اينجا ايران است...

هی شعار میدن ما اگه کربلا بودیم.... نمیذاشتیم اونجوری بشه..... یادم میاد از بچگی بهمون میگفتن انشا بنویس که اگه کربلا بودی چیکار میکردی.....

بابا چرا میرید تو گذشته..... حال رو ببینید.....

اینجا ایرانه.... و الآن دوره امامت آقا مهدی موعوده .....

پس الآن وقتشه که خودتو نشون بدی......

الآن باید نشون بدی چند مرده حلاجی؟....

بیایم یه خورده به بچه ها یاد بدیم .... یاد بدیم که چی به چیه.....

اینجا اگه خودتو درست کنی خیلی مردی......

اینجا..... باید پا در عرصه ی عمل گذاشت.....

از بعضیا عذر میخوام ولی اینجا هرکس و ناکسی حرف زدنو بلده.....

پس یاعلی....

 

 

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : پنج شنبه 27 شهريور 1393
پرهيز از گناه

سلام .........

آیت الله بهجت : چهل روز مانده به محرم چله ی گناه نکردن بگیرید ، تا سوز دل و اشک چشمانتان برای سید الشهدا فراوان گردد.

از امروز دقیقا 40 روز مونده به محرم ..... اگه میتونیم بیایم یه قولی به خودمون بدیم که تو این 40 روز گناه نکنیم .... امکانش هست و بنظر من میشه ولی اگه فکر میکنید نمیشه .... سعی کنید حتی یه گناه فقط و فقط یه گناه رو از خودتون کم کنید حداقل تا محرم امام حسین (ع) و به نیت شادی دل آقامون امام زمان (عج)....... اگه فقط گناه زبان رو ترک کنیم خیلی از گناهامون کم میشه .....

فقط قول بدیم که درجا نزنیم و پای حرف و قولمون باشیم .....

یاعلی .........


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : پنج شنبه 27 شهريور 1393
علت امتناع ترکيه از امضاي توافقنامه ائتلاف عليه داعش
هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بررسی کرد
یک کارشناس سیاست خارجی گفت: هراس از اقدامات تروریستی داعش علیه ترکیه عامل اصلی عدم توافق این کشور با ائتلاف بین‌المللی علیه این گروه تروریستی است.
"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به امتناع  ترکیه از امضای توافقنامه علیه داعش گفت: از آنجا که ترکیه با گروه تروریستی داعش ارتباط مستقیم دارد از مشارکت و موافقت با ائتلاف بین‌المللی بر ضد این گروه تروریستی امتناع می‌ورزد، و احتمال می‌دهد که داعش متوجه این کشور شده و علیه آنکارا دست به اقدام و عملیات بزند.

وی افزود: بنابراین به خاطر وحشت از اقدامات تروریستی گروه داعش و از آنجایی که نمی‌تواند با این گروه مقابله کند از امضای توافق ائتلاف ببن‌المللی سرباز زده است.

هانی‌زاده همچنین در رابطه با اظهارات مکسینجر و اوباما در مورد ایران خاطرنشان کرد: بر خلاف گفته‌های کسینجر جمهوری اسلامی ایران قصد تشکیل امپراتوری را ندارد، اما نمی‌توان محبوبیت ایران در بین کشورهای منطقه را کتمان کرد، از سوی دیگر بدون حضور ایران در ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی امکان مقابله با گروهک‌های تروریستی وجود ندارد چرا که هیچ یک از کشورهای منطقه ظرفیت لازم برای مقابله با داعش را ندارند.
 
سران ترکیه به ظاهر ادعای مسلمانی دارند، آنها سالیان متمادی است که مسلمانان را قربانی منافع خود می کنند و اینکه برای رسیدن به این خواسته هزاران مسلمان در سوریه ، لبنان، عراق ، فلسطین و... قربانی شوند هیچ ابایی ندارندو قابل اعتماد نیستند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 25 شهريور 1393
موشک ايران 130 اولين موشک زمين به زمين بومي کشور
اولین دستاوردهای ایران در حوزه دفاعی/1
موشک ایران 130 یک موشک زمین به زمین با برد 130 تا 200 کیلومتر است که مدل ارتقاء یافته آن با نام نازعات و زلزال شناخته شده است.
خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ ایران امروزه یکی از قدرت‌های مهم صنعت موشکی دنیاست که در منطقه خاورمیانه توانسته با قدرت خود، دست طمع قدرت‌های فرامنطقه‌ای از جمله ایالات متحده آمریکا را کوتاه کند از همین رو ایران با داشتن توانایی‌های گوناگون در صنعت موشکی توانسته به خودکفایی نظامی برسد و این اتفاق از زمان جنگ تحمیلی آغاز و حین جنگ تحمیلی به صورت جدی پیگیری شد. در این بخش به بیان گزارشی از خصوصیات موشک ایران ۱۳۰ (Iran_۱۳۰)  می‌پردازیم.  


دلاوران تبریک می گویم که با این کارهایتان دل مردم ایران را شاد و پشت دشمنان را به لرزه در می آورید. برای سران کشورهای مرتجع عربی متأسفیم که به جای تکیه بر توانایی های جهان اسلام ، از ترس خودشان به دامان گرگ استکبار پناه می برند، نمی دانند تا زمانی که برای استکبار منافع ایجاد می نمایند برای آنها عزیز هستند و هر زمان منفعتی برای استکبار نداشته باشند به سرنوشت صدام و قذافی و امثالهم گرفتار می شوند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 25 شهريور 1393
طرف غربی اراده واقعی داشته باشد در اسرع وقت به نتیجه می‌رسیم
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اگر در طرف مقابل اراده واقعی برای حل مشکل هسته‌ای ایران باشد، می‌توان در اسرع وقت به نتیجه رسید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "ری سو یونگ" وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کره که برای شرکت در پنجاه و سومین اجلاس سالانه سازمان حقوقی – مشورتی آسیایی و آفریقایی آلکو در تهران به سر می‌برد، یکشنبه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد. 
 
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن استقبال از سفر وزیر خارجه جمهوری دمکراتیک کره به تهران و با اشاره به روابط تاریخی پیونگ یانگ – تهران گفت: ما آمادگی حمایت همه جانبه از این روابط را داریم. 
 
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به ایده طرف کره‌ای اظهار داشت: بخش‌های خصوصی ایرانی می‌توانند با فعال شدن در عرصه همکاری‌های اقتصادی فیمابین، نقش بی بدیلی را در گسترش و تعمیق روابط تجاری و اقتصادی دو کشور به عهده گیرند و ضامن ارتقای روابط باشند. 
 
ظریف با اشاره به تحریم‌های وضع شده علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: شدیدترین تحریم‌های تاریخ معاصر علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده که با هیچ کشور دیگری قابل مقایسه نیست. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر اعتقادات اسلامی و سیاسی خود هیچوقت به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و چنین سلاحی جایی در دکترین نظامی ما نداشته و ما موکدا باتولید و انبار بمب اتمی توسط هر کشوری مخالف بوده و معتقدیم تمامی کشورها باید خلع سلاح هسته‌ای شوند. 
 
وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح خلاصه‌ای از مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: اگر در طرف مقابل اراده واقعی برای حل مشکل هسته‌ای ایران باشد، می‌توان در اسرع وقت به نتیجه رسید. 
 
وی افزود: هیچ کس در ایران حاضر نیست به خاطر تحریم‌های ناعادلانه از حقوق مسلم مردم ایران صرف نظر کند. در عین حال جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی‌دهد کشورهای غربی از ایران مخالف سلاح هسته‌ای تصویری نادرست ترسیم کنند. 
 
ری سو یونگ وزیر امور خارجه جمهوری دمکراتیک کره نیز با اشاره به تاکید تمام رهبران قبلی و کنونی کشورش مبنی بر اهمیت روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به برخی مناطق توسعه اقتصادی ایجاد شده در کره شمالی، دولت متبوعش مشتاق حضور بخش خصوصی ایران در کره می‌باشد و مایل است از طریق گسترش روابط اقتصادی فیمابین، مجموعه همکاری‌های دو کشور در دیگر ابعاد نیز توسعه و گسترش بیشتری یابند. 
 
وزیر خارجه کره شمالی با تقدیر از مواضع اصولی و تعیین کننده ایران گفت: تجربه چند ساله گذشته به خوبی نشان داد که تنها جمهوری اسلامی ایران بود که با شناخت دقیق از وضعیت منطقه خاورمیانه با اتخاذ مواضع اصولی خود، توسعه بحران در این منطقه جهان خصوصا در کشورهایی چون عراق و سوریه را به خوبی کنترل کرد. 
 
وزیر خارجه کره شمالی تحریم‌های وضع شده علیه هر دو کشور را ناعادلانه توصیف کرد و گفت: برغم خواست قدرت‌های زورگو، این تحریم‌ها به اعتماد به نفس و توسعه درونی کشورها کمک کرده است. 
 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 25 شهريور 1393
درخواست کمک بان کي مون از ايران براي ثبات انتخابات رياست جمهوري لبنان
در پیامی به ظریف؛
دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به وزیر خارجه ایران خواستار مساعدت جمهوری اسلامی برای حفظ ثبات و تسریع در انتخاب رئیس جمهور لبنان شده است.
به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "دریک پلامبلی" نماینده سازمان ملل متحد در امور لبنان که به تهران سفر کرده یکشنبه با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار کرد و پیام بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل خطاب به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه را تسلیم وی کرد. 
 
دبیرکل سازمان ملل متحد در این پیام خواستار مساعدت جمهوری اسلامی ایران برای حفظ ثبات و تسریع در انتخاب رئیس جمهور لبنان شده است. 
 
در این دیدار دو طرف در خصوص تحولات لبنان به خصوص چالش‌های سیاسی و امنیتی این کشور با توجه به بحران‌های منطقه گفتگو  و تبادل‌ نظر کردند. 
 
دریک پلامبلی هماهنگ کننده سازمان ملل در امور لبنان با ابراز خرسندی از فرصت سفر به تهران، از نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ثبات و امنیت لبنان تقدیر و تشکر کرد و با ارائه گزارشی از تحولات لبنان، بر اهمیت حفظ امنیت و ثبات در لبنان تاکید کرد. 
 
امیرعبداللهیان نیز در این دیدار بر همکاری جمهوری اسلامی ایران با سازمان ملل متحد در راستای تثبیت صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد و افزود: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از ثبات و امنیت و انسجام ملی لبنان است و ما از هیچگونه تلاشی برای کمک به ثبات سیاسی و امنیتی در لبنان فروگذار نمی‌کنیم. 
 
امیرعبداللهیان افزود: هر آنچه را که مردم لبنان در خصوص انتخاب رئیس جمهور این کشور به مصلحت بدانند و به تایید پارلمان این کشور برسد، مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است. 
 
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه همچنین بر ضرورت همفکری و همکاری کشورهای مختلف در جهان برای مقابله و مبارزه اصولی و ریشه‌ای با پدیده تروریسم با محوریت سازمان ملل متحد تاکید کرد. 

 آقای بانکی مون کمی از رفتار دوگانه ات شرم کن. چند روز پیش ایران را به نقض حقوق بشر متهم نمودی ولی حالا با این پیغام نقش ایران را در ایجاد ثبات در منطقه مهم تلقی می کنی؟ با حرف های نامربوط فقط قصد ایجاد رضایت در اربابانت را داری نه بیان واقعیت.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 25 شهريور 1393
رفتار متناقض آمريکا در مبارزه با تروريسم
آقامحمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران در مبارزه با داعش و جریا‌ن‌های تکفیری پیش‌قدم است، گفت: اگر آمریکایی‌ها از ایران برای شرکت در این ائتلاف ضد داعش دعوت می‌کردند، ادعای دروغین آنان در مبارزه با تروریسم نمایان می‌شد.
"ابراهیم آقامحمدی" نماینده خرم‌آباد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به تشکیل ائتلاف جهانی علیه داعش به سرپرستی آمریکا، اظهار داشت: آمریکا و هم‌پیمانانش داعش را به وجود آورده و از آن  حمایت همه جانبه کردند اما اکنون که دیگر از کنترلشان خارج شده به فکر مبارزه با این گروه تروریستی افتادند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: ائتلاف ضد داعش یک ائتلاف جدید علیه کشورهای محور مقاومت مثل دولت سوریه است زیرا امروز داعش قوی‌ترین حضور را در عراق و سوریه دارد و از طرف دیگر آمریکا در حمایت از مخالفان سوریه چیزی کم نمی‌گذارد پس این رفتار و گفتار متناقض چه معنایی می‌تواند داشته باشد!؟

وی در ادامه تصریح کرد: این موضوع که آمریکا به عنوان یک محور ضد داعش مطرح شود، کاملا بی‌معناست و افکار عقلایی دنیا مسلما نسبت به این موضوع بی‌‌اعتناست. 

نماینده خرم‌آباد گفت: زمانی آمریکا در افغانستان با استفاده از احساسات پاک مسلمانان یک جریان انحرافی به نام طالبان را برای مقابله با شوروی به وجود آورد که بعدها از کنترلشان خارج شد و به بهانه نابود کردن این گروه به افغانستان حمله کردند و امروز نیز  می‌خواهند داعش را روبروی کشورهای محور مقاومت همچون ایران و سوریه قرار دهند و اکنون به بهانه نابودی آن می‌خواهند به کشورهای مورد نظرشان وارد شوند.

آقامحمدی با اشاره به اینکه داعش در شمال عراق و در برخورد با اقلیت‌های دینی نشان داد که دیگر در کنترل آمریکا نیست، اظهار داشت: کاملا مشخص است که آمریکا و هم‌پیمانانش این گروه را با اسمی دیگر در مناطق مورد نظرشان به وجود خواهند آورد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه اگر آمریکایی‌ها در ادعای مبارزه با داعش صادق بودند از حضور ایران در کنفرانس پاریس استقبال می‌کردند، گفت: گرچه ایران هیچ انگیزه‌ای برای همکاری با آمریکا ندارد زیرا هیچگاه آنان را در بیان اهدافشان برای مبارزه با تروریسم صادق ندانسته است.

نماینده خرم‌آباد خاطرنشان کرد: ایران در مبارزه با داعش و جریا‌ن‌های تکفیری پیش قدم است و مسلما اگر آمریکایی‌ها از ایران برای شرکت در این ائتلاف ضد داعش دعوت می‌کردند، ادعای دروغین آنان در مبارزه با تروریسم نمایان می‌شد و حضور ایران را برای دستیابی به نیاتشان یک مزاحم تلقی می‌کنند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 25 شهريور 1393
رييس جمهور در جلسه هيأت دولت:
حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همچون لنگرگاهی مطمئن برای کشتی کشور در برابر تلاطمات هستند، ابراز امیدواری کرد با عنایت الهی مسلمانان جهان از حضور پربرکت ایشان همچنان بهره‌مند باشند.
به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری،جلسه هیأت دولت، امروز یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزار شد و اعضای دولت در خصوص مهم‌ترین مباحث و مسایل روز کشور با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند. 
 
رئیس جمهور در این جلسه با شکرگزاری به درگاه خداوند متعال به جهت سلامتی رهبر عظیم‌الشأن انقلاب، با بیان اینکه ایشان همچون لنگرگاهی مطمئن برای کشتی کشور در برابر تلاطمات هستند، ابراز امیدواری کرد با عنایت الهی، با صحت و سلامتی کامل رهبری عزیز انقلاب، ملت ایران و مسلمانان جهان از حضور پربرکت ایشان همچنان بهره‌مند باشند. 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : سه شنبه 25 شهريور 1393
آيه الکرسي بعد هر نماز يادت نره!


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
حجاب

بانوی خوبم !

فلسفـه حجاب

تنها به گنـاه نیفتـادن مردهـا نیست!

که اگر چنین بود ،

چرا خدا تو را با حجـاب کامل

به حضور میطلبد در عاشقانه ترین عبادتت ؟!

جنـس تو با حیـا خلق شده و خدا میخواهد تو را ببیند !!! 

 

خودِ خودِ تو را !!!  در زیبا ترین حالت !  در ناب ترین زمان !  حیـا سرمایه توست !

حیا مایه حیات توست ! نه تنها دارویی برای حفظ سلامت مردان شَهرَت


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
بي حجابي؟!

هرشاخه ای که از باغ برون آردسر،

درمیوه آن طمع  کند را هگذر،

بی حجابی مانند شاخه ای است بیرون از حصارباغ

که طمع هر رهگذری رابه خود جلب می کند.

 

زمان ارسال: پنج شنبه 20 شهريور 1393
 
ساعت: 12:51 قبل از ظهر

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
آثار و برکات وضو

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
حال اسراييل خراب شد، اسراييل مريض احوال و سرم به دست شد!


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
بدون شرح

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
کاريکاتور سکوت

طنز و کاریکاتور > کاریکاتور - بدون شرح! ‌

‌


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
موشک ها و پهپادهايب ايراني خارهايي در چشم آمريکا و رژيم صهيونيستي

موشک ها و پهپادهای جدید ایرانی

دومین روز هفته دولت امسال را باید یکی از روزهای اقتدار آمیز و افتخار آفرین برای جمهوری اسلامی ایران قلمداد نمود، چرا که در این روز با حضور رئیس جمهور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع از جدیدترین دستاوردهای نظامی یعنی چهار پروژه فوق پیشرفته در حوزه های موشکی و پهپادی، رونمایی شد.

دومین روزهفته دولت امسال را باید یکی از روزهای اقتدار آمیز و افتخار آفرین برای جمهوری اسلامی ایران قلمداد نمود، چرا که در این روز با حضور رئیس جمهور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع از جدیدترین دستاوردهای نظامی یعنی چهار پروژه فوق پیشرفته در حوزه های موشکی و پهپادی، رونمایی شد.این چهار پروژه شامل دو فروند هواپیمای بدون سرنشین به نام های «پهپاد رهگیر کرار ۴» و «پهپاد فتوگرامتری مهاجر چهار» و دو فرورند موشک کروز به نام «قدیر» و «نصر بصیر» می باشد که رونمایی از آن ها به خوبی نشان می دهد که جمهوری اسلامی هم اکنون به جایگاه برتری رسیده و به عنوان یک قدرت تأثیر‌گذار در سطح منطقه و جهان  مطرح می باشد، به طوری که هیچ معادله قدرتی در منطقه بدون حضور ایران امکان شکل‌گیری ندارد. حال در ادامه با توجه به اهمیت استراتژیکی امکانات نظامی مذکور که بی شک بیانگر قدرت و اقتدار دفاعی ایران در مقابله با هر گونه تهدیدات خارجی است، به بررسی مختصات آن ها می پردازیم.

                              پهپاد رهگیر کرار4

دانشمندان و متخصصان کشور از همان ابتدای راه صنعت  ساخت پهپاد، در تحریم قرار داشته و با اتکا به توان داخلی تاکنون موفق به توسعه و تولید بیش از 500 فروند از انواع مختلف هواپیماهای بدون سرنشین در این سال ها شده اند که در این زمینه پهپاد «رهگیر کرار 4» این مهاجم خستگی ناپذیر، نسل جدید هواپیماهای بدون سرنشین با موتور جت ایرانی است که به تازگی مورد رونمایی قرار گرفت.

اطلاعات منتشر شده در خصوص مختصات فنی و عمومی کرار4 نشان می دهد این پهپاد که قادر به حمل مواد منفجره بوده و می تواند آن را به سوی اهداف پیش بینی شده پرتاب کند، مأموریت رهگیری هوایی پرنده‌های متجاوز را بر عهده داشته، چنانکه نیروهای مسلح پرافتخار جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن آن قابلیت‌های عملیاتی متنوع‌تری را برای پدافند هوایی در ارتفاع بالا و دفاع از حریم هوایی کشور خواهند داشت. شایان ذکر است که اولین نسل کرار با چهار متر طول و قابلیت حمل 4 موشک ایرانی که در تابستان 1389 رونمایی شد، قادر به پرواز در مسافت های دوردست با سرعت 1000 کیلومتر در ساعت است که می‌تواند دو بمب صد کیلوگرمی و یا یک بمب ۲۰۰ کیلوگرمی را حمل کند. حال با این حساب بهتر می توان به امکانات فوق پیشرفته ای که نسل جدید کرار از آن برخوردار است پی برد.

با این وصف وجود چنین هواپیمایی برای کشور یک حرکت مهم برای ارتقاء توان نیروهای مسلح کشور به شمار می رود چرا که هم در بعد راهکنشی (تاکتیکی) و هم در زمینه فناوری های بکار رفته کرار پنجره های جدیدی را گشوده است.

 

                        پهپاد فتوگرامتری مهاجر4

پهباد

مهاجر نام دسته‌ای از پهپادهاست که در ایران تولید شده اند و توسط ایران و حزب‌الله لبنان استفاده می‌گردند بطوری که به گفته منابع صهیونیستی پهپاد مرصاد ۱ که حزب‌الله لبنان در سال ۲۰۰۴ برای مدت پنج دقیق آن را بر فراز اراضی اشغالی به پرواز در آورده و ترس و وحشت عجیب صهیونیست ها را برانگیخت از نوع مهاجر ۴ بوده ‌است که موتور آن ۱۰ اسب بخار قدرت دارد و قادر به پرواز در ارتفاع ۲ کیلومتری با سرعت بیش از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت است.  

جدیدترین نسل این هواپیمای بدون سرنشین که به همت هوش و نبوغ متخصصان جوان ایرانی ساخته و به مرحله تولید رسیده است، پهپاد فتوگرامتری مهاجر۴ نام دارد که قادر است نقشه های هوایی را با کاربری نظامی و غیر نظامی در اختیار کاربران قرار دهد. اطلاعاتی که در مورد مهاجر۴ منتشر شده بسیار محدود می باشد، اما همین بس که گفته شود مهاجر4 پهپاد پیشرفته و مطمئنی است که برای نخستین بار توانمندی های خود را در نقشه برداری هوایی در خدمت دفاع و توسعه ملی کشور قرار می دهد.

                          موشک کروز قدیر

موشک کروز  قدیر

 

قدیر نسل جدیدی از موشک های کروز جمهوری اسلامی ایران است که اهداف دریایی دشمن را با دقت و قدرت تخریب به مراتب بیشتر از موشک ها کروز ضد کشتی نور و قادر منهدم می کند. این موشک که تا ۳۰۰ کیلومتر برد دارد، بیشترین برد را در میان کروزهای دریایی ایران داشته و در صدر لیست کروزهای ایرانی تکیه زده است. ضمن این که موشک قدیر، همچون دیگر موشک های هم خانواده خود یعنی نور و قادر که بیش از 300 کیلومتر برد دارند، امکان شلیک از ساحل و شناورها را دارد. اما مزیت عملیاتی برجسته موشک قدیر امکان پرتاب آن با سامانه های موشکی قبلی است که انعطاف و توان عملیاتی نیروهای مسلح را افزایش می دهد.

                         موشک کروز دریایی نصر بصیر

موشک کروز دریایی نصر بصیر

طبق اطلاعاتی که منتشر شده، موشک نصر بصیر موشک کروز دریایی است که علاوه بر قابلیت چالاکی و قدرت عملیاتی با داشتن سر جستجو گر بدون انتشار، به ویژگی های عملیات در سکوت و هوشمندی نیز مجهز شده است. این دستاورد جدید که حاصل کار دانشمندان و صنعتگران سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع است بر توان دفاع دریایی نیروهای مسلح پرافتخار جمهوری اسلامی ایران می افزاید.با اینکه هنوز در مورد مختصات درونی این موشک اطلاعاتی منتشر نشده است ولی با نگاهی گذرا به نسل های اولیه این موشک که با نام نصر-1 از سال 1388 به خدمت نیروهای مسلح ایرانی در آمده است بهتر می توان به امکانات قدرتمندی که نصر بصیر از آن برخودار است پی برد.

نصر-1 که قابلیت پرواز در ارتفاعی خاص را دارد و با پروازی هوشمند و پایدار به طرف هدف حرکت می کند، یک موشک کروز بسیار دقیق و رادار گریز ساخت داخل ایران است، که قابلیت از بین بردن هدف‌های ۳۰۰۰ تنی مانند کشتی‌های جنگی را داشته و می‌تواند از پایگاه‌های ساحلی و هم از شناورهای جنگی پرتاب گردد. حالا، با رونمایی موشک قدیر و نصر و پیوستن این دو به سازمان رزم نیروهای مسلح در آینده نزدیک، خانواده ۵ عضو کروزهای دریایی و بومی ایران، «۷ عضوی» شد.


کلام آخر این که دو نمونه جدید از موشک‌ کروز دریایی و دو فروند هواپیماهای بدون سرنشین که به عنوان جدیدترین دستاوردهای نظامی ایران در دومین روز از هفته دولت رونمایی و به جمع خانواده پهپادها و موشک های ایرانی پیوست نه تنها نشان از اقتدار و قدرت رو به پیشرفت کشور آنهم در شرایط تحریم دارد بلکه افزون بر آن ورود این امکانات جدید به حوزه صنعت دفاعی نقش بسزایی نیز در بازدارندگی برای نیروهای نظامی دشمن داشته بطوریکه می‌توانند کابوسی برای شناورهای و پرنده های جاسوس آنان در آب های جنوبی کشور باشند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
ورشکستگي عربستان در يمن
ورشکستگی عربستان در یمن؛

مهار حوثی ها اولین اقدامی بود که باید صورت می‌گرفت، بعد از آن باید سایر طرف‌های درگیر در یمن مهار می‌شدند. اما با این وجود در دوره اخیر حتی روابط عربستان با حزب الاصلاح نیز دچار تغییر شده است. عربستان نمی‌داند که آیا باید جنبش الاصلاح را نیز به علت نزدیکی به اخوان جزو گروه‌های تروریستی به حساب آورد یا نه؟

ورشکستگی عربستان در یمن به دست ایرانگروه بین‌الملل مشرق - دولت‌ها تنها با پول اداره نمی‌شوند، این عبرتی است که اگر عربستان سعودی آن را درک کند، از شکست سخت خود در یمن جلوگیری خواهد کرد. البته عربستان سعودی نمی‌تواند از معرکه جنوبی خود حمایت کند، چرا که سیاست‌های اشتباهی را در این کشور دنبال کرده است، این در حالی است که ایران با وجود اینکه از لحاظ جغرافیایی از یمن دور است، اما می‌داند چطور سیاست‌های خود را به وسیله عقل و نه پول در این کشور دنبال کند. نتیجه این معرکه نیز برتری ایران نسبت به عربستان در داخل یمن بوده است. 

برچسب‌ها: عربستان, یمن, مشرق, ایران, آل سعود
ادامه مطلب

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
ايران فريب حقه هاي آمريکا را نمي خورد
مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما فریب حقه بازی آمریکا را نمی‌خوریم، گفت: ایران، طبق سیاست‌های خود و با قدرت، همه تروریست‌ها را سرکوب خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، ریشه رفتارهای دوگانه سرویس‌های جاسوسی غربی_عربی در قبال گروه‌های تروریستی، شب گذشته(۲۲ شهریورماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "حسین شیخ‌الاسلام" مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی و "اوکیف" روزنامه نگار و نظامی سابق آمریکا از لندن، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  
 
 حسین شیخ‌الاسلام مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون گروه‌های تروریستی داعش، گفت: آمریکا برای دخالت بهانه مبارزه با تروریسم را در دست گرفته است و به یقین آمریکایی‌ها در مبارزه با تروریسم صادق نیستند.  
 سفیر سابق ایران در سوریه با بیان اینکه تروریست‌ها با حمایت مالی غرب و برخی کشورهای منطقه ایجاد و حالا بلای جان خودشان شده‌اند، گفت: رفتار این کشور‌ها که امروز دم از مبارزه با تروریسم می‌زنند، خجالت آور است.  
ادامه مطلب را از دست ندهید

برچسب‌ها: آمریکا, اعتلاف, داعش, تروریست, ستارگان ایران کهن
ادامه مطلب

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
آمريکا از بيم عربستان، ايران را به ائتلاف ضد داعش دعوت نمي کند
واشنگتن‌پست:

روزنامه واشنگتن‌پست نوشت آمریکا از بیم خروج از عربستان از ائتلاف و همچنین اطلاع از قدرت‌ گرفتن سوریه، از دعوت از ایران خودداری می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی به قلم "آن گیران" نوشت ایران هم در عراق و هم در سوریه بازیگری کلیدی به شمار می‌آید، با این حال آمریکا از بیم خروج از عربستان از ائتلاف و همچنین اطلاع از قدرت‌ گرفتن سوریه، از دعوت از ایران خودداری می‌کند.
 
با وجودیکه برعهده فرانسه است که ایران را دعوت کند یا خیر، "جان کری" وزیر خارجه آمریکا مدعی شده که به حضور ایران در نشست پاریس نیازی نیست.
 
کری روز جمعه گفت: حضور ایران در نشست پاریس "نامناسب" است چرا که این کشور از سوریه حمایت می‌کند.
 
موضوع حضور ایران به دردسری برای دولت اوباما تبدیل شده زیرا وی به دنبال ایجاد یک پایگاه حمایتی بین‌المللی علیه داعش در عراق و سوریه است.
 
واشنگتن پست مدعی است: اگر ایران و آمریکا در زمینه داعش با یکدیگر همکاری کنند، فاز جدیدی از همکاری دو کشور خواهد بود که روابط آنها از سال 1979 به تیرگی گراییده است. ایران و آمریکا هر دو، داعش را دشمن بزرگی می‌دانند.
 
روز پنجشنبه، وزیر خارجه ایران گفت که اتحاد بین المللی علیه داعش دارای ابهامات جدی است.
 
حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز روز جمعه عنوان کرد ساده‌ایم اگر فرض کنیم که تروریسم را می توان با حملات هوایی ریشه کن کرد. 
 
روحانی گفت: "مبارزه با تروریسم نیازمند برنامه ریزی سازمان یافته، همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه و رفع فقر اقتصادی و فرهنگی است". 
 
واشنگتن اصرار دارد که هر گونه اقدام در داخل سوریه در راستای اهداف آمریکا صورت می‌گیرد و در این زمینه با دولت بشار اسد همکاری نخواهد کرد. با این حال، دولت اسد هفته گذشته امکان همکاری را رد نکرد.
 
هواپیماهای ایالات متحده بیش از 150 حمله هوایی در عراق از اوایل ماه اوت تاکنون انجام داده‌اند.
 
آمریکا و دیپلمات های ایرانی قرار است هفته آینده در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره موضوع هسته ای و نه داعش، با یکدیگر دیدار و مذاکره داشته باشند.
 
کری روز شنبه در قاهره گفت با هر کشوری در جای جای جهان برای نابودی داعش همکاری می کنیم. اما وی در سخنان خود اشاره‌ای به ایران نکرد.
  
انتهای پیام./
 آخه چرا کسی حرف آمریکایی ها را گوش نمی کند،اصلاً می دانید چرا آمریکایی ها می گویند ایران در اعتلاف ضد داعش جایگاهی ندارد؟ به این دلیل است که اگر ایران در این اعتلاف حضور داشته باشد، داعش نابود خواهد شد چون تصمیم ایران برای مبارزه با تروریست جدی است و تا انتها دنبال خواهد شد ولی کل اعضای این ائتلاف یک جورایی به این تروریست ها احتیاج دارند و باید در آینده نیز از آنها استفاده نمایند. اگر اینها نابود شوند، برای پرورش تروریست جدیدباید هزینه ی بیشتری را صرف نمایند. شما در چند سال آینده نیز شاهد خواهید بودکه در کشور دیگری همین تروریست ها با نام دیگری فعال خواهند شد و به جان مردم ان کشورها خواهند افتاد و سودش را اربابانشان خواهند برد. عربستان هم که خود حامی تروریست های افغانی و پاکستانی و سوری و عراقی است ، چگونه می تواند یک کشور مخالف این تروریست ها در این ائتلاف حضور یابد و اهداف آنها را افشاء نماید. اینها همه سرشان در یک آخور است و با هم نشخوار می کنند.
 

برچسب‌ها: واشنگتن پست, عربستان, ایران, داعش, بین الملل

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
مبارزه با داعش بدون ايران هيچ گونه شانسي نخواهد داشت
مشاور پیشین سازمان ملل در مسائل افغانستان:
مشاور پیشین سازمان ملل در امور افغانستان گفت: اگر اوباما فکر می‌کند بدون حضور ایران می‌تواند داعش را از بین ببرد،‌ اشتباه می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، معصومه طرفه، مشاور پیشین سازمان ملل در امور افغانستان و عضو موسسه علوم سیاسی و اقتصادی لندن در گفت‌وگو با خبرگزاری الجزیره اظهار کرد: حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران با حضور خود در اجلاس سالانه شانگهای که در پایتخت تاجیکستان برگزار شد با رییسان‌جمهور روسیه و چین درباره حمله‌های هوایی آمریکا به سوریه به بهانه نابودی تروریسم دیدار و گفت‌وگو کرد؛ حسن روحانی در این گفت‌وگوها اعلام کرده بود که نابودی تروریسم نیازمند خواست و همکاری بین‌المللی خواهد بود؛ روسیه و چین نیز پیش از این اعلام کرده بودند که انجام هرگونه حمله هوایی به خاک سوریه، نیازمند موافقت شورای امنیت است و در غیر این صورت این اقدام غیرقانونی خواهد بود.

آخه چرا کسی حرف آمریکایی ها را گوش نمی کند،اصلاً می دانید چرا آمریکایی ها می گویند ایران در ائتلاف ضد داعش جایگاهی ندارد؟ به این دلیل است که اگر ایران در این ائتلاف حضور داشته باشد، داعش نابود خواهد شد چون تصمیم ایران برای مبارزه با تروریست جدی است و تا انتها دنبال خواهد شد ولی کل اعضای این ائتلاف یک جورایی به این تروریست ها احتیاج دارند و باید در آینده نیز از آنها استفاده نمایند. اگر اینها نابود شوند، برای پرورش تروریست جدیدباید هزینه ی بیشتری را صرف نمایند. شما در چند سال آینده نیز شاهد خواهید بودکه در کشور دیگری همین تروریست ها با نام دیگری فعال خواهند شد و به جان مردم ان کشورها خواهند افتاد و سودش را اربابانشان خواهند برد. 

داستانی دررابطه با انگلیسی ها چند سال پیش شنیدم که خلاصه آنرا عرض می کنم.. می دانید در هندوستان برای گاو احترام قائل هستند و اگر گاوی در وسط خیابان بخوابد، هیچکس نمی تواند با آن کاری داشته باشد تا هر زمان اراده کرد خودش جابجا خواهد شد. سفارت انگلیس به یک انگلیسی تبار مبلغ زیادی پول داد و گفت من یک پای شما را می خرم، هر موقع لازم بود آن پا را از تو می گیرم. چند سال از این ماجرای خرید پا گذشته بود، با توجه به اینکه دید هندی ها نسبت به انگلیسی ها بسیار بد بود، به منظور تغییر این دیدگاه، روز که گاوی در وسط خیابان خوابیده بود و راه بندان شده بود، سفارت انگلیس به همان فردی که پایش را فروخته بود، دستور داد با همان پا لگدی به گاو بزند تا گاو از وسط خیابان کنار برود، و آن فرد اینکار را انجام داد. این کار وی باعث عصبانیت مردم آن شهر شد، چون آن فرد هم انگلیسی تبار بود خواستار مجازات وی شدند، سفارت انگلیس هم گفت هر کس اینکار را کرده همان پایی که به گاو لگد زده را قطع کنید. یعنی در واقع پایی را که خریده بودند را از فرد گرفتند. شرح این ماجرا به آمریکایی ها برمی گردد. آنها در عراق و سوریه جنایت های فراوانی انجام دادند، حالا از همان افرادی که در زندانهای های آنها بوده اند و جیره خوار بیگانگان بوده اند را برای آسیب رساندن و جنایت در  سوریه و عراق تحریک و تسلیح نموده بوده بود و حالات برای جلب اعتماد مردم این کشورها، ژست مبارزه با تروریزم به خود گرفته و دست به عملیات علیه این گروههای تروریستی می زند ، یعنی در واقع خریدهای خود را هزینه می کند و احیاناً خواهد کشت.

 ادامه مطلب را از دست ندهید


برچسب‌ها: آمریکا, مسلمانان, داعش, تروریست, ستارگان ایران کهن
ادامه مطلب

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
گزارش آ‍ژانس روزنه هاي فشار عليه ايران را فراهم کرده است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: گزارش اخیر آژانس پیرامون برنامه هسته‌ای کشورمان زمینه را برای انتقاد و فشارهای بعدی علیه ایران فراهم کرده است.

"نوذر شفیعی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،  در واکنش به انتشار گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درمورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران، گفت: ابراز نگرانی "آمانو" نشان‌دهنده رفتار دوگانه آژانس است. 

وی ادامه داد: هنگامی که مذاکرات میان ایران و 1+5 به یک جمع‌بندی مثبتی می‌رسد، آژانس نمی خواهد این موفقیت را اعلام کند. 

این کارشناس سیاست خارجی در رابطه با موضوعات گذشته ایران با ارائه اسناد و اطلاعات در مورد چاشنی‌های ایمن انفجاری تصریح کرد: ایران ثابت کرد که کاربرد این‌ چاشنی‌ها در ایران برای صنایع نفت و گاز است و آژانس بر این امر صحه گذاشته و آن را ناهمخوان با رویه صنایع تخصصی ندانسته و این موضوع از دید ایران که یکی از پایه‌های اتهامات بی اساس علیه ایران است بسته شده است. 

شفیعی در پایان با اشاره به صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان، خاطرنشان کرد: آژانس سعی دارد همیشه یک روزنه‌ای را برای اعمال فشارهای بعدی علیه ایران باز نگه دارد. 
 
 بنده در یکی از مطالب همین وبلاگ، زمانی که رییس آژانس انرژی اتمی  به ایران آمده بود و صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران را اعلام کرد. اشاره نمودم که این حرامزاده ها دروغ می گویند .وقتی برگشتند دوباره به عدم اطمینان از صلح امیز بودن فعالیت ها اشاره خواهند نمود تا به این طریق به ایران فشار وارد نمایند . چون باید خوش خدمتی خود را به اربابانشان ثابت کنند وگرنه باید منتظر برکناری خود باشند.
 

برچسب‌ها: انرژی هسته ای, آژانس, ایران, ستارگان ایران کهن, طاهر

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
بروز داعش ادامه جنگ هاي صليبي غرب عليه اسلام
شیخ "حمده سعید" گفت: آنچه امروز شاهدش هستیم به نظرم ادامه همان جنگ های صلیبی غربی ها بر علیه مسلمانان است.
پروژه داعش ادامه جنگ‌های صلیبی غربی‌ها علیه مسلمانان استگروه بین‌الملل مشرق - شیخ "حمده سعید" مفتی اعظم تونس در گفتگوی اختصاصی  با خبرنگار "مشرق" گفت: چهره واقعی گروه های تکفیری نمایان شده است و پرده از نقشه ها و اهداف آنان برداشته شده است.

وی تصریح کرد : آنچه امروز شاهدش هستیم به نظرم ادامه همان جنگ های صلیبی غربی ها بر علیه مسلمانان است.

وی ادامه داد: غربی ها در 9 جنگ بدنبال این بودند تا مسلمانان را از بین ببرند اما چیزی عایدشان نشد و پس از خرج هزینه های بسیار شکست خوردند و امت اسلامی پا برجا ماند و قویتر شد.

پروژه داعش ادامه جنگ‌های صلیبی غربی‌ها علیه مسلمانان است

مفتی اعظم تونس با اشاره به سیاستهای غرب گفت: غرب در هر شرایطی به دنبال گرفتن ماهی از آب گل الود است واین نشان‌دهنده کینه آنهاست اما نتیجه ای نخواهند گرفت و در خود غرب شاهد به اسلام آوردن روز افزون غربی‌ها به اسلام هستیم و حالا غرب می‌خواهد با ایجاد گروهای تروریستی تکفیری اسلام هراسی کند و مانع گسترش اسلام شود.

وی گفت علمای جهان اسلام باید با حساسیت نسبت به مسائل کلیدی جهان اسلام مانع درگیریهای طائفه ای شوند.


برچسب‌ها: مفتی, اعظم, تونس, مشرق, گفتگو


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
حمله به داعش با هدف تقويت جبهه النصره
یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جبهه النصره بر سر خلافت و تصرف منابع نفت خیز سوریه، با داعش درگیری جدی دارد و این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به دنبال تقویت جبهه النصره هستند تا این گروه بتواند به عنوان یک مبارز جدی علیه بشار اسد وارد عمل شود.
"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ با افشای برنامه شوم آمریکا جهت سرنگونی بشار اسد گفت: اینکه آنها می‌خواهند مواضع داعش را مورد هدف قرار دهند، بیشتر برای تقویت جبهه النصره است، این جبهه بر سر خلافت و تصرف منابع نفت خیز سوریه با داعش درگیری جدی دارد و این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به دنبال تقویت جبهه النصره هستند تا این گروه بتواند به عنوان یک مبارز جدی علیه بشار اسد وارد عمل شود.

 

این کارشناس مسائل غرب آسیا در بیان چگونگی چرخش مواضع آمریکا از حمایت داعش گفت: با توجه به حرکت گروه داعش به سمت کردستان عراق، و اینکه سیاست‌های تروریستی این گروه تامین کننده منافع آمریکا است، ایالات متحده به مخالفت و حمله به داعش اقدام کرد.

وی افزود: وقتی تروریست‌های داعش به اربیل حمله کردند، آمریکا عملا وارد صحنه شد و اقدامات نظامی را علیه این گروه‌ تروریستی انجام داد و این نشان می‌دهد که آمریکا از داعش و جبهه النصره تا زمانی که بتواند به عنوان ابزاری برای دخالت نظامی در منطقه استفاده کند بهره خواهد گرفت

وی تصریح کرد: گروه داعش بعد از اینکه با جبهه النصره اختلاف پیدا می‌کند و در سوریه شکست می‌خورد به عراق برمی‌گردد و پیمانکار بعثی‌هایی که بازمانده صدام بودند، می‌شوند.

کنعانی‌مقدم با اشاره به تصمیم آمریکا برای هدف قرار دادن مواضع داعش و بشار اسد در خاک سوریه گفت: آمریکا از ابتدا به دنبال حضور نظامی در سوریه بود و تمام قطعنامه‌هایی که علیه این کشور صادر ‌و اقداماتی که در حمایت از گروه‌هایی مثل جبهه النصره و داعش در سوریه دنبال کردند، به خاطر این بود که از این طریق بتوانند در سوریه حضور نظامی پیدا کنند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه آمریکا پیش از این موفق به حضور نظامی در سوریه نشد، تصریح کرد: آنها الان به بهانه مقابله با داعش که مصوبه شورای امنیت را هم دارد، می‌خواهند حضور نظامی خود را در سوریه تثبیت کنند و این گروه تروریستی بهانه‌ای بیش برای حضور نظامی آمریکا در سوریه نیست و کاری که ایالات متحده نتوانست در سرنگونی بشار اسد انجام دهد، الان به بهانه سرکوب داعش دنبال می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مصوبه شورای امنیت، داعش و جبهه النصره را به عنوان تروریست مطرح کرده، اظهار داشت: هر گونه کمک به سازمان‌های تروریستی باید با محکومیت سازمان ملل روبه‌رو شود و اگر آمریکایی‌ها وارد چنین بازی خطرناکی شوند و بخواهند رسما گروه‌های تروریستی را به گونه‌ای مورد حمایت قرار داده که خلاف مصوبه شورای امنیت باشد، قطعا در جامعه جهانی با برخورد جدی مواجه خواهند شد

کنعانی‌مقدم در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها دو تعریف از تروریسم دارند،‌ تروریسم خوب و تروریسم بد، تروریسم خوب یعنی تروریسمی که برای منافع آمریکا مفید باشد (جبهه النصره) و تروریسم بد هم یعنی تروریسمی که بر خلاف امنیت آمریکا در منطقه حرکت می‌کند (رفتارهای کنونی داعش.(

انتهای پیام/

بنده در بخش های مختلف وبلاگ اشاره نموده ام که آمریکا هرگز به دنبال نابودی تروریست ها نیست وا هداف خود را دنبال می کند که همانا تضعیف مسلمانان و به خصوص از بین بردن   مسلمانان کشورهای اروپایی و آمریکایی است. ببینید جهاد نکاح هم یک طرح آمریکایی است. حتماً سئوال می کنید چرا؟ زیرا زنان مسلمان با عفاف هستند. زنی که در جهاد نکاح شرکت کند عفت خود را از دست خواهد داد و دیگر نمی تواند یک فرزند مسلمان ضد آمریکایی وضد فرهنگ غرب تربیت کند. در نتیجه اگر زنده ماند و به کشور خود برگشت بعنوان یک زن هرزه در جامعه زندگی خواهد کرد و به اعتقادات پایبند نخواهد بود و این همان چیزی است که اروپایی ها و امریکایی ها برای یک زن مسلمان می خواهند. در نتیجه دیگر به دنبال ایجاد قوانینی نخواهد بود تا زنان و دختران مسلمان کشورهای خود را مهار کنند و... اما واویلا از مسلمانانی که خود را به خواب زده اند و این ترفندها را نادیده می گیرند و نمی بینند.


برچسب‌ها: آمریکا, مسلمانان, داعش, النصره, سوریه

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
موشک خليج فارس قاتل ناوهاي آمريکايي

وزی روبین کارشناس صهیونیست در خصوص موشک خلیج فارس معتقد است: موشک خلیج فارس معادلات قدرت (قدرت نظامی) در خلیج فارس را تغییر داده و می‌تواند اهداف شناور (ناوهای جنگی و هواپیمابر) در تنگه هرمز را هدف قرار دهد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ استرات‍ژی دریایی در خلیج‌فارس با گسیل نیروهای فرامنطقه‌ای یک راهبرد تهدید محور است که در آن آمریکا سعی در ناامن‌سازی خلیج‌فارس دارد و این پدیده باعث ایجاد خطرات جدی در خلیج فارس می‌گردد. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای همواره به دنبال ایجاد یک آرامش پایدار در خلیج فارس و دریای عمان است و به همین جهت با افزایش توان نظامی خود به دنبال افزایش هر چه بیشتر امنیت در این منطقه استراتژیک است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان حافظ منطقه خلیج‌فارس به دنبال راهبردهایی است که علاوه بر تامین امنیت منطقه، باعث کنترل و مبارزه با سلطه‌پذیری آمریکا در خلیج فارس گردد. موشک خلیج فارس یادگار سردار سرلشکر شهید حسن تهرانی‌مقدم یکی از این دستاوردهاست که در این بخش به این موشک قدرتمند می پردازیم.


برچسب‌ها: سپاه, پاسداران, موشک, خلیج, فارس
ادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
ساده زيستي رهبرمان

خانه ی رهبر من این است ،

کجاست کاخ مجللی که دروغ گویان از آن سخن میگویند ،

خانه ی رهبر من این است

ساده و بی آلایش


کپی کردی ؟! عیبی نداره ! یک صلوات برای سلامتی امام زمان (عج)یادت نره

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
جانم فداي رهبر

 

 اشک هایت

داد میزد            

    هیچکس محرم نبود...


کپی کردی ؟! عیبی نداره ! یک صلوات برای سلامتی امام زمان (عج)یادت نره


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
جانم فداي رهبر...

 

مشکلــﮯ نیست اگر مبل نداریم و دکور . . .

زینت خانه ی ما عکس رُخ خامنه ایست . . . 



برای سلامتــﮯ آقامون صلواتـــــ


کپی کردی ؟! عیبی نداره ! یک صلوات برای سلامتی امام زمان (عج)یادت نره

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
رهبرمان، عزيز دلها

گفتم به خرد که رهبر دوران کیست
در ظل ولایت که می باید زیست
گفتا که بسی گشتم و یک تن دیدم
سید علی حسینی خامنه ای است

.....................................................

تاب منجلی را بنگرید
چهره سید علی را بنگرید
چهره آقا شبیه آینه است
نام امروز خمینی، خامنه است
 

....................................................

جان خود در ره "اولاد علی" می بازیم
همچو "مالك" به "عدوان علی" می تازیم
 ای كه گویی كه خلایق ز "ولی" خسته شدند
 كوری چشم تو بر "سید علی" می نازیم

...................................................

ای جوانان حیدری باید شدن
جان فدای رهبری باید شدن

..................................................

هرگز به غیر جانان
ما جان نمی فروشیم
جان می دهیم اما
جانان نمی فروشیم
دشمن اگر ببخشد
کاخ سفید خود را
یک تار موی رهبر
بر آن نمی فروشیم


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
بميرم و شما بر اين تخت نباشي...

معادل سه پیامک فارسی:

 

فرمانده، بمیرم و شما بر اين تخت نباشی
مشغول مداوای بسی ساده و یا سخت نباشی
من حاضرم هر روز کفن پوش شوم لیک امیرم
حتی تو برای نفسی داخل این رخت نباشی

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
آمار خودکشی نظامیان آمریکایی به نقل از پنتاگون
هر سه ماه یکبار وزارت دفاع آمریکا اقدام به انتشار گزارشی در مورد تعداد اقدام به خودکشی در نیروهای نظامی خود می کند.
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران،  این نیروها شامل نیروهای گارد ملی ، نیروهای نظامی فعال ( مشغول به خدمت ) و ذخیره می شود.
 
وزارت دفاع آمریکا هدف خود از این اقدام را تهیه داده های آماری ، علل خود کشی و مبارزه با آن می داند و اقدام به خودکشی را چالشی بزرگ برای ارتش آمریکا و قدرت نظامی این کشور ارزیابی می کند. 
 
در جدول زیر میزان خودکشی در میان نیروهای فعال ، ذخیره و گارد ملی آمریکا در سالهای 2012 و 2013 و چهارماهه اول سال 2014 ، مشاهده می شود.
 

سال

گارد ملی

مشغول به خدمت

ذخیره

جمع

2012

130

320

72

422

2013

134

255

86

475

سه‌ماهه اول 2014

22

74

24

120

 
 
ارتش آمریکا در گزارش خود چهار عامل عمده را دلیل اصلی شکست رویکرد وزارت دفاع این کشور در مهار آمار بالای خودکشی دانسته که در زیر به این موارد اشاره شده است:
 
- ارتش آمریکا متخصصین رفتاری و افسران کافی را برای کنترل آمار خودکشی نظامیان ندارد و این افراد نیازمند آموزش های بیشتر هستند.
 
- برنامه های مربوط به کنترل آمار خودکشی در پایگاه های نظامی آمریکا موثر واقع نشده‌اند.
 
- نظامیان وظیفه زمانی که خواهان کمک‌های روانپزشکی هستند، مورد تحقیر و توهین قرار می‌گیرند.
 
- مقامات هر یگان با این موضوع که چگونه به هر فرد تحت راهنمایی خود کمک کنند، مشکل دارند.
 
تحلیلگران معتقدند که آمار جدید منتشر شده از سوی ارتش آمریکا تنها حکایتگر بخش کوچکی از مشکلات روانشناختی سربازان این کشور است که در جریان یک دهه جنگ در کشورهای عراق و افغانستان از نظر روانی "فرسوده" شده اند.
 
گفتنی است، ارتش آمریکا با حدود ۳ میلیون نیروی فعال و ذخیره، پر هزینه ترین ارتش جهان محسوب می شود که نیروهای آن در حال حاضر در حدود ۷۰۰ نقطه جهان مستقر شده اند.
 
 انتهای پیام./

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 19 شهريور 1393
شمارش معکوس برای شلیک باور
اولین تصاویر از موشک و رادار سامانه پدافندی برد بلند باور373 منتشر شد.
به گزارش مشرق، اولین تصاویر از سامانه موشکی پدافندی بُرد بلند ایرانی «باور 373» منتشر شد.

این برای اولین بار است که تصاویری از سامانه موشکی ایرانی به عنوان یکی ازجایگزین‌های S300روسی منتشر می‌شود و می تواند پیامی برای جهانیان مبنی بر خودکفایی و توانمندی نیروهای مسلح کشورمان در حفاظت از آسمان کشور باشد.

موشک سامانه پدافندی برد بلند باور 373

درپی عهدشکنی روس‌ها در واگذاری سامانه موشکی S300 به ایران، متخصصان کشورمان اقدام به طراحی و ساخت سامانه موشکی برد بلندی در سطح و توان سامانه S300 کردند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 19 شهريور 1393
نگاهی به پدافند هوایی در شرق کشور
دستور پخش آژير مي دهد، صداي آژير قرمز در گوش کوه مي پيچد، گزارش ها را عقاب غول پيکر آهني از مدار360درجه اي پنهان شده در گوي بلورين روي قله فرياد مي زند؛ گوي بلوريني بر فراز يکي از بلندترين قله هاي شرق کشور.
سفر به قلعه عقابهابه گزارش مشرق، عقاب ها خيلي حرف نمي زنند، اين جا بايد «عقاب» شوي! از روي زمين هيچ چيز پيدا نيست، جاده تا دل کوه هاي درهم زنجير شده مي پيچد، از مسيري به بعد راه اختصاصي است، فقط براي آن ها، در چشم هايشان اعتماد ديده مي شود اما بعضي هايشان باز هم فراموش نمي کنند، هر کسي مي تواند «دشمن» باشد. حتي به نگاه هايت هم مرموزانه چشم مي دوزند. از مسير اختصاصي با آن ها مي رويم.

گذر از شيب تند جاده هاي منتهي به دره ها، تجربه اي نو از عبوري سرسختانه است. اين مسير هر روز عقاب هاست، آن قدر اوج گرفته ايم که حالا ديگر قطعه پديدار مي شود قبل از آن گوي بلورين چشم را ميخکوب مي کند.

هويت هيچ ساختماني مشخص نيست، کدام مقر فرماندهي است و کدام تاسيسات يا استراحتگاه سربازان، تا نگويند نمي شود تشخيص داد. در بلنداي ورودي 2 پست ديده باني مشاهده مي شود. ديده بان ها با جنگ افزارشان در فاصله اي چند صدمتري از پست ديگر و در آخرين نقطه عرضي مرکز چشم به آسمان دوخته اند. عده اي نيز ايستاده اند تا ما برسيم. يکي از آن ها سرگرد است، «علي خسروي»، خيلي شبيه فرمانده هاست، راهنماي همراه ما او را «سيد» صدا مي کند. «سيد» فرمانده اين سايت اسرارآميز پدافند در نقطه اي بربلنداي کوه هاي شرق کشور است. جاذبه گوي ذهن را تسخير کرده است اما فرمانده ما را به مقر فرماندهي هدايت مي کند.

اتاق او با اتاق برخي فرماندهان متفاوت است. براي نگاه کردن به نقشه هاي روي ديوار اتاقش بايد اجازه گرفت. روي يکي از نقشه ها مواضع پدافندي، پايگاه ها و تجهيزات کاملا مشخص است. چشم عقاب ها به کاغذ و قلم دوخته شده مبادا اطلاعات نقشه مکتوب شود.
ادامه مطلب را از دست ندهید

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 19 شهريور 1393
شعری از حمید سبزواری درباره رهبر معظم انقلاب

ای یاد تو شورافکن و پیغام تو پر جوش
آوای تو نجوای هزاران لب خاموش 
آنجا که تو رخساره نمایی همه چشمند
وانجا که سخن ساز کنی جمله جهان گوش 
در سینه ترا گر نه غم خلق جهانست
از نای تو شکوای قرون از چه زند جوش 
فریاد تو ویران‌گر بنیان نفاق است 
ای پرچم توحید ترا زیب بر و دوش 
بانک تو خروشی است ملامت‌گر تاریخ
برخاسته از نای هزاران لب خاموش 
بد خواه تو حشر سرافکنده خویش است 
همراه تو با عزت و اکرام هم‌آغوش 
تا بر ورق دهر نشیند سخن عشق
هرگز نکند یاد ترا خلق فراموش 
پاس تو نگهدارد و جاه تو شناسد 
هر با خبر از دانش و هر بهره‌ور از هوش


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 19 شهريور 1393
همه باهم رهبرمان را دعا کنیم

عیادت روحانی از رهبری در بیمارستان (عکس) 

                          الهم احفظ قائدنا الخامنه ای

خدایا! نگهدار از گزند و بلاها، خدایا! پروردگارا! لباس عافیت صحت و سلامت بر تن این فرزند فاطمه بپوشان و نگهدار این پیشوای جهان اسلام را، نگهدار این فرزند فاطمه(س) را، عمرش را طولانی، سایه اش را بر سر مردمان سرزمین ایران مستدام بدار! آمین یا رب العالمین!


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 19 شهريور 1393
توان موشکي ايران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


پس بهتر است اسراييل سر به سر جمهوري اسلامي ايران نگذارد و اگر اسراييلي ها دست از پا خطا کنند، کل اسراييل به تلي از خاک و ويرانه تبديل خواهد شد!




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 10 شهريور 1393
پدافند هوايي ايران کاملتر شد
با طراحی، ساخت و تست موشک جدید صیاد3 که بنا بر اطلاعات قبلی می تواند علیه اهداف با ارتفاع بالا و برد بلند استفاده شود، سیستم پدافند هوایی کشور در حوزه تهدیدات ارتفاع بالا نیز غنی تر شده و در کل، چرخه پدافندی را در سه رده ارتفاع پست، متوسط و بالا کامل شده است.
اولین تصویر از موشک جدید پدافند هوایی «صیاد3» منتشر شد.
 
طی ماههای اخیر شاهد رونمایی و تولید انبوه موشک صیاد2 به عنوان یکی از جدیدترین سامانه‌های موشکی پدافند هوایی کشور بودیم؛ موشکی با سوخت جامد و برخورداری از «سامانه هدایت ترکیبی» و «امکان ردیابی خودکار و مستقل» که با مدل پاتریوت آمریکایی قابل مقایسه است.
 
خط تولید موشک صیاد2
 
صرف نظر از برخی شباهت‎های ابعادی و عملکردی موشک صیاد-2 و پاتریوت و اینکه مأموریت هر دو سامانه در وهله اول دفاع از تأسیسات ثابت و راهبردی است، پرتابگر دو سامانه نیز شباهت بسیار زیادی به هم دارند.
 
لانچرهای 4 فروندی موشک صیاد2
 
این پرتابگر شامل 4 محفظه مکعب مستطیلی است که به صورت 2*2 روی کامیون قرار گرفته است.
 
با بکارگیری موشک صیاد2 در سامانه موشکی برد بلند پدافند هوایی S200، این سامانه از توان مقابله با اهداف ارتفاع پست، هواپیماهای بدون سرنشین، موشک های کروز و بالگرد نیز (بدون اینکه بخواهد از موشک های اصلی خود استفاده کند) برخوردار شد که این تلفیق در قالب پروژه «تلاش» شکل گرفت.
 
سامانه آماده به شلیک موشک صیاد 2
 
از طرف دیگر با طراحی، ساخت و تست موشک جدید صیاد3 که بنا بر اطلاعات قبلی می تواند علیه اهداف با ارتفاع بالا و برد بلند استفاده شود، سیستم پدافند هوایی کشور در حوزه تهدیدات ارتفاع بالا نیز غنی تر شده و در کل، چرخه پدافندی را در سه رده ارتفاع پست، متوسط و بالا کامل شده است.
 
این موشک که به نظر می رشد بُردی در حدود 200 کیلومتر داشته باشد، در قالب پروژه «تلاش3» در روز 31 شهریور ماه (آغاز هفته دفاع مقدس) رونمایی خواهد شد.
 
موشک صیاد 3
 
صیاد3 در روزهای اخیر، با موفقیت تستت شده است.
 
امیر فرزاد اسماعیلی نیز روز گذشته از اولین تست موشک سامانه باور 373 خبر داد و که به این ترتیب و  با توجه به نمایش سامانه راداری باور، باید منتظر عملیاتی شدن این سامانه پدافندی برد بلند در آینده نزدیک باشیم؛ اتفاقی که پدافند هوایی کشور را در هر 3 حوزه ارتفاع پست، متوسط و بالا، آماده مقابله با هرگونه تهدیدی خواهد کرد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 10 شهريور 1393
موشک هاي جديد ايراني

چشم آمريکا و اسراييل کور باد!

زمان انتشار خبر: چهار شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲

 

تصاویر موشک های جدید ایرانی

چهار نوع موشک پیشرفته و جدید ایرانی که وزارت دفاع آنها را به تولید انبوه رسانده است، امروز به دو قرارگاه اصلی پدافند هوایی کشور تحویل داده شدند. همچنین سامانه موشکی مرصاد نیز به این دو قرارگاه تحویل داده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، موشک های تمام ایرانی قدر، قیام، فاتح 110، خلیج فارس به همراه  سامانه پدافند هوایی مرصاد که سازمان هوافضای وزارت دفاع آنها را به تولید انبوه رسانده است، امروز چهارشنبه 14 اسفند به نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) تحویل داده شدند.

سامانه پدافندی

تحویل موشک های ایرانی شاهین قدر قیام فاتح

تحویل موشک های ایرانی شاهین قدر قیام فاتح

تحویل موشک های ایرانی شاهین قدر قیام فاتح

تحویل موشک های ایرانی شاهین قدر قیام فاتح

تحویل موشک های ایرانی شاهین قدر قیام فاتح

تحویل موشک های ایرانی شاهین قدر قیام فاتح

تحویل موشک های ایرانی شاهین قدر قیام فاتح

تحویل موشک های ایرانی شاهین قدر قیام فاتح

تحویل موشک های ایرانی شاهین قدر قیام فاتح

تحویل موشک های ایرانی شاهین قدر قیام فاتح

تحویل موشک های ایرانی شاهین قدر قیام فاتح

تحویل موشک های ایرانی شاهین قدر قیام فاتح

کاظم نیا خبرنگار شبکه خبر

تحویل موشک های ایرانی شاهین قدر قیام فاتح

تحویل موشک های ایرانی شاهین قدر قیام فاتح

تحویل موشک های ایرانی شاهین قدر قیام فاتح

تحویل موشک های ایرانی شاهین قدر قیام فاتح

تحویل موشک های ایرانی شاهین قدر قیام فاتح

تحویل موشک های ایرانی شاهین قدر قیام فاتح

تحویل موشک های ایرانی شاهین قدر قیام فاتح

موشک شاهین


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 10 شهريور 1393
سامانه موشکي جديد پدافند هوايي
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء از تصویب طرح ساختار سازمانی قرارگاه پدافند هوایی توسط فرمانده معظم کل قوا خبر داد.

به گزارش نورنيوز، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء صبح امروز در نشست‌خبری که به مناسبت دهم شهریور سالروز تصویب این قرارگاه توسط فرمانده معظم کل قوا برگزار شد، با تبریک پیروزی غزه بر اسرائیل در جنگ 51 روزه و اظهار امیدواری از پاک‌سازی گروه‌های تکفیری، گفت: پس از تفکیک قرارگاه پدافند هوایی از نیروی هوایی در طول 6 سال گذشته، این قرارگاه در راستای حفظ و حراست از دستاوردهای ملی گسترش 3 هزار و 600 منطقه پدافندی را به 5 هزار نقطه گسترش پدافند هوایی اعم از راداری، توپخانه‌ای، موشکی و دیده‌بانی ارتقاء داده است.

وی به طرح جامع نور ولایت اشاره و تصریح کرد: این طرح که در خصوص آمایش سرزمین پدافند هوایی در لایه‌های مختلف دفاعی کشور بود را در دستور کار قرار دادیم و در حال گسترش آن هستیم.

امیر اسماعیلی از تصویب طرح ساختار سازمانی قرارگاه پدافند هوایی توسط فرمانده معظم کل قوا خبر داد و گفت: این طرح انشاءالله طی روزهای آینده به ما ابلاغ خواهد شد و با این دو طرح در 5 سال آینده به دستاوردهای ارزشمندی دست خواهیم یافت.

وی با تاکید بر طراحی و تولید سامانه‌های بومی پدافندی در کشور، گفت: اگر سامانه‌های ما بومی نباشند و آنها را از خارج از کشور خریداری کنیم قطعا دشمن از نقاط ضعف ما آگاه خواهد بود و راحت‌تر می‌تواند به این سامانه‌ها حمله کند تا ما غافلگیر شویم، اما اگر سامانه‌های ما بومی و اختصاصی باشد غافلگیری در کار نخواهد بود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء نیروی هوایی را یک نیروی تجهیزات محور عنوان کرد و گفت: به مناسبت دهم شهریورماه از سال گذشته قول داده بودیم که 4 سامانه را کاملا عملیاتی و به چرخه یکپارچه پدافندی کشور اضافه کنیم.

اسماعیلی رادار برد بلند کیهان را یکی از این دستاوردها عنوان و تصریح کرد: رادار کیهان، راداری برد بلند با فرکانس‌های ترکیبی است که قابلیت کشف ریزپرنده با موشک‌های کروز را دارد. این رادار متحرک بوده و در جنگ الکترونیک و رویارویی با اهداف هوایی پرحجم قابلیت مناسبی دارد که انشاءالله به چرخه پدافند هوایی کشور اضافه خواهد شد.

وی طرح هادی را دومین دستاورد پدافند هوایی عنوان کرد و در توضیحات این طرح، گفت: طرح هادی برای انتقال اطلاعات راداری و موشکی به مرکز فرماندهی و کنترل در فواصل دور کارایی دارد، یعنی سامانه‌ها را کشف و به فرماندهی در نقاطی انتقال می‌دهد که دشمن هم آن را نمی‌تواند حدس بزند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء رادار آرش 2 را سومین دستاورد امسال پدافند عنوان کرد و افزود: ما رادار آرش 2 را سال گذشته رونمایی کردیم، اما نیاز بود در بحث تحقیقات و جنگ الکترونیک این رادار را ارتقاء دهیم، بنابراین رادار آرش 2 امکانات خوبی را به پدافند هوایی می‌دهد و اطلاعات را سریع‌السیر منتقل می‌کند و با تکنولوژی‌های روز مطابقت دارد.

امیر اسماعیلی سامانه موشکی تلاش 3 را چهارمین دستاورد پدافند هوایی عنوان کرد و گفت: این موشک تلفیقی برای سامانه موشکی اس 200 است و امسال بر آن شدیم که تلاش 3 را نیز در کنار سامانه اس 200 داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با دستیابی به سامانه موشکی تلاش 3 هم در ارتفاع پایین، متوسط و هم در ارتفاع بالا قابلیت درگیری خواهیم داشت. مراحل تست آن به پایان رسیده و انشاءالله وارد شبکه یکپارچه پدافندی کشور خواهد شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه راهبرد مشترک دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران اقدام قاطع، جدی و بی‌پرسش است، گفت: اگر نیروهای پدافند با هم منسجم و به موقع فعالیت کنند هیچ‌گاه غافلگیر نخواهیم شد.

امیر اسماعیلی با اشاره به ویژگی‌های تحرک و هوشمندی سامانه‌های موشکی، گفت: قرارگاه پدافند هوایی این افتخار را دارد با بیش از صددرصد آمادگی در زمینه انتقال اطلاعات راداری، موشکی و شنود الکترونیکی به انجام ماموریت بپردازد و باید به جایی برسیم که هوشمندی سامانه‌ها نیاز به تامین در بحران را به ما ندهد.

وی با اشاره به توانمندی قرارگاه پدافند هوایی در طراحی و ساخت پهپادها، گفت: پهپاد صرفا ماموریت جاسوسی ندارد. ما از پهپاد برای شناسایی امور یگان‌های خود استفاده می‌کنیم، علاوه بر آن نیز باید پهپادهایی را طراحی و تولید کنیم که قابلیت رهگیری داشته باشند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 10 شهريور 1393
قصد داشتيم «هرمس» را سالم بنشانيم
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص):
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) از رونمایی «رادار بردبلند کیهانی» و سامانه موشکی «تلاش3» در آینده نزدیک خبر داد.
 
 
به گزارش صدخبر ؛ امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در ارتباط با آخرین دستاوردهای این قرارگاه با بیان اینکه یکی از راهبردهای پدافند هوایی تحرک است و این تحرک هم در نیروی انسانی و هم در سامانه‌ها مدنظر ما است، اظهار داشت: ان‌شاءالله امسال رادار بردبلند کیهانی را که نمونه متحرک رادار شهاب است رونمایی می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) افزود: دیگر فعالیتی که در قرارگاه پدافند هوایی پیگری شده و به نتیجه هم رسیده است سامانه «تلاش 2» است که در 10 شهریور ماه سال گذشته رونمایی شد؛ خوشبختانه امروز به «تلاش 3 » یعنی افزایش برد موشکی به بیش از 200 کیلومتر در تلفیق با سامانه S200 رسیده‌ایم و ان‌شاءالله این دو دستاورد را در 31 شهریور ماه امسال در رژه به نمایش می‌گذاریم.

تشریح عملیات تعقیب و گریز پهپاد «هرمس»

اسماعیلی در تشریح جزئیات شکار پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز گفت: این پهپاد  از نظر فناوری، پیچیده‌ و رادار گریز بود اما شکار آن  برای ما خیلی سخت نبود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه کشف و دستور انهدام پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی با دقت تمام صادر شد، خاطرنشان کرد: «هرمس» ظرف کمتر از دو دقیقه و قبل از ورود به منطقه هسته‌ای منهدم شد.

وی در خصوص چرایی منهدم نکردن پهپاد اسرائیلی در مرز هم گفت: قصد داشتیم این هواپیما را به سلامت به زمین بنشانیم.

اسماعیلی گفت: البته انهدام هم پروسه‌ای دارد که باید برای سایر هواپیماهای در حال پرواز که در کنار آن‌ها هستند مشکلی به‌وجود نیاید.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) در ارتباط با چشم‌انداز این قرارگاه و تدابیر پدافند هوایی در راستای مقابله با پهبادهای جاسوسی نیز اظهار داشت: فرمانده معظم کل قوا فرمودند «پدافند هوایی در خط مقدم دفاع قرار دارد»؛

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه تهدیدات برای ایران اسلامی هیچ‌گاه از نظر کمی و کیفی کاهش نمی‌یابد، تصریح کرد: یکی از افتخارات ما این است که رصد اطلاعاتی منسجم به شبکه پدافند هوایی کشور واصل می‌شود و اقدامات هم منسجم انجام می‌شود.

وی افزود: اگر پهپاد ساقط می‌شد و این موشک اصلاً به هواپیمای مسافربری هم اصابت نمی‌کرد و فقط مسافران یک هواپیما شلیک را ملاحظه می‌کردند در این‌صورت ما امنیت را برای این مسافران ایجاد نکرده بودیم.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 10 شهريور 1393
مرگبارترين سلاح تک تير انداز ايراني در دست تکاوران ارتش
مرگبارترین تک‌تیرانداز ایرانی قابلیت درگیر شدن با اهداف زمینی حساس و بالگردهای هجومی دشمن در عمق ۳۵۰۰ متری را با ضریب دقت و سرعت بالا دارد.

به گزارش شریان نیوز به نقل از دفاع پرس، امیر سید مسعود زواره‌ای، رئیس سازمان جهاد و خودکفایی نزاجا، اخیراً از تجهیز تک تیرانداز بومی و قدرتمند شاهر به خشاب خبر داده و گفته که این امر سرعت در مسلح کردن این تک‌تیرانداز را به‌طور قابل توجهی ارتقا می‌دهد.

شاید به غیر از کارشناسان نظامی کمتر کسی از اهمیت و اثربخشی سلاح‌های تک‌تیرانداز در جنگ‌های شهری، داخلی و حتی منازعات منطقه‌ای خبر داشته باشد. دور از واقعیت نیست اگر بگوییم بسیاری از پیشروی‌های گروه‌های معارض سوری در مراحل اولیه آغاز منازعات داخلی و منطقه‌ای این کشور به دلیل استفاده بهینه از این نوع سلاح‌های تعیین‌کننده بوده است.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : دو شنبه 10 شهريور 1393