشورهای عربی و برخی از کشورهای همجوار سوریه و عراق شکل گرفتند و حمایت مالی و تسلیحاتی شدند و طبق فرموده مقام معظم رهبری آن‌ها نیت سالمی ندارند؛ از این رو جمهوری اسلامی درچنین ائتلافی شرکت نمی‌کند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: که جمهوری اسلامی ایران در چنین شرایطی صحنه را رها نمی‌کند، زیرا این خود یک نوع توطئه دیگری است و دفاع جمهوری اسلامی از ملت‌ها در منطقه مبنایی و اصولی است و صادقانه از دولت‌های مشروع و قانونی حمایت می‌کند و این روند را ادامه می‌دهد و در نهایت پیروز این صحنه ملت‌ها هستند و ملت سوریه و عراق دراین زمینه موفق خواهند بود.

وی درباره وضعیت شهر کردنشین کوبانی و تماشاچی بودن ترکیه نیز گفت: گرچه ترکیه اعلام کرده که به ائتلاف ضد داعش ملحق می‌شود اما رفتار دولتمردان ترکیه نشان می‌دهد که هدف اصلی آن‌ها از این صف‌آرایی و آرایش نظامی، مقابله با داعش نیست و اظهارات اردوغان مبنی بر این‌که اولویت نخست ترکیه سقوط دولت سوریه و نظلام بشار اسد است، این ثابت می‌کند که اولویت نخست ترکیه داعش نیست؛ بویژه این‌که آنکارا در شکل‌گیری گروه‌های تروریستی بویژه گروه‌های تشکیل دهنده داعش نقش مهمی داشته است و برخی مناطق ترکیه اردوگاه‌های نظامی این گروه‌ها بوده است و عناصر تروریستی از بسیاری از کشورها برای ملحق شدن به گروهک تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی ابتدا وارد ترکیه می‌شدند و ترکیه نقش هماهنگ کننده داشته است. حتی ترک‌ها مجروحان تروریست‌ها را مداوا کرده‌اند و به آن‌ها آموزش و تجهیزات داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها (اوباما و جان کری) نیز چنین موضعی در قبال کوبانی گرفته و اعلام کرده‌اند که سقوط کوبانی برای آن‌ها نگران کننده نیست؛ آن‌ها اعلام کردند که در کنار مبارزه با داعش، "معارضان میانه‌رو" را برای فشار بر بشار اسد مورد حمایت قرار می‌دهند، که ترکیه مبارزه با داعش در کوبانی را مشروط به آن می‌دانند؛ لذا این حقایق نشان می‌دهد که یک بازی در میان است و جریان و ائتلاف ضد داعش بیشتر نمایشی است هرچند که بمبباران‌هایی نیز از سوی آن‌ها صورت می‌گیرد.

 اشتباه راهبردی ترکیه در کوبانی

جوانی تأکید کرد: به عقیده من این هم یک اشتباه راهبردی دیگری است که دولتمردان ترکیه دارند انجام می‌دهند؛ صاحبنظران و کارشناسان که تحولات منطقه را تحلیل و رصد می‌کنند بر این اعتقاد هستند که اردوغان و دولت ترکیه در طی این سال‌ها اشتباهات راهبردی متعددی را مرتکب شده‌اند.

وی افزود: این حرکت هم که به نوعی نمایشی است و ترکیه تماشاگر صحنه است؛ و امروزه یک نوع فاجعه انسانی درکوبانی در حال رخ دادن است گریبان ترکیه را خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: ما در روزهای اخیر می‌بینیم که در ترکیه در مناطق کردنشین در دیگر مناطق محل سکونت علوی‌ها، چه تحولات درگیری‌ها و رویارویی‌هایی رخ داده وقتی ترکیه اعلام می‌کند می‌خواهد با داعش مبارزه کند و داعش نیز شهرعین العرب و کوبانی را درمحاصره قرار داده و فشارهای زیادی و تعداد قابل توجهی را کشته و یا مجروح کرده است، درحالی که خود کردهای ترکیه درصدد کمک و حمایت هستند، دولت وارتش ترکیه مانع می‌شود؛ یعنی نشان می‌دهد اساسا نه تنها تماشگر هست بلکه مانع هم می‌شود.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: این مساله نشان می‌دهد که صداقت وجود ندارد، این کارها نمایشی است و هدف چیز دیگری است؛ که خود اردوغان هدف اولیه خود را ساقط کردن دولت بشار اسد می داند؛ و در واقع به ما تفهیم می‌کند که اساسا بحث ائتلاف و پیوستن بدان یک برنامه‌ریزی جدید برای مداخله در منطقه به شکل‌دیگری است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ایران در قبال تحولات پیرامون خود مانند داعش یا حوادث مرزهای شرق، جیش العدل، طالبان افغانستان و پاکستان و افزایش تهدیدات در ایران، اقدامی می‌کند یا خیر؟ اظهار کرد: با یک نگاه اجمالی به منطقه متلاطم و پرتحول غرب آسیا، درمی‌یابیم که ایران باثبات‌ترین و امن‌ترین کشور است که مردم مشغول کسب و کار و تجارت و رفت‌وآمد و سفر هستند و در سال‌های اخیر به ندرت شاهد برخی حوادث بودیم وحادثه اخیر در سراوان که منجر به شهادت چند تن از اعضای نیروی انتظامی شد، مسائل جدیدی نیست هر ازچندی برخی از اشرار و گروه‌ها به دلیل حضور در پاکستان یا افغانستان تحرکاتی را انجام می‌دادند.

وی افزود: این نیست که بگوییم چون در منطقه غرب و در عراق چنین وضعیتی به وجود امده ما با پدیده جدیدی روبرو هستیم، چه بسا جریان گروهک جند الشیطان عبدالمالک ریگی قبل از حوادث عراق، اتفاق افتاده بود. چون عقبه این گروهک‌های تروریستی چه در عراق و سوریه چه در جنوب شرق ایران خصوصا در داخل افغانستان و پاکستان کشورهای مشخص یا سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای منطقه عربی یا اروپایی و امریکایی موساد رژیم صهیونیستی هستند.

جوانی اظهار کرد: طبیعی است که این‌ها یک سری ارتباطاتی را برقرار و سعی کنند این مناطق را ناامن کنند اما به لحاظ فکری برخی از این گروه‌های تکفیری از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و برخی رسانه‌ها زمینه‌های مشترک فکری دارند، و با نفوذ برخی از عناصر تلاش می‌کنند سلسله کارهایی را در کشور ما انجام دهند.

وی تأکید کرد: اما خوشبختانه در سال‌های گذشته هم در مناطق شمال غرب کشور و هم مناطق کردستان کرمانشاه ایلام هم در حاشیه جنوبی کشور در سواحل خلیج فارس و مناطق محل سکونت برادران اهل سنت ما یا در منطقه سیستان و بلوچستان محل سکونت برادران اهل سنت،علیرغم کار و تلاش بسیار زیاد آنان در حوزه مسائل فکری که بتوانند یک نوع تحرکی ایجاد کنند به خاطر بصیرت و آگاهی ملت ایران و اقوام ایرانی و پیروان مذاهب دیگر، گروه‌های تروریستی وابسته نتوانستند در میان مردم ما از موقعیت و پایگاه مردمی برخوردار شوند؛ لذا آن‌ها به این تحرکات بسنده می‌کنند، که البته این تحرکات خیلی ارزشی ندارد؛ زیرا در داخل ایران نیستند، البته جمهوری اسلامی نیز خویشتن داری کرده که همین موجب سوءاستفاده شده، اما مقامات ما هشدار می‌دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ایران در صورت بروز وقائع مشابه از سوی پاکستان، به آن پاسخ خواهد داد؟، اظهار کرد: هر کشوری منافع ملی خود را که در راس آن امنیت ملی است جدی می گیرد، و مسائل امنیت ملی برای ما بسیار بسیار جدی است؛ جمهوری اسلامی در این حوزه ها آستانه تحملی دارد و نمی‌تواند شاهد این باشد که گروه‌هایی به عمق خاک پاکستان بروند و هر موقع که لازم بود تحرکی را داشته و مجدد بازگردند و ایران نیزفقط تماشاگر این صحنه باشد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: امروز مقامات سیاسی و نظامی ما این موضوع را مطرح کردند نمایندگان مجلس این هشدارها را داده‌اند دستگاه دیپلماسی باید در این حوزه بسیار فعال باشد و مقامات پاکستان نیز در قبال این قضایا پاسخگو باشند به هرحال ایران این انتظار را از همسایه خود دولت پاکستان دارد که در مناطق همجوار با ایران که این گروهک‌ها وجود دارند، حاکمیت خود را بیشتر کند و اجازه ندهد چنین گروه‌هایی با استفاده از خاک پاکستان از موقعیت‌هایی بهره‌مند شوند که هر از گاهی به مرز ما نزدیک شوند به پاسدارها و مرزبانان ما تعرض کنند.

وی تأکید کرد: ما درگذشته ربایش مرزبانان را داشتیم، اخیرا این حرکت صورت گرفت، و اگر این‌ها داخل ایران بودند،جمع کردن و پاکسازی آن‌ها کار راحتی است.

وی ادامه داد: ایران به هرحال تاکنون برای حاکمیت کشورهای همسایه و همجوار دولت پاکستان احترام قائل بوده است، اما طبیعی است که پاکستان نیز باید به این مساله توجه کند و قطعا در صورت تکرار ایران این حق را برای خود قائل است که اگر دولت پاکستان قادر نیست امنیت را برقرار کند و حاکمیت خود را تعمیم دهد این جریانات اگر با اطلاعات دستگاه‌های اطلاعاتی پاکستان اقدام می‌کنند؛ باید به شکل دیگری به آن‌ها پاسخ داد درغیر این صورت و در صورت ناتوانی دولت پاکستان، ایران این توان را دارد که با تدبیر و رویکرد دیگر منابع ناامنی و تهدیدها را از بین ببرد.

جوانی در پاسخ به این سؤال که آیا 130 تکفیری دستگیر شده توسط امنیت ایران با داعش ارتباط دارند؟، اظهار کرد: وزیر اطلاعات در نشست مجلس شورای اسلامی از دستگیری تعدادی عناصر تکفیری طی این ماه‌های اخیر خبر دادند، اما شواهد امر و مطالب منتشر شده نشان نمی‌دهد که این افراد به شکل سازمان یافته با گروه‌های تکفیری ارتباط داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که افرادی ممکن است تحت تاثیر شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای سایبر، شروع به بازنشر افکار تکفیری کنند؛ این کارها می‌تواند زمینه‌ای را برای ایجاد مشکلاتی در آینده فراهم کند، و ما احتمال می‌دهیم بیشتر افرادی که دستگیر شدند، مبلغ و مروج یک فکرو اندیشه انحرافی و ساخته و پرداخته استعمار هستند.

وی گفت: اساس این جریان تکفیری گرچه پیشینه‌ای در تاریخ اسلام دارد، اما تشکیل یک جریان سازمان یافته از زمان محمد بن عبدالوهاب در منطقه نجد و حجاز است، که با قدرت سیاسی در منطقه با پشتوانه انگلیسی‌ها گره می‌خورد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه تأکید کرد: امروزه دستگاه رسانه‌ای غرب در اختیار این جریان‌هاست برای ترویج این افکار و اندیشه در جهان اسلام و طبیعی است که در مناطق سکونت اهل سنت نیزچنین تحرکاتی وجود داشته باشد، و اقدامات دستکاه اطلاعاتی و امنیتی ما برای جلوگیری از ترویج و نشر افکار و اندیشه های الحادی و انحرافی، پیشگیرانه است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 20 مهر 1393
شباهت ها و تفاوت هاي داعش و سفياني

 

پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: در روایات آمده است آشفتگی های سخت وجنایاتی در موصل صورت می گیرد و خشونت ها و کشتارهای فراوانی در آخرالزمان در حمص، حلب و دمشق برپا می شود.
به گزارش مشرق، ایران اسلامی نوشت: گروهک تروریستی داعش در ماه آوریل سال ۲۰۱۳میلادی اعلام موجودیت کرد. این گروه مسلح تروریستی که اندیشه سلفی جهادی (تکفیری ) را پیشه خود کرده، از زمان پیدایش خود تا کنون با حملات وحشیانه به شهرهای مختلف سوریه و عراق، بی رحمانه ترین جنایت ها در قرن حاضر را رقم زده است.
در این میان تحلیل های متفاوتی از ارتباط حضور این گروهک تروریستی و آشفتگی ها و ناامنی هایی که بوجود آورده است با وقایع آخرالزمان مطرح می شود که در این خصوص با دکتر رجبی دوانی مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام به گفتگو پرداختیم. 

دکتر محمد حسین رجبی دوانی در این باره به خبرنگار ایران اسلامی گفت: آنچه مسلم است با توجه به وعده های داده شده در روایات و روند اوضاع جهان، ما در آخرالزمان به سر می بریم اما آخرالزمان حد و مرزی برایش تعیین نشده که از چه زمانی شروع می شود و چه موقع به پایان می رسد. آنچه اهمیت دارد، ظهور حضرت ولی عصر(عج) و تشکیل حکومت عدل واحد جهانی و درهم کوبیدن قدرت های فاسد و جبار است. 

وی با اشاره به اینکه حوادثی که اخیرا در سطح جهان وبه خصوص جهان اسلام پدید آمده بابرخی از روایات مربوط به نشانه های ظهور امام زمان (عج) شباهت دارد، درباره تطبیق ابن حوادث با روایات مربوط به آخر الزمان هشدار داد و تاکید کرد: ما نباید دنبال تطبیق این مسائل باشیم و باید به وظیفه خودمان که انتظار حقیقی است عمل کنیم؛ چه این حوادث مطابق با آن روایات باشد یا خیر. اگر ما منتظر اتفاق افتادن نشانه ها باشیم تا پس از وقوع آنها انتظار بکشیم، بیراه رفته ایم. باید وظیفه ای که از ما خواسته شده است عمل کنیم که همان انتظار فرج است.

این پژوهشگر تاریخ اسلام در پاسخ به این سوال که آیا داعش همان سپاه سفیانی در آخرالزمان است، اظهار داشت: داعش در دشمنی با شیعه همانند سفیانی است. در اینکه داعش یک جریان منحرف، فاسد، جلاد، سفاک و بی پروا از خداست شکی نیست و جنایاتی که مرتکب می شوند بعضا مطابق با مسائلی که در ارتباط با سفیانی که در روایات آمده است شباهت دارند، اما اینکه بگوییم اینها همان جریان سفیانی هستند درست نیست، چون سفیانی به شخص اول این حرکت اطلاق شده و به شخصی گفته می شود که مردمی را فریب می دهد. اما پشت این جریان فاسد و جنایتکار داعش، مفتیانی از سلفی های پلید هستند و آن جنایتکاری هم که در راس است خود را از نسل امام حسین می داند و مدعی ابوبکر حسینی البغدادی است. 

رجبی دوانی با اشاره به روایات موجود در این زمینه افزود: خروج سفیانی در روایات ما از مسائل متواتر و قطعی است که که از نسل نحس بنی امیه یک فردی خروج می کند، فساد وتباهی را به بار می آورد و ۹ ماه هم با جنایت حکومت می کند و بعد توسط امام زمان از میان خواهد رفت. ما روایاتی داریم که با این مسائل تطبیق می کند. حتی در روایات آمده است آشفتگی های سخت وجنایاتی در موصل صورت می گیرد و خشونت ها و کشتارهای فراوانی که در حمص و حلب و دمشق برپا می شود.

وی با ذکر روایتی ادامه داد: امام صادق (ع) با ذکر یکی از نشانه های ظهور حضرت می فرمایند: 
وای بر عرب و بلایی که دامن گیر آنها می شود و اهل عراق چنان هراسی آنها را فرا می گیرد که آرام و آسایش را از دست خواهند داد. 

رجبی دوانی در پایان تاکید کرد: در قضیه خروج سفیانی شخص مطرح است اما امروز این جنایاتی که صورت می گیرد شخص محور نیست وجریان است. چه بسا ممکن است این جریان منجر به بروز یک شخص خاص و محوری شود که همان سفیانی باشد اما قابل پیش بینی نیست و نمی توان اظهار نظر قطعی در این باره داشت.
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 20 مهر 1393
خطبه حضرت امام علي(ع) در روز غدير

 

امام علی(علیه‌السلام): امروز، روز ظاهر شدن و پرده‌‏برداری از مقام پیراستگی [عصمت و امامت] است. روز کمال یافتن آیین و نمایان ساختن پیمان‏ها از دورویی‏ها و انکارهای آگاهانه است.
عید غدیر از نگاه امام علی (علیه‏‌السلام)
 به گزارش مشرق، امام رضا (علیه‏‌السلام) در روایتی می‏‌فرمایند: «در روزگار امیرمؤمنان علی (علیه‏‌السلام)، یک‏سال روز جمعه با عید غدیر هم‏زمان گشت. آن حضرت بر فراز منبر رفت و خدا را چنان ستود که همانند آن شنیده نشده بود؛ ستایشی که کسی غیر از او درک نمی‏کرد.

سپس به یارانش فرمود: «ای مؤمنان! امروز خداوند متعال، دو عید گران‏سنگ و بزرگ را به هم پیوسته است؛ دو عیدی که پایداری و استواری هر کدام از اینها به دیگری است تا پدیده زیبای خویش را پیش شما کامل کند. شما را به راه رشد آگاه سازد و به روشنایی هدایت کند. راه میانه‏‌اش را برای پیمودن شما هموار کند و بخشش گوارایش را برایتان بگستراند. 

بی‏‌تردید، امروز موقعیت عظیمی دارد. در این روز، گشایش رخ داده، نردبان [تکامل] برافراشته شده و دلیل‏ها آشکار گشته است. امروز، روز ظاهر شدن و پرده‌‏برداری از مقام پیراستگی [عصمت و امامت] است. روز کمال یافتن آیین و نمایان ساختن پیمان‏ها از دورویی‏ها و انکارهای آگاهانه است».

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 20 مهر 1393
شگفتی های عدد 13

 اکثر مردم در مورد بعضي از اعداد نظرهاي خاصي دارندكه اغلب درست نيست از جمله اين اعداد 13 ميباشد كه خرافات زيادي در مورد آن مطرح شده است خيلي از مردم آن را نحس ميدانند و از اين عدد متنفرند ولي به ياد داشته باشيم تولد مولاي متقيان حضرت علي 0ع0 13 رجب ميباشد حال نكاتي جالب در مورد عدد 13 مطرح مي كنيم


● 13 عدد اول است. 


● 13جسم ارشميدسي موجود است. (اجسام ارشميدسي اجسامي هستند كه وجوه آنها چند ضلعي بوده، نه لزوما از يك نوع ، و كنجهاي آنها مساوي هستند.) 


● عدد 13كوچكترين Emirp است. (Emirp عدد اولي است كه اگر ارقام آن را معكوس كنيم مجددا عددي اول خواهد بود مثلا اعداد 13، 17،31، 37،.....) 


● 169=2^13 بامعكوس كردن ارقام آن داريم: 961="2^31 يعني رقم هاي آن مجددا معكوس مي شود." 


●شاخه زيتوني كه در پشت دلارهاي آمريكا كشيده شده است 13 برگ دارد. 



● نخستين حفره‌ي اول با طول سيزده بين دو عدد 113و 127اتفاق مي‌افتد. (منظور از حفره‌ي اول تعداد اعداد مركب بين دوعدد اول متوالي است.) 



● 13 كوچكترين عدد اول جايگشت‌پذير (Permutable Number) است. ( اين اعداد، اعداد اولي حداقل با دو رقم مجزا هستند كه با تجديد آرايش در رقم هايشان همچنان عددي اول باقي مي مانند مثلا براي عدد 337 ، 733 و 373 و 337 عدد اول است از ديگر اعداد از اين قسم مي‌توان به 13,17,37,79,113,119و جايگشتهاي آن اشاره كرد.) 


● هشت عدد اول ديگر مي‌تواند به وسيله تغيير يك رقم از 13 توليد شود.{11, 17, 19, 23, 43, 53, 73, 83} 


● عدد 13 كوچكترين عددي است كه ارقام آن در پايه چهار معكوس 13 است. ( 13 در مبناي چهار 31 است.) 


●131211109876543212345678910111213عدد اول است. 


● معكوس عدد 2^13 عددي اول است. 


● 13كوچكترين عدد اولي است كه از مجموع مربعات دو عدد اول مجزا يعني 2^3+2^2 بدست مي آيد. 


●اقليدس و ديافانتي هر كدام 13 كتاب نوشته‌اند. 



● مجموع باقي مانده هاي حاصل از تقسيم عدد 13 برنخستين اعداد اول تا 13 برابر 13 است. 


● 13كوچكترين عدد اولي است كه مجموع ارقام آن مربع است. 


● مجموع توانهاي چهارم نخستين 13عدد اول به علاوه‌ي عدد يك ، عددي اول(6870733) است. 


● (13+1)13-13^(13+1) عددي اول است. 


● مجموع نخستين 13 عدد اول 238كه مجموع ارقامش 13 است.


● كوچكترين عدد اولي است كه به صورت مجموع دو عدد اول ( 2+11) نمايش داده مي‌شود و همچنين كوچترين عدد اولي است كه به صورت مجموع دو عدد مركب (4+9 ) نوشته مي‌شود.


● ۱۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳۳/۱۳ عدد اول است. (توجه كنيد كه تعداد ارقام 3 بعد 1 ، 13 عدد است.) 


● عدد ۲^۱۳ منهاي عدد ۱۳عددي اول است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 16 مهر 1393
منتظر واقعی باشیم

 یار من مهدی نیا، اینجا کسی یعقوب نیست

لحظه ای چشمانشان، از دوریت مرطوب نیست!

نازنین، اینجا خدا هم پیششان محبوب نیست

نوبهارم، در فراقت هیچ کس محزون نشد

منجی انسانیت، اینجا شرایط جور نیست!

گرچه در هر جمعه ای زیبا دعایت می کنند

این دعاها بر زبان است، جنسشان مرغوب نیست!!!

نظرفراموش نشه!!!


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 16 مهر 1393
سخنان زیبا


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 16 مهر 1393
فقط می تونم بگم شرمنده و روسیاهم

 

گریهفقط میتونم بگم شرمنده و رو سیاهیم


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 16 مهر 1393
فحش دادن به دشمن

 

http://uploadax.com/images/68459996696273355163.jpg

جهت شادی روح امام و شهدا صلوات

اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد

و عجّل فرجهم


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 16 مهر 1393
روش ترک گناه

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 16 مهر 1393
درد دل با خدا

هو الاوّلُ و الآخِر وَ الظّاهِرُ و الباطِن

 

 با طلبکاریِ تموم خدا رو صدا میزنم ( منو ببخش خداجون) و میگم :

ای خدا من که جز تو کسی رو ندارم

فقط تو رو دارم ! دستمو بگیر خدااااااااااااااااا

چشمامو به روی همه ی داشته هام می بندم و میگم :

خدای من! خدای مهربون من ! هیچکسی جز تو ندارم

فقط تو می تونی آرومم کنی !

و خدا هم به شدت منو آروم میکنه ( شرمنده خدا جونم)

دیگه دلتنگی کجا بود ؟


و اونوقت می ترسم خیلی می ترسم

از خودم

و دلم تنگ میشه برای دلتنگیام !

خدایا ! نکنه این آرامش رو بخاطر خوبیام تو ی این دنیا برام خرج کنی

و بعد منِ گنهکار در اون دنیا بدونِ آرامش با کوله باری از گناه!

آه خدایا


و بیشتر می ترسم

آرامشِ دل تنگیهام همیشه با ترس همراهه !


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 16 مهر 1393
اینفوگرافیک/ خطوط قرمز مذاکرات

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در یک سال گذشته در کنار حمایت از مذاکره‌کنندگان ایرانی، بر حفظ حقوق ملت ایران  تاکید کرده‌اند و رعایت خطوط قرمز را در جریان مذاکرات هسته‌ای ضروری دانسته‌اند. در این اینفوگرافیک برخی از موارد این خطوط قرمز در بیانات رهبر انقلاب مرور شده است.

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 16 مهر 1393
جزىیات جدید از ماهواره های ظفر و تدبیر

رییس مرکز تحقیقات ماهواره دانشگاه علم و صنعت گفت: اکنون در حال ساخت ماهواره ظفر هستیم که برای کاربردهای فضایی طراحی می شود.

به گزارش مشرق، حسین بلندی اظهار داشت: تصاویر ارائه شده از طریق ماهواره ظفر می تواند در پایش ذخایر نفت، معادن، بررسی جنگل ها، بررسی زمین های شور و قلیایی، بررسی امراض و آفات گیاهی و استفاده از تصاویر در جهت بررسی بحرانهای طبیعی استفاده شود.

وی توضیح داد: این ماهواره امکان گرفتن تصویر با وضوح 22 و نیم متری و تعیین موقعیت را داراست و علاوه بر آن دارای محموله ذخیره و ارسال همزمان داده به ۲۵۶ کاربر است.

بلندی با بیان اینکه قدرت تفکیک ماهواره ظفر را 80 متر است گفت: فناوری دوربین ها در ماهواره ظفر ارتقای 5 برابری یافته است.

به گفته وی دو برابر شدن دقت کنترل و افزایش بیش از 15 برابری نرخ ارسال داده های تصویری از دیگر مزایای ماهواره ظفر است.

به گزارش ایرنا، وزن ماهواره ظفر 90 کیلوگرم است که به منظور استقرار در مدار دایره با ارتفاع 500 کیلومتر و زاویه انحراف مداری 55 درجه طراحی شده است.

این ماهواره مجهز به دوربین های رنگی است و قادر به تصویر برداری از سطح زمین است.

وی تاکید کرد: این ماهواره اکنون مرحله طراحی خود را پشت سر گذشته و در مراحل ساخت قرار دارد.

ماهواره تدبیر برای پرتاب در اختیار مسوولان سازمان فضایی شده است

وی در مورد ماهواره تدبیر گفت:اطلاعات جدیدی در این زمینه وجود ندارد. آنگونه که پیشتر گفته شده، نمونه پرتابی ماهواره تدبیر آماده و به مسوولان سازمان فضایی کشور تحویل داده شده است.

بلندی افزود: ماهواره تدبیر نسبت به ماهواره قبلی حدود 400 درصد نسبت به ماهواره قبلی خود ارتقا یافته است.

به گزارش ایرنا، ماهواره تدبیر بعد از ماهواره نوید علم و صنعت دومین ماهواره دانشجویی دانشگاه علم و صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: ماهواره تدبیر نمونه پیشرفته ماهواره نوید و در واقع چهار برابر از نظر عملکردی، تصویربرداری و موقعیت یابی بهتر از ماهواره نوید است.

بلندی دوربین با وضوح بالا، سیستم تعیین موقعیت، سیستم ذخیره و ارسال پیام برای ۱۶ گیرنده و طول عمر مداری تا دو ماه را از جمله ویژگی های ماهواره تدبیر عنوان کرد.
 
منبع: ایرنا
 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 16 مهر 1393
کاریکاتور بازی اردوغان در مرز ترکیه با سوریه
بازی اردوغان در مرز ترکیه

 

کاریکاتور/بازی اردوغان در مرز ترکیه
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 16 مهر 1393
فرانس 24: انقلاب ایران در حال فتح چهارمین کشور عربی است.


اینکه عکس‌های رهبران ایران در بیروت و بغداد برافراشته می‌شود، پیروزی بزرگ ایرانی‌هاست.شبکه تلویزیونی فرانس 24 با انتشار این تحلیل نوشت: تحولات سریع در منطقه آشوب‌زده خاورمیانه در جریان است و نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله درباره نحوه مقابله با داعش در میان کشمکش‌های سیاسی و نظامی در برخی کشورهای عربی برگزار می‌شود. گرچه ایران به نشست پاریس دعوت نشد اما خواه ناخواه از این تحولات دور نبوده، تا جایی که جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب ایران به تازگی گفته است که توازن قوا در منطقه به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر کرده است. فرانس 24 می‌افزاید: ایران در نشست جده که هسته نخستین تشکیل ائتلاف بین‌المللی برضد داعش بود و سپس در نشست ائتلاف پاریس دعوت نشد. جالب است که فقط چند روز بعد این ماجرا، حوثی‌ها صنعا را تسخیر کردند؛ حوثی‌هایی که در یمن از آنها به جای «انصار‌الله»، «انصار ایران» نام برده می‌شود. پس از تحولات صنعا ایرانی‌ها معتقدند که پس از دمشق، بغداد و بیروت، چهارمین پایتخت عرب هم با آنها همسو شده و به تعبیر جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب توازن قوا در منطقه به نفع ایران تغییر کرده است.

در ادامه گزارش تلویزیون فرانس 24 خاطرنشان شده است ایران معتقد است نظام باطلی که آمریکا در منطقه خاورمیانه ایجاد کرده بود اکنون فرو می‌ریزد و نظام جدیدی خارج از اراده غرب شکل می‌گیرد. آنچه وی به وضوح بیان نکرد ولی تلویحا به آن اشاره کرد این بود که ایران محور نظام جدید است و درحالی که قبلاً در مرزهای خود با ائتلاف دشمنانش می‌جنگید اکنون تا شرق مدیترانه پیش رفته است و نفوذ تهران در جایی که نفوذ واشنگتن درحال کاهش است، افزایش می‌یابد.در ادامه این گزارش آمده است: رسانه‌های ایران در توصیف سقوط صنعا به دست حوثی‌ها اعلام کردند انقلاب اسلامی پیروز شد. شعارهای انقلاب ایران در برخی کشورهای عربی سر داده می‌شود و عکس‌های رهبران ایران در بیروت و بغداد برافراشته می‌شود؛ این یک پیروزی بزرگ برای ایران است.

نظریه طاهری:دست اندرکاران فرانس 24 کلمه فتح را با ایده های استعماری خود تفسیر می کنند. فتح از نظر ایران، خاک و سرزمین نیست بلکه فتح دلها و قلوب است که از ایده های امام راحل بوده که به حمدا... محقق خواهد شد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 16 مهر 1393
چرا اردوغان بر کردها شمشیر کشید؟
تناقض‌هایی آنکارا در قبال داعش؛

درست است که سقوط عین‌العرب، یک هدیه استراتژیک داعش به ترکیه است ولی با تهدیدات پ.ک.ک، با مشکل راهبردی جدیدی روبرو خواهند شد، خصوصاً اینکه تمامی کردهای منطقه با این سیاست ترکیه مخالفند. مذاکره با دوست اردوغان متوقف و درگیری های کردی به داخل خاک ترکیه کشیده می شود.

هدیه استراتژیک ترکیه به داعش/ چرا اردوغان شمشیر خود را برای کردها کشیده است؟گروه بین‌الملل مشرق - از ابتدای بحران سوریه، دولت ترکیه، راهبرد حداکثری خود را در اسقاط دست نیافتنی نظام سوریه قرار داده بود که کمترین دلیل ناکامی آن، دسته جاتی بودند که ابزار تحقق این راهبرد بودند.

در واقع ترکیه با راهبرد ماکیاولی و رویکردی که هدف وسیله را توجیه می کند، حتی به سارقان و مافیای مرزی هم دل بسته بود و فکر نمی کرد که با تشکل های رنگارنگ و حمایت های گسترده ارتجاع عرب و غرب کار به رسوایی و ناکامی منتهی شود.

مقامات دولتی ترکیه و حزب اخوانی آن، در راهبرد خود یک حداقل و حداکثر را در نظر گرفته و برای تحقق آن برنامه ریزی کرده بودند.

در سیاست حداقلی، ترکیه انتظار داشت تا به نحوی به دستاوردهایی در حوزه کردی در سوریه دست یافته و عمق استراتژیک پ.ک.ک را در سوریه، در دست گرفته و مهار نماید.

هدیه استراتژیک ترکیه به داعش/ چرا اردوغان شمشیر خود را برای کردها کشیده است؟

به همین دلیل از سال دوم بحران، بر ضرورت منطقه پرواز ممنوع و منطقه حائل اصرار داشت و به بهانه آن قصد داشت با انتقال آوارگان سوری به این مناطق کردی، یک جابجایی جمعیتی را نیز در نوار مرزی با ترکیه شکل دهد. مداخله مستقیم سربازان و افسران ترک و افسران اطلاعاتی ترکیه هم در درگیری های حلب و حتی در حمص و حماه و استان های شمالی، برای افزایش تضمین در اجرای راهبرد فوق بود. اکنون هم که یک گردان از ارتش خود را در قبر شاه سلیمان مستقر کرده و ننگ هماهنگی آشکار با داعش را پذیرفته، برای این است که به این حضور نظامی و این نوار مرزی در سوریه بشدت نیازمند است.

در سیاست حداکثری، براندازی نظام سیاسی در سوریه را دنبال می کرد و تردید نداشت که می تواند در نتیجه نهایی، بیشترین سهم از قدرت را در سوریه کسب کند. چرا که در کنار ارتش حر و مجموعه های اخوانی که مستقیماً با ترکیه و قطر وصل بودند، بسیاری از گروه های تروریستی مانند داعش و النصره، احرار الشام، جیش الاسلام و... هم به دستگاه اطلاعاتی میت وصل بودند و تمامی خطوط مالی و لجستیکی و تسلیحاتی آنها از خاک ترکیه انجام می شد. جالب اینکه حتی در مراحل اولیه برای مرتبط کردن النصره با ترکیه، واسطه هایی از دیگر گروه ها ایجاد کرده بود تا سلاح و مهمات مورد نیاز النصره را برای آنها به داخل سوریه منتقل نمایند!!

هدیه استراتژیک ترکیه به داعش/ چرا اردوغان شمشیر خود را برای کردها کشیده است؟

این ارتباط با گروه های تروریستی، با منطق منافع مشترک دنبال شده و در حال اجراست و طرفین به نیازهای متقابل مبهم واقفند.

آنچه امروز این مثال را محسوس تر می کند، آگاهی داعش از سیاست های ترکیه است و به نحوی عمل می کند که درست ترکیه نمی تواند در ژست جهانی در مسیر مبارزه با داعش قرار گیرد. ترکیه به داعش نیاز دارد تا عین العرب و دیگر مناطق کردی در شمال و شمال شرق سوریه را زیر فشار قرار داده و یا اشغال کنند. ترک ها برای این هدف حاضرند که هرگونه همراهی با داعش هم به عمل آورند واینکار را تابحال انجام داده اند. مثلاً در قبال آزادی 49 گروگان آنها که در موصل و در ابتدای پروژه اشغال عراق دستگیر شده بودند!! مقادیر قابل توجهی نیازهای پزشکی و درمانی و مهمات و سلاح در اختیار داعش قرار داده شد و مقامات ترک هم قسم خوردند که ما به داعش پول نداریم!! و یا از ابتدای گسترش جغرافیایی داعش در شرق سوریه، یک شرکت ویژه ترک که به مقامات درجه یک وصل است، وظیفه خرید و فروش نفت قاچاق شده به داخل ترکیه را به عهده گرفته و مبالغ توافق شده ای را مستمراً در اختیار داعش قرار می دهند.

هدیه استراتژیک ترکیه به داعش/ چرا اردوغان شمشیر خود را برای کردها کشیده است؟

امروز هر دو سیاست و راهبرد ترکیه با پارادوکس روبروست و یا دستیابی بدان غیرممکن است. ساقط کردن نظام را امریکایی ها و سعودی ها هم که انگیزه های ویژه داشتند، کنار گذاشته اند و آن را غیر ممکن می دانند و به حداقل ها دل خوش کرده اند.

در قبال راهبرد و اهداف حداقلی، ترکیه از یک سو شکل گسترده ای متهم به حمایت و ارتباط با تروریست های داعش  و بقیه دسته جات تکفیریست، به نحوی که داود اوغلو ناچار است، با دروغ های بزرگ و مضحک برای مقابله با آن تلاش کرده و بگوید سیاست های ترکیه امیدبخش هستند. البته امید بخش هستند ولی صرفاً برای تروریست ها، امید بخش می باشند.

با اینکه مقامات ترک از مدتی قبل در هماهنگی کامل با داعش بودند و مقدمات حملات فعلی به عین العرب را در حمله به لشکر 17 و فرودگاه نظامی مستقر در استان رقه فراهم کرده بودند و حمله به عین العرب را بخش مهمی از راهبرد، ضد پ.ک.ک و ضد کردی خود در سوریه تلقی می کردند ولی امروز با شکل جدیدی روبرو هستند. درست است که سقوط عین العرب، یک هدیه استراتژیک داعش به ترکیه است ولی با تهدیدات پ.ک.ک، با مشکل راهبردی جدیدی روبرو خواهند شد، خصوصاً اینکه تمامی کردهای منطقه با این سیاست ترکیه مخالفند. مذاکره با دوست اردوغان متوقف و درگیری های کردی به داخل خاک ترکیه کشیده می شود. یعنی یک امتیاز در امنیت حاشیه مرزهای جنوبی در    مقابل یک تهدید و خطر در امنیت داخلی برای ترک ها ثبت می شود.

هدیه استراتژیک ترکیه به داعش/ چرا اردوغان شمشیر خود را برای کردها کشیده است؟

البته اگر این مشکل تا این حد متوقف می شد، شاید برای ترک ها راهی وجود داشت، چرا که این سیاست آنها، روابط ترکیه با بارزانی و اقلیم کردی را هم تحت تأثیر شدید قرار می دهد و در داخل ترکیه هم، موج جدید گروه های اپوزیسیون، دولت اردوغان را با چالش جدی روبرو خواهد کرد. شاید یکی از دلایل طولانی شدن حمله به عین العرب همین است تا ترکیه برای این مشکل پاسخی پیدا کند. مسئله مهم برای ترک ها این است که حتی اگر برای این مشکل پاسخی دست و پا کنند ولی برای اتهام تروریست پروری و ارتباط با داعش نه تنها با تکذیب به نتیجه نمی رسند بلکه امریکایی ها هم برای فرار از مسئولیت، حاضرند ترکیه و امارات و بقیه را قربانی کنند.

هدیه استراتژیک ترکیه به داعش/ چرا اردوغان شمشیر خود را برای کردها کشیده است؟

این رسوایی برای همه کسانی که در پروژه تروریست پروری در سوریه مشارکت داشته اند، پر هزینه است. خصوصاً اینکه این پروژه طولانی شود، چرا که اگر یک زمان کوتاه درگیر این پروژه بودند، قابل تحمل بود ولی حالا نه تنها طولانی شده بلکه به نتایج آن هم امید ندارند و برای داستان سرایی ائتلاف مبارزه با داعش هم، هر یک از طرف ها، تفسیر و معانی خاصی را دنبال می کند. در این داستان هم، نگاه سعودی و نگاه ترکیه و قطر و نگاه کلان امریکایی و انگلیسی، از عمر قابل استفاده بودن این پروژه جدید در سوریه خواهد کاست و دعواهای یاد شده هم پایان نخواهد داشت.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 16 مهر 1393
قابلیت های موشک میثاق

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش ::یکی از کوتاه‌ بردترین و جمع‌ و‌ جور‌ترین سامانه دفاع هوایی موشکی، موشک‌های دوش پرتاب هستند، به همین دلیل این موشک‌ها قابل حمل توسط یک نفر بوده و مورد استفاده نیروهای نظامی کشورهای مختلف قرار می‌گیرند.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از  باشگاه خبرنگاران، با توجه به افزایش حجم تهدیدات هوایی و ظهور نسل جدید پهپادها و بالگردهای با توان مانور بالا در ارتفاع پایین، موشک‌های دوش پرتاب به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از تسلیحات پیاده نظام در بسیاری از ارتش‌های جهان محسوب می‌شوند.

یکی از کوتاه بردترین و جمع‌ و‌ جور‌ترین سامانه دفاع هوایی موشکی، موشک‌های دوش پرتاب هستند، به همین دلیل این موشک‌ها قابل حمل توسط یک نفر بوده و مورد استفاده نیروهای نظامی کشورهای مختلف قرار می‌گیرند.

به دلیل کاربرد زیاد این سلاح، پس از جنگ تحمیلی، جمهوری اسلامی ایران بر آن شد دست به تولید موشک‌های دوش پرتاب بزند.

از همین رو برای ساخت این سلاح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در کشور تلاش‌های بسیاری انجام و در نهایت نمونه پرکاربرد این موشک‌ها با نام میثاق1 و میثاق2 به طور گسترده‌ای در کشور تولید شد و مورد استفاده نیروهای مسلح کشورمان قرار گرفت و اکنون کشورمان با تولید این دسته از سلاح‌ها در زمره پیشتازان این عرصه در دنیا قرار گرفته است.


موشک میثاق، یک موشک ضد هوایی کلیدی است که در صنعت پدافند هوایی می‌تواند نقش محوری ایفا کند و کمک شایانی به حفظ حریم هوایی کشور داشته باشد.

این موشک برای دفاع از پیاده نظام و تأسیسات در صحنه نبرد، سلاح مناسبی است و حمل آن بر روی موتور سیکلت، خودروهای نظامی، بالگردها، قایق‌های تندرو و زیردریایی ممکن است. همچنین پرتابگر دوتایی آن بر روی خودروی وانت در کشور توسعه یافته است.


میثاق، یک موشک دوش پرتاب قابل حمل است که با هدایت مادون قرمز کاربری ضد هوایی دارد.

حسگر این موشک از نوع مادون قرمز پیشرفته بوده و به آن توانایی حمله به اهداف از تمام زوایا را می‌دهد. بدین ترتیب این موشک توان درگیری با اهداف نزدیک شونده را نیز دارد.

با توجه به ویژگی‌های پرتابگر، عمر انبارداری این موشک بالا بوده، دستور‌العمل پرتاب ساده و نرخ شلیک بالایی داشته و در دمای منفی40 تا مثبت60 درجه سانتیگراد قابل استفاده است.


در این موشک، سامانه هدایت خودکار امکان "شلیک کن و فراموش کن" ( fire and forget ) فراهم شده است و به کاربر اجازه می‌دهد سریعاً موضع پرتاب را ترک کرده و از خطر آسیب دیدن از سوی دشمن در امان بماند.

"شلیک کن و فراموش کن" به موشک‌هایی گفته می‌شود که بعد از شلیک، در هدف‌یابی، دیگر نیازی به راهنمایی شخص یا دستگاهی دیگر نداشته و لازم نیست تا پرتاب‌کننده آن‌ها خود را در یک خط مستقیم با هدف نگه دارد، بلکه تمام مراحل هدف‌یابی پس از شلیک توسط خود موشک انجام می‌شود.


این‌که موشک برای خود یک نفر راهنما یا یک سیستم هدف‌یابی داشته باشد تا آن را به طرف هدف سوق دهد به بهبود کارایی آن کمک می‌کند اما این حالت موجب در خطر قرار گرفتن شخص و دستگاه شلیک‌کننده موشک می‌شود که مجبور هستند خود را در مکان ثابتی در نزدیکی هدف نگه دارند و همچنین باعث ناتوانی آن‌ها در رسیدگی به کارهای دیگر می‌شود.

در سیستم هدف‌گیری "شلیک کن فراموش کن" فقط کافیست اطلاعات کلی هدف قبل از شلیک در حافظه موشک برنامه‌ریزی شوند. این اطلاعات شامل نشانه‌گیری به سوی هدف، اندازه‌گیری‌های راداری (از جمله شتاب هدف) و تصویر مادون قرمز (حرارتی) هدف می‌شود.

هر موشکی که از یکی از امکانات بالا برای راهیابی بهره بگیرد، موشکی با قابلیت "شلیک کن و فراموش کن" شناخته می‌شود.


ابراز نگرانی آمریکا از تولید و شلیک موشک‌های دوش پرتاب ایران



سایت  freebeacon  درباره توان موشک‌های دوش پرتاب ایران نوشت: ایران با شلیک موشک‌های دوش پرتاب خود باعث نگرانی آمریکا و متحدانش شده است.

 
این سایت با اشاره به توان بومی ایران در ساخت نسل سوم و چهارم موشک‌های دوش پرتاب اضافه کرد: این سلاح‌ها از پیچیدگی خاصی برخوردارند و به همین دلیل آمریکا از گسترش این نوع موشک‌ها ابزار نگرانی کرده است.   

سایت armyrecognition  درباره توان موشک زمین به هوای "پُرتابل" ایران اظهار داشت: موشک میثاق1، یک موشک زمین به هوا با هدایت مادون قرمز است که از توانایی‌های ویژه‌ای برخوردار و در صنایع دفاعی شهید کاظمی تهران ساخته شده است.

 

 
این سایت با اشاره به ویژگی‌های موشک میثاق 2 اذعان کرد: میثاق2 نمونه ارتقا یافته میثاق1 است و این موشک با انعطاف‌پذیری و قدرت مانور بالا، کاربردی آسان دارد و هدایتش به صورت "شلیک‌کن فراموش کن" ( fire and forget ) است و علاوه بر این توان هدف‌گیری در ارتفاع‌های پست و هدف قراردادن ناگهانی به صورت مستقیم را دارد.   
 
سایت armyrecognition  افزود: سرعت این موشک‌ها به گونه‌ای است که توانایی انهدام اهدافی همچون جت را دارد و این سلاح از جمله سلاح‌های قدرتمند برای دفاع هوایی محسوب می‌شود و توانایی پوشش تمامی نیروها را دارد.

 

 

سایت armyrecognitio با اشاره به خصوصیات تاکتیکی این موشک اظهار داشت: وزن موشک 10.86 کیلوگرم، وزن سرجنگی 1.17 کیلوگرم، شکل سرجنگی به صورت اچ ای قطعه قطعه شده و سرعت پرواز 570 متر بر ثانیه و زمان واکنش 5 تا 10 ثانیه قادر به انهدام هواپیماهای تاکتیکی، پهپادها، هلیکوپترها و موشک‌های کروز است.



سایت popularmechanics  درباره موشک میثاق نوشت: ایران موشک‌های ضد هواپیمای دوش پرتاب میثاق را تولید کرده است که پتانسیل‌های بالقوه بسیار بالایی دارد.

سایت  defence.pk  در رابطه با موشک دوش پرتاب میثاق2 نوشت: میثاق2 نسل جدید سلاح‌های موشکی ضدهوایی قابل حمل است و مأموریت اصلی این سلاح پیشرفته هدف قرار دادن بالگردهای مسلح در ارتفاع پایین است و همچنین می‌تواند برای دفاع از مراکز حساس نظامی، سیاسی و صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.


این سایت افزود: این سلاح نه‌ تنها قابلیت حمل، قدرت مانور بالا، کنترل آسان و سیستم "شلیک کن فراموش کن" را داراست بلکه فناوری و تکنولوژی پیشرفته و سیستم هدایت قدرتمندی در این سلاح استفاده شده است.


استفاده از موشک میثاق بر روی پهپاد سریر

سایت theiranproject  در رابطه استفاد از سلاح دوش پرتاب میثاق بر روی پهپاد سریر نوشت: سلاحی که در رژه فروردین ماه زیر بال پهپاد سریر مشاهده شد از نوع موشک دوش پرتاب "میثاق1" است و این موشک و نمونه‌های جدیدتر آن سلاح کاملاً کارآمدی در برابر بالگردها و بیشتر پهپادهای دشمن و سلاح مناسبی در برابر موشک‌های کروز و پهپادهای سریع و هواپیماهای جنگنده (در برخی از حالات پروازی آن) خواهد بود.



البته استفاده از موشک‌های سطح به هوای دوش پرتاب به عنوان موشک هوا به هوا در بالگردها سابقه‌ای طولانی دارد و اکنون در یک هواپیمای بدون سرنشین مورد استفاده قرار گرفته و هر فروند پهپاد سریر می‌تواند به کمک موشک میثاق، محدوده قابل توجهی را تحت پوشش خود قرار دهد که این نشان از کاربردهای ویژه این موشک دوش پرتاب در صنعت دفاعی کشور دارد.


 

امروزه نیز شبکه گسترده دیده‌بان‌های مرزی در کشورمان علاوه بر امکانات لیزری و سامانه‌های مخابراتی برای انتقال اطلاعات، به موشک‌های دوش پرتاب نیز مسلح هستند تا در صورت لزوم اقدام به درگیری با اهداف کنند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 16 مهر 1393
آمریکا در راس مدیریت داعش است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
پایگاه مردمی ارتش ::معاون ستادکل نیروهای مسلح گفت : براساس اطلاعات، اخبار و مجموعه تحلیل‌هایی که ما در اختیار داریم ایجاد کننده، مدیریت و لجستیک داعش و تروریست‌های منطقه توسط سرویس‌های بیگانه و در رأس آن آمریکایی‌ها بوده است.

سردارسرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اهداف آمریکا از تشکیل ائتلاف نمایشی ضد "داعش" به   دفاع پرس گفت: آمریکا تلاش می کند آب رفته را به جوی برگرداند و مجددا در عراق حاکمیت پیدا کند و با توجه به شکست ها و نا کار آمدی هایی که در سوریه متوجه آمریکا شده و تمام تلاش هایی که انجام داده و نتوانسته حکومت مردمی بشار اسد را ساقط کند از این روی مجددا به دنبال جاپایی در سوریه و عراق است.

وی ادامه داد: قطعا مردم منطقه و مقاومت اجازه نمی دهند که آمریکا، طرح ها و نقشه های خود را پیاده و اجرا کند.

سردار جزایری با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران در مقابل ائتلاف به ظاهر ضد داعش گفت: ایران با کمک مردم سوریه به آمریکا اجازه نمی دهد که نقشه های خود را پیاده کند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح خاطر در پاسخ به سوالی پیرامون حملات هوایی آمریکا و هم پیمانانش به زیر ساخت های سوریه به بهانه داعش و واکنش ایران درباره این اقدام گفت: باید تلاش کرد افکار عمومی جهان متوجه اقدامات ددمنشانه و شیطانی آمریکا در منطقه باشد.
 
معاون ستادکل نیروهای مسلح درخصوص حملات جنگنده‌های آمریکا به زیر ساخت های سوریه به جای حمله به مواضع "داعش" در این کشور اظهار داشت: براساس اطلاعات، اخبار و مجموعه تحلیل‌هایی که ما در اختیار داریم ایجاد کننده، مدیریت و لجستیک داعش و تروریست‌های منطقه توسط سرویس‌های بیگانه و در رأس آن آمریکایی‌ها بوده است.
 
وی یادآور شد: این همکاری‌ها هنوز هم ادامه دارد و اینکه آمریکایی‌ها به بهانه مبارزه با داعش می‌خواهند با این گروه تروریستی مقابله ‌کنند، فریب افکارعمومی است چراکه آمریکا با اقدامات گذشته خود نتوانست در منطقه آنطور که باید و شاید پایه‌های خود را محکم کند.
 
سردار جزایری اضافه کرد: به نظر می‌آید آمریکا تغییر تاکتیک داده و به این وسیله تلاش می‌کند تا مجدداً نوعی حضور جدید را در منطقه برای خودش رقم بزند.
 
وی درخصوص اعلام پنتاگون درباره استخدام فارسی زبانان برای جاسوسی از ایران نیز گفت: از گذشته تا امروز این طرح تداوم داشته و آمریکایی‌ها و سرویس‌های جاسوسی خارجی تلاش می‌کنند با استفاده از زبان فارسی، اهداف و منویات خودشان به خصوص در مورد ایرانی‌ها را به دست آورند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 16 مهر 1393
آیا شر وجود دارد؟

روزی یک استاد دانشگاه تصمیم گرفت تا دانشجویانش را به مبارزه بطلبد . 


او پرسید : آیا خداوند هر چیزی را که وجود دارد ، آفریده است ؟

دانشجویی شجاعانه پاسخ داد : بله .

استاد پرسید : هر چیزی را ؟

پاسخ دانشجو این بود : بله هر چیزی را .

استاد گفت : در این حالت ، خداوند شر را آفریده است . درست است ؟

زیرا شر وجود دارد.

برای این سوال ، دانشجو پاسخی نداشت و ساکت ماند .

استاد از این فرصت حظ برده بود که توانسته بود یکبار دیگر ثابت کند

که ایمان و اعتقاد فقط یک افسانه است .

ناگهان ، یک دانشجوی دیگر دستش را بلند کرد و گفت : استاد ، ممکن است

که از شما یک سوال بپرسم؟

استاد پاسخ داد : البته .

دانشجو پرسید : آیا سرما وجود دارد ؟

استاد پاسخ داد : البته ، آیا شما هرگز احساس سرما نکرده اید ؟

دانشجو پاسخ داد : البته آقا ، اما سرما وجود ندارد . طبق مطالعات علم فیزیک ،

سرما عدم تمام و کمال گرماست . و شئی را تنها در صورتی میتوان مطالعه کرد

که انرژی داشته باشد و انرژی را انتقال دهد . و این گرمای یک شئی است

که انرژی آن را انتقال می دهد. بدون گرما ، اشیاء بی حرکت هستند

، قابلیت واکنش ندارند . پس سرما وجود ندارد. ما لفظ سرما را ساخته ایم

تا فقدان گرما را توضیح دهیم .

دانشجو ادامه داد : و تاریکی ؟

استاد پاسخ داد : تاریکی وجود دارد .

 

دانشجو گفت : شما باز هم در اشتباه هستید ، آقا . تاریکی فقدان کامل نور است .

شما می توانید نور و روشنایی را مطالعه کنید ، اما تاریکی را نمی توانید مطالعه کنید.

منشور نیکولز تنوع رنگهای مختلف را نشان می دهد که در آن طبق طول

امواج نور ،نور می تواند تجزیه شود . تاریکی لفظی است که ما ایجاد کرده ایم

تا فقدان کاملنور را توضیح دهیم .

و سرانجام دانشجو پرسید :

و شر ، آقا ، آیا شر وجود دارد ؟ خداوند شر را نیافریده است . 

شر فقدان خدا در قلب افراد است ، شر فقدان عشق ، انسانیت و ایمان است .

عشق و ایمان مانند گرما و نور هستند . آنها وجود دارند .

فقدان آنها منجر به شر می شود .

 

و حالا نوبت استاد بود که ساکت بماند .

نام این دانشجو آلبرت انیشتین بود . . .

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 15 مهر 1393
اف بی آی: ممکن است گروه«خراسان» به زودی حمله تروریستی به خاک آمریکا و یا متحدین را برنامه ریزی کند.
طرح ادعایی برای جنگ‌افروزی جدید
مدیر اف‌بی‌آی ضمن اعلام اینکه گروه "خراسان" ممکن است هنوز به دنبال انجام عملیات‌های تروریستی در خاک آمریکا و متحدین این کشور باشد، گفت که این سازمان چندین تروریست آمریکایی را شناسایی کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "جیمز کامی" مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) مدعی شد که گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده به دنبال انجام عملیات تروریستی در خاک آمریکا بوده‌اند و ممکن است هنوز نیز در حال برنامه‌ریزی برای این کار باشند.

 
آقای کامی در اولین مصاحبه تلویزیونی خود در برنامه‌ای در شبکه "سی‌بی‌اس" گفت: گروه‌های تروریستی «در حال تلاش برای حمله به آمریکا یا متحدان ما بوده‌اند و ممکن است همچنان نیز باشند. آن‌ها دنبال آن هستند که خیلی زود این کار را انجام دهند.
 
وی افزود: "من نمی‌توانم اینجا بنشینم و به شما بگویم که آیا آن‌ها برای فردا یا سه هفته دیگر یا سه ماه آینده، برنامه دارند. برداشت ما این است که آن‌ها در تصمیم خود جدی هستند و قصد دارند دست به اقدامات تخریبی بزنند. به همین جهت ما باید طوری رفتار کنیم که گویی قرار است این اتفاق فردا رخ دهد".
 
مدیر همچنین گفت بر اساس برآوردهای این سازمان حدود 10 آمریکایی در کنار تروریست‌های فعال در سوریه و عراق می‌جنگند. 
 
جیمز کامی، گفت سازمان وی در صورتی که جنگجویان بازگردند، آنهایی که می‌توانند در خاک این کشور دست به حمله بزنند را به شدت تحت نظر می‌گیرد.
 
وی گفت: یک شهروند امریکایی در صورتی که گذرنامه‌اش باطل نشده باشد باید به کشور بازگردد. پس اشخاص دارای گذرنامه امریکایی که برای داعش جنگیده‌اند تحت پیگرد بسیار دقیق ما خواهند بود.
 
وی همچنین گفت سازمان‌های تروریستی همچون جبهه النصره و داعش در عراق را «دگردیسی القاعده» می‌نامد. «این دو گروه خشن و بی‌رحم بوده و به نوعی وارث بسیاری از عقاید داعش هستند و به اشکال گوناگون تهدیدهای متفاوتی را به همراه دارند.»
 
 
امریکا و متحدان عربی آن -- عربستان، بحرین، امارات متحده عربی، قطر و اردن -- بدون اجازه دمشق یا دستور سازمان ملل حمله به مواضع داعش در خاک سوریه را از ماه گذشته آغاز کرده‌اند.
 
 نظریه: اینها که همه دست پخت خودتان هستند، چرا این همه واهمه دارید، اگر خطرناکند برای همه مردم جهان خطر دارند. آیا انجام یک یا چند عملیات در خاک آمریکا خوب نیست ولی انجام صدها عملیات و کشتن مردم بیگناه کشورهای سوریه و عراق خوب است؟ متأسفم که برخی کشورهای اسلامی هم از روی جهالت در اینگونه اقدامات شما را همراهی می کنند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 15 مهر 1393